bilsot - AMATEUR PHOTOGRAPHER - ...Λείπει μια Καρυάτιδα! Μα εμείς θα την φέρουμε πίσω!

Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2010

ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΠΟΛΗΣ



Η αναγραφή του ονόματος της πόλεως και στην Ελληνική γλώσσα, ήταν συλλογική απαίτηση

των Αιγυπτίων Δημάρχων της περιοχής της Αλεξάνδρειας, προς τιμήν του Μεγάλου Αλεξάνδρου...


Προ ημερών διάβασα ένα πολύ ενδιαφέρον ποστ του φίλου blogger: Kαπιταλιστικό Κουμούνι με τίτλο:  Ποια είναι τα κυδώνια του Αλέκου.
H αναλυτική σκέψη του παραπάνω φίλου μ'αρέσει ιδιαίτερα και τον παρακολουθώ.
Μόλις σήμερα, έπεσε στην προσοχή μου η παραπάνω φωτογραφία,απο παλαιότερο έντυπο εφημερίδας, που έχει σχέση με το θέμα της ανάρτησης του φίλου Κ.Κ. και τον θυμήθηκα!
Την αναδημοσιεύω γιατί πιστεύω ότι είναι  μια δυνατή απάντηση όχι μόνο απέναντι στους γείτονες  που προσπαθούν να καπηλευθούν σύμβολα και ιστορικά πρόσωπα μόνο και μόνο για να δημιουργήσουν κράτος- έθνος με ιστορία, αλλά περισσότερο στους γηγενείς μας..

Οι Αιγύπτιοι  τουλάχιστον είναι περήφανοι για τους δικούς μας προγόνους και  αναγνωρίζουν την προσφορά τους στον παγκόσμιο πολιτισμό.




Και όπως καταλήγει ο φίλος ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ:
"Το μεγαλείο του ήταν άλλο, ήταν η πολιτική του να ενώσει αυτό που έφερνε αυτός από την Ελλάδα με ότι βρήκε στις χώρες που κατέκτησε. Πολιτική για την οποία κατηγορήθηκε ενόσω ζούσε.
Κι όμως, αυτή η πολιτική έκανε ουσιαστικά τον Ελληνικό Πολιτισμό να έχει όση αξία του δίνεται σήμερα ...."

15 σχόλια:

Artanis είπε...

Διάβασα το ποστ, είδα και το λινκ, και όλα καλά...Και γιατί να μην το γράψουν στα Ελληνικά; Αφού δεν άλλαξε ποτέ...
Όσο για τη διεκδίκηση των Σκοπίων, γνωστός ο λόγος: θα διασπαστούν, αν δεν καλλιεργήσουν "Εθνική συνείδηση"...Τώρα θα μου πεις, πού να τη βρουν...
Ε, την δανείστηκαν, από μας...
Δανεικά κι αγύριστα, που λένε...

kariatida62 είπε...

@Artanis:Τι δεν άλλαξε; Η Αλεξάνδρεια είναι η δεύτερη μεγάλη πόλη της Αιγύπτου! Θα μπορούσαν να την γράψουν μόνο στην Αραβική. Όμως οι Αιγύπτιοι τιμούν και το έργο του μα αναγνωρίζουν και την εθνικότητά του...δεν προσπαθούν να παραποιήσουν την Ιστορία και τα γεγονότα!

IonnKorr είπε...

Ρε Καρυάτιδα

σε συμπαθώ, σε εκτιμώ, σε πάω, σε γουστάρω κ.ο.κ

αλλά η προβολή αυτής της φράσης:

"Το μεγαλείο του (Μ. Αλεξάνδρου) ήταν άλλο, ήταν η πολιτική του να ενώσει αυτό που έφερνε αυτός από την Ελλάδα με ότι βρήκε στις χώρες που κατέκτησε. Πολιτική για την οποία κατηγορήθηκε ενόσω ζούσε. Κι όμως, αυτή η πολιτική έκανε ουσιαστικά τον Ελληνικό Πολιτισμό να έχει όση αξία του δίνεται σήμερα ...."

Τι να πω? Ότι μου κάθεται στο στομάχι?

Ο Αλέξανδρος ήταν ένας κατακτητής. Γιατί να διαφέρει από τους άλλους κατακτητές?

Οι Άγγλοι, οι Γάλλοι, οι Ισπανοί, οι Πορτογάλοι κατέκτησαν την Αφρική, την Αμερική και την Ασία και έφεραν σε αυτούς που ήταν κυριολεκτικά "άγριοι" τον δυτικό πολιτισμό και στην κυριολεξία τους μετέτρεψαν από πρωτόγονους σε "ανθρώπους" με την σύγχρονη έννοια. Και όμως τους κατηγόρησαν για ιμπεριαλιστές, αποικιοκράτες και δεν συμμαζεύεται.

Ο Αλέξανδρος κατέκτησε Πέρσες, Αιγύπτιους, Βαβυλώνιους, Ασσύριους, Φοίνικες δηλ. λαούς με πανάρχαιους πολιτισμούς και τους παρέδωσε στην απίστευτη αλλοτρίωση και αγριότατη εκμετάλλευση των διαδόχων του.

Κατά την Ελληνιστική εποχή, που ακολούθησε τον θανάτό του, όλοι αυτοί οι λαοί που ζούσαν "επί Περσικής Αυτοκρατορίας" μία ειρηνική και απόλεμη ζωή επί δύο αιώνες και πλέον, βρέθηκαν στην δίνη ατελείωτων κυριολεκτικά πολεμικών συγκρούσεων, απίστευτων λεηλασιών και καταστrοτροφών που σχεδόν τους εξολόθρευσαν. Ο κάθε Μακεδόνας πρίγκηπας ή στρατηγός επέλαυνε με τις στρατιές του σε όλη την έκπληκτη Ασία και λαφυραγωγούσε, σκότωνε, διάρπαζε ότι εύρισκε μπροστά του.

Δεν τα λέω εγώ αυτά. Τα λέει η "Ιστορία του Ελληνικού Έθνους" και όλοι οι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί της εποχής.

Ο ίδιος ο Αλέξανδρος έκαψε την Περσέπολη ενώ ταυτόχρονα οι αξιωματικοί του γλεντοκοπούσαν διασκεδάζοντας σε "πολυήμερα πάρτυ" με γυναίκες των κατακτημένων.


Δεν τους κατακρίνω, έτσι ήταν οι εποχές και τα ήθη άγρια αλλά δεν βρίσκω σωστό να εξάρουμε, στην δική μας εποχή, κατακτητές μόνον και μόνον επειδή ήταν Έλληνες!

Τότε θάπρεπε να είναι περήφανοι και οι Γερμανοί με τον Χίτλερ, οι Μογγόλοι με τον Αττίλα, οι Τούρκοι με τον Σουλεϋμάν τον Μεγαλοπρεπή, οι Ρώσοι με τον Ιβάν τον Τρομερό και πάει λέγοντας.

Αντί να θαυμάζουμε τους όποιους κατακτητές γιατί δεν θαυμάζουμε άλλους π.χ. αρχαίους Έλληνες "διανοητές" όπως ο Θαλής, ο Αριστοτέλης, ο Στράβων, ο Αρχιμήδης και χιαλιάδες άλλους που προσέφεραν "ειρηνικά" στην ανάπτυξη του Παγκόσμιου Πολιτισμού?



Όπως όλοι οι κατακτητές δεν

kariatida62 είπε...

@Bρε Γουρλή μου γιατί τα μπερδεύεις τα πράγματα;
Κατακτητής ήταν δεν χωρά αμφιβολία, το θέμα είναι τι προσπάθησε να κάνει με τις κατακτήσεις του! Ποιοί ήσαν σε ειρηνική και απόλεμη ζωή οι Πέρσες; Πότε σταμάτησαν να κοιτούν προς τα αριστερά τους;
Mου συγκρίνεις τον Χίτλερ και τον Αττίλα με τον Μ. Αλέξανδρο; Έχουμε χάσει κάθε μέτρο;
Mόνος σου τόπες ότι ήσαν άλλες εποχές μ'άλλα κοινωνικά ήθη και έθιμα! Στέκεσαι στα συμπόσια και δεν στέκεσαι στην διεθνιστική του τάση να εξομοιώσει τον στρατό του με τους κατακτημένους και να δημιουργήσει έναν κόσμο(τον τότε γνωστό)ενωμένο κάτω απο τις ιδέες ενός Αριστοτέλη; Ιδέες που δεν ήταν δυνατόν εκείνη την άγρια εποχή(όπως πολύ σωστά την χαρακτήρισες) να εκφραστούν και να συλληφθούν;
Tι να πώ; Πραγματικά αδυνατώ πια να επιχειρηματολογήσω, μ'έχεις ισοπεδώσει με τις συγκρίσεις σου...

Ανώνυμος είπε...

Να παρέμβω.
Δεν ζούσαν επί Περσικής Αυτοκρατορίας σε "μία ειρηνική και απόλεμη ζωή" ας θυμηθούμε την ιστορία του Ξενοφώντα.
Οκ, ορισμένοι επίγονοι μπλέχτηκαν σε εξοντωτικούς μεταξύ τους πολέμους, μακελεύοντας και τους ντόπιους και το πλήρωσαν από τις ρωμαϊκές λεγεώνες.
Η εκμετάλευση δε που υφίστατο οι κάτοικοι αυτών των περιοχών από την άρχουσα τάξη ελληνική και ντόπια ήταν δεδομένη, όχι όμως πιο βαρειά από ότι ήταν πριν, όχι πιο βαρειά από αυτή που υφίσταντο πολές φορές και οι συμπολίτες των φιλοσόφων.
Τέλος η πολιτική που εφάρμοσε ο Αλέξανδρος σε σχέση με τον πολιτισμό που βρήκε, ασχέτως πάλι τι έκαναν μερικοί επίγονοί του- και την αξία που του έδωσε καμία σχέση δεν έχει με τον σύγχρονο αποικιοκρατικό ιμπεριαλισμό.
Αυτό και εγώ επισήμανα.

IonnKorr είπε...

Ποιοί ήσαν σε ειρηνική και απόλεμη ζωή οι Πέρσες;

Όχι οι Πέρσες, αυτοί πολεμούσαν στα σύνορα της αυτοκρατορίας τους. Εννοώ όλοι οι λαοί στο εσωτερικό της.

Γενικά (με κάποιες εξαιρέσεις βέβαια) υπήρχε ειρήνη γι αυτό οι κάτοικοι της αυτοκρατορίας είχαν, σε γενικές γραμμές, αποκοπεί από τις πολεμικές δραστηριότητες.

Όλοι οι υπήκοοι πλήρωναν βέβαια κάποιο φόρο (πολύ λιγότερο πάντως από αυτό που αναλογεί σε ένα επαγγελματία στην σύγχρονη Ελλάδα, άσχετο αν τελικά φοροδιαφεύγει) αλλά διατηρούσαν την ταυτότητά τους, τα ήθη και τα έθιμά τους χωρίς άλλες παρεμβάσεις.

δεν στέκεσαι στην διεθνιστική του τάση να εξομοιώσει τον στρατό του με τους κατακτημένους

Ποιά ήταν η εξομοίωση?

Σύμφωνα με την επίσημη ιστορία της εκστρατείας, που αναφέρει ο Αρριανός και άλλοι αρχαίοι ιστορικοί, ο Αλέξανδρος μετά τον θάνατο του Δαρείου, προσπαθώντας να κατακτήσει την Βακτρία (σημ. Αφγανιστάν), την Σογδιανή, την Αρεία, την Μαργιανή κ.α. πολέμησε επί τρία χρόνια καίγοντας και ερημώνοντας ολόκληρες πόλεις από τον τοπικό πληθυσμό.

Επειδή υπήρχε μεγάλη αντίδραση και επίμονος ανταρτοπόλεμος, άρχισε εκτεταμένες μετοικήσεις πληθυσμών (και όταν λέμε "μετοικήσεις" σημαίνει βασανιστικές πολύμηνες πορείες γυναικών, παιδιών και ηλικιωμένων μέσα στην καυτές ημιερημικές περιοχές) προκειμένου να ιδρύσει εκατοντάδες νέες πόλεις τις γνωστές Αλεξάνδρειες, στις οποίες την διοίκηση και την οικονομία κατείχε μιά ομάδα Ελλήνων αποίκων ενώ οι ντόπιοι ζούσαν στην φτώχεια και την αφάνεια.

Αυτά είχαν σχέση με τις ιδέες του Αριστοτέλη?

----

Φίλη "Καρυάτιδα" και φίλε "Καπιταλιστικό κουμμούνι" καταλάβατε ότι δεν έχω καμία πρόθεση να κοντραριστώ μαζί σας για τα θέματα αυτά.

Προφανώς, εφόσον έχετε άλλες απόψεις κρατείστε τες.

Απλά, φιλική επισήμανση έκανα.

Ο Αλέξανδρος ήταν μεγάλη και εντυπωσιακή προσωπικότητα και αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς. Αλλά στα πλαίσια του μεγάλου ηγέτη, πολέμαρχου, στρατηλάτη κ.α.

Επίσης ωφέλησε την Ελλάδα με την επέκταση της Ελληνικής επιρροής στην Ανατολή.

Αλλά, για τον απλό πολίτη Βαβυλώνιο (και τους άλλους ντόπιους Ανατολίτες) που ζούσε ειρηνικά, επί δύο αιώνες, ήταν μία λαίλαπα και μία καταστροφή "εν αιθρία".

----
Υ.Γ. Παρά την διαφορετική οπτική για το παρελθόν, έχετε την εκτίμησή μου και οι δύο σας για την ήρεμη συζήτηση. Κάτι άλλο δεν έχω να πω.

kariatida62 είπε...

@ΙonnKorr: Aυτό έλλειπε να χαλάσουμε τις καρδιές μας για τον Μεγάλο... Εξ'άλλου δεν υπάρχει νομίζω άλλος σκοπός αυτού εδώ του μπλογκ απο την ανταλλαγή απόψεων και γνώσεων στα θέματα που επιλέγει η ιδιοκτήτρια...
Εγώ φίλε ΙonnKorr εκτός απο την στρατιωτική μεγαλοφυία του Αλεξάνδρου θαυμάζω και το πολιτικό του έργο! Το οποίο θα στο γράψω με τα λόγια όχι φυσικά τα δικά μου (αστείο θα ήταν) αλλά με τα λόγια ενός ξένου ιστορικού:
Ο γερμανός ιστορικός «Δροϋσεν» λοιπόν, λέει:
Ό,τι ήταν ο Αριστοτέλης σαν φιλόσοφος, ήταν ο Αλέξανδρος σαν πολιτικός, οραματίστηκε μια παγκόσμια ενότητα με την δημιουργία μιας απέραντης αυτοκρατορίας, ενιαίας από διοικητική φυλετική πολιτιστική και θρησκευτική άποψη!
Την διοικητική ενότητα θα εξασφάλιζε με την δημιουργία αυστηρού συγκεντρωτικού συστήματος, ώστε κάθε εξουσία ν’ απορρέει από τον ίδιο. Γι’ αυτό απέβλεπε στην πιστή εφαρμογή των Νόμων, στην χρηστή Διοίκηση και την Πειθαρχία.
Τιμωρούσε αυστηρά κάθε υπέρβαση η κατάχρηση εξουσίας, ενώ στην διοίκηση παράλληλα με τους Έλληνες χρησιμοποιούσε και Πέρσες!
Την φυλετική ενότητα επεδίωξε με την πολιτική της «Εθνομειξίας» δηλαδή με τις επιγαμίες μεταξύ Ελλήνων και Ασιατών. Πίστευε ότι με την ανάμιξη αυτή, θα δημιουργούσε μια νέα κοινότητα ανθρώπων που θα θεωρούσαν πατρίδα τους την οικουμένη! Προς εφαρμογή της πολιτικής αυτής, ο ίδιος νυμφεύθηκε την Ρωξάνη, επίσης την μεγάλη κόρη του Δαρείου «Στατήρα» και την κόρη του Ώχου που λεγόταν «Παρύσατις».(Mη μου τον κατηγορήσεις τώρα για πολύγαμο!)
Ακόμη 10.000 περίπου Μακεδόνες νυμφεύθηκαν Περσίδες. Είναι ο μόνος κατακτητής που δεν ύψωσε ανάμεσα στους κατακτητές και τους κατακτημένους τείχη. Σεβάστηκε την θρησκεία και τα έθιμα των Περσών, ακολούθησε την εθιμοτυπία τους και γενικά απέβλεψε σ’ ένα συγχρωτισμό των λαών, χωρίς φυλετικές διακρίσεις και προκαταλήψεις! (Για όλα τα παραπάνω κατηγορήθηκε απο τους πιστούς στρατηγούς του και απ'ένα μεγάλο τμήμα του στρατού του)
Την πολιτιστική ενότητα θα τους εξασφάλιζε η διάδοση του Ελληνικού πολιτισμού, η Ελληνική γλώσσα και η εξάπλωση του Ελληνικού στοιχείου. Γνωρίζοντας ο Αλέξανδρος την μεγάλη εξημερωτική δύναμη των Ελληνικών γραμμάτων, φρόντισε πολύ για την ευρεία διάδοση τους! Έκτισε έτσι, πολλές πόλεις σ’ όλη την έκταση της Ασίας, για να αποτελέσουν φάρους του ελληνικού πολιτισμού μέσα στα σκότη της Ασίας!
Την θρησκευτική ενότητα προσπάθησε να εξασφαλίσει με το να προβάλει τον εαυτό του , σαν θεό.
Δεν χωρά καμμιά αμφιβολία ότι όποιος δεν τον προσκύνησε είδε αμέσως το σπαθί του! Και πριν απο τους Άσιάτες οι Έλληνες-Θηβαίοι, τους οποίους κατέσφαξε ως παραδειγματική τιμωρία!
Ο Μ.Αλέξανδρος όπως όλοι οι μεγάλοι,άλλωστε, είχε αμφισβητηθεί και κατηγορηθεί απο πολλούς συγχρόνους του(μεγάλος αντίπαλός του ο Δημοσθένης) μα και μελλοντικούς κριτές του...
Δεν είναι τυχαίο όμως ότι μετα απο αιώνες το όνομά του εξακολουθεί να είναι θρύλος των θρύλων και φυλές στην Ασία όπως π.χ.οι ΚΑΛΑΣ,αλλά και στην Αίγυπτο(δεν θυμάμαι το όνομα)να διεκδικούν με υπερηφάνεια την καταγωγή τους απο τους 'Ελληνες Μακεδόνες στρατιώτες του Αλεξάνδρου!
Ένα είναι το συμπέρασμα: Ο Αλέξανδρος υπήρξε και κατακτητής και σκληρός...δεν υπήρξε όμως μισητός!

Υ.Γ. Σ'ευχαριστώ πάντως για τον πολιτισμένο διάλογο που έγινε μέσα στο σπίτι μου!

Saq είπε...

Ήμουν έτοιμος να γράψω ένα τεράστιο σχόλιο αλλά είχα επισκέψεις και με διέκοψαν και έχασα το συνειρμό μου. Γενικώς θα συμφωνήσω με τα όσα έγραψε ο IonnKorr. Και επειδή πολύ κυκλοφορεί τελευταία αυτό με τα διόδια της Αλεξάνδρειας, έχω μια απορία. Θα έκαναν ποτέ κάτι παρόμοιο οι Έλληνες προς τιμήν κάποιου άλλου πολιτισμού; δε νομίζω.

kariatida62 είπε...

@Newton: Nα ένα άλλο ερώτημα προς συζήτηση!που θίγει ο φίλος μας Νιούτον. Πιστεύει χωρίς να το (τεκμηριώνει) ότι τον λαό μας τον διακατέχει εθνική έπαρση και αλαζονεία σε σημείο όπου να διαστρεβλώνει και να αποκρύπτει την ιστορία!
Ποιός έχει αντίρρηση σ'αυτήν την διαπίστωση;
Eλεύθερος ο καθένας σας ν'εκφραστεί! Χαίρομαι που η συζήτηση ανάβει...

Saq είπε...

@kariatida62
Αααα, φιλενάδα με προκαλείς:)! Ναι όντως δεν το τεκμηρίωσα αλλά πές μου εσύ αν γνωρίζεις κάποιο κτήριο που να έχει το όνομα του ξένου λαού που το έκτισε. Πες μου αν οι Έλληνες δεν καταλαμβάνονται από νοοτροπίες εθνικιστικές του τύπου "μη τυχόν και σηκώσει Αλβανός την Ελληνική σημαία σε παρέλαση". Από την άλλη σκάμε από υπερηφάνεια όταν βλέπουμε Ελληνικές παρελάσεις στην Αμερική ή Έλληνες να διαπρέπουν στο εξωτερικό. Στην Αυστραλία υπάρχει πολιτικός Έλληνας στην κυβέρνηση. Εδώ τολμάει ξένος να κάνει το ίδιο. Θα τον φάμε. Και για να μπω και στο κυρίως θέμα. Το λευκό πύργο που έχουμε εδώ για καμάρι αλλά κανείς θεσσ/κιος δεν τον έχει δει από μέσα, ποιος τον έφτιαξε; το αλκαζάρ ποιος το έκανε; που είναι λοιπόν οι επιγραφές; και μη μου πεις ότι αυτοί που τα έκαναν ήταν κατακτητές, γιατί και ο μ.Αλέξανδρος κατακτητής ήταν.

kariatida62 είπε...

@Νewton: ΟυουΟυου! Πήρες φόρα και πώς να σε σταματήσω! Κτήρια ιδιαίτερα, που να φέρουν το όνομα των ξένων όχι δεν θυμάμαι γιατί προφανώς τίποτα δεν μας δωρίστηκε, αντιθέτως πληρώθηκαν όλα αδρά! Στον Γκέρντερ που σχεδίασε το κτήριο της Βουλής ή στον Μπουλανζέ,που σχεδίασε το παλαιό κτήριο ή στον Τσίλερ που επιμελήθηκε την Εθνική Βιβλιοθήκη και το Πανεπιστήμιο και τόσα όμορφα νεοκλασσικά κτήρια της Αθήνας!Όμως μπορώ να σου απαρριθμήσω ένα σωρό ονομασίες δρόμων και αγαλμάτων που εδόθησαν και κατασκευάστηκαν προς τιμήν ξένων Φιλελήννων!
Τώρα τί ήθελες να γράφουμε ότι ο Λευκός πύργος έγινε την εποχή της Τουρκοκρατίας? Ο αρχιτέκτονας νομίζω ήταν ξένος και η ακριβής χρονολόγησή του δεν είναι γνωστή, αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι κτίσθηκε στα τέλη του 15ου αι., μετά την κατάκτηση της Θεσσαλονίκης από τους Τούρκους, και αντικατέστησε έναν παλαιότερο βυζαντινό πύργο, ο οποίος αναφέρεται από το μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ευστάθιο, στην περιγραφή της πολιορκίας της πόλης από της Νορμανδούς το 1185. Στη μακρά ιστορία του, ο πύργος έχει αλλάξει κατά καιρούς ονόματα και χρήσεις. Έπρεπε να τα γράφουμε όλα επάνω του, αν και γνρίζω ότι υπάρχει σχετικό τουριστικό φυλλάδιο με την ιστορία του, δεν έχουμε αλλάξει τα γεγονότα!
Τώρα όσον αφορά μερικούς ανεγκέφαλους που υποστηρίζουν τα γραφικά περί σημαίας και Αλβανών μαθητών,αμόρφωτων ανθρώπων, δεν σημαίνει ότι έγινε αποδεκτό απο την εκπαιδευτική κοινότητα και την πλειοψηφία του Ελληνικού Λαού!
Τα άσχημα του Λαού μας τα γνωρίζω και τα κατακρίνω και είναι φυσικό και ξενοφοβία να τους διακατέχει και σε πολλές περιπτώσεις ρατσισμός!. Η μετανάστευση στην Ελλάδα είναι φαινόμενο καινούργιο, διότι εμείς δεν υπήρξαμε αποικιοκράτες νάχουμε συνηθίσει στην παρουσία των ξένων! Το πρόβλημα υπάρχει και πρέπει με σύνεση να αντιμετωπισθεί απο την πολιτεία και γενικότερα απο όλες τις χώρες της Ευρώπης! Αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα! Δεν μπορούμε όμως να χρεώνουμε συναισθήματα ρατσισμού και εθνικής αλαζονείας σ'ενα ολόκληρο λαό που γνωρίζει καλά στο πετσί του τι σημαίνει οικονομικός!
Μετανάστης!
Μην βάζεις όλους στο ίδιο τσουβάλι φίλε μου και μην αγανακτείς τόσο με την φάρα σου!
Προσπάθησε και σύ, ως νέος, να βοηθήσεις στην σωστή παιδεία αυτού του λαού(μεθ'αύριο στον γυιό σου εκτός απο παιχνίδια ν'αγοράζεις και βιβλία και να μην μιλάτε μόνο για ποδόσφαιρο αλλά και για πολιτισμό για ιστορία, για μουσική κλπ)και στην συντονισμένη και ομαλή αλλαγή κακής νοοτροπίας!
Αυτά είχα να σου πω και συγνώμη αν σε προκάλεσα σε κάτι! :)

a-kentavrou είπε...

Το 1900 στην Ελλάδα ήταν μια καθυστερημένη χώρα μετά από 79 χρόνια από την απελευθέρωση.
Ο Ελληνικός πολιτισμός ήταν κτήμα όλων των λαών της Ευρώπης.Η Νευτώνια Μηχανική ανατράπηκε για χάρη μιας Ελληνικής λέξης του αιθέρα,η λέξη υπήρχε στον επιστημονικό κόσμο της δύσης μεταφρασμένη σαν aether.(Mια ουσία που ανέπνεαν οι Θεοί στην Μυθολογία και συναντάται στην Ελληνική Φιλοσοφία σαν συστατικό του Ουρανού).
O Eλληνικός πολιτισμός δεν έχει να φοβηθεί από τους μετανάστες,οι Έλληνες φοβούνται.

kariatida62 είπε...

@a-kentavrou:Καλώς ήρθες στην παρέα μας!
Σωστή η επισήμανσή σου και όμορφος ο συνειρμός σου!

ο παρατηρητης είπε...

http://tostekitoykallitexni.blogspot.com/
αν δεις κατι που να σου αρεσει και θελησεις να το παρεις θα χαρω πολυ ριξε μια ματια και κανε ενα σχολιο θα χαρω

ο παρατηρητης είπε...

ακου να δεις πανε στο google και βαλε


http://tostekitoykallitexni.blogspot.com/

οκ?αν καποιο απο αυτα σ αρεσει θα ηθελα να μου το πεις να στο ταχυδρομησω γιατι προσπαθουμε να σωσουμε ενα παιδακι καταλαβες?