Κάρυ: Tι ακούς εκεί Μαμούνι?
Μαμούνι: Tραγούδια απο τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο.
Συγκεκριμένα στίχους του Αλ.Σακελλάριου, όπως το παλιάμπελο! Ωραίο δεν είναι η Κάρυ?
Οι στίχοι του ακούγονται εξαιρετικά επίκαιροι σήμερα!
Κάρυ: Αλήθεια ξέρεις την ιστορία του παλιάμπελου και πώς πρωτοπειπώθηκε η φράση ας πάει και το παλιάμπελο?
Είναι μια "δημώδης έκφραση" την οποία χρησιμοποιούμε συχνά όταν θέλουμε να δηλώσουμε την μεγάλη επιθυμία μας ν'αποκτήσουμε κάτι έναντι ενός μεγάλου ποσού που θα προσφέρουμε.
Μαμούνι: Oχι δεν ξέρω Κάρυ. Ποια είναι η ιστορία του παλιάμπελου?
Κάρυ: Η ιστορία ξεκινά απο τα χρόνια του Οθωνα, στην λασπωμένη και μπαρουτοκαπνισμένη ακόμη, Αθήνα του 1838.
Μια Ιταλίδα πριμαντόνα, ήρθε να ταράξει με την ομορφιά και την υπέροχη φωνή της τα χρηστά ήθη της πολύ συντηρητικής τότε Αθηναικής κοινωνίας
Η Ρίτα Μπάσο μέλος του Ιταλικού μελοδραματικού θιάσου, που είχε προσκληθεί για να εγκαινιάσει το πρώτο θέατρο των Αθηνών, στην οδό Μενάνδρου, ήταν η πρώτη θεατρίνα που αντίκριζαν οι Αθηναίοι. Γυναίκες ηθοποιοί δεν είχαν εμφανιστεί ακόμα στην Αθήνα.
Ενα ερωτικό ντελίριο τότε κατέκλυσε όλο τον τότε αντρικό πληθυσμό.
Ανδρες κάθε ηλικίας και κοινωνικού επιπέδου,ονειρεύονταν μία θέση στην πλατεία των θεατρικών παραστάσεων που έδινε η Ρίτα στο θέατρο Μπούκουρα.
Σχετική αναφορά συναντούμε ακόμα και στα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη:
"Στα 1840, περίπου, νέοι και γέροι έχουν χάσει τα χρηστά ήθη και η Ελλάς καταστρέφεται.
Το έθνος αφανίσθη όλως διόλου….φκιάσατε το θέατρο δια να μας μάθει παραλυσία και τα παιδιά…πουλάνε τα βιβλία τους να πάνε να ακούσουν τη Ρίτα Βάσσω, την τραγουδίστρια του θεάτρου…τον γερο Λόντο, όπου δεν έχει ούτε ένα δόντι, τον παλάβωσε η Ρίτα Βάσσω και τον αφάνισε τόσα τάλιρα δίνοντας και άλλα πεσκέσια».
Ο Δάσκαλος Μακρυγιάννης, ανησυχούσε γιατί ο άλλος συναγωνιστής του, ο Ανδρέας Λόντος, γινόταν περίγελως στην κοσμική Αθήνα.
Μάλιστα, ο Λόντος δεν μπορούσε να μιλήσει καθαρά, γιατί δεν είχε δόντια και έτσι φαφούτης φώναζε κατά την παράσταση «μπλάβο Λίτα..! μπλάβο Λίτα!» και του έτρεχαν τα σάλια.
Ο ήρωας του 21 μπροστά στις καλλίγραμμες γάμπες της Ρίτας, γινόταν ένας παθιασμένος "γεροξεκούτης" για τις συντηρητικές αντιλήψεις της εποχής που δεν επέτρεπαν παρόμοιες εκδηλώσεις της ανθρώπινης φύσης του...
Για τα μάτια λοιπόν αυτής της γυναίκας -Κίρκης πρωτοειπώθηκε και η φράση «…ας πάει και το παλιάμπελο».
Την φώναξε ένας κτηματίας της Αττικής για να μπει στο μάτι των «αριστοκρατών» της πρώτης σειράς του θεάτρου που προσέφεραν λουλούδια στην πριμαντόνα.
Λουλούδια εσείς; - Ολόκληρο αμπέλι Εγώ!!! σκέφτηκε ο κτηματίας και μας χάρισε τη φράση
«…ας πάει και το παλιάμπελο!!!».
Μαμούνι: Tραγούδια απο τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο.
Συγκεκριμένα στίχους του Αλ.Σακελλάριου, όπως το παλιάμπελο! Ωραίο δεν είναι η Κάρυ?
Οι στίχοι του ακούγονται εξαιρετικά επίκαιροι σήμερα!
Κάρυ: Αλήθεια ξέρεις την ιστορία του παλιάμπελου και πώς πρωτοπειπώθηκε η φράση ας πάει και το παλιάμπελο?
Είναι μια "δημώδης έκφραση" την οποία χρησιμοποιούμε συχνά όταν θέλουμε να δηλώσουμε την μεγάλη επιθυμία μας ν'αποκτήσουμε κάτι έναντι ενός μεγάλου ποσού που θα προσφέρουμε.
Μαμούνι: Oχι δεν ξέρω Κάρυ. Ποια είναι η ιστορία του παλιάμπελου?
Κάρυ: Η ιστορία ξεκινά απο τα χρόνια του Οθωνα, στην λασπωμένη και μπαρουτοκαπνισμένη ακόμη, Αθήνα του 1838.
Μια Ιταλίδα πριμαντόνα, ήρθε να ταράξει με την ομορφιά και την υπέροχη φωνή της τα χρηστά ήθη της πολύ συντηρητικής τότε Αθηναικής κοινωνίας
Η Ρίτα Μπάσο μέλος του Ιταλικού μελοδραματικού θιάσου, που είχε προσκληθεί για να εγκαινιάσει το πρώτο θέατρο των Αθηνών, στην οδό Μενάνδρου, ήταν η πρώτη θεατρίνα που αντίκριζαν οι Αθηναίοι. Γυναίκες ηθοποιοί δεν είχαν εμφανιστεί ακόμα στην Αθήνα.
Ενα ερωτικό ντελίριο τότε κατέκλυσε όλο τον τότε αντρικό πληθυσμό.
Ανδρες κάθε ηλικίας και κοινωνικού επιπέδου,ονειρεύονταν μία θέση στην πλατεία των θεατρικών παραστάσεων που έδινε η Ρίτα στο θέατρο Μπούκουρα.
Σχετική αναφορά συναντούμε ακόμα και στα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη:
"Στα 1840, περίπου, νέοι και γέροι έχουν χάσει τα χρηστά ήθη και η Ελλάς καταστρέφεται.
Το έθνος αφανίσθη όλως διόλου….φκιάσατε το θέατρο δια να μας μάθει παραλυσία και τα παιδιά…πουλάνε τα βιβλία τους να πάνε να ακούσουν τη Ρίτα Βάσσω, την τραγουδίστρια του θεάτρου…τον γερο Λόντο, όπου δεν έχει ούτε ένα δόντι, τον παλάβωσε η Ρίτα Βάσσω και τον αφάνισε τόσα τάλιρα δίνοντας και άλλα πεσκέσια».
Ο Δάσκαλος Μακρυγιάννης, ανησυχούσε γιατί ο άλλος συναγωνιστής του, ο Ανδρέας Λόντος, γινόταν περίγελως στην κοσμική Αθήνα.
Μάλιστα, ο Λόντος δεν μπορούσε να μιλήσει καθαρά, γιατί δεν είχε δόντια και έτσι φαφούτης φώναζε κατά την παράσταση «μπλάβο Λίτα..! μπλάβο Λίτα!» και του έτρεχαν τα σάλια.
Ο ήρωας του 21 μπροστά στις καλλίγραμμες γάμπες της Ρίτας, γινόταν ένας παθιασμένος "γεροξεκούτης" για τις συντηρητικές αντιλήψεις της εποχής που δεν επέτρεπαν παρόμοιες εκδηλώσεις της ανθρώπινης φύσης του...
Για τα μάτια λοιπόν αυτής της γυναίκας -Κίρκης πρωτοειπώθηκε και η φράση «…ας πάει και το παλιάμπελο».
Την φώναξε ένας κτηματίας της Αττικής για να μπει στο μάτι των «αριστοκρατών» της πρώτης σειράς του θεάτρου που προσέφεραν λουλούδια στην πριμαντόνα.
Λουλούδια εσείς; - Ολόκληρο αμπέλι Εγώ!!! σκέφτηκε ο κτηματίας και μας χάρισε τη φράση
«…ας πάει και το παλιάμπελο!!!».
24 σχόλια:
Δεν ήξερα την ιστορία αυτή, όσο ζώ μαθαίνω τελικά.
Ετσι ε! η πριμαντόνα;
Ας πάει και το παλιάμπελο, λέγαν όλοι για να βρίσκονται κοντά της..
Σέρνει καράβι τελικά.. Ενώ σήμερα που δεν υπάρχουν παλιάμπελα κάτι παλιοδιαμερισματάκια την πληρώνουν την νύφη.
Αλήθεια αυτή έκφραση με την νύφη, πως να βγήκε άραγε;
Για μάθε για να μου πεις βρε φίλη μου.Φιλιάαα!
@ΜΑΙΡΗ:Δεν ξέρω βέβαια αλλά φαντάζομαι ότι βγήκε απο τότε που η νύφη έπρεπε να στολιστεί και να ντυθεί! Τα έξοδα αρκετά οπότε εκείνος που θα ξηλωνόταν για να γίνει όμορφη η νύφη(γαμπρός, πατέρας ή πεθερός)το σκεφτόταν και ίσως τα έξοδα να τα έριχνε στον άλλο!
Ο γαμπρός θα πληρώσει την νύφη ή ο πατέρας? Ο γαμπρός, ο γαμπρός!!!:))
Ενδιαφέρον .......
@ΜΙΝΙΜΑΡΚΕΤ:Καλά ντε, πες και ένα γεια...:))
Πανεμορφο...
Τι τα θες...
Οι αντρες οι περισσοτεροι...Καμμενα λεφτα ειμαστε...!!
Πειναλες του ερωτα...!!
Και μερικες γυναικες, το εκμεταλλευονται αυτο...!!
Διαχρονικα...!!
Απο την Θεοδωρα [του Ιουνστινιανου]
Που...εσερνε..Τριηρεις...!!
Ως τις σημερινες, που...Σερνουν καραβια...!!
Αλλα..Χαλαλι τους,μωρε...!!
Σαν δεν τα ξοδεψεις με γυναικα τα λεφτα σου...
Που θα τα ξοδεψεις;;
Μαζι θα τα παρεις;;
[Για τους ελευθερους λεω...!!
Οι παντρεμμενοι...Φρονιμα ε...!!]
@Μαχαίρης:Για να σε δω κλείνεις ματάκι ή τραβάς το μούσι σου, με την τελευταία σου διευκρίνιση?
Να σε δω, απο δω γύρνα να σε βλέπω! χαχαχχαχαχαχχαχχαχχαχαχχαχαχχα!
Καταπληκτική η Βλαχοπούλου, δεν χορταίνεις να την ακούς.Αυθορμητισμός και κέφι.
Καλά έκανες και μας την θύμισες.
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΚΑΡΔΙΑ
kariatida62 καλησπερα, κομματι ''ξαναμενο'' τον ''βλεπω' τον μαστορα, βραδιατικα...
Γειά .......
@Aνώνυμος: Eχω την αίσθηση πως ξέχασες να μας αφήσεις το ονομάτάκι σου Ανώνυμε..
Η Βλαχοπούλου ήταν πράγματι μια αυθόρμητη καλλιτέχνιδα με πολύ ωραία φωνή. Το ποστ όμως σκοπό δεν είχε να μιλησει για την Βλαχοπούλου αλλά για τους στίχους του τραγουδιού, και την ιστορία της προτασης που σαν δημώδης έκφραση, ενέπνευσε τον Σακελλάριο για να γράψει το τραγούδι.
@Δημητρης: E...τόσα φιλιά που του παρήγγειλαν να δώσει στην Μαρικούλα, τι να κάνει ο άνθρωπος άναψε...χαχαχχχαχαχχαχχαχαχχα!
Τούρθε καπάκι και η πριμαντόνα η δικιά μου...πολύ θέλει κανείς? χαχαχχαχαχαχχαχαχαχα!
Υγεία Δημητράκη μου,αυτό δείχνει υγεία!
@ΜΙΝΙΜΑΡΚΕΤ: Εχεις κάτι να σε βασανίζει καλέ μου? Γιατί τόσο βαρύς και μονολεκτικός?
Να κεράσω κάτι? Δεν σ'άρεσε η ιστορία μου?
Βρε τι μαθαίνει ο άνθρωπος!
Θυσία στο βωμό της γάμπας!
"Μπλάβο Λίτα!"
Μπράβο Κάρυ!
Μη μου πειράζεται τον μάστορα!!!!
Το διευκρίνισε αλλά εσείς το..χαβά σας...
Φιλιά στην παρέα!
@Γιαγιά Αντιγόνη: E, να μη πειράξουμε και λίγο τον μάστορα?
Τι διευκρίνισε, βρε Αντιγόνη το μάτι που έκλεισε δεν τόδες? χαχαχαχχαχαχα!
Και τι δεν έχεις! Ακρόπολη,πρόβατα ,τσοπάνο,θέατρο,πριμαντόνα και ένα παλιάμπελο και μια νεανίδα να παίζει πιάνο!
Φαντάσου Το έθνος αφανίσθη όλως διόλου για μια θεατρίνα !!τώρα κινδυνεύει να αφανιστεί από μια Καγκελαρίνα!
@α Κενταύρου: Mπαααα καλώς τονε! Που ήσουν τόσες μέρες Αστέρι?...που μου ξενοπερπατάς?:))
Ε δεν είναι το ίδιο! Που να φανταστεί ο Μακρυγιάννης ο φουκαράς, πως τα χειρότερα θα έρχονταν μετά απο χρόνια και καιρούς πάλι?
Πολύ ωραία ιστορία Κάρυ μου!
Από το θέατρο λοιπόν, προήλθε η γνωστή φράση!
Σ ευχαριστώ που μου το έμαθες.
Σ ευχαριστώ για τα καλά και παρηγορητικά σου λόγια.
Μέσα από τα blogs, χωρίς να γνωριζόμαστε, αναπτύσσουμε μεταξύ μας μια άδολη αγάπη και συμπάθεια.
Κι αν φύγει κάποιος ξαφνικά, αισθάνομαι πως έφυγε ένα κομμάτι μου...
Πολλά φιλάκια ΚΑΙ στο μαμούνι:)
@Μagda: Σε καταλαβαίνω απόλυτα!
Ετσι είναι, τι κι'αν δεν γνωριζόμαστε απο κοντά, μιλάμε τόσο συχνά και λέμε τόσα πολλά στα μπλογκς που ίσως με τους υπόλοιπους έξω δεν τα λέμε!
Ετσι ακριβώς κι'εγώ αισθάνομαι για όλους εσάς που γνώρισα εδω μέσα Μάγδα και χαίρομαι κάθε μέρα την παρέα σας!
Ξέρεις τι φαντάζομαι Κάρυ μου τους τότε άντρες με τις φουστανέλες και τις γκλίτσες να γλύφονται μπροστά στην πριμαντόνα Ρίτα ε δεν είναι για γέλια:))
Φιλιά θαλασσινά για καλό βράδυ!
Πολύ ενδιαφέρουσα η ιστορία αλλά και το blog πολύ αξιόλογο, διαφέρει. Συγχαρητήρια και καλώς ήρθα.χαχαχαχ!
@Ζοyzoy:Mωρέ μια χαρά ήσαν οι φουστανελοφόροι! Και η Ρίτα τους έβλεπε και ικανοποιούσε την γυναικεία φιλαρέσκεια...άσε την μπάζα που έκανε τότε!
Μη νομίζεις για την Ιταλία δεν θα μετρούσε και πολύ, ενώ εδώ στην Ελλάδα μια χαρά τα πέρασε!
@περήφανη μανιάτισσα: Kαλώς την Μαυρομιχάλαινα!
Και γω χαίρομαι που σε γνωρίζω...και υποσχομαι συντόμως να σε επισκεφτώ και στο δικό σου σπίτι...
δεν το γνώριζα παρότι την έχω χρησιμοποιήσει την φράση αυτή να σαι καλά ενημερωτική αλλά και ωραία ανάρτηση..έκανες..
@homemade:Nάσαι καλά γατόνι! Χάρηκα που σου άρεσε...
Δημοσίευση σχολίου