bilsot - AMATEUR PHOTOGRAPHER - ...Λείπει μια Καρυάτιδα! Μα εμείς θα την φέρουμε πίσω!

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

ΠΑΜΕ ΜΟΥΣΕΙΟ???

ΚΑΡΥ: Mαμούνι,σήκω,πλύσου ντύσου πάρε και την φωτογραφική σου μηχανή μαζί και φύγαμε!
ΜΑΜΟΥΝΙ:Aλήθεια Κάρυ μου, θα πάμε βόλτα?!?!?! Πού θα με πάς?
ΚΑΡΥ:Θα επισκεφθούμε το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο!

ΜΑΜΟΥΝΙ:Στο Μουσεεεεεεεείοοοοοοοο???????
Ρε Κάρυ δεν το αφήνουμε για μια άλλη φορά? Πρέπει να μαζέψω  λίγο τον χώρο μου, έχω και μελέτη με το μπουζουκάκι μου....άστο καλύτερα πάμε την άλλη εβδομάδα!
ΚΑΡΥ: Ποιά άλλη εβδομάδα, σήμερα θα πάμε να συναντήσουμε και την Μύρτιδα!
ΜΑΜΟΥΝΙ:(Kακό που έχω πάθει μ'αυτή την τρελλάρα την Κάρυ ποια Μύρτιδα θα μου κουβαλήσει πάλι μαζί μας? Όλα τα κάρα θα πάμε Μουσείο! Αχ να την δουν να την κρατήσουν εκεί μέσα να απαλλαχτώ Θεούλη μου!)Ποια είναι πάλι αυτή η Μύρτιδα βρε Κάρυ?
ΚΑΡΥ: Eτοιμάσου γρήγορα και θα στα πω στο δρόμο!
-------------------
ΚΑΡΥ:Mαμούνι μου, αυτό το μεγαλοπρεπέστατο κτίριο στην οδό Πατησίων 44 είναι το Εθνικό μας Αρχαιολογικό Μουσείο.

Το κτίριο είναι διατηρητέο μνημείο, θεμελιώθηκε το 1866 σε οικόπεδο που δώρισε η Ελένη Τοσίτσα. Η κατασκευή του βασίστηκε σε σχέδια των αρχιτεκτόνων L.LANGE και Π.Κάλκου. Την τελική διαμόρφωση της πρόσοψης του κτηρίου επιμελήθηκε ο Ε.ZILLER,ο οποίος είχε και την επίβλεψη έως το 1889, οπότε περατώθηκε η δυτική πτέρυγα. Η ολοκλήρωση του Μουσείου, όπως έχει σήμερα, έγινε σταδιακά μέσα στον 20 αιώνα με προσθήκες στην ανατολική πλευρά.
Στις αίθουσές του προβάλλεται η μακρά εξέλιξη του αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού. Οι συλλογές του με ευρήματα απο την 7η χιλιετία Π.Χ.έως τον 5ον αιώνα Μ.Χ.(προιστορική,γλυπτών,αγγείων και Μικροτεχνίας, Χαλκών και Αιγυπτιακών Αρχαιοτήτων) κατατάσσονται στις πλουσιότερες του κόσμου!
Στην Προιστορική Συλλογή θα δούμε μοναδικά έργα τέχνης, αντιπροσωπευτικά των μεγάλων πολιτισμών που άνθησαν στον αιγαιακό χώρο απο την 7η χιλιετία έως το 1050 π.χ.
 Θα αντικρίσουμε έργα της νεολιθικής εποχής, της πρώιμης και της μέσης εποχής του Χαλκού απο την ηπειρωτική Ελλάδα, τα νησιά του Αιγαίου και την Τροία. Τα σημαντικότερα εκθέματα είναι οι θησαυροί των βασιλικών τάφων των Μυκηνών, τα περίφημα κυκλαδικά μαρμάρινα ειδώλια και οι θαυμάσια διατηρημένες τοιχογραφίες της Θήρας, που αποτελούν μεγάλες εικονιστικές συνθέσεις. Αυτά τα έργα θα τα βρούμε στις αίθουσες 3-6 του ισογείου και στην αίθουσα 48 του ορόφου.
Την Συλλογή των Γλυπτών που παρουσιάζει την εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής απο τον 8ον αιώνα Π.Χ. έως τα τέλη του 4ου αι.Μ.Χ. την απαρτίζουν πολλά απο τα οποία είναι αριστουργήματα και αποτελούν σταθμούς στην ιστορία της τέχνης! Προέρχονται απο την Αθήνα, Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησο, Κρήτη και νησιά Αιγαίου.


Σ'αυτή την συλλογή Μαμούνι, θα θαυμάσουμε τα μεγαλύτερα παγκοσμίως σύνολα πρωτότυπων έργων πλαστικής, όπως αυτά της αρχαικής εποχής με σημαντικότερη την ομάδα των Κούρων, καθώς και το μοναδικό σε αριθμό και ποιότητα σύνολο επιτύμβιων αναγλύφων της κλασικής εποχής, ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγονται οι περίφημες στήλες της Ηγησούς, της Σαλαμίνας και του Ιλισού.
Ο θησαυρός των έργων της πλαστικής ξετυλίγεται σε 30 αίθουσες του ισογείου, διατρέχοντας σε κυκλική πορεία την περίμετρο του παλαιού κτηρίου. Η περιήγησή μας θ'αρχίσει απο την αίθουσα 7 με τα πρωιμότατα έργα και θα την ολοκληρώσουμε στην αίθουσα 33 με τα τελευταία-χρονικά-γλυπτά της ύστερης αρχαιότητας.
ΜΑΜΟΥΝΙ:(.....Ωχ!!! κακό που με βρήκε Μ.Παρασκευή θα γίνει η βόλτα μου, θα με ξεποδαριάσει η μουρλέγκω!)
ΚΑΡΥ:Σε βλέπω Μαμούνι μου, έχεις ενθουσιαστεί!!!
ΜΑΜΟΥΝΙ:Μα τι λες τώρα Κάρυ, ανυπομονώ να φτάσουμε!!!! γκρ... γκρ... γκρ..

ΚΑΡΥ:Μετά Μαμούνι θα πορευτούμε στις αίθουσες 49 έως 59 του πρώτου ορόφου για να θαυμάσουμε αγγεία αμφορείς όπως ο μνημειώδης γεωμετρικός αμφορέας του Διπύλου και η υδρία του Αναλάτου.

 Όλα αυτά τα εκθέματα προέρχονται απο ανασκαφές σε νεκροταφεία όπως του Κεραμεικού και της Βάρης σε ιερά, όπως των Ηραίων του Άργους, της ορθίας Αρτέμιδος στην Σπάρτη, της Ακροπόλεως των Αθηνών και του Καβειρίου των Θηβών.



Ω!!! Μα εκεί που θα μείνεις έκθαμβο Μαμούνι μου είναι στην συλλογή των Χαλκών, που είναι μία απο τις πλουσιότερες του κόσμου. Φημίζεται κυρίως για τα μεγάλα πρωτότυπα χάλκινα αγάλματα όπως ο Ποσειδών ή Δίας του Αρτεμίσιου, το παιδί του Μαραθώνα, ο έφηβος των Αντικυθήρων, ο "κελητίζων παις" του Αρτεμισίου, αλλά και για μικρότερα έργα όπως ο γνωστός μηχανισμός των Αντικυθήρων(ένα αρχαίο τέχνασμα που πιστεύεται ότι ήταν ένας μηχανικός υπολογιστής και όργανο αστρονομικών παρατηρήσεων, που παρουσιάζει ομοιότητες με πολύπλοκο ωρολογιακό μηχανισμό), ειδώλια και αγγεία.



 Τα περισσότερα απ'αυτά ήσαν αναθήματα σε μεγάλα ελληνικά ιερά(του Διός στη Δωδώνη, της Αθηνάς στην Ακρόπολη, του Διός στην Ολυμπία,του Απολλωνα στο Πτώον Βοιωτίας, του Θαυλίου Διός στην Θεσσαλία κ.ά) Σε αυτά τα μικρών διαστάσεων έργα, που εκτίθενται στις αίθουσες 36-39 του ισογείου, παρουσιάζεται η εξέλιξη της ελληνικής τέχνης απο την γεωμετρική έως και την ρωμαική εποχή.
Ακόμα θα επισκεφθούμε τις αίθουσες 40-41 του ισογείου για να θαυμάσουμε έργα του Αιγυπτιακού πολιτισμού, απο την αρχή των προδυναστικών χρόνων(5000 π.χ) έως και τους χρόνους της ρωμαικής κατάκτησης(30 π.χ.-395 μ.χ)
Στην αίθουσα 42 του ισογείου θα δούμε την συλλογή Σταθάτου και τα 970 έργα που την συγκροτούν. Αυτά είναι κυρίως μικροτεχνήματα απο ποικίλα υλικά και καλύπτουν το μακρό χρονικό διάστημα απο την μέση εποχή του Χαλκού έως τους μεταβυζαντινούς χρόνους!
ΚΑΡΥ:Μαμουουουουουουουύνιιιι!!! Τι φωτογραφίζεις εκεί βρε, .... θα σου βγάλω το τσουλούφι!
ΜΑΜΟΥΝΙ:  Ε!!!Να μην το θαυμάσω, βρε Κάρυ!!! Τέτοια απεικόνιση σφριγηλότητας ανδρικού σώματος, δεν την βρίσκεις εύκολα...

ΚΑΡΥ:Έλα τώρα απο δω, θα δούμε την Μύρτιδα

Η Μύρτις είναι ένα 11χρονο κορίτσι, που έζησε για λίγο και πέθανε πριν 2.500 χρόνια!
Ενα απο τα πολλά θύματα του τυφοειδούς πυρετού που αφάνισε το ένα τρίτο του πληθυσμού της Αθήνας στο τέλος του 5ου αι. π.Χ. και μαζί τον αγαπημένο μου, σπουδαίο Αθηναίο πολιτικό Περικλή.!Ηταν μόλις 11 ετών όταν έχασε τη ζωή της και τάφηκε βιαστικά σε έναν ομαδικό τάφο μαζί με ακόμη 150 ανθρώπους.

Το κρανίο της, που διατηρήθηκε σε άριστη κατάσταση, αποκαλύπτει το πρόσωπό της.
 Έτσι γίνεται το πρώτο παιδί που ανακτά τη φυσιογνωμία του με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας, ενώ μας φέρνει πιο κοντά στην εικόνα των κατοίκων της αρχαίας Αθήνας.

Ποια ήταν όμως πραγματικά η Μύρτις; "Ενα από τα χιλιάδες ανώνυμα θύματα του φοβερού λοιμού που έπληξε την Αθήνα στις αρχές του Πελοποννησιακού Πολέμου»,μας επισημαίνει η αρχαιολόγος Εφη Μπαζιωτοπούλου-Βαλαβάνη, η οποία και ανέσκαψε τον ομαδικό τάφο που βρέθηκε η Μύρτις. «Φαίνεται πως το παιδί αυτό υπήρξε ένα απλό, ανώνυμο παιδί, που γεννήθηκε γύρω στο 440 π.Χ., πρόλαβε να αντικρύσει τον Παρθενώνα που μόλις είχε τελειώσει αλλά έζησε και την αρχή του πολέμου. Ηταν ένα κορίτσι που έτρεχε ανέμελο και ξυπόλητο μαζί με τα άλλα παιδιά στους χωμάτινους, στενούς δρόμους της πόλης. Την ονομάσαμε Μύρτιν». Γιατί όμως επιλέχθηκε αυτό το όνομα για την 11χρονη μικρή; «Επιλέξαμε ένα όνομα δισύλλαβο και εύηχο, που επιπλέον υπάρχει ακόμα με διαφορετική κατάληξη»
Το κοριτσάκι αυτό είχε μεγάλο μέτωπο και πιθανόν καστανά μάτια και μαλλιά. Στην ανάπλαση του προσώπου της Μύρτιδος έπαιξε βασικό ρόλο ότι διατηρούνται η άνω και κάτω γνάθος και όλα τα δόντια του παιδιού, τα μόνιμα και μερικά από τα νεογιλά, κάτι σπάνιο, σύμφωνα με τον κ. Παπαγρηγοράκη, που ασχολείται 30 χρόνια με την έρευνα αρχαίων κρανίων. Οι πληροφορίες που τους πρόσφερε ως ανασκαφικό εύρημα η Μύρτις, προέρχονται από την οδοντοστοιχία της, η οποία κατά τη στιγμή του θανάτου της βρισκόταν στο τελευταίο στάδιο μικτής οδοντοφυΐας.
Η ανασύνθεση του προσώπου της Μύρτιδος έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια. Πρώτος σταθμός ήταν το θεραπευτικό ινστιτούτο «Εγκέφαλος», όπου ο ακτινολόγος Παναγιώτης Τούντας πέρασε το κρανίο από αξονικό τομογράφο.
Τα στοιχεία του αξονικού τομογράφου εστάλησαν στο ΤΕΙ Κρήτης, όπου η ομάδα των κ. Μαραβελάκη και Αντωνιάδη δημιούργησε σε ψηφιακή μορφή αρχικά και στη συνέχεια ένα ακριβές αντίγραφο του αρχαίου κρανίου.
Πάνω σ' αυτό το πρόπλασμα, το οποίο παρέλαβε ο γλύπτης Οσκαρ Νίλσον στη Σουηδία, «χτίστηκε» σε οκτώ μήνες η μορφή της Μύρτιδος. Ο ίδιος έχει κατασκευάσει και το πρόσωπο του Φιλίππου του Β'.»
Τι μαθαίνουμε λοιπόν για τον αρχαίο ελληνικό κόσμο βλέποντας την Μύρτιν; «Δεν έχουμε αλλάξει σχεδόν καθόλου εδώ και 4.000 χρόνια στην περιοχή του σπλαγχνικού κρανίου (σ.σ. πρόσωπο), έχει όμως αλλάξει ο προσανατολισμός της ανάπτυξης του εγκεφαλικού κρανίου.
 Οσο περνούν τα χρόνια, το κρανίο μας έρχεται πιο μπροστά, ενώ το πρόσωπό μας μικραίνει.
 Πρέπει όμως να διευκρινίσουμε πως δεν γνωρίζουμε αν η Μύρτις ήταν Αθηναία, μπορεί να ήταν και δούλη από άλλη περιοχή, οπότε έχουμε μπροστά μας μια νεαρή κάτοικο της Αθήνας, όχι μία μετά βεβαιότητος Αθηναία».


Το κρανίο της Μύρτιδος δεν επελέγη τυχαία μεταξύ οκτώ παιδικών κρανίων. Ηταν το καλύτερα διατηρημένο, χωρίς oστικές απώλειες, και επιπλέον είχε ατόφια την κάτω γνάθο και όλα τα δόντια.


 Το φύλο της μαρτυράται από το πιγούνι της, που δεν είναι τόσο έντονο όσο των αγοριών, τα «μαλακά» τόξα στην περιοχή των φρυδιών και τη διάμετρο των κυνοδόντων της που είναι μικρότερος σε σχέση με τον αγοριών. Οσο για την ηλικία της; «Μίλησαν» η ανατολή των μόνιμων δοντιών και η μορφολογία των ακρορριζίων τους.



ΜΑΜΟΥΝΙ: Αυτά εδώ τι είναι Κάρυ?

ΚΑΡΥ: Αυτά Μαμούνι μου είναι τα απαραίτητα και βασικά εργαλεία του αρχαιολόγου! Μ'αυτά φέρνει στην επιφάνεια και στο φως του ήλιου, όλους αυτούς τους  αρχαιολογικούς θησαυρούς που βρίσκονται θαμμένοι βαθειά  μέσα στην γη !
Ολα αυτά τα υπέροχα εκθέματα που είδαμε και θαυμάσαμε στο Εθνικό μας Μουσείο!
Στο οποίο θα πρέπει να σου πω,  πως  πριν 30-40 χρόνια έξω στα τραπεζάκια τα υπαίθρια του κήπου του, μαζεύονταν όλη η Αθηναική νεολαία! Ηταν το στέκι τους, ο τόπος συνάντησής τους!
ΜΑΜΟΥΝΙ: Κάρυ, μπορεί να κουράστηκα 3 ώρες μέσα στο Μουσείο, αλλά πραγματικά άξιζε το ξεποδάριασμα που μούκανες! 
 Όλοι θάπρεπε να προγραμματίσουν μια επίσκεψη σ'αυτό! Έχει τόσους θησαυρούς να μας δείξει...κι'αν παλαιότερα τόχαν κάποιοι επισκεφθεί καιρός είναι να το ξαναεπισκεφθούν γιατί δεν θάχουν δει πολλά απο τα καινούργια αρχαιολογικά ευρήματα  που έχουν ανακαλυφθεί και προστεθεί!

 
 Eδώ θα ενημερωθείτε για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα  παιδιών ηλικίας 10-13 ετών στο  Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο http://www.namuseum.gr/museum/pressreleases/2010/pressrelease_myrtis_edu-gr.html

53 σχόλια:

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

H γνωστή καλή μου Κάρυ!!
Πόσα χρόνια έχω να πάω!
Άλλη φορά μην παίρνεις το Μαμούνι, είναι γκρινιάρικο και βαριέται!
Θα με πάρεις μαζί σου; Ξέρεις πόσο ήσυχη είμαι και καλή μαθήτρια.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!!!!!

kariatida62 είπε...

@Γιαγιά Αντιγόνη: Τα μαμούνια μας Αντιγονούλα μου,πρώτα πρέπει να επισκέπτονται τα μουσεία μας!
Και αν αυτές τις επισκέψεις δεν τους τις παρέχει σωστά καιοργανωμένα το σχολειό τους οφείλουν οι γονείς να τα διοργανώνουν! Οι γονείς και αν δεν ευκαιρούν αυτοί οι παπούδες και οι γιαγιάδες που μπορούν!!!
Φιλάκια Αντιγονούλα μου.

Ο ΜΑΓΟΣ! είπε...

μπραβο ρε Καρυ ετσι για να μαθαινει το μαμουνι...κι εμεις μαζι...

Καπετάνισσα είπε...

Τέλειο ταξίδι ....

Με ή χωρίς μαμούνι τέλεια η Κάρυ... όπως ακριβώς πρέπει σε μια Καρυάτιδα !

Τα φιλιά μου...



(Μη μαλώνεις βρε το Μαμούνι ! Καλά κάνει και φωτογραφίζει! Α παπαπα ... επειδή εσύ τους είχες ζωντανούς;;;)

kariatida62 είπε...

@Μάγος:Mα πρώτα εμείς Μάγε μου πρέπει ν'ανοίξουμε τα μάτια μας να ενημερωνόμαστε να διαβάζουμε για να μπορέσουμε τις γνώσεις αυτές να τις μεταλαμπαδεύσουμε στα Μαμούνια που είναι η ελπίδα της Ελλάδας!

kariatida62 είπε...

@Καπετάνισσα: Kαλώς την Μπουμπουλίνα μου!
Ξέρεις βρε καπετάνισσα, τι έπαθα με το Μαμούνι? Είχε σταθεί πίσω απο το άγαλμα και έβγαζε φωτό απ' όλες τις πλευρές των οπισθίων του και ένα γκρουπ απο ξένους που ξεναγούνταν εκείνη την στιγμή, το πρόσεξαν κι'αρχισαν να γελούν όλοι μαζί! Ιδίως οι κυρίες...οπότε η ξεναγός σταματά την ξενάγηση και γύρισε πίσω να δει τι συμβαίνει και γελούν όλοι μαζί! Είδε λοιπόν το Μαμούνι να φωτογραφίζει το άγαλμα απο κάτω δεξιά-αριστερά και πέθανε στα γέλια κι'αυτή!
Ρεζίλι μ'εκανε το σκασμένο, πολύ σκανταλιάρικο μου βγήκε το άτιμο!

δήμητρα♥♥♥q είπε...

Kαλημέρα Καρυάτιδα.

Υπέροχη ανάρτηση, αντάξια μιας αρχαιοελληνικής κόρης!!
Πολύ ενδιαφέρουσα η παράθεση των αρχαιολογικών ευρημάτων του μουσείου και πολύ παραστατική η ανάπτυξη της ανασύνθεσης της μορφής της Μύρτιδος.

Λοιπόν ετούτη η ανάρτηση είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να καταδείξει κανείς την διεπιστημονικότητα που διέπει πολλά θέματα της επιστήμης. Η τεχνολογία προσφέρει όλο και περισσότερες δυνατότητες πια. Και μιλώντας για αρχαιολογία, η συμβολή της φυσικής και της τεχνολογίας που προάγει, είναι απίστευτα ουσιώδης.

Μια πολύ καλή μέρα σου εύχομαι.

evelina είπε...

Η ωραιότερη εκπαιδευτική εκδρομή που έκανα…πλούτισα τις γνώσεις μου αλλά κυρίως μια επίσκεψη που δεν έχω την δυνατότητα να κάνω εδώ που είμαι…Να γιατί σας ζηλεύω εσας εκει κάτω...Με την πρώτη ευκαιρία που θα κατέβω θα με πάρεις μαζί σου και θα κάνω εγω τον φωτογράφο χαχαχα ...καλή σου μέρα

Καπετάνισσα είπε...

Βρε κάρυ μου....

Μαμούνι ... τι περίμενες;;;;

χε χε χε

kariatida62 είπε...

@Δήμητρα(Φυσικένια): Kαλημέρα Δήμητρα!
Πραγματικά η ανασύνθεση της μορφής της Αρχαίας Αθηναίας είναι συγκινητική θάλεγα...για σκέψου!
Δεν χωρά αμφιβολία πόσο μεγάλη, πόσο ουσιαστική είναι η συμβολή της φυσικής, της βιολογίας, της τεχνολογίας στο εντυπωσιακό αυτό αποτέλεσμα!
Οι επιστήμες όλες εδώ συμμάχησαν για να βοηθήσουν την Αρχαιολογία!
Σ'ευχαριστώ για τα κολακευτικά σου σχόλια...
Καλό υπόλοιπο!

kariatida62 είπε...

@evelina: Kαλώς την Εβελίνα μας!
Με χαρά να σε ξεναγήσω στην πόλη μου, όποτε εσύ αποφασίσεις πως μπορείς να μας επισκεφθείς!
Η υπόσχεσή μου αυτή δεν είναι τυπική! Την εννοώ...
Φιλάκια

kariatida62 είπε...

@Καπετάνισσα: Mαμούνι, μικρό παιχνιδιάρικο μα καλοσυνάτο...και σεβαστικό! Με σέβεται και μ'αγαπά πολύ! χαχαχαχα
Τους χαιρετισμούς μου στο Καπετάνιο σου.

Καπετάνισσα είπε...

Έλα να τους δωσεις.... στο καραβι είναι και με ενοχλει (παρενοχλει) χαχαχαχα

ღ oneiremataღ είπε...

ωχ μουσείο???? μου θύμησες σχολικές εκδρομές κι όχι μόνο...μερικά τα νεροπέρασα για να την πω την αλήθεια μου, αλλά στάθηκα στο σημείο με την Μύρτιδα.. πολύ ενδιαφέρουσα!!!
σ΄ευχαριστούμε Κάρυ για την ενημερωτική και πολύ αξιόλογη ανάρτησή σου... φιλακια πολλά :)))))

kariatida62 είπε...

@Καπετάνισσα: Ξέρεις εσύ !!! Στο μπαλαούρο, μπαλαούρο τον καπετάνιο!!! χαχαχαχαχαχαχα

kariatida62 είπε...

@ ονειρεμάτα:Μαμούνι: Oneiremata νεροπέρασες και το κ@@@@κι του Ποσειδώνα ή Δία?(Δεν ξέρουμε ποιον ακριβώς ο καλλιτέχνης ήθελε να παραστήσει, γιατί δεν γνωρίζουμε εαν κρατούσε την τρίαιανα ή τον κεραυνό) Δεν νομίζω να νεροπέρασες και αυτόν τον θεσπέσιο.......!!!! Δεν τον λέω θα με φωνάζει η Κάρυ!
Κάρυ: Oνειρεμάτα υπάρχουν πολλά καινούργια ευρήματα! Με τα έργα του Μετρό,ηρθαν στην επιφάνεια θησαυροί! Θα σ'αρέσει πολύ. Κανόνισε να πας να δεις καιτην Μύρτιδα...νομίζω μέχρι τέλη του Δεκέμβρη θάναι εκεί!
Εγώ ελάχιστα έβαλα σε φωτό. Τρείς ώρες χρειάστηκε να γυρίσω όλες τις αίουσες και όχι σε αργό χρόνο!

Ελένη Μπέη είπε...

Τι να πρωτοπώ τώρα; Λοιπόν, έχουμε και λέμε:

α) Καλώς επανήλθες! Με γεια και η νέα εμφάνιση. Ήθελα αλλά δεν βρήκα την ευκαιρία εδώ και μέρες να τα πω αυτά.

β) Στην ανάρτηση υποκλίνομαι. Άσε που με βοηθάς να πω και στα μαθητόνια μου κάποια πράγματα μπας και... που δεν... αλλά η προσπάθεια πρέπει να γίνει.

γ) Αυτήν τη Μύρτιδα καιρό την έχω στο μυαλό μου και σε επόμενη άνοδο στην Αθήνα την έχω στα υπ' όψιν την επίσκεψη. Την τελευταία φορά που έφτασα καθημερινή ως την πόρτα του μουσείου ήμουν άτυχη σαν τον Εβραίο στο παζάρι σαββατιάτικα. Ήταν κλειστό λόγω απεργίας και πολύ συγχύστηκα.

δ) Η επίσκεψη των παιδιών εκεί με τους γονείς είναι ωφέλιμη, αρκεί να είναι ενημερωμένοι σχετικά οι γονείς και να έχει γίνει μια κάποια προετοιμασία. Το ίδιο ισχύει -πολύ περισσότερο- για τις επισκέψεις με το σχολείο.

Μου έχει τύχει να επισκεφθώ την Ακρόπολη καθημερινή (ήμουν σε άδεια) και δίπλα μου να είναι κάποιο γυμνάσιο με μια καταπληκτική ξεναγό που έκανε μια εμπεριστατωμένη ξενάγηση. Δεν την πρόσεχε κανένας -ούτε οι καθηγητές συνοδοί. Εγώ ευγνωμονούσα την καλή μου τύχη και ακολουθούσα ντροπαλά-ντροπαλά ακούγοντας λαθραία τις πληροφορίες που έδινε απτόητη από την αδιαφορία τους εκείνη.

Με την Ε΄τάξη μου, το 2007, όταν επρόκειτο να επισκεφθούμε την Ολυμπία, μία εβδομάδα ασχολιόμασταν με αυτό. Είχαμε μιλήσει για τα όσα θα βλέπαμε εκεί με κάθε λεπτομέρεια, χρησιμοποιώντας τον χάρτη του αρχαιολογικού χώρου. Το αποτέλεσμα ήταν να ξεναγήσουν τα παιδιά μου τα παιδιά των άλλων τάξεων και να το καταευχαριστηθούν. Όταν τον Σεπτέμβρη άνοιξαν τα σχολεία και τα παιδιά ήταν πια εκτάκια, με το που μπήκαμε στην τάξη το πρώτο πράγμα που μου είπανε ανήσυχα ήταν για τη μεγάλη πυρκαγιά στην Ολυμπία -τόσο την είχανε αγαπήσει.

Οι αρχαιότητες είναι σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας μας, είμαστε εμείς. Αν τις γνωρίσουμε σωστά στα παιδιά, θα τις αγαπήσουν -ή τουλάχιστον θα τις εκτιμήσουν. Αλλά θέλει κόπο, θέλει και τρόπο. Έτσι δεν είναι, Καρυάτιδα; (Εγώ δεν μπορώ να σε λέω Κάρυ -δεν μου αρέσει).

Ανώνυμος είπε...

Αρχαιολογικό μουσείο. Ο Ναός των μουσών. Ο χώρος που στεγάζει την τέχνη του παρελθόντος. Που σου επιτρέπει να αφουγκραστείς τη ζωή και τα χρωματισμένα όνειρα ανθρώπων χαμένων στο βάθος του χρόνου. Εκείνα τα όνειρα που οι τεχνίτες-καλλιτέχνες τόλμησαν να αποδώσουν πλαστικά σε ύλη τερακότας, μαρμάρου και χαλκού.

Σε τούτη την ανάρτηση δεμένες η αυστηρή, στατική μορφή του Κούρου, η γραμμική πολυπλοκότητα του μεγάλου μελανόμορφου γεωμετρικού αμφορέα του Διπύλου, η ρεαλιστική λιτότητα των γραμμών της κίνησης της κλασικής περιόδου και το τεχνολογικό θαύμα της ανασύνθεσης του προσώπου της 11χρονης Αθηναίας.
Δένεις καλλιτεχνικά και αριστοτεχνικά (τολμώ να πω) το μέλλον με το παρελθόν.
:-)

dimitris είπε...

Πριν μερικα χρονια ο ΔΟΛ, εβγαζε ενα τριμηνιαιο περιοδικο την αρχαιολογια, εκει επρεπε να εισαι συνεργατης.
Η κυρια με τα γυαλια στην φωτο του γυμνου αγαλματος, δεν εχει ματια παρα μονο στο ''επιμαχο'' σημειο.
Καλησπερα δεν σας ειπα, μαμουνοκαριατιδα...

leondokardos είπε...

Πλήρης και έξοχη ξενάγηση !!
Θα με κάνεις να πάω στο Μουσείο και ντρέπομαι να πω οτι αν και Αθηναίος, δεν έχω πάει ακόμα !!!!!!!
Ντροπή μου.

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ είπε...

Δεν μπορώ παρά να σε συγχαρώ και δε με νοιάζει όπως και να φανεί η φράση. Έκανες μια εξαιρετική δουλειά συνολικά και μας προέτρεψες με τον θαυμάσιο σου τρόπο να ξαναπάμε ύστερα από τόσα και τόσα χρόνια.
Μπράβο σου Κάρυ, φιλιά στο Μαμούνι μας.

kariatida62 είπε...

@Nερένια:Kαλώς σε βρήκα!!!
Διάβασα όλα όσα όμορφα μου γράφεις, τις αγωνίες της δασκάλας Νερένιας και στέκομαι σ'αυτό που έθιξες! "Με την Ε΄τάξη μου, το 2007, όταν επρόκειτο να επισκεφθούμε την Ολυμπία, μία εβδομάδα ασχολιόμασταν με αυτό. Είχαμε μιλήσει για τα όσα θα βλέπαμε εκεί με κάθε λεπτομέρεια, χρησιμοποιώντας τον χάρτη του αρχαιολογικού χώρου. Το αποτέλεσμα ήταν να ξεναγήσουν τα παιδιά μου τα παιδιά των άλλων τάξεων και να το καταευχαριστηθούν. Όταν τον Σεπτέμβρη άνοιξαν τα σχολεία και τα παιδιά ήταν πια εκτάκια, με το που μπήκαμε στην τάξη το πρώτο πράγμα που μου είπανε ανήσυχα ήταν για τη μεγάλη πυρκαγιά στην Ολυμπία -τόσο την είχανε αγαπήσει"
Βλέπεις όταν η δουλειά μας είναι σωστή και άξια εισπράττουμε τα θετικά αποτελέσματα!
Τα παιδιά αγαπούν και εμπνέονται απο τους δασκάλους-παιδαγωγούς-γονείς.
Όταν δείχνουμε ειλικρινή αφοσίωση σ'αυτά και δεν τα κοροιδεύουμε το εισπράττουν και το ανταποδίδουν!
Το Κάρυ μου το κόλλησαν για χάριν συντομίας οι bloggers σε καμμία περίπτωση για να μειώσουν την αξία την δική μου που΄θέλει να θυμήσει τις αρχαίες κόρες και να δηλώσει την εντοπιότητά της!
Χάρηκα πραγματικά που σε είδα..

Ανώνυμος είπε...

To μαμουνι θελει πολλές σφαλιάρες!

Αλλη φορα να το αφησεις σπιτι και να παρεις τη Γιαγια Αντιγόνη κι εμενα!
Μονο που φοβαμαι πως θα σας ξεναγησω εγω...μιας και το εχω το αντικείμενο!

Όπερ σημαινει θα κανετε αμαν και πως να με σταματησετε και ισως νιωσετε λιγο την διαθεση του μαμουνιου...

χαχαχαχα

φιλια Καρυ μου
πολυ ωραια αναρτηση
πολυ ομως!

kariatida62 είπε...

@Μάγια: Kαλλιτέχνιδά μου, σ'ευχαριστώ που επιβραβεύεις τούτη μου την προσπάθεια!
Τα σχόλιά σου τα μετρώ πολύ, γιατί γνωρίζω ότι μου τα εκφράζει μία πολυτάλαντη γυναίκα!
Σ'ευχαριστώ πολύ! Μου δίνεις κουράγιο για καινούργιες αναρτήσεις...

MINIMARKET είπε...

Αρχισες πάλι με τα εθνικιστκά σου ? χαχαχα!!!
Αμα το μάθει η διαμαντοπούλου .....
Δεν είπαμε παγκοσμιοποιήση ?
Να ξεχάσουμε αυτά πού ξερουμε ως έθνος και φυσικά να ξεχασούμε την ιστορία μας !!
Μια χαρά θα είμαστε με τόσους αδερφούς πακιστανούς γύρω μας !!!
Καλησπέρες Κυρά !!!!

kariatida62 είπε...

@ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Aχ! Βρε παλιό-φιλε!!!!
Στον Όμιλο Λαμπράκη μωρέ με ήθελες???
Γιατί μωρέ σ'αρέσει να μου ξύνεις την πληγή μου?
------
Πες μου, μωρέ, γιατί όταν σε βλέπω νιώθω όπως ο Μπελογιάννης τον Ζαχαριάδη, όπως Ο Βελουχιώτης την ηγεσία του κόματός του???? Γιατί νιώθω τόσο προδομένη απο σένα????????
------
Το μαμούνι μου πάντα αγνάντευε τα καράβια σου μα δεν τουχες αφήσει ποτέ τρυπούλα να χωθεί και να σου αφιερώσει τραγουδάκι απο την ψυχή του!
Καλησπέρα παλιό-φιλε!

kariatida62 είπε...

@Λεοντόκαρδος:Οι καλοί φίλοι είναι για να παρακινούν ο ένας τον άλλον στο καλύτερο, στην πρόοδό του, στην ψυχική και πνευματική υποστήριξη!
Λεοντόκαρδε πόσες φορές εσύ με τις σκέψεις σου μου έχεις χαρίσει στιγμές ανακούφισης, διακρίνοντας σε συνοδοιπόρο μου!
Γι'αυτό μας αρέσει να βρισκόμαστε εδώ μέσα!
Και αυτή για μένα είναι η μαγεία του blogging!
Μην ντρέπεσαι, μόνο προγραμμάτισέ το μια όμορφη μέρα, αξίζει τον κόπο!

kariatida62 είπε...

@ΜΙΝΙΜΑΡΚΕΤ:Καλώς τον εθνικιστή μου, τον Καρατζαφέρη μου!!!χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!
Μίνι με τους Πακιστανούς αδελφούς(βλέπε ΚΑΛΑΣ) έχουμε έναν κοινό πρόγονο! Τον ΜΈΓΑ!!!!!!
Με τους άμοιρους αυτούς μπορεί και να τα βρούμε...(ψυχάκια είναι)με τους συμμάχους μας τους Γερμαναράδες και τις αδελφούλες τα Εγγλεζάκια δεν πρόκειται ποτέ να συγχρωτιστούμε!;)

kariatida62 είπε...

@Coula:Γιατί βρε άτιμο θηλυκό μας το κρύβεις τόσο καιρό ότι τόχεις???? Γιατί????
Περιμένω μια ανάρτηση απ'αυτές που θα μου ανοίξουν τα μάτια...που θα μου χαρίσουν γνώση!
Και το μαμούνι θα το πάρω με το ζόρι να τα διαβάσει όλα όσα θα μας πεις!
Σε παρακαλώ...μιλησέ μας για όσα έμαθες!
Προγραμμάτισέ τον Κουλίτσα μου, σε παρακαλώ!

kariatida62 είπε...

@Χριστόφορε: Όποτε αποφασίσεις να πας, πεστο και σε μένα να ξαναπάω, να φωνάξουμε και την Κούλα μας για ξεναγό!
Και μετά απο την ξενάγηση της Κούλας θα αφεθούμε σε τσιπουροκατανύξεις! Τι σου λέει αυτό το σενάριο? Αρχαιοπρεπέστατο ε???? χαχαχα!

dimitris είπε...

Προδομενη?
Ειχαμε τιποτα πιο πολυ απο ανταλλαγη αποψεων και μια ευγενη προσεγγιση του ενος απο τον αλλο?
Η το παν στην ζωη μας ηταν η ''εκδοση'' του ''περιοδικου'', μην εισαι τοσο εγωιστρια, δεν ξερεις το τι μπορει να εχει σε καποιες στιγμες της ζωης του ο καθ'ενας μας, ουτε εχουμε αναπτυξει τετοια φιλια που μεσω των μειλς να πουμε τα σωψυχα μας.
Ας ξεκινουσες με το karfoma και στην ''πορεια'' σιγουρα θα ευρισκες παρα πολλους συμπαραστατες.
Αν ομως δεν εχεις διαθεση για αλλες επισκεψεις απο μερους μου, πες το--γραψε το--.
Και στειλε το μαμουνι για ''υπνο'' γιατι στο τελος θα μπερδεψεις ποια ειναι ποιο, η, ποιο ειναι ποια....μπερδευτικα...

kariatida62 είπε...

@dimitris: H "προδοσία" έχει πολλές μορφές και εκφράζεται με πολλούς τρόπους!
Προδοσία χαρακτηρίζω όχι την άρνησή σου σε συμμετοχή μιας ιδέας μου,αλλά την απαξιωτική σιωπή σου σ'όλες τις προσπάθειες μου να επικοινωνήσω μαζί σου!Σιγουρεύτηκα πως τις μάθαινες απο κοινούς μπλογκοφίλους!
Ένα μόνο μήνυμα μου"το καλή αντάμωση στα γουναράδικα" σε έκαμψε...κι'αυτό γιατί κάτι σου θύμισε! Μ'αυτό κατάφερα μόνο να μου στείλεις ένα άδειο τελείως άδειο(χωρίς έναν τυπικο χαιρετισμό)mail που έδειχνε μόνο την διεύθυνσή σου. Το γέμισα εγώ, σου εξήγησα και συ δεν βρήκες ούτε μία στιγμή ευκαιρία να μου απαντήσεις....έστω να μου αρνηθείς!
Πώς να το χαρακτηρίσω λοιπόν αυτό παρά μόνο με την λέξη προδοσία?
Η συμπεριφορά σου αυτή, μ'απαγοήτευσε και έχασα κάθε διάθεση να την υλοποιήσω!Οι συμμετοχές ήρθαν πολλές απο πολλούς μπλογκόφιλους, η δικιά σου όμως απαξίωση με έριξε!
Δημήτρη στην ζωή μου όλη λέω αυτό ακριβώς που αισθάνομαι, δεν τα λέω απο πίσω, άλλοι το εκτιμούν και άλλοι όχι!
Το ίδιο κάνω τώρα και εδώ μέσα....
Σου εκφράζω την πικρία μου!
Το σπίτι μου είναι πάντα ανοιχτό για όσους με ανέχονται και ως Καρυάτιδα και ως Μαμούνι!
Το Μαμούνι είναι κομμάτι της Καρυάτιδας και δεν έχει πεθάνει ακόμα!!!
Κρατάς όποιο θέλεις...εγώ δεν κρύβομαι, δεν προσποιούμαι!
Θα μου πεις πολύ σοβαρά πήρες τους ρόλους μας εδώ μέσα! Μα τι να κάνω? Είμαι ευαίσθητη και υπερβολικά συναισθηματική!
Αλλά αυτό το υπερβολικό που με χαρακτηρίζει διατηρεί και το παιδί-μαμούνι!
Και δεν θα το αφήσω ποτέ να χαθεί...
------
Δική σου τώρα η επιλογή αν θα ξαναφορέσεις την στολή και θα γίνεις ένας απο τους τρείς σωματοφύλακες!

matthaios είπε...

Χαχάχα Τέλεια η ξενάγηση Κάρυ!!..Με το Μαμούνι φωτογράφω τι άλλο θέλεις!..Φοβερό το μουσείο!Μα ποιο πολύ μου άρεσε η αρτιότητα της ξενάγησης σου..Βρε μπας και εισαι αρχαιολόγος;

dimitris είπε...

Kariatida 62, παω να κανω μια συσκεψη με τους αλλους δυο σωματοφυλακες, εχει το ''επαγγελμα'' πολυ ζητηση, θυμησου την ταινια, του Κοστνερ με την ......δεν θυμαμαι, τι να σου κανουν οι ''μεγαλοι'' σωματοφυλακες αποκτουν τις ''συνηθειες'' της ηλικιας τους....τι λεγαμε τωρα?
Καλως σε βρηκα--για εμενα, παντα--ΚΑΡΙΑΤΙΔΑ!!!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

Η Καρυάτιδα και ο"ΚΟΣΜΟς" της ξεδιπλωμένος σε μια πολύ όμορφη φωτογραφικά..περιγραφικά..αγαπησιάρικα δοσμένη ανάρτηση!!
Nα'σαι καλά!!!

υ.γ. η μουσική υπέροχη! φιλιά στο ζουζουνι-μαμούνι που την επέλεξε!!!! :)

iamaticus είπε...

ΓΕΙΑ ΣΟΥ...ΜΑΜΟΥΝ - ΚΑΡΥ!!!!

Αισθανομαι Καρυ μου τυψεις, γιατι δεν παταω στα μουσεια,και στους αρχαιους χωρους ποτε σχεδον!!!
Δεν μ ενδιαφερει ....

Η ΑΦΗ ΤΟΥΣ...ΕΤΣΙ ΛΕΩ.....

Αντιθετα μ ενδιαφερει...Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥΣ,Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ,Ο ΘΡΥΛΟΣ, ΤΟ ΠΩΣ, ΚΑΙ ΤΟ ΓΙΑΤΙ των εκθεματων πασης ΜΝΗΜΗΣ.

Ετσι ακουω με προσοχη και συμμετοχη, τα σχετικα αφιερωματα του ΣΚΑΙ (ΠΧ:Ακροπολη, Μυρτιν κλπ),διαβαζω βιβλια για τον μηχανισμο των Αντικυθηρων,ενω αδιαφορω να τα δω απο κοντα!!!

ΓΙΑΤΙ:

Να ετσι βλεποντας την Μυρτιν....

Η ΔΥΣΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ (πασχει απο πτηνομορφια)....
ΜΟΥ ΘΙΓΕΙ ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΙΑΚΟ ΜΟΥ κοσμο ΠΕΡΙ ΩΡΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ !!!!χαχαααααα!!!

Σαν την ΑΠΟΝΗ ΟΞΕΙΔΩΣΗ ΣΤΑ ΓΡΑΝΑΖΙΑ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝ.ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ....χα...

ΕΠΙΣΗΣ... ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ:

Να ο παιδικος ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ,φυσικος "ΠΕΟΤΑΚΤΙΣΜΟΣ"του Μαμουνιου...

ΜΕ ΦΕΡΝΕΙ ΣΤΑ ΙΣΑ ΜΟΥ...ΠΑΛΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΤΩΝ ΜΟΥΣΣΩΝ (ΜΟΥΣΕΙΟ)!!!!χαχαααααα!!!

....ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΦΙΛΑΡΑΚΙ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ!!!!χαχααααα!!!!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

ElenaG είπε...

Καταπληκτική ξενάγηση!
Σε ευχαριστω πολύ...όσο για το μαμούνι καλά
έκανες και το πήρες μαζί σου...
έδωσε έτσι μια άλλη νότα...πιο αναλαφρη
βρε αδελφέ! Εξάλλου όλοι ξέρουμε ποσο
καλο χιούμορ έχει και το αγαπήσαμε
πολύ γιαυτο!

kariatida62 είπε...

@Matthaios: To μαμούνι, μπορεί νάναι σκανταλιάρικο αλλά έχει μάτι καλλιτέχνη και ξέρει τι και πώς να φωτογραφίζει...χαχαχαχα!
Ναι το χρυσό μου, ειναι αξιολάτρευτο!

Αρχαιολόγος? Όχι krhs δεν είμαι, αν ήμουν μόνο αυτά θα σας έγραφα που διάβασα στα ενημερωτικά?
Μια πτωχή, πτωχότατη πλην τιμια και ευσυνείδητη δημ.υπάλληλος είμαι :)

kariatida62 είπε...

@Δημήτρης: KEVIN COSTNER-WHITNEY HOUSTON Τι φωνάρα αυτή η γυναίκα!!! Τι κρίμα να πέσει στα ναρκωτικά! Ξέρεις Δημητράκη αυτή είναι η ανηψιά της Warwick! Tην ξέρεις? Αλλη φωνάρα αυτή...
Δημητράκη θα σου πω τώρα ένα μυστικό, για να μην φαίνονται τα αποτελέσματα του γήρατος που δεν σου κρύβω έχουν έρθει και σε μένα πρ πολλού!
Θα γκουγκλάρεις π΄χ the bodyguard και τσουπ όλα τα περί σχειτκά της ταινίας θα σου έρχονται μπροστά σου. Ο κ.google όλα τα ξέρει και όταν τον ρωτήσεις αμέσως σου τα λέει :))

kariatida62 είπε...

@ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ: To μαμούνι θάθελα κι'εγώ να το έλεγαν ζουζούνι όπως εσύ το φωνάζεις Πέλα μου, αλλά βλέπεις η νονά και ο παππάς φταίει!
Τι να κάνουμε respect στην νονά και στον παππά!χαχαχαχαχαχαχα

kariatida62 είπε...

@Ιamaticus:Αχ! βρε Ιαματικέ μου, το ξέρω πως κανένα μαμούνι δικό σου δεν έχεις χάσει μέχρι σήμερα! Συναντήθηκαν τα μαμούνια μας γι'αυτό κιεμείς αγαπηθήκαμε...
Όπως επίσης γνωρίζω ότι οι γνώσεις οι δικές σου για τους μύθους τις ιστορίες είναι πλουσιότερες των δικών μου.
Όμως ξέρεις τώρα τι μου λες? Ότι ενώ με γνωρίζεις τόσο καλά πια εδώ μέσα, θα αδιαφορούσες να με γνωρίσεις απο κοντά αν σου δινόταν η ευκαιρία... δεν το πιστεύω αυτό!
Απλά βαριέσαι και σε κουράζει η ορθοστασία και το περπάτημα! Μα να! Θα σου πω ένα κολπάκι...θα βάζεις μπροστά την Μαύρη σου να περπατά με μία στενή -εφαρμοστή φουστίτσα και εσύ απο πίσω ....δεν θα καταλάβεις ποτέ την ώρα και την κούραση ακόμα και το μουσείο του Λούβρου αν επισκεφθείς!χαχαχαχαχαχαχαχα

Τώρα για την πτηνομορφία(χαχαχαχαχαχαχα) της Μύρτιδος, μην είσαι αυστηρός! Κοριτσάκι μικρούλι ήταν και άλλαζε δοντάκια,δεν του είχαν πέσει ακόμα οι νεογιλοί και υπήρχε συνωστισμός στα δοντάκια του. Βλέπεις τότε δεν υπήρχαν τα σιδεράκια που υπάρχουν σήμερα...
Ξέρεις τι ασχημούλα ήμουν εγώ μικρή???? Δεν βλεπόμουν! χαχαχα!
Ευχαριστώ που ήρθες καλέ μου και μου αφησες τις σκέψεις σου,σπαταλώντας μέρος του πολύτιμου για σένα χρόνου...
Τα φιλιά μου και την αγάπη μου

α Κενταύρου είπε...

Προ ημερών είδα σε εφημερίδα άρθρο για την αθλιότητα του χώρου γύρω από το Μουσείο,όπου κοιμούνται ναρκομανείς και άλλοι παρίες της ελληνικής ζωής εξαθλιωμένοι άνθρωποι που θέλουν φροντίδα .Ο αρθρογράφος είχε και φωτό μιας εισόδου του Μουσείου όπου το ΚΚΕ είχε γράψει συνθήματα .
Η ίδια εικόνα στην Ακρόπολη όπου το ίδιο αυτό δοξασμένο, ναι δοξασμένο κόμμα για τους αγώνες του,ακόμη και την Ακρόπολη χρησιμοποιεί για να προωθήσει τη πολιτική του. Ας αφήσουμε τουλάχιστον τα μνημεία του πολιτισμού έξω από τους κομματικούς και συνδικαλιστικούς αγώνες.

kariatida62 είπε...

@ΕλαναG:Καλώς την κ.Έλενα! Περάστε καθείστε!
Μαμούνι, είχες πάει ποτέ στης κ. Έλενας να τραγουδήσεις? Την ξέρεις?
Μαμούνι: Όχι Κάρυ μου, δεν νομίζω πως την ξέρω την Κ. Έλενα! Είναι λίγο δύσκολο βλέπεις να θυμάμαι όλο το fun-club μου, μα φαίνεται πολύ καλή κυρία και την συμπάθησα αμέσως!
Κάρυ: Aτιμούλικο, μόλις σου πουν κανά δυο καλά λογάκια αμέσως τους συμπαθείς όλους...χαχαχα!

ΜΑΜΟΥΝΙ είπε...

@Δημήτρης: Kύριε Δημήτρη,
είμαι σίγουρο ότι θα μ'αγαπήσετε και μένα ίσως-ίσως και περισσότερο απο την Κάρυ!
Και για την πρώτη μας γνωριμία σας τραγουδώ αυτό:
http://www.youtube.com/watch?v=7Zc3EBrwJwI χιχιχιχιχι!

ΜΑΜΟΥΝΙ είπε...

@ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ: Eυχαριστώ κ.Πέλα μου για τα επιβράβευση της δουλειάς μου,την πλούσια δισκοθήκη σας θάρχομαι συχνά να την κοιτάζω και μερικές φορές να την δανείζομαι!
Είστε τόσο μα τόσο γλυκειά!!!

kariatida62 είπε...

@Κενταύρου: Η εξαθλίωση του ανθρώπου γίνεται έντονα αισθητή και στις γωνιές της πόλης μας! Σ'άλλες μεγαλουπόλεις της Αμερικής και Ευρώπης ήταν απο καιρό εμφανέστατη και τότε όσοι τις επισκεπτόμασταν αναρωτιόμασταν....
-------
Δεν γνωρίζω αν με τις διαμαρτυρίες που γίνονται στους Αρχαιολογικούς χώρους το ΚΚΕ θέλει να προωθήσει την πολιτική του ή να εκφράσει την αγανάκτησή του παγκόσμια για το τι συμβαίνει στην πατρίδα μας! Πραγματικά δεν ξέρω αν θα πρέπει να μας πειράζουν περισσότερο οι διαμαρτυρίες ή κρατική αδιαφορία για τους Αρχαιολογικούς μας χώρους....

a-kentavrou είπε...

To σχόλιο μου δεν αφορούσε τους εξαθλιωμένους αλλά την αναγραφή συνθημάτων των κομμάτων στους αρχαιολογικούς χώρους και την ανάρτηση πανό σε αυτούς .Αν συμφωνούμε ότι πρέπει να γίνεται έτσι γιατί καλύτερα προωθούνται και προβάλλονται τα αιτήματα μας ας το κάνουμε. Διαφωνώ για πολλούς και αυτονόητους λόγους.
Σε μια συντεταγμένη κοινωνία υπάρχουν χώροι όπου η πολιτική αντιπαράθεση γίνεται με τη μέθοδο του διαλόγου όχι με τη μέθοδο των συνθημάτων.Αυτό που γίνεται όταν 300 -400 άτομα πηγαίνουν στους αρχαιολογικούς χώρους και φωνάζουν συνθήματα λέγεται εικονική αντίδραση και έχει στόχο το εσωτερικό ακροατήριο και όχι το παγκόσμιο ακροατήριο .Στο παγκόσμιο ακροατήριο δεν δίνει την εικόνα της διαμαρτυρίας, ευτελίζει την εικόνα της χώρας και δημιουργεί την εικόνα μια χώρας τσίρκο.

kariatida62 είπε...

@α-Κενταύρου: Kαταλαβαίνω τι λες καλέ μου Κένταυρε και βέβαια είμαι αντίθετη σε αναγραφή συνθημάτων κομμάτων σε αρχαιολογικούς χώρους.
Επειδή όμως θυμάμαι την εικόνα των διαμαρτυρομένων στην t.v. που έκανε τον γύρο του κόσμου και επειδή είμαι και της απόψεως "ο σκοπός αγιάζει τα μέσα" δεν ενοχλήθηκα όταν είδα το σύνθημα στους λαούς των εθνών: PEOPLES(Σωστότατο) OF EUROPE RISE UP!!!
Αν βέβαια έλειπε απο κάτω το σύμβολο του ΚΚΕ θάταν καλύτερο διότι δεν θα έδινε κομματικό χαρακτήρα!
Ομως μου άρεσε που η Ακρόπολη φώναζε στους λαούς:
RISE UP!!!! ΞΕΣΗΚΩΘΕΙΤΕ-ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΟΡΕ!!!!
ΕΤΣΙ ΘΑ ΦΩΝΑΖΕ ΚΑΙ Ο ΓΕΡΟΣ!!!!

α Κενταύρου είπε...

Mε προκαλείς να πω ότι ο Γέρος του Mωριά δεν έκανε αγώνες με συνθήματα και ντουτούκιες,και ομάδες περιφρούρησης δηλ εικονικές αντιδράσεις προς το θεαθείναι των τηλεοπτικών μέσων. Άρπαξε τη σπάθα του και όρμησε,Το ίδιο έκαναν οι απανταχού επαναστάτες,ακόμη και αυτοί που έκαναν την Οκτωβριανή επανάσταση.Ο λαός καταλαβαίνει τη διαφορά του πολιτικού παιχνιδιού από την επαναστατική ανατροπή ενός σαθρού πολιτικού συστήματος.Ποτέ κανένα κομματικό κατεστημένο δεν ανατρέπει τον εαυτό του.

kariatida62 είπε...

@a-kentavrou: Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και εύχομαι να μην φτάσουμε στο σημείο που θα πάρει ο λαός τις κολοκοτρωνέϊκες χατζάρες!!! Δεν το θέλω...μα φοβούμαι πάρα πολύ πως θα το ζήσουμε κι'αυτό!
-----
Εχω αφήσει τα πάντα και δουλεύω με τις μικρές μου δυνάμεις αυτό που μου ζήτησες...σ'ευχαριστώ για το σημείο που μου υπέδειξες και για την πρόκλησή σου...

Ελένη Μπέη είπε...

@ α Κενταύρου,

συγκρίνεις ανόμοια πράγματα, οπότε κάθε συμπέρασμα είναι ατυχές.

Ο Γέρος του Μωριά είχε απέναντί του έναν εξωτερικό εχθρό, την Τουρκιά, και πλάι του το σύνολο του ελληνικού λαού που μετά από 400 χρόνια δεν είχε καμιά αμφιβολία παρά μόνο βεβαιότητα για το ποιος ήταν ο εχθρός.

Αντίθετα εμείς σήμερα δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε εξωτερικούς εχθρούς μόνο -περισσότερο απειλούμαστε από κάτι "πατριώτες" ψεύτες και δολοπλόκους, που με διάφορα γνωστά τερτίπια φέραν τη χώρα και την κοινωνία της στο σημερινό χάλι.

Αν εξαιρέσουμε την Αθήνα στα χρόνια της αρχαιότητας, πότε μετέπειτα η Ελλάδα έζησε σε καθεστώς δημοκρατίας; Ακολούθησαν οι βυζαντινοί βασιλιάδες και μετά 400 χρόνια τουρκοκρατίας. Σήμερα όμως η πολλή δημοκρατία (στην παρεξηγημένη της έννοια) μας έχει αφάνταστα βλάψει. Και μη θεωρηθώ, εγώ η αριστερή, ενάντια στη δημοκρατία. Ενάντια στην ασυδοσία που προκάλεσε είμαι και που είναι διαφορετικού τύπου ή φορά διαφορετικό προσωπείο απ' την ασυδοσία της ολιγαρχίας.

Ο Γέρος του Μωριά, λοιπόν, δεν είχε στη διάθεσή του τηλεοπτικά μέσα να προβάλλουν και να ερμηνεύουν γεγονότα κατά το δοκούν. Αλλιώς, όλο και κάποιος που καλοπερνούσε υπό καθεστώς δουλείας (πάντα υπάρχουν και τέτοιοι) θα βρισκόταν να του εναντιωθεί. Άρπαξε τ' άρματα κι όρμησε βασιζόμενος στην αληθινή αγανάκτηση των καταπιεσμένων Ελλήνων. Εδώ είναι η διαφορά: σήμερα δεν έχει ακόμα γίνει σαφής η καταπίεση ή έχουμε τόσο αλλοτριωθεί που δυσκολευόμαστε να την αντιληφθούμε (βλέπε αποτελέσματα πρόσφατων εκλογών).

Σταματώ εδώ γιατί πολύ φλυάρησα και έχει πολύ ξεστρατίσει η κουβέντα από το θέμα της ανάρτησης. Καλά τα είπε η Καρυάτιδα παραπάνω, θαρρώ.

matthaios είπε...

Δημόσιος υπάλληλος είσαι πουλάκι μου;χεχεχεχε..Κοίτα οι περισότεροι τα έχουμε με τους δημόσιους υπάληλους,αλλά εγώ πιστεύω οτι υπάρχουν κάποιοι ,μερικές εκατονταδες ευσινείδητων που τραβάνε το "κουπί"...Και πιστεύω μια τέτοια εισαι και εσυ..Πως το ξέρω? Μα απο την αυρα σου..Απο τον γραφικό χαρακτηρα καταλαβαίνεις πολλά απο τον αλλον..

kariatida62 είπε...

@ Matthaios: Ελα να τραγουδήσουμε, να χορέψουμε και να πιούμε μάγκα μου!;)