bilsot - AMATEUR PHOTOGRAPHER - ...Λείπει μια Καρυάτιδα! Μα εμείς θα την φέρουμε πίσω!

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

Για αυτή την Ελλάδα...




Μουσική: Μάριος Τόκας

  
                                            Με μας πώς έγινε και φτάσαμε στο τέρμα
και μένει πάλι το παράπονο στο βλέμμα

και μια ανάμνηση πικρή να μας πληγώνει
να μας θυμίζει την αγάπη που τελειώνει
Με μας πώς έγινε και ήρθε νωρίς το βράδυ
και να που μείναμε της μοναξιάς οι σκλάβοι
και εσύ καρδιά να ψάχνεις μες στην έρημο
με το ποιο φεγγάρι έχουμε πανσέληνο
Με μας πώς έγινε και αλλάξαμε πορεία
και μένει το όνειρο ξανά στην απορία

και εσύ διστάζεις και δεν παίρνεις την ευθύνη
μήπως και σώσεις ό,τι έχει απομείνει
Με μας πώς έγινε και ήρθε νωρίς το βράδυ
και να που μείναμε της μοναξιάς οι σκλάβοι

και εσύ καρδιά να ψάχνεις μες στην έρημο
με το ποιο φεγγάρι έχουμε πανσέληνο


Ελλάδα Μήδεια,

Παρθένα Παναγία,
ζωή επίγεια

κι ουράνια σοφία,
παιδιά ανάδελφα 

                                                            τα τρως ή τα σταυρώνεις, 
πού δεν ταξίδεψα
και πού δε με πληγώνεις; 

Ελλάδα Πάνδημη 
κι Ουράνια Αφροδίτη, 

μικρέ μου έρωτα
και Πύρρεια μου νίκη,

αγκάθι στέμμα μου,
γυφτόκαρφο χρυσό μου, 


πληγή μου, αίμα μου,
φονιά και Ιασώ μου. 

Ελλάδα, Ελλάδα μου,
χαμένε θησαυρέ μου, 

φωτιά και λάβα μου, 
ακέφαλε αετέ μου, 

θαρρείς κι επέστρεψες
Καρυάτιδα κλεμμένη, 
γριά ξερόμυαλη 


και μακιγιαρισμένη

Στη χώρα των ηρώων γεννήθηκα κι εγώ
Αντάρτες και θεοί κληρονομιά μου
Μετρούσα τούς αιώνες με τον ήλιο αρχηγό
Τα θαύματα του κόσμου όλα δικά μου

Μα κύλησαν τα χρόνια σε λάθος ποταμό
Ξεφτίλα, τηλεόραση και πλήξη


Τα πλοία στο λιμάνι σκουριάζουνε καιρό
Κι ένα αεράκι να μη λέει να φυσήξει
Φεύγει ένα κορίτσι, τρέχει σαν τον άνεμο
Σαν το χελιδόνι μπαίνει στην οθόνη
Αστράψε το νήμα, όνειρο παράνομο
Θεέ μου, φτάνει πρώτο
Για ποια Ελλάδα, ρε γαμώ το
Αθάνατη πατρίδα μου, προεκλογική
Της αφασίας και του μετ’ εμποδίων
Αδίστακτο τοπίο, τροχιά ελλειπτική


Των οραμάτων και των μυστηρίων
Μια πίκρα, μια μιζέρια που φτάνει ως το λαιμό

Με το που ανοίγεις την εφημερίδα
Ελλάδα σ’ αγαπούσα κι ακόμα σ’ αγαπώ
Όπως σε πρόλαβα, σε γνώρισα, σε είδα

Φεύγει ένα κορίτσι, τρέχει σαν τον άνεμο
Σαν το χελιδόνι μπαίνει στην οθόνη
Αστράψε το νήμα, όνειρο παράνομο
Θεέ μου, φτάνει πρώτο
Για ποια Ελλάδα, ρε γαμώ το (δις)
Στη χώρα των ηρώων, γεννήθηκα κι εγώ
Βαριά, πολύ βαριά η κληρονομιά μου
Τις μέρες να μετρώ με ένα ήλιο ναυαγό
Τα τραύματα του κόσμου όλα δικά μου



Οι φωτογραφίες , με την σειρά  παρουσίασης  είναι απο το Γαλαξείδι, Ναύπακτο και το κάστρο των Σαλώνων



46 σχόλια:

Effie's Sweet Home Designs είπε...

ΚΑΡΥ ΜΟΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ....
ΝΑΙ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΡΧΙΚΛΕΦΤΑΡΑΔΩΝ...ΜΙΣΟΙ -ΜΙΣΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ...ΠΩΣ ΝΑ ΣΩΘΟΥΜΕ....
ΠΑΝΤΩΣ ΜΠΡΑΒΟ! ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ!!!!!!!!
ΒΡΕ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΤΡΕΧΕΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΑΝΕΜΟ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΔΕΙΑΣΕ ΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΤΣΑΣ..ΠΗΓΑΙΝΕ ΠΑΝΤΟΥ ΒΛΕΠΕΙΣ...ΛΕΣ ΝΑΝΑΙ Η ΛΕΓΑΜΕΝΗ;
ΕΛΛΑΔΑ, ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥ, ΧΑΜΕΝΕ ΘΥΣΑΥΡΕ ΜΟΥ.......
ΑΝΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.... ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!

kariatida62 είπε...

@ Effie's Sweet Home Designs: Oπως το είπες Εφάκι! Μισοί-μισοί είμαστε!
----
Ήταν ένα τετραήμερο,που μου χάρισε πολύ ομορφιά, αλλά και μια απίστευτη μοναξιά μέσα σ'αυτή!
Καληνύχτα καλή μου Εφη

Άιναφετς είπε...

Αχ! Ελλάδα... βούρκωσα...

μαχαιρης είπε...

EΛα βρε....!!
Μη σκιαζεσαι...
Θα τη βρουμε την ακρη...
Δεν θα μαςε πεθανουνε αυτοι...Οι Πεθαμενοι...!!

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραίες φωτογραφίες. Κριμα που δεν έχουν ένα αριθμό να σου γράψω ποιες ξεχώρισα.

Και η μουσική καλή, ο Μητροπάνος έξοχος, και το "για ποια Ελλάδα" με τους στοίχους τους.

Και όχι... από όσο ξέρω...η Πατουλίδου ήταν αυθεντική όταν το έλεγε, διαφωνώ με το σχόλιο της Έφης που αφήνει κάποιες αιχμές για τη Βούλα. Για την Ελλάδα έτρεχε τότε... Μην την κρίνουμε από τα ύστερα για το "τότε", τα όποια ύστερα, ας την κρίνουμε από το τι μας χάρισε τότε.

kariatida62 είπε...

@Aιναφετς: Σ'όλη την εκδρομή σκεφτόμουν, πως αυτή η χώρα με τόσες μοναδικές ομορφιές, θάπρεπε να πορευόταν μόνο απο τον Τουρισμό.
Τίποτα άλλο δεν θα χρειαζόταν να εξαγάγει, αρκούσαν οι φυσικές ομορφιές της.
Πες μου βρε Μάγισσα σε ποιο μέρος του κόσμου, βρίσκεις ας πούμε, σκιές πλατάνων δίπλα στην αμμουδιά της θάλασσας? Οχι πείτε μου σε ποια γωνιά της γης υπάρχει αυτός ο συνδυασμός?

kariatida62 είπε...

@Μαχαίρης: Mακάρι βρε Μαχαίρη μου, μακάρι...να την βρούμε την άκρη μας!
Δεν σκιάζομαι τους πεθαμένους...πολλούς απ'εμάς τους ίδιους σκιάζομαι, γιατί αυτοί είναι χειρότεροι απο τους άλλους!

teleytaios είπε...

Βλέπω Κάρυ τα γύρισες όλα τα παράλια της Φωκίδας κι έφτασες μέχρι το Λεπάντο! Πως και δεν απαθανάτισες το Θερβάντες; Σου ξέφυγε, χα, χα, χα... Στη γέφυρα πήγες να την περπατήσεις;

Ωραία πέρασες και μοιράστηκες μαζί μας και την Ελλάδα που αντίκρισες όλες αυτές τις μέρες. Σε ευχαριστούμε που δε μας ξεχνάς :)

Σε καλησπερίζω και σου στέλνω τα φιλιά μου.

kariatida62 είπε...

@GIP: Εγώ δεν έχω Γερμανική οργάνωση στην δουλειά μου, Τζιπάκο...οι φωτό μου είναι χύμα...χύμα στο κύμα! :))
Θα μπορούσες να μου τις περιγράψεις, όσες ξεχώρισες..(να κάνεις και συ καμμιά δουλειά για την ανάρτηση! :))
----
Οσο για την Πατουλίδου, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Δεν κατάλαβα ότι η Εφούλα άφηνε αιχμές για την Πατουλίδου...είχα μείνει με την απορία για το ποια ενοούσε.

kariatida62 είπε...

@Τeleyttaios: Λεπάντο είναι η μεσαιωνική ονομασία της Ναυπάκτου?
Ξέρω ότι στην μεγάλη ναυμαχία της Ναυπάκτου, μεταξύ των συμμαχικών τότε δυνάμεων(Ενετών-Γενουατών κλπ)και του Οθωμανικού στόλου είχε πολεμήσει και ο Ισπανός συγγραφέας Μιγκέλ Θερβάντες, που πληγώθηκε κιόλας στην μάχη...΄Εχει δοθεί σε κάποιο σημείο τ'όνομά του προς τιμή της φήμης του?
Δεν γνωρίζω σχετικά...για πες..για πες, τρελαίνομαι για λεπτομέρειες!
Την γέφυρα την έχω περπατήσει άλλη φορά όταν πήγαινα Άρτα.
Δεν είναι εποχή τώρα να κόβεις βόλτες επάνω της, τα διόδια είναι ακριβά.

Ιωάννα Λουλάκη είπε...

Με ταξίδεψες στην "όμορφη και παράξενη πατρίδα" μας, Καρυάτιδά μου, ευχαριστώ!
http://www.youtube.com/watch?v=VexGE22MtXE

teleytaios είπε...

Κάρυ, οι Ενετοί είχαν ονομάσει την Ναύπακτο Λεπάντο ή Λεπάντε. Εδώ μπορείς να βρεις λεπτομέρειες για το Θερβάντες.

Λοιπόν, κάτω από εκεί που γράφεις "κι ουράνια σοφία, παιδιά ανάδερφα" υπάρχουν δυο φωτογραφίες. Δεξιότερα από εκεί που στάθηκες και τράβηξες την πρώτη υπάρχει μια πέτρινη είσοδος που σε οδηγεί στο άγαλμα του Θερβάντες, αυτό εδώ. Στη δεύτερη φωτογραφία η "πόρτα" αυτή διακρίνεται ευκρινώς, είναι ακριβώς αριστερά από το τελευταίο σπίτι στα αριστερά που έχει ανοιγμένη την τέντα. Αν το προσέξεις λίγο καλύτερα θα τη δεις την είσοδο. (Κρίμα αν δεν πήγες!). Κι ένα κουτσομπολίστικο τώρα: Λίγο πιο πάνω από το οίκημα με την ανοιγμένη τέντα, προς τα δεξιά δηλαδή όπως κοιτάς την εικόνα, βλέπεις ένα μαγαζί με κάποιες ομπρέλες. Αυτό ανήκει σε κάποια από τις γνωστές μαγείρισσες που βγαίνουν στην τηλεόραση. Δε θυμάμαι ακριβώς ποιας είναι, νομίζω αυτής που έχει το μαγαζί Ρένα της Φτελιάς (Δεν είμαι σίγουρος όμως!). Εξαιρετικό φαγητό, αλλά οι τιμές είναι κάπως... ;) (Τουλάχιστον ήταν όσο σύχναζα στην περιοχή!).

Την καλησπέρα μου.

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ είπε...

Θαυμάσιες φωτογραφίες. Υπέροχη χώρα. Πως να μην μισήσεις- μάλιστα μισήσεις- αυτούς που την κατάντησαν περίγελο του κόσμου;
Με συγκίνησε βαθύτατα η περιήγηση αυτή!

leondokardos είπε...

Καλά, αυτές οι φωτό σου είναι υπέροχες!
Ξέρεις να διαλέγεις εικόνες.Καλλιτεχνική ψυχή!!

kariatida62 είπε...

@Iωάννα Λουλάκη:Xαίρομαι που ευχαριστήθηκες την περιήγηση μέσα απο τις φωτό μου.

kariatida62 είπε...

@Τελευταίος: Eμ'δεν πήγα! Και δεν πήγα ούτε την πρώτη φορά, πριν πολλά χρόνια που είχα επισκεφθεί για πρώτη φορά την Ναύπακτο, και έμεινα μερικές μέρες περισσότερο.
Την τρίτη φορά όμως που θα πάω δεν θα μου γλιτώσει,,,χαχα!
Νασαι καλά Τελευταίε μου, ευχαριστώ για όλες τις πληροφορίες και για την Ρένα της Φτελιάς :)

Ange Alexiou είπε...

Όμορφοι προορισμοί. Υπέροχη η Ελλάδα μας. Από άκρη σ΄άκρη. Μ΄έπιασε μια θλίψη...

kariatida62 είπε...

@Xριστόφορος: Aκριβώς όπως τα λες Χριστόφορε....απο την μία απολάμβανα όλες τις ομορφιές και απο την άλλη γέμιζα απο θλίψη και οργή όταν έφερνα στο νου μου την κατάσταση στην οποία έχει οδηγηθεί η χώρα

bilsot είπε...

Φωτό και αναμνήσεις από Ναύπακτο και τα πέριξ...
Δούλευα στο Ευπάλιο και έμενα στο Μοναστηράκι και βολτατζάριζα στη Ναύπακτο και στα ορεινά της για ΕΞΗ μήνες στα μέσα της δεκαετίας του '90.
Ωραία χρόνια, ωραίος τόπος, ωραίοι άνθρωποι!!!

kariatida62 είπε...

@leondokardos: Ναι και ο Αλκαμένης και ο Καλλίμαχος μας έφτιαξαν με γούστο και μένα και όλες τις αδελφές μου!:P xaxaxxaxaxaaxxaxa!
Kαλό Απόγευμα Λεό μου!

kariatida62 είπε...

@misoagnosti: Nα είδες? Και μένα ακριβώς η ίδια θλίψη μ'είχε κυριεύσει όλες τις ημέρες της εκδρομής.
Ακριβώς η ίδια θλίψη!

kariatida62 είπε...

@bilsot: Ωραίο, γραφικότατο χωριό το Μοναστηράκι.
Μου έχουν πει ότι έχει καταπληκτική πλαζ για μπάνιο...δεν έκανα βέβαια γιατί θεωρούσα ότι η θάλασσα θα ήταν πολύ κρύα ακόμα.

Την έχεις, φωτογράφε μου, και συ γυρίσει την Ελλάδα μας απ'άκρη σ'άκρη!:)

nikiplos είπε...

ωραίες φωτό... ωραία περιήγηση, διάβαση, αφήγηση... θερινή ραστώνη... λιτό δωρικό δείπνο από ομορφιά... τίποτε άλλο.

kariatida62 είπε...

@nikiplos:Χαίρομαι που το ευχαριστήθηκες...και περιέγραψες τόσο εύστοχα την θεματολογία των φωτογραφιών μου.

Frezia είπε...

Ax Kάρυ,μοναδικές οι φωτογραφίες,
ειδικά για μένα που δεν έχω πάει
ποτέ σ'αυτά τα μέρη.
Θα ζω με την ψευδαίσθηση ότι πήγα
κατά κάπιο τρόπο, έστω και με τη
βοήθεια σου.
Με την εκτίμηση μου!

kariatida62 είπε...

@FREZIA:Λουλουδάκι μου καλησπέρα!
Σου άρεσαν? Οποτε σου δοθεί η ευκαιρία, να τα επισκεφθείς και κείνα τα μέρη...αξίζουν πραγματικά!
Να μου πεις και ποιο μέρος της Ελλάδας δεν αξίζει? Αλλά εκεί θα βρεις μια γαλήνια γραφικότητα...
Φιλιά πολλά Λουλουδάκι μου

logia είπε...

καταπληκτικές φωτογραφίες
θαυμάσια ταιριασμα με τον στίχο...
Αλλά θέλω να μείνω και στον Κώστα,
που γνώρισα στα 16 μου χρόνια, ως μέλος μιας κρητικοπαρέας απ΄τα Ανώγεια, άσημος τότε, διάσημος σήμερα και τον ξανασυνάντησα στους αγώνες δημιουργίας ελληνικού τραγουδιού στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, ώς μέλος της προκριματικής επιτροπής, όταν ήρθε να με συγχαρεί για την κόρη μου,χωρίς να γνωρίζουμε ο ένας τον άλλο!!! Τι μικρός που είναι ο κόσμος μας!!!!

Margo είπε...

Θα έπρεπε να χαιρόμαστε με τέτοιες ομορφιές πανέμορφες εικόνες μιας υπέροχης χώρας.. εύχομαι κάποτε να είμαστε άξιοι πολίτες της...

Καλό ξημέρωμα Κάρυ μου

Effie's Sweet Home Designs είπε...

ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΘΑ ΜΕ ΤΡΕΛΛΑΝΕΤΕ; ΓΙΑ ΠΟΙΑΝ ΜΙΛΟΥΝ ΟΛΟΙ; ΣΠΑ ΚΑΙ ΕΤΣΙ.....ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΡΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΩΡΑ ΦΑΡΜΑΚΑ.....
ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ! ΤΗΝ ΠΑΤΟΥΛΙΔΟΥ ΘΑ ΕΝΝΟΟΥΣΑ;

VAD είπε...

Και Γαλαξείδι και Ναυπακτο τα εχω απολαυσει,πανεμορφες εικόνες,
ετσι,για να καθαρίσει λίγο το ματι μας απ'τη μαυρίλα που μας εχει ψυχοπλακώσει,ρε γμτ:((

kariatida62 είπε...

@Effie's Sweet Home Designs: A!!! Σ'αυτήν πήγε αρχικά η σκέψη μου, όταν το γραψες αλλά μετά ο Τζιπάκος, με μπέρδεψε εντελώς!
Λες για την Λαμιώτισσα την κυρία του Άκη μας!
Εκείνο το τρέχει σαν τον Άνεμο, μας παρέπεμψε στην Πατουλίδου...

kariatida62 είπε...

@VAD:Μαυρίλα όπως το λες...ο κόσμος είναι θλιμένος το βλέπεις καθημερινά στα πρόσωπά τους.

kariatida62 είπε...

@logia : Καλημέρα Νελλάκι!
Γνωρίζεις τον Κώστα Φασουλά?
Ναι πραγματικά οι στίχοι του συγκινητικοί!
Αν είναι λέει μικρός ο κόσμος...
Μια σταλιά! Η κόρη σου? Στιχουργός?

maria είπε...

Κάρυ, μπράβο, πολύ ωραίες οι φωτογραφίες μας πήγες σε μέρη μαγικά και αγαπημένα.
σε φιλώ

logia είπε...

http://www.elculture.gr/elcblog/article/agones-ellinikou-tragoudiou-synthesh-123630

kariatida62 είπε...

@logia: Συγχαρητήρια για την Νεφέλη σου!!! Συνθέτρια, στιχουργός και ερμηνεύτρια με αιθέρια φωνή και ομορφιά Ολύμπια θα συμπλήρωνα εγώ!
Μπράβο Νελλάκι μου να την χαίρεσαι, και να την καμαρώνεις!
Εύχομαι να μας χαρίσει με το ταλέντο της, συνθέσεις που θα προωθήσουν το ελληνικό τραγούδι παγκοσμίως!

kariatida62 είπε...

@maria: Καλημέρα Μαράκι!
Χαίρομαι που σου άρεσαν...

dimitris είπε...

kariatida62 καλημερα πολυ ωραια ξεναγηση, ανασα.
Μπραβο κοπελια!!!

kariatida62 είπε...

@dimitris: Καλημέρα Δημητράκη!
Πατρίδα απείρου ομορφιάς... αλλά εμείς ...δυστυχώς!

Effie's Sweet Home Designs είπε...

ΚΑΡΥ ΜΟΥ Α, ΓΕΙΑ ΣΟΥ!
ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ , ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ!
ΑΝΤΕ ΚΑΛΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ........

Thalassenia είπε...

Άλλοτε θα έβλεπα τις φωτογραφίες με απόλαυση, τώρα όμως τις βλέπω με αγωνία. Κρίμα στην ομορφιά που ζούμε.

Αγαπημένος προορισμός και διαδρομή!!
Καλό απόγευμα.

kariatida62 είπε...

@Thalassenia: Γειά σου Θαλασσένια μου!Σίγουρα αγωνία για το μέλλον αυτής της χώρας και των ανθρώπων της!
Νάσαι καλά που πέρασες καιρό είχα να σε ανταμώσω!

dimitris είπε...

Κοπελια καλησπερα, πηγαινε εδω Aqua Mare και θα βρεις...................................................αντε ακομα εδω εισαι???

kariatida62 είπε...

@dimitris: Πού να πάω??? Στην Ιταλία με στέλνεις Δημητράκη??:))
Eγώ επιμένω τα μπάνια μου να τα απολαμβάνω στην Ελλάδα μου!

dimitris είπε...

kariatida62 ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ΠΟΙΑ ΙΤΑΛΙΑ ΩΡΕ, ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ............................................... ...

kariatida62 είπε...

@dimitris: Μα πώς να καταλάβω πως είναι ιστολόγιο χρυσέ μου άνθρωπε!
Δώσε σωστά το λινκ , θα κάτσω να ψάχνω ποιανής είναι?
Μ'έχεις τρελάνει στα αποσιωπητικά!