bilsot - AMATEUR PHOTOGRAPHER - ...Λείπει μια Καρυάτιδα! Μα εμείς θα την φέρουμε πίσω!

Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012

Στην Ελβετία της Αρχαιότητας... Νο 2

Το Μουσείο της Δήλου περιλαμβάνει εννέα αίθουσες.


Στις δύο πρώτες, συναντάς τα εκθέματα της αρχαικής πλαστικής Νάξου και Πάρου.


Κορμός και τμήματα Κούρων


 Στην τρίτη αίθουσα συνεχίζεται η αρχαική πλαστική κυρίως όμως με έργα του 5ου αιώνα.
Σφίγγα
Στις τρεις επόμενες αίθουσες ακολουθούν έργα της ελληνιστικής πλαστικής με χαρακτηριστική σειρά προσωπογραφιών που ανακαλύφθηκαν  μπροστά απο τις εισόδους  κατοικιών.


Εδώ ο Βορέας αρπάζει την νύμφη Ωρείθυια

΄Αγαλμα Νίκης του 300Π.Χ.



Σάτυρος με ασκό-άγαλμα του Διονυσιακού κύκλου


Η Άρτεμις με το ελάφι της!

 Οι προσωπογραφίες ανήκαν στους ιδιοκτήτες των σπιτιών και δήλωναν την ιδιοκτησία.
Προτομή κατοίκου Δήλου

Ανδρικό πρόσωπο-κάτοικος Δήλου

Γυναικεία κεφαλή-κάτοικος Δήλου

Οταν εκείνοι πέθαιναν τα κεφάλια των αγαλμάτων τους κόβονταν  και αντικαθίσταντο με εκείνα των καινούργιων ιδιοκτητών της οικίας.


Ανδριάντας μεσήλικα-κάτοικος Δήλου
Το  τεραστίων διαστάσεων άγαλμα του Γάιου  Οφέλλιου Φέρρου
Μεγάλου έμπορου απο την Καμπανία που χρηματοδότησε την στοά των Ιταλών, αγοράζοντας  παράλληλα το δικαίωμα να στήσει το επιβλητικό άγαλμά του  σ'αυτήν το οποίο πλήρωσε φυσικά ο ίδιος τους δύο καλύτερους γλύπτες της εποχής!
Το άγαλμα είχε σώμα αθλητή και πρόσωπο ώριμου άνδρα! Η ανθρώπινη ματαιοδοξία στο μεγαλείο της!
Αναπαράσταση του αγάλματος
Δεν είχαν ακόμα βλέπετε ανακαλύψει τα ηλεκτρικά κουδούνια να γράφουν τ'όνομά τους, οπότε έστηναν δύο αγαλματένια κορμιά κι'άλλαζαν απλά τα κεφάλια τους.
Να σας συστήσω...αριστερά η κ. Κλεοπάτρα μετά του συζύγου της κ. Διοσκουρίδη
(Θυμάστε που συναντήσαμε στο Νο 1 έξω απο μια οικία τα αγάλματα του Διοσκουρίδη και της Κλεοπάτρας-(όχι του Αντώνιου στην Αίγυπτο,του Διοσκουρίδη είπαμε της Δήλου).

Τοιχογραφία αναπαράστασης κυνηγιού με λιοντάρι
Τοιχογραφία απο το Γυμνάσιο

Τα χρώματα σώζονται ολοζώντανα!

Τοιχογραφίες και γυναικείο άγαλμα της Αφροδίτης


Ψηφιδωτό δάπεδο απο οικία στην νησίδα των κοσμημάτων. Στο κεντρικό έμβλημα εικονίζεται η Αθηνά και ο Ερμής ανάμεσα στους οποίους υπάρχει τρίτη καθιστή μορφή.

Τοιχογραφία του Γυμνασίου
Απόψεις τοιχογραφιών απο το εσωτερικό οικιών
Η έβδομη αίθουσα περιλαμβάνει τα εκθέματα που δηλώνουν την διακόσμηση των ιδιωτικών οικιών:
δηλαδή ψηφιδωτά, τοιχογραφίες, έπιπλα, μαρμάρινα και πήλινα αγαλματίδια, σκεύη.










Ερμαική Στήλη

Ο Έλληνας Ασκληπιός-υπήρχε και ο Αιγύπτιος-Μέγας Ιατρός θνητός μεν θεικής καταγωγής δε!
Λατρεύονταν όμως ωσάν θεότητα

Στις δύο τελευταίες αίθουσες παρακολουθεί κανείς την εξέλιξη της αγγειογραφίας απο την γεωμετρική εποχή ως το τέλος της αρχαικής.






Στο βόρειο τμήμα του αρχαιολογικού χώρου, βρίσκεται το Λητώο(ναός αφιερωμένος στην μητέρα του Απόλλωνα Λητώ).
 Στα ανατολικά του Λητώου και σε επαφή μ'αυτό χτίστηκε μια μεγάλη αγορά , γνωστή ως Αγορά των Ιταλών.
Ο δρόμος που περνά δίπλα απο το Λητώο με κατεύθυνση προς τα βόρεια, οι Νάξιοι έστησαν μια σειρά απο λιοντάρια, πάνω σ'ένα ισοπεδωμένο άνδηρο.Ήταν μισοκαθισμένα στα πίσω σκέλη και στραμμένα προς Ανατολάς ατένιζαν την Ιερή Λίμνη, το σημείο που είδε το φως ο Φοίβος Απόλλωνας.

 Οι προσφορές γίνονταν με σκοπό να οικειοπηθούν οι πόλεις-κράτη την επιρροή τους στην Δήλο και να κηρύξουν την ισχύ της επιρροής τους και όχι βέβαια λόγω της θρησκευτικής τους αφοσίωσης.Οι Νάξιοι λοιπόν και οι Παριανοί με τα μάρμαρά τους είχαν τον πρώτο λόγο στην Δήλο.
 Τα λιοντάρια λοιπόν πρέπει να ήταν το λιγότερο 9 και ίσως να έφταναν τα 16.
Σήμερα όμως σώζονται μόνο τα πέντε στην θέση τους.

Το έκτο(αν θυμάστε, όσοι μας διαβάζατε πρόπερσι, το είχαμε εντοπίσει στο καρναβάλι της Βενετίας) έχει μεταφερθεί στην Βενετία αφού πρώτα οι Βενετσιάνοι το αποκεφάλισαν για να του στήσουν ένα άλλο κεφάλι με πλούσια χαίτη, περισσότερο εντυπωσιακή.
Αυτοί τα προτιμούσαν ως φαίνεται αρσενικά... επιβλητικά!
Οι Δήλιοι πάλι τα ήθελαν ως φαίνεται θηλυκά δραστήρια...(περί ορέξεως κολοκυθόπιττα-έκοψαν το θηλυκό κεφάλι, οι άνθρωποι και έβαλαν αρσενικό!Απλά τα πράγματα!)


Τώρα τα τελευταία πέντε προφυλλάσονται καλά μέσα στο μουσείο ενώ αντίγραφά τους έχουν στηθεί
Η Ιερά λίμνη
στην αρχική τους θέση κοντά στην αποξηραμένη-για λόγους υγείας- λίμνη, που το σχήμα της ήταν στρογγυλό

Άγαλμα Ιππέα







Οι τρεις ώρες που μας άφησαν τα καραβάκια για να γυρίσουμε την Δήλο αποδείχτηκαν ελάχιστες!
Θα χρειαζόμασταν τουλάχιστον δύο εικοσιτετράωρα, ως ελάχιστο δυνατό όριο παραμονής για μια ολοκληρωμένη καλή γνωριμία.
Ο Απόλλωνας που πατεί σε γαλατικές ασπίδες

Κολοσσική κεφαλή του Δημητρίου πολιορκητή

Ομως στις 14.00 μμ. το νησί κλειδώνει και οι τελευταίοι επισκέπτες πρέπει να αναχωρήσουν.

Ο ήλιος πια που πριν απλωνόταν σε πλατιές καθρεφτιστές επιφάνειες, έσπασε σε εκατομμύρια χρυσές σπίθες που στέκουν στον αφρό των κυμμάτων.






Ήρθε η ώρα του μπάνιου μας, του παρατεταμένου έρωτα με την αμμουδιά,  με τα χρυσογάλαζα νερά και τις αντανακλάσεις του!

Ήρθε η ώρα της άμμου να κάψει παραδεισιακά το  αλατισμένο μας κορμί που μετά το κολύμπι ζητά ξεκούραση...
                                   Ήρθε η ώρα για τις παραλίες της Μυκόνου!!!

Το  οδοιπορικό μας συνεχίζεται στο νησί των Ανέμων!