bilsot - AMATEUR PHOTOGRAPHER - ...Λείπει μια Καρυάτιδα! Μα εμείς θα την φέρουμε πίσω!

Σάββατο, 14 Μαΐου 2011

Η περιπετειώδης...ιστορία ενός ονόματος! Νο3

ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '40
 Με το πιο σκούρο πορτοκαλί διακρίνουμε την εδαφική έκταση της Βουλγαρίας μετά τον Α΄παγκόσμιο πόλεμο
Με το ανοιχτό πορτοκαλί διακρίνουμε την Μακεδονία του Βαρδάρη, η επαρχία Pomoravije(Σερβία) και Δυτική Θράκη υπο βουλγαρική κατοχή  και διοίκηση
Ο κόκκινος χρωματισμός επάνω δεξιά είναι η επαρχία Δοβρουτσά η οποία επιστράφηκε στην Βουλγαρία μετά την Συνθήκη της Κραιόβας το 1940
Η κόκκινη λεπτή γραμμή είναι τα σημερινά σύνορα
Η δεκαετία του'40 ήταν περίοδος δραματικών εξελίξεων όσον αφορά την χάραξη των συνόρων και της πολιτικής-διοικητικής οργάνωσης των περιοχών που ανήκαν κοντά ή μέσα  στην περιοχή της Μακεδονίας.
Το σημαντικότερο γεγονός αυτής της δεκαετίας ήταν η ίδρυση της Λαικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας ως ομόσπονδου κράτους στην ενιαία τότε Γιουγκοσλαβία.
Η δημιουργία κρατικών δομών στην νότια Γιουγκοσλαβία επέτρεψαν την ανάδειξη της "μακεδονικής"εθνικής ιδεολογίας...γεγονός με επιπτώσεις στην ελληνική και βουλγαρική Μακεδονία.
Στον Β΄Παγκόσμιο πόλεμο δεν συγκρούστηκαν μόνο συμμαχίες κρατών και πολιτικές ιδεολογίες.
Στην νοτιοανατολική άκρη της Ευρώπης ο πόλεμος έγινε ευκαιρία για ξεκαθάρισμα παλαιών λογαριασμών που κρατούσαν απο το 1920.
Η Βουλγαρία αρνούνταν να συμβιβαστεί  με την οριστική  διάθεση του μεγαλύτερου μέρους της γεωγραφικής περιοχής της Μακεδονίας στην Ελλάδα και την Σερβία(λόγω ήττας της στους Βαλκανικούς πολέμους).
Για τους περισσότερους Βούλγαρους η Μακεδονία της Ελλάδας και Σερβίας θεωρούνταν χαμένες πατρίδες και αντιπροσώπευαν τον βασικό στόχο της Μεγάλης Ιδέας της χώρας τους.
Οι Βουλγαρομακεδόνες εργάζονταν για την "απελευθέρωση" της Μακεδονίας και την προσάρτησή της στο Βουλγαρικό έθνος.Η θεωρία τους ήταν ότι η Μακεδονία αφορούσε κυρίως  Βούλγαρους και απαξίωναν το γεγονός ότι υπήρχαν σλαβόφωνοι στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας που ταυτίζονταν με την Ελλάδα και αποκαλούνταν Γκρεγκομάνοι!
Αυτή λοιπόν η μερίδα των Βουλγάρων εθνικιστών πίεζε τον Βούλγαρο βασιλιά και την βουλγαρική κυβέρνηση για συμπαράταξη με την Γερμανία, με απώτερο σκοπό η απόδοση της διεκδικούμενης περιοχής στην χώρα τους.
 Ο Βούλγαρος βασιλιάς  Μπόρις ΙΙΙ σε χειραψία με τον Χίτλερ
Παρά όμως τις επιθυμίες τους για άμεση "απελευθέρωση" της Βόρειας Ελλάδας η Γερμανία απέδωσε στην Βουλγαρία μόνο την Θράκη και την Ανατολική Μακεδονία δίχως να επιτρέψει την επίσημη προσάρτησή τους στην Βουλγαρία ενόσω διαρκούσε ο πόλεμος.
Τους άφησε όμως απόλυτη ελευθερία κινήσεων για εκβουλγαρισμό.
 Φιλογερμανική συγκέντρωση, όπου απεικονίζεται ο χάρτης της Μακεδονίας και τα πορτραίτα του Χίτλερ και ηγετών του Άξονα. Το σύνθημα στα κυριλικά γράφει:"Eνας λαός,ένας αρχηγός ένα κράτος"
Το ίδιο έγινε και με το γιουγκοσλαβικό κομμάτι της Μακεδονίας. Αποδόθηκε κι'αυτό στην Βουλγαρία. Η δημόσια ομιλία της σερβικής απαγορεύτηκε και οι κάτοικοι της περιοχής δεν διορίζονταν στην δημόσια διοίκηση με το πρόσχημα ότι δεν γνώριζαν τα βουλγαρικά.
Η Ανάδυση του γιουγκοσλαβικού Μακεδονισμού
Έτσι οι προσπάθειες του Τίτο για δημιουργία αντίστασης στην περιοχή βρήκαν πρόσφορο έδαφος καθώς μάλιστα συνδυαζόταν με την πρόταση για αυτοδιάθεση του μακεδονικού λαού.

Ο Στρατάρχης Τίτο αριστερά  με στολή αντάρτη.
Σύμφωνα με την ιστορικό Ελίζαμπεθ Μπάρκερ, η πραγματική τομή για την γιουγκοσλαβική Μακεδονία ήταν ο ερχομός τον Φεβρουάριο του 1943, του Μαυροβούνιου Σφέτοζαρ Βουκμάνοβιτς, γνωστού στο αντάρτικο κίνημα με το όνομα Τέμπο.
 Ο SVETOZAR VUKMANOVIC γνωστός με το ψευδώνυμο Τέμπο, εκφωνεί λόγο στους παρτιζάνους
Κατά την Μπέρκερ είναι πιθανόν ο Τέμπο να διέδωσε, προκειμένουν να πετύχει την υποστήριξη του πληθυσμού, ότι ο Τίτο θα συναινούσε στην ενοποίηση και των τριών τμημάτων της Μακεδονίας στο πλαίσιο της Γιουγκοσλαβίας.
Οι Γιουγκοσλάβοι κομμουνιστές πρόβαλαν επιτυχημένα την εθνική ιδεολογία του Μακεδονισμού, συνδυάζοντας την με την πολιτική ιδεολογία του Κομμουνισμού, συσπειρώνοντας στο πλευρό τους τους περισσότερους κατοίκους της περιοχής που έβλεπαν θετικά την προοπτική μιας αυτόνομης "Μακεδονίας για τους Μακεδόνες" η οποία δεν θα ελεγχόταν ούτε απο τους Σέρβους, ούτε απο τους Βουλγάρους(η διοίκηση των οποίων είχε αρνητικά αποτελέσματα για τους ίδιους  κατά την διάρκεια του Μεσοπολέμου και του Β΄Παγκόσμιου πολέμου)
Η ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΓΙΑΙΤΣΕ
 Ο Τίτο στην μέση κοντά στην πόλη Foca το 1942
Στις 29 Αυγούστου 1943 πραγματοποιήθηκε στο Γιάιτσε η σύγκληση του Αντιφασιστικού  Συμβουλίου για την Εθνική Απελευθέρωση της Γιουγκοσλαβίας, στην οποία καταδικάστηκε ο διαμελισμός της Γιουγκοσλαβίας απο τους "φασίστες ιμπεριαλιστές" και ταυτόχρονα αποφασίστηκε η οργάνωση της Γιουγκοσλαβίας σε ομοσπονδιακή βάση μετά την Απελευθέρωση.
Συγκεκριμένα σ'αυτή την ιστορική συνεδρίαση ειπώθηκαν τα εξής:
"Για να καταστεί δυνατή η τήρηση των αρχών της εθνικής κυριαρχίας των εθνών της Γιουγκοσλαβίας και να κατορθώσει η Γιουγκοσλαβία να γίνει πραγματική πατρίδα όλων των λαών της και όχι αρένα για τις μηχανορραφίες αντιδραστικών στοιχείων, οικοδομείται η χώρα βάσει μιας ομόσπονδιακής αρχής, η οποία θα εξασφαλίσει απόλυτη ισότητα των εθνών της Σερβίας, της Κροατίας, της Σλοβενίας, της Μακεδονίας, του Μαυροβουνίου, της Βοσνίας και της Ερζεγοβίνης.
 Ο Τίτο δεύτερος απο τα αριστερά, με τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του Γιουγκοσλαβικού Κομμουνιστικού Κόμματος κατά την διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου.
Υπογραμμίζω Μαμούνι, πως οι αποφάσεις του Γιάτσε εγκρίθηκαν δημοσίως απο την Μόσχα, κάτι που σήμαινε ότι ο Τίτο είχε την σοβιετική υποστήριξη!
Οι Βούλγαροι κομμουνιστές σε καμμία περίπτωση δεν ήθελαν να φανεί στο βουλγαρικό λαό ότι υποχωρούν σ'ένα τόσο βασικό εθνικό θέμα, όπως το Μακεδονικό και έτσι πρόβαλαν το παλαιό σύνθημα για την ενιαία και ανεξάρτητη Μακεδονία της ΕΜΕΟ.
Οι Έλληνες, τώρα, κομμουνιστές εξέφρασαν και αυτοί αντιρρήσεις για την απομάκρυνση  απο το σύνθημα του 1935 της Κομμουνιστικής Διεθνούς  για την "ισοτιμία των λαών" της Μακεδονίας, αλλά τόσο αυτοί όσο και οι Βούλγαροι κομμουνιστές  βρίσκονταν έναντι των Γιουγκοσλάβων συντρόφων τους σε μειονεκτική θέση, εφ'όσον οι τελευταίοι είχαν την υποστήριξη της ΕΣΣΔ.
Στις 2 Αυγούστου του 1944, κατά τον εορτασμό της επετείου της Εξέγερσης του Ίλιντεν, πραγματοποιήθηκε στο μοναστήρι Πρόχορ Πρσίνσκι η πρώτη αντιφασιστική συνέλευση της Μακεδονίας(ΑSNOM), η οποία έθεσε τις βάσεις για την ίδρυση της Λαικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας(η περιοχή αυτή στα χρόνια του Βυζαντίου ήταν γνωστή με τ'όνομα Μοναστήρι, και στα χρόνια της "Ανατολικής Σλαβονίας" Βάρνταρσκα Μπανόβινα-) και την ένταξή της στην γιουγκοσλαβική ομοσπονδία.
Oι εξελίξεις στην Ελλάδα: H ίδρυση του ΣΝΟΦ
Το ΚΚΕ κλήθηκε κατά την Κατοχή να ισορροπήσει μεταξύ της πολιτικής αλληλεγγύης του με τον Τίτο και της εθνικής του αποστολής ως ηγετικής δύναμης του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα κατά των κατακτητών στην Ελλάδα. Οι διακηρύξεις των Γιουγκοσλαβομακεδόνων περί ενοποίησης της Μακεδονίας έβρισκαν κατηγορηματικά αντίθετους τους Ελληνες κομμουνιστές που είχαν αντιληφθεί το πόσο αρνητικά επηρρέαζε τους Έλληνες η πιθανότητα αλλαγής των συνόρων της Ελλάδας.
 Ο Ανδρέας Τζήμας σε πρωτοσέλιδο εφημερίδας το 1948
Χαρακτηριστικό των όσο αναφέρω είναι η δήλωση του Ανδρέα Τζήμα, πρώην βουλευτή και βασικό στέλεχος του ΚΚΕ στον επικεφαλής της σοβιετικής στρατιωτικής αποστολής στο επιτελείο του Τίτο, τον Ιούνιο του 1944: "Oι Γιουγκοσλάβοι θέλουν εξαιτίας 120.000 Μακεδόνων να χάσουμε όλο τον ελληνικό λαό, του οποίου η ευαισθησία για τα εθνικά θέματα το τελευταίο διάστημα έχει αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό!"
Σύμφωνα με τον ιστορικό Ιωάννη Κολιόπουλο, η ίδρυση(τον Οκτώβριο του 1943) του ΕΑΜ των Σλαβομακεδόνων ή αλλιώς ΣΝΟΦ(Σλαβιανομακεντόνσκι Ναρόντο Οσλομποτίτελεν Φροντ-που σημαίνει Σλαβομακεδονικό Λαικό Απελευθερωτικό Μέτωπο, αποτελούσε μια χειρονομία καλής θέλησης της ελληνικής κομμουνιστικής ηγεσίας προς τους Γιουγκοσλάβους κομμουνιστές, μετά την απόρριψη απο το ΕΑΜ των γιουγκοσλαβικών προτάσεων για την σύσταση κοινού στρατηγείου μεταξύ γιογκοσλάβων παρτιζάνων και Ελλήνων ανταρτών.
Στην πραγματικότητα η ίδρυση του ΣΝΟΦ ήταν η προσπάθεια του ΚΚΕ να κερδίσει την εμπιστοσύνη των σλαβόφωνων χωρικών και να τους κινητοποιήσει στον κοινό αντιστασιακό αγώνα. ΄Αμεσοι στόχοι του ΣΝΟΦ ήταν ο αφοπλισμός των σλαβόφωνων που είχαν εξοπλιστεί απο τους Ιταλούς και συνεργάζονταν με τις δυνάμεις Κατοχής, η ένταξη τους στο ΣΝΟΦ και η καλλιέργεια σλαβομακεδονικής εθνικής ταυτότητας.
ΡΙΞΗ ΚΚΕ με Σλαβομακεδόνες
Όμως παρά το γεγονός ότι το ΕΑΜ και το ΚΚΕ είχαν ταχθεί σαφώς υπερ της ισοτιμίας των Σλαβομακεδόνων με τους υπόλοιπους Έλληνες, αλλά δίχως καμμία παραχώρηση ελληνικού εθνικού εδάφους, οι Γιουγκοσλάβοι παρτιζάνοι έμπαιναν στις ορεινές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας συχνά προπαγάνδιζαν την ιδέα της ενωμένης Μακεδονίας-όραμα- που φαίνεται ότι μοιράζονταν αρκετά απο τα ηγετικά στελέχη της σλαβόφωνου πληθυσμού, όπως το ηγετικό στέλεχος του ΣΝΟΦ Ηλίας Δημάκης ή Γκότσε. Σύμφωνα με τοπικά στελέχη του ΚΚΕ, ο Γκότσε παρασύρθηκε απο τους Γιουγκοσλάβους παρτιζάνους και γι'αυτό στράφηκε προς τον αυτονομισμό.
 Η επιστολή όπου ο γραμματέας της περιφερειακής επιτροπής του ΚΚΕ  Καστοριάς  Περικλής Αντωνόπουλος έστειλε στα κεντρικά του κόμματος, επεσήμαινε έντονα την σύνδεση του Γκότσε και του στρατιωτικού αρχηγού του τάγματος Κοροβέση με τη γιουγκοσλαβική Μακεδονία.
Ο υπολοχαγός Παύλος Τσάμης, διοικητής του αποσπάσματος Βίτσι του 28ου συντάγματος του ΕΛΑΣ υποστήριζε πως το καλά εξοπλισμένο τάγμα Γκότσε απέφευγε να εμπλέκεται σε μάχες με τους Γερμανούς και ζήτησε τέλη Σεπτέμβρη απο την ηγεσία του ΕΑΜ την έγκριση ν'αναπτυχθεί σε ταξιαρχία ώστε μετά την αποχώρηση των Γερμανών, την Καστοριά και την Φλώρινα να την καταλάβουν τα τμήματά του.
Η δράση του τάγματος Γκότσε και ιδίως η στρατολόγηση σ'αυτό πολλών πρώην κομιταζήδων χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον απο την αντικομμουνιστική ιστοριογραφία για να τεκμηριώσει την ανθελληνική στάση του ΚΚΕ, το οποίο θεωρήθηκε ότι καλλιέργησε τον μακεδονικό αλυτρωτισμό που εξέφραζε μια μερίδα στελεχών του ΣΝΟΦ.
Όμως, όπως προκύπτει απο τις αναφορές των στελεχών του ΚΚΕ, αυτή η πρακτική δεν είχε την έγκριση του κόμματος, γι'αυτό κι ακολούθησε η δίωξη του τάγματος Γκότσε που γινόταν σταδιακά ανεξέλεγκτο.
Ισοτιμία εντός του ελληνικού κράτους
Μετά την απελευθέρωση παρέμεινε σταθερή η στάση του ΚΚΕ σχετικά με την ανάγκη αναγνώρισης και ισοτιμίας της σλαβομακεδονικής μειονότητας με τους υπόλοιπους Έλληνες.
Βασικός άξονας της πολιτικής του ΕΑΜ ήταν η συμφιλίωση Ελλήνων και Σλαβομακεδόνων σύνθημα που προωθήθηκε έντονα  απο τους επιτελείς του ΕΑΜ σε ομιλίες στελεχών του.

Η αναγνώριση της σλαβομακεδονικής μειονότητας απο το ΚΚΕ και όλες οι παραχωρήσεις του απέναντι στους σλαβόφωνους κατά την περίοδο της επικράτησης του ΕΑΜ(σχολεία,τοπική αυτοδιοίκηση, ελευθερία γλώσσας, τραγουδιών και εθίμων) ερμηνεύτηκαν και καταγγέλθηκαν απο το αντικομμουνιστικό στρατόπεδο ως απόδειξη ακριβώς της αντεθνικότητας του και επομένως της επιθυμίας του για αλλαγή συνόρων στην περιοχή της Μακεδονίας.

 συνεχίζεται....
Βασισμένο  στην μελέτη του Ραϋμόνδου ΑΛΒΑΝΟΥ
Επιστημονικού συνεργάτη στο Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας
Χρησιμοποιήθηκε η βιβλιογραφία
Μπάρκερ Ελίζαμπεθ Η Μακεδονία στις διαβαλκανικές σχέσεις και συγκρούσεις
Σπ. Σφέτας: Η διαμόρφωση της Σλαβομακεδονικής ταυτότητας Μία επώδυνη διαδικασία
Ιορνταν Μπάεφ Ο εμφύλιος πόλεμος στην Ελλάδα
Ιωάννης Κολιόπουλος Λεηλασία φρονημάτων
Ευάγγελος Κωφός Η βαλκανική διάσταση του Μακεδονικού Ζητήματος στα χρόνια της Κατοχής και της Αντίστασης.
ΑΡΧΕΊΟ ΚΚΕ,Κ.415,Φ23/8/71 έκθεση Περικλή προς Κ.Ο. ΗΜ.1.10.1944,22/9/44.
Αναφορές Στελεχών του ΕΛΑΣ
Δημήτριος Ζαφειρόπουλος  Το ΚΚΕ και η Μακεδονία, Αθήνα 1948
Διδακτορική διατριβή του Ραυμόνδου Αλβανού Κοινωνικές Συγκρούσεις και πολιτικές συμπεριφορές στην περιοχή της Καστοριάς Θεσσαλονίκη-τμήμα πολιτικών επιστημών ΑΠΘ
Ιάκωβος Μιχαηλίδης  Οι ελληνογιουγκοσλαβικές σχέσεις τις παραμονές του ελληνικού εμφυλίου πολέμου
Κωφός Nationalism and Communism
Γιώργος Μαργαρίτης  Ιστορία του ελληνικού εμφυλίου πολέμου- Η τρομοκρατία μετά την Βάρκιζα 1945-1947
Σπυρ. Σφέτας και Ευάγγελος Κωφός Για τις σχέσεις ΚΚΕ  και ΝΟΦ.
Ιάκωβος Μιχαηλίδης  Τα πρόσωπα του Ιανού
ΚΚΕ επίσημα κείμενα  έκτος τόμος  σ 337-338-Ιδεολογικές βάσεις του ΝΟΦ
Ριζοσπάστης  Αφιέρωμα στο ΔΣΕ 18/1/97
Κωφός Ευάγγελος  Το Μακεδονικό ως καταλύτης του πολέμου Το Βήμα 17/10/1999



22 σχόλια:

IonnKorr είπε...

Ωχ μέρος 3ον.

Καιρός να πέσει πάλι ο blogger.

kariatida62 είπε...

@Ionnkorr:Χαχαχα! Τρέχα βάστα τα σχολιά σου,μη και στα φάει πάλι....
Κάτσε εδώ μωρέ...να μάθεις λίγο ιστορία! χαχαχαχαχαχαχα!

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Πιο ήσυχη μαθήτρια δεν νομίζω να έχεις!
Θέλει πολύ μελέτη και όχι μόνο ένα "πέρασμα" στα πεταχτά!
Φοβάμαι το διαγώνισμα!

ΜΑΙΡΗ είπε...

Είναι τόμος το βιβλίο ή κοντεύουμε;
Θα μας πεί και τις πηγές της ιστορικής σου αναδρομής ελπίζω.
Εύχομαι ένα καλό Σαββατοκύριακο.

kariatida62 είπε...

@Γιαγιά Αντιγόνη: Eίσαι τόσο ήσυχη και συ και οι άλλοι Αντιγονούλα, που με πήρε ο ύπνος και ξύπνησα για απόγευμα μόλις τώρα! Καλά...κρασιά όλο το βράδυ όπως καταλαβαίνεις!
Μην ανησυχείς για το διαγώνισμα...θα σας βάλω ερωτήσεις sos! Π.Χ. Υπάρχει σήμερα σλαβική μειονότητα στην Μακεδονία?
ή πότε πρωτοεμφανίστηκε το κράτος του ΠΓΔΜ σαν ιδέα? Μην ανησυχείς, μην ανησυχείς, θα σας τις πω τις ερωτήσεις!!! :))

kariatida62 είπε...

@ΜΑΙΡΗ: Θα ακολουθήσουν 2 με τρία(δεν είμαι σίγουρη) ακόμα επεισόδια. Ναι θα σας τις πω τις πηγές στο τέλος, όχι τώρα, γιατί δεν θέλω ν'επηρρεαστείτε.

α Κενταύρου είπε...

Επειδή το ΚΚΕ κυριάρχησε στη πολιτική σκηνή μέσω του ΕΑΜ και των κυβερνήσεων του βουνού,τη χρονική περίοδο που ο Τίτο δημιούργησε τη δημοκρατία της Μακεδονίας στο ομόσπονδο Κράτος της Γιουγκοσλαβίας,η διαχρονική θέση του για το «Μακεδονικό» έχει μεγάλη σημασία για την Ιστορική αλήθεια.
Η δεξιά κατηγορούσε το ΚΚΕ για Εθνική προδοσία .Μέσα στα αντικομουνιστικά επιχειρήματα υπήρχαν και επιχειρήματα που σχετιζόταν με τη θέση του στο «Μακεδονικό»
Αληθεύει αυτό?
Γιαυτό ζήτησα επιμόνως της πηγές σου.

kariatida62 είπε...

@α-Κενταύρου: Aν σου έγραφα στο επεισόδιο αυτό κι'αυτά που με ρωτάς, μετά θα παραπονιόσουν ότι σου βάζω πολύ ύλη να διαβάσεις...
Θα δεις στο επόμενο όλες τις απαντήσεις στις ερωτήσεις σου...
για την θέση της 5ης ολομέλειας του ΚΚΕ για την στάση του Ζαχαριάδη στην 7η ολομέλεια ένα χρόνο μετά,και γενικά περισσότερες πληροφορίες και ντοκουμέντα.
Γενικότερα όμως θα σου απαντήσω τα εξής:To KKE,μπορεί να μην έβλεπε με καλό μάτι την ιδέα του Τίτο για ένα μακεδονικό κράτος όπου θα διαβιούσαν όλοι οι Μακεδόνες ισότιμα στο γιουγκοσλαβικό κομμουνιστικό κράτος, αλλά δεν μπορούσε ν'ασκήσουν άλλη πολιτική. Ο Τίτο αποτελούσε τον κύριο βοηθό του ΚΚΕ και του Δημοκρατικού Στρατού για επικράτηση στον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο, άρα ήταν αναγκασμένοι να προβαίνουν σε παραχωρήσεις απέναντι στο ΝΟF(θα μιλήσουμε στο επόμενο γι'αυτό) και την πολιτική του για την προώθηση του "μακεδονικού"
εθνικισμού και δεν αντιδρούσαν στο μεγαλοιδεατισμό που καλλιεργούσαν οι ηγέτες στα Σκόπια, περί ενιαίας Μακεδονίας.
Η Μεγάλη Ιδέα του νεοσύστατου έθνους για ένωση της Μακεδονίας του Αιγαίου και της Μακεδονίας του Πιρίν με την ΛΔΜ, ναι, είχε σημαντικές επιπτώσεις και στην Βουλγαρική Μακεδονία μα και στις εξελίξεις του ελληνικού εμφυλίου.

Τις πηγές στο τέλος Κένταυρε!

Αστοριανή είπε...

Καρυ μου,
Γεια-χαρά σου!
Στο #1, σου έγραψα πάλι...
Δοκίμασα, δεν με άφηνε να τα βγάλω...
Θα προσπαθήσω 'αλλη 'ωρα για το #1 και#2!.

Όμως, το σημερινό Ο.Κ.!

Πραγματική μελέτη... ιδίως με τα σχόλια! Εύγε σας!

Φιλάκια,
Υιώτα
αστοριανή
ΝΥ

kariatida62 είπε...

@Αστοριανή: Γιώτα μου ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια αλλά...
θελω να σου πω ότι αυτά που συνοπτικά επιλέγω και σας γράφω είναι απο διατριβές που έχουν γίνει απο 5 καθηγητές Πανεπιστημίων της ημεδαπής και αλλοδαπής ειδικούς για τα θέματα των Βαλκανίων, στηριγμένα σε πολύπλευρες πηγές.
Προς Θεού δεν είναι δική μου δουλειά! Είναι δημοσιευμένα στον τύπο. Απλά όταν τα συναντούμε βαριόμαστε να κάτσουμε να τα διαβάσουμε και τα πετάμε....
Το μόνο που έκανα ήταν να τα διαβάσω, να επιλέξω σημαντικά σημεία και να σας τα ξαναπώ...
Ότι ακριβώς θα έκανα για ένα μαθητή του Λυκείου που θα διαγωνιζόταν στο μάθημα της Ιστορίας στο κεφάλαιο Μακεδονικό ζήτημα. Σας βάζω και σχετικές φωτό, προσθέτω αναλόγως και λίγη μουσικούλα για να σας το κάνω περισσότερο ενδιαφέρον και ευχάριστο για να κερδίσω την προσοχή σας! Aπλά πράγματα...μεθόδους που θάπρεπε ν'ακολουθούν οι δάσκαλοι για τα παιδιά! :)

Αστοριανή είπε...

Κούκλα μου,
εκεί είσαι!!!!!!!!!!

Μόλις τέλειωσα #1,2. και #3!
Στο #1, ο Χαρτης δεν βγαίνει! Δεν πειράζει! Πάλι καλά!

Σε μας, εμένα εννοώ, όλες αυτές οι πληροφορίες είναι ανεκτίμητες!
Φυσικά καταλαβαίνω ότι είναι άλλων εργασίες. Μα το ότι εργάστηκες κι εσύ στο...χτίσιμο, είναι σπουδαίο.
Είναι μια...πνευματική ανακύκλωση, και τιμή σου ν' αναφέρεις τις πηγές!
Άλλη μέρα θα κοιτάξω για τα σχόλια!
Περιμένω...
Εδώ, είναι 5.12 απόγευμα.
Καλή σου νύχτα, καλή μου,
Με την αγάπη μου και τα ευχαριστώ μου για τη εργασία σου,
Υιώτα
ΝΥ

kariatida62 είπε...

@Αστοριανή: Mε συγκινείς τόσο πολύ με τα ζεστά σου λόγια...
Είσαι χιλιομετρικά μακριά μου, αλλά σ'αισθάνομαι τόσο κοντά μου!
Εδώ είναι 12.20 μ.μ, (μόνο λίγες ώρες διαφορά)
Φιλιά πολλά-πολλά!

Dr. Aparadektos είπε...

τα διαγωνίσματα πότε θα γίνουν;
.... γιατί 16-17 ιουνίου έχω υποχρεώσεις μα δε θάθελα να νομίσεις που είμαι κοπανατζής...

..

kariatida62 είπε...

@Dr.Aparadektos: Oυυυυυυ!Μιλάς μετά απο ένα μήνα? Μέχρι τότε θα προλάβω να σ'εξετάσω δυό φορές!:))

Ali @ علي είπε...

صباح الخير يونان

kariatida62 είπε...

@Αli:
مرحبا الاخوة الفلسطينيين

Kάτσε να ξανάρθω...απ'τ'αριστερά!
Πόσο μ'αρέσει αυτό το πήγαινε έλα ζερβά-δεξά στο γράψιμο...πλάκα που έχει! χαχαχαχαχα!

Magia da Inês είπε...

Amiga,
Passei para uma visitinha.
Bom domingo!
Beijinhos.
°º♫
°º✿ Brasil
º° ✿♥ ♫° ·.

μαχαιρης είπε...

Καλα...Μιλας αραβικα Καρυ...;;;

kariatida62 είπε...

@ΜΑGIA DA INES:
Olá meu amiga, você nunca se esqueça de mim ....
Beijos!

kariatida62 είπε...

@Mαχαίρης: Aμέ! Πώς δεν μιλώ! Και αραβικά και πορτογαλικά,δεν βλέπεις κουβέντα που ανοίγω πιο πάνω με την Βραζιλιάνα?
Αν θες να σου μάθω κι'εσένα...κάπου άκουσα πως ενδιαφέρεσαι, να σου τα μάθω εγώ! Τζάμπα δεν θέλω λεφτά...χαχαχαχαχα!

Εχεις ακούσει τον συγχωρεμένο τον Μουστάκα πώς τις μιλούσε όλες τις ξένες γλώσσες? Ε, έτσι κι'εγώ! Το ίδιο σχολείο βγάλαμε...χαχαχα!

μαχαιρης είπε...

Οχι βρε...Πολυγλωσση Καρυ...
ΕΒΡΑΙΙΚΑ θελω να μαθω...Μαλλον να μεταφρασω θελω καποια πραγματα, και ρωτησα τη Δημητρα, αν ξερει καννα σχολειο...
Εσυ ξερεις,καννα σχολειο, για ΕΒΡΑΙΙΚΑ;;;

kariatida62 είπε...

@Μαχαίρης:Οχι Μαχαίρη μου δεν ξέρω! Πολύγλωσση με κάνει ο Γκούγκλης! Αν θέλεις σου μαθαίνω το κολπάκι για να μεταφράζεις κείμενα απο οποιαδήποτε γλώσσα στα ελληνικά και το αντίστροφο!