Απίστευτο: Κατήργησαν το «η» και το «ω» από τη νέα Ελληνική Γραμματική;
Αλλάζουν τα δεδομένα στην ελληνική γλώσσα, αφού το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε πως τα φωνήεντα της ελληνικής γλώσσας είναι πέντε και τα σύμφωνα... 18, καταργώντας το «η» και το «ω» και αντικαθιστώντας τα με το «ου».
Σύμφωνα με καταγγελία του συλλόγου δασκάλων Ανατολικής Αττικής στο enikos.gr, αυτό ακριβώς θα μάθει όποιος διαβάσει το βιβλίο '«Νέα Ελληνική Γραμματική» για την Ε' και ΣΤ' δημοτικού.
Και απ' ότι φαίνεται είναι όντως...νέα η εν λόγω ελληνική γραμματική αφού ο μαθητής ή ο αναγνώστης που θα διαβάσει το βιβλίο θα μάθει ότι τα φωνήεντα της ελληνικής γλώσσας είναι πέντε και είναι τα εξής: α, ε, ι, ο και.. ου. Και μπορεί να συγκατελέγεται στα φωνήεντα ο δίφθογγος «ου», όμως από το βιβλίο απουσιάζουν παντελώς τα φωνήεντα «η» και «υ»!
Αυτά για τα φωνήεντα, γιατί άλλαξαν και τα σύμφωνα, αφού στα... 18 που απαριθμεί το βιβλίο συγκαταλέγονται το «ντ», το «μπ» και το «γκ» και απουσιάζουν το «ξ» και το «ψ».
Κανείς δεν γνωρίζει αν τα παραπάνω τραγελαφικά αποτελούν...νεωτερισμό στην ελληνική γλώσσα ή πρωτοφανή τσαπατσουλιά και επιπολαιότητα από τους αρμόδιους φορείς.
Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη αντίδραση από το Υπουργείο Παιδείας, ωστόσο ειδικοί επισημαίνουν ότι με βάση τη Γλωσσολογία έτσι χωρίζονται τα γράμματα οπότε το «η» και το «ω» αποτελούν «ήχους».
Σε κάθε περίπτωση το υπουργείο Παιδείας οφείλει να πάρει θέση και να διευκρινίσει είτε ότι το βιβλίο δεν είναι καλογραμμένο είτε ότι οι δάσκαλοι που έκαναν την καταγγελία δεν ξέρουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους...
Είναι φανερό πλέον πως τα στοιχεία που διατηρούν την εθνική μας ταυτότητα δηλαδή γλώσσα και ιστορία βάλλονται πολλαπλώς.
Το τραγικό είναι ότι επίσημα πλέον το ελληνικό κράτος μέσω του Υπουργείου Παιδείας, συντάσσεται στο πόλεμο αυτό εναντίον της Ελληνικότητας αναλαμβάνοντας ηγετικό ρόλο!
Περιμένω να δω τι θέση θα πάρει ο "Ελληνολάτρης" Άδωνις Γεωργιάδης...
Και απ' ότι φαίνεται είναι όντως...νέα η εν λόγω ελληνική γραμματική αφού ο μαθητής ή ο αναγνώστης που θα διαβάσει το βιβλίο θα μάθει ότι τα φωνήεντα της ελληνικής γλώσσας είναι πέντε και είναι τα εξής: α, ε, ι, ο και.. ου. Και μπορεί να συγκατελέγεται στα φωνήεντα ο δίφθογγος «ου», όμως από το βιβλίο απουσιάζουν παντελώς τα φωνήεντα «η» και «υ»!
Αυτά για τα φωνήεντα, γιατί άλλαξαν και τα σύμφωνα, αφού στα... 18 που απαριθμεί το βιβλίο συγκαταλέγονται το «ντ», το «μπ» και το «γκ» και απουσιάζουν το «ξ» και το «ψ».
Κανείς δεν γνωρίζει αν τα παραπάνω τραγελαφικά αποτελούν...νεωτερισμό στην ελληνική γλώσσα ή πρωτοφανή τσαπατσουλιά και επιπολαιότητα από τους αρμόδιους φορείς.
Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη αντίδραση από το Υπουργείο Παιδείας, ωστόσο ειδικοί επισημαίνουν ότι με βάση τη Γλωσσολογία έτσι χωρίζονται τα γράμματα οπότε το «η» και το «ω» αποτελούν «ήχους».
Σε κάθε περίπτωση το υπουργείο Παιδείας οφείλει να πάρει θέση και να διευκρινίσει είτε ότι το βιβλίο δεν είναι καλογραμμένο είτε ότι οι δάσκαλοι που έκαναν την καταγγελία δεν ξέρουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους...
Είναι φανερό πλέον πως τα στοιχεία που διατηρούν την εθνική μας ταυτότητα δηλαδή γλώσσα και ιστορία βάλλονται πολλαπλώς.
Το τραγικό είναι ότι επίσημα πλέον το ελληνικό κράτος μέσω του Υπουργείου Παιδείας, συντάσσεται στο πόλεμο αυτό εναντίον της Ελληνικότητας αναλαμβάνοντας ηγετικό ρόλο!
Περιμένω να δω τι θέση θα πάρει ο "Ελληνολάτρης" Άδωνις Γεωργιάδης...
43 σχόλια:
Αίσχος.-
Αυτό τώρα όντως ισχύει; Θα τρελαθούμε δηλαδή τελείως;;; Οι άνθρωποι είναι αστοιχείωτοι!
Διάβασα και αυτό και "φόρτωσα"... χειρότερα...
http://www.newsbomb.gr/prionokordela/rokanidia/story/184441/kyprios-eyrovoyleytis-zita-tin-aplopoiisi-tis-glossas!
@roadartist: Ισχύει Αρτιστάκι. Φαίνεται το βιβλίο...στην φωτό καθώς και οι σχετικές σελίδες που αναφέρονται στα φωνήεντα και τα σύμφωνα.
Η πρόταση του Κύπριου είχε προηγηθεί ειδησιογραφικά. Προφανώς είχε υπ'όψιν του την δική μας καινοτομία στο βιβλίο της γραμματικής και έτσι πήρε κι'αυτός το θάρρος να το προτείνει στην Κύπρο.
@Τελευταίος: Nαι τώρα... ντράπηκαν όλοι τους!
Να πίτε στον κίριο αβτόν από τιν Κίπρο ότι ίνε αστιχίοτοσ κε πος μια τέτια αλαγί θα έπλιτε κέρια όχι μόνο τον τρόπο με τον οπίο μιλάμε κε γράφουμε αλά κε τον τρόπο με τον οπίο σκεφτόμαστε. Θα ίθελα επίσισ να μου πι πως θα ξεχορίσο που αναφέρετε η λέξι έγκιος, στι γινέκα ί στο έδαφοσ; Ο αστιχίοτοσ!
Κάρι μου τα πράγματα αυτά δεν είναι σωστά και νομίζω ότι πρέπει να αποτραπούν εν τη γενέσει τους. Τι θα έλεγες να στέλναμε όλοι μαζί μια επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας;
@Τeleytaios: Τελευταίε μου, οι πλέον αρμόδιοι που θα πρέπει ν'αντιδράσουν άμεσα είναι η εκπαιδευτική κοινότητα.
Εμείς μόνο ως γονείς μπορούμε ν'αντιδράσουμε, απαιτώντας απο τους δασκάλους και διευθυντές των σχολείων, το σχετικό κεφάλαιο της γραμματικής να μη διδαχθεί απο το βιβλίο αλλά απο συμπληρωματικά φυλλάδια των δασκάλων.
Απο δω και στο εξής πρέπει να θέτουμε τους πάντες προ των ευθυνών τους! Ας αναλάβουν επιτέλους και οι δάσκαλοι αυτής της χώρας τις δικές τους ευθύνες απέναντι στην διατήρηση της ελληνικής γλώσσας! Οχι μόνο ν' ασχολούνται τα σωματεία τους και να απεργούν για τις αποδοχές αλλά και για αυτά τα υψίστης σημασίας θέματα!
Κάρυ με αυτά που διάβασα μου ανέβηκε η πίεση και είμαι στα πρόθυρα εγκεφαλικού.
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!!!!!!!!!!!!
Κάτι πρέπει να γίνει.
AΠΑΡΑΔΕΚΤΟ !!
Δεν μπορώ να το πιστέψω ! Ρε μπας και είναι λάθος ; Δεν μπορώ να το δεχτώ, μου φαίνεται αδιανόητο !!
Και ναι, πρέπει ΟΛΟΙ να αντιδράσουμε !! ΟΛΟΙ !! Και το τονίζω γιατί δυστυχώς για τα νέα παιδιά που πιό πολύ γράφουν στο κινητό παρά σε τετράδιο, αυτό είναι ευκολία !
Το είχα πει σε παλαιότερο σχόλιο, τότε που είχε προκύψει το θέμα με τον Κύπριο. Δεν καταλαβαίνουν γιατί εμείς οι μεγαλύτεροι διαμαρτυρόμαστε ! Τους βολεύει !!
Δε βλεπετε που ππάνε να καταργήσουν το "αι" και σε τόσα ρήματα τα γράφουν όλα με "ε" σε δεύτερο κσι τρίτο ενικό ή βάζουν "αι" αντι για "ε" στην κατάληξη.
Κατά τα άλλα, με τόσα τούρκικα σήριαλ, όλοι σ΄νηθισαν τα Τούρκικα, σε λίγο θα τα μιλά πιό σωστά !!
Θα το ξαναπώ : σχεδιο είναι αφελληνισμού ! Όχι από αυτούς που από άγνοια ή βιασύνη κάνουν λάθη, από αυτούς που πάνε να το κάνουν μόδα και ΕΠΙΤΗΔΕΣ γράφουν έτσι.
Δείτε και EΔΩ
Καθηγητές της Αγγλικής και διεθνείς γλωσσολόγοι ! Και ένας από αυτούς (ο Γεωργιαφέντης) έβγαλε βιβλίο πως να διδάσκεται η Ελληνική σαν Ξένη Γλώσσα !!!!
Γκουγκλάρετε και θα το δείτε !!
Μα όταν βλέπω του "Ελληνες" "Υπουργούς" να τρέχουν πίσω από τον Χερ Ραίχενμπαχ σαν πούντλ σκυλάκια, θα με παραξενέψει αν πουλήσουν την γλώσσα μας και το αλφάβητό μας;
Ίσως και να στην λίστα των προς εκποίηση περιουσιακών στοιχειών της χώρας για πετύχουμε τους στόχους του πρωκτο-προγράμματος.(συγγνώμην για την έκφραση)
Είμαι πλήρως εξοργισμένος! Αν μάλιστα αφήσουμε να περάσει το τοιούτον, τοιούτοι ας γίνουμε άπαντες μας αξίζει. Να πάρει η ευχή! Καπνούς βγάζω τώρα!
Κάρυ έχεις απόλυτο μα απόλυτο δίκιο για τους δασκάλους. Προσυπογράφω!
Καλό απόγευμα.
A! καλά...την τυφλα μας θα παραδώσουμε...
εγώ ένα θέμα το έχω έτσι κι αλλιώς...είμαι που είμαι ανορθόγραφη...και αυτά τα λίγα που ξέρω τα μπερδεύω πια...άστα να πάνε Κάρυ μου...
πολύ μου άρεσε η απάντηση προς τον Κάμερον...να είναι καλά αυτός που το σκέφτηκε...μακάρι και να μαθαίναμε αν και πως σχολίασε μετά...
Ου-ξι και ξερός τους!
"Αυτί ι αγάπι θα μείνει ζουντανί."
Κυρία το έγραψα καλά ή θα με διορθώσεις.. μια προπόνηση κάνω γιατί μπούφλες δεν ξέρω κατά που να στείλω!
Συγγνώμη αλλά στο προηγούμενο σχόλιο μου από νεύρα μου έφαγα και μερικά γράμματα χωρίς καν να πεινάω!
Αλλά καλά λέει ο GIP χρειάζεται καθολική αντίσταση!
Η συγκεκριμένη εικόνα
διδάσκει φθόγγους
(ηχητικές αξίες) και όχι
γράμματα, που παρουσιάζονται
σε επόμενη σελίδα.
http://3dim-megar.att.sch.gr/gramm-e-st/index.html
Τα φωνήεντα της νέας ελληνικής,
και όχι της αρχαίας, είναι 5
και έχουμε και 7 γράμματα
+ ένα δίψηφο ου
που αντιστοιχούν σε αυτά τα πέντε
φωνήεντα.
Η ένσταση μου είναι για
τα σύμφωνα, που ενώ είναι
27, τα περιορίζει στα 18.
περισσότερα εδώ
http://sarantakos.wordpress.com/2012/07/06/grammatik/
Φιλενάδα όπως πάνε αυτοί οι πουλημένοι θα καταργήσουν εντελώς τη γλώσσα μας και θα βάλουν τα greeclish ως επίσημη γλώσσα που τους βολεύει!
Βρε που πααααααααααάμε?????
Κάρυ μου,
Αφού διευκρινίσω ότι έχω σοβαρότατες επιφυλάξεις για την παιδαγωγική ποιότητα του συγκεκριμένου βιβλίου, ακόμη και έντονες ενστάσεις, θα ήθελα, αν μου επιτρέπεις, μια πολύ μικρή παρέμβαση:
α) Πόσα χρόνια πρέπει να περάσουν για ν' αλλάξει ένα σχολικό βιβλίο, εφόσον η επιστήμη προσωράει; Και καλό είναι να μην ξεχνάμε ότι η γλωσσολογία είναι επιστήμη. Η Γραμματική του Τριανταφυλλίδη, σημείο αναφοράς όλων μας, πρωτοκδόθηκε το 1941, αν δεν κάνω λάθος, με αρκετές διορθώσεις στις επανεκδόσεις της.
β) Δεν είναι απαραίτητο ένα εξειδικευμένο εγχειρίδιο για όποιους αλλοδαπούς θέλουν ή χρειάζονται να μάθουν τη γλώσσα μας; Εμείς μαθαίνουμε τα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ισπανικά κ.λπ., με τα ίδια βοηθήματα και την ίδια μέθοδο που τα διδάσκονται όσοι τα γνωρίζουν ως μητρική γλώσσα;
@Γιαγιά Αντιγόνη: Nαι όλοι μαζί ....σαν τους Μαυρογιαλουραίους....
Ολοι μαζί στις μπούφλες προς την ίδια κατεύθυνση!
Αντιγόνη σε βρίσκω έτοιμη για τις εξετάσεις στην "νεολληνική" γραμματική...
διορθώνω σε εφτά γράμματα (α, ε, η, ι, ο, υ, ω)
και πέντε δίψηφα (αι, ει, οι, υι, ου), που αντιστοιχούν
στα πέντε φωνήεντα/φθόγγους (α,ε,ι,ο,ου)
@Μaria:Εχουμε ακόμα να ζήσουμε πολλά "εγκεφαλικά..."
Απ'όσα διάβασα κι εγώ στο διαδίκτυο σχετικά με το βιβλίο μάλλον οι δάσκαλοι ήθελαν να κάνουν εντύπωση. Διαβάστε το λινκ που δίνει ο Μελιδόνης από το ιστολόγιο του Σαραντάκου.
Φιλιά Κάρυ!
@GIP:Μας γράφεις πολλά, μας παραπέμπεις στους συντάκτες του συγκεκριμένου βιβλίου αλλά δεν μας λες αν διακρίνεις μια συντονισμένη επιχείρηση διαστρέβλωσης της ελληνικής γλώσσας και της ελληνικής ιστορίας.
Ζούμε στην γρήγορη εποχή συντονίσου με τους ρυθμούς της για να τους προλάβουμε όλους!
Συνοπτικά και καίρια σχόλια χρειαζόμαστε...;)
@ELENA G: Κρανίου τόπο θα παραδώσουμε στις επόμενες γενιές και μεις και σεις που μας ακολουθείτε κατά πόδας!
@Χριστόφορος: Σε προσπερνώ εν τάχει για να προλάβω ν'απαντήσω στους φιλολόγους της παρέας μας...
Αντίσταση κι'αγώνας γι'αυτούς που θα απομείνουν να φυλάνε Θερμοπύλες!
@ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ: Διαβάστε και τα σχόλια που έπονται...
@ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΕΛΙΔΟΝΗΣ: Δυστυχώς δεν ζουμάρει η οθόνη μου τις επόμενες σελίδες και δεν μπορώ να ξεχωρίσω...
Δηλαδή, αναφέρεται το η και το ω στα φωνήεντα της νεοελληνικής γλώσσας? Σ
Το ξ και το ψ δεν υπάρχουν έστω ηχητικά?
Δεν αναφέρονται ούτε σαν κς=ξ ούτε σαν πσ=ψ. Ηχητικά δεν θάπρεπε ν'αναφερθούν?
Μιχάλη εγώ δεν έχω απλά ενστάσεις!
Διακρίνω μεθόδευση απλοποίησης (το σωστό είναι αλλοίωσης) της γλώσσας μας!
@Ζουζού: Nαι το όλο θέμα έχει σχέση και με την δική μας συμπεριφορά.
Οταν εμείς οι ίδιοι αφήνουμε τα παιδιά μας να γράφουν στα greeklish και προσαρμοζόμαστε στην σημερινή κατάσταση, απαντώντας σε τέτοιου είδους μνμ ειμαστε άξιοι για το μέλλον και την μοίρα που μας περιμένει
@Υπατία Καλησπέρα!
Δεν γνώριζα πως προστέθηκε το μάθημα της γλωσσολογίας σε μαθητές της Ε' Στ' τάξης του Δημοτικού σχολείου! Εδώ δεν υπάρχει στις τάξεις του Λυκείου θεωρητικής κατεύθυνσης, βάλθηκαν να την προσθέσουν στο Δημοτικό?
Αυτό δεν είναι εγχειρίδιο για αλλοδαπούς ούτε teaching greek as a second language!
Eίναι εγχειρίδιο της νεολληνικής γλώσσας για Ελληνες μαθητές που μαθαίνουν τα βασικά της γλώσσας τους!
Πρόσεξα στην σελίδα ότι ο διαχωρισμός τους γίνεται σύμφωνα με την ηχηρότητά τους.
Επίσης διάβασα τις θέσεις των δασκάλων της Ανατολικής Αττικής που (προς τιμή τους) ξεσηκώθηκαν και αναρωτιόντουσαν αν η συγγραφή της συγκεκριμένου βιβλίου έγινε πρόχειρα ή υπάρχει απώτερος σκοπός, αυτός της κατάργησης της ορθογραφίας.
Προσωπικώς δεν πείθομαι για την "αθωότητα" του εγχειριδιου, εξ'άλλου προτάσεις τέτοιου είδους απλοποίησης της ορθογραφίας μας έχουν ακουστεί πολλές φορές στο παρελθόν απο "γλωσσολόγους" και "ειδικούς" της παρέας της κ. Ρεπούση, Διαμαντοπούλου και "ΣΙΑ".
Ο φίλος μου ο Τζιπ τους κατατάσσει στην ομάδα των "θολοκουλτουριάρηδων",όπως τους χαρακτηρίζει...
(Πολλές "προχειρότητες" έχουν πέσει τελευταίως και στην ιστορία και στην γλώσσα.)
Επομένως σωστά διατηρείς τις επιφυλάξεις και τις ενστάσεις σου!
@Μιχάλης Μελιδόνης: Ξεκαθάρισέ μας Μιχάλη σε παρακαλώ, υπάρχουν το η και το ω στα φωνήεντα της γραμματικής αυτής που έγραψαν? Ξεκαθάρισέ το μας σε παρακαλώ γιατί τα λινκ σε μένα δεν μεγαλώνουν και δεν ξεχωρίζω ...
Από Σύλλογο Δασκάλων,
έχει και εικόνες
http://greekteachers.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=589&catid=1&Itemid=
Κάρυ μου,
Φαίνεται δεν ήμουν σαφής. Τα παιδιά δεν διδάσκονται πουθενά γλωσσολογία. Είναι όμως η επιστήμη που μελετά και περιγράφει τα γλωσσικά φαινόμενα. Με βάση τα πορίσματά της δημιουργούνται και οι "γραμματικές". Για να καταλάβεις, ο μεγάλος Ψυχάρης ήταν γλωσσολόγος και δίδασκε νεοελληνική γλώσσα και φιλολογία στη Σχολή Ανατολικών Γλωσσών του Παρισιού.
Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημά μου, αναφερόμουν σε σχόλιο του GiP που μοιάζει επικριτικό για το γεγονός ότι κάποιος από τους συγγραφείς έχει γράψει βιβλίο για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας!
Ας μην κρίνουμε βιαστικά...
Σχετικά με το άρθρο " Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΕΠΑΦΗ! " που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του συλλόγου μας
(ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ)
Σας κάνουμε γνωστό ότι πάγια τακτική του Συλλόγου μας, είναι να αναρτά στο διαδικτυακό του τόπο τα ενυπόγραφα και επώνυμα άρθρα των μελών του, τα οποία στέλνονται στο Σύλλογο για ανάρτηση.
Είναι αυτονόητο ότι ο υπογράφων του κάθε άρθρου είναι υπεύθυνος για τα όσα γράφει
και σε καμιά περίπτωση αυτό δε σημαίνει ότι τα συγκεκριμένα άρθρα εκφράζουν τις θέσεις του Συλλόγου.
http://www.syllogosdelmouzos.gr/index.php/2011-12-11-10-32-12/2011-12-11-10-39-57/584-q-q
@AND-(Μelidonis): Λες οι δάσκαλοι καλοκαιριάτικα να μην είχαν με τι ν'ασχοληθούν και ήθελαν να μας εντυπωσιάσουν?
Λοιπόν για το πια θα ήταν η μεγαλύτερη ήττα για τους Ελληνες (απαξιώνοντας την απλοποίηση της ορθογραφίας που επιχειρείται απο μία μερίδα φιλολογική)να μας επιτρέψει ο κ. Σαραντάκος απο το Λουξεμβούργο, να έχουμε τις ενστάσεις μας και τις καχυποψίες μας εμείς εδώ στην Ελλάδα...!
@ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΕΛΙΔΟΝΗΣ: Απο τα λινκ που μας έβαλες το η και το ω αναφέρονται στην σελίδα 40 του βιβλίου!.
Επομένως δεν λέει το βιβλίο ότι τα φωνήεντα είναι 5! Οπως αναφέρονται και το ξ και ψ!
Επομένως όλα στην θέση τους είναι...
Αυτό μου αρκεί!
@ΥΠΑΤΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ: Εμένα Υπατία μου, μ'ενδιαφέρει να μαθαίνουν τα ελληνόπουλα ότι τα φωνήεντα τους είναι επτά και φωνάζουν ωρέ δυνατά!!!
Απο κει και πέρα εφ'όσον δεν τα λιγόστεψαν, όλα καλά!
Εκτιμώ βέβαια ότι αντί να απλοποιούν την μεθοδολογία της εκμάθησης της γλώσσας νομίζω πως φροντίζουν να την επιβαρύνουν με λεπτομέρειες που σ'αυτές τις ηλικίες δεν χρειάζονται!
Και μην μου πείς τώρα πως δεν σου τα έχω πεί εδώ και πολύ καιρόοοοοοο!!!!!!
Διάβασα όσα έγραψε ο Μελιδώνης, πολύ ένδιαφέρονται και όσα αναφέρονται στα λινκ (πως να το πούμε ελληνικά ρε παιδιά ; ) που δίνει. Και το άρθρο του κ΄Σαραντάκου. Και την Ελληνική Γραμματική φυλομέτρησα (μπράβο στο Μελιδώνη που μας έδωσε τη δυνατότητα).
Συμπέρασματα (προσωπικά πάντοτε):
1) γίνεται διαχωρισμός του φθόγγου από το γράμμα. Πάνε να απεικονίσουν τους φθόγγους, εκεί οι καινοτομίες.
2) Οι προθέσεις δεν είναι υποχρεωτικά ύποπτες και σκοτεινές. Μία επιφύλαξη έχω, μήπως είναι το πρώτο βήμα για φωνητική ορθρογραφία (ότι ακούμε γράφουμε). Και μήπως πράγματι έτσι περάσει η ετυμολογία σε δεύτερη μοίρα. Σκέψεις κάνω, θα υπάρχουν και άλλες απόψεις, δεν
είμαι ειδικός.
Οι επιφυλάξεις διότι το να χτυπήσεις ένα λαό στη γλώσσα του είναι είναι αποτελεσματικό όπλο. Το είπε (λένε) και ο Κίσιγκερ. Και έχει δίκιο. Μπείτε στο UTUBE, ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΦΥΣΙΚΑ, και δείτε περί της γλώσσας και τι αξία έχει.
3) Γιατί μας έπιασε πρεμούρα να εκσυγχρονίσουμε ή να αλλάξουμε τη Γραμματική του Τριανταφυλλίδη ; Το "πάρε ημών" το αλλάξαμε ; Τον Εθνικό ύμνο τον αλλάξαμε ; Όχι ! Γιατί ; δείχνουνι τις Εθνικές μας και τις Θρησκευτικές μας ρίζες.
Να πάω και σε ποιο ουδέτερα : την προπαίδεια την αλλάξαμε ; την εκσυγχρονίσαμε ; όχι ! Γιατί αυτή εκφράζει την μαθητική λογική μας.
Γιατί λοιπόν να αλλάξουμε την Γραμματική ; Και αυτή κάτι δείχνει. Το πώς μιλάγαμε και πως πρέπει να μιλάμε σωστά.
4) Η Γλώσσα είναι ζωντανό πράγμα. Αλλάζει και εκσυγχρονίζεται. φτιάχνεται ή χαλά. Σε τι όμως ; ΣΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ, ΣΤΙΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ, ΟΧΙ ΣΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ !!
Ας πούμε ότι σιγά σιγά αλλάζουμε το γλωσσικό μας σπίτι. Δεν καταργούμε τα τούβλα, ουτε τα μπετά !
Εκσυγχρονισμός είναι ΌΤΙ με αυτά πλέον φτιάχνουμε σε άλλες εποχές άλλα πράγματα. Με τα ίδια δομικά υλικά.
4) Δεν δίνω συνολικό συγχωροχάρτι. Η Ρεπούση τη δουλειά της την έκανε. Επίσης στη Θράκη κυρία γλώσσα είναι τα Τουρκικά. Δεν λέω διδάσκεται, λέω ΚΥΡΙΑ γλώσσα !
Το φαντάζεστε αυτό αλλού ; Με όποια δικαιολογία ; Γερμανοιύ, Γάλλους, Άγγλους πολίτες, ΟΧΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ, να μην έχουν σαν ΚΥΡΙΑ τη γλώσσα της χωρας ΤΟΥΣ ;
Αυτά ! Σεβόμενος τις απ΄'οψεις και των άλλων. Επικοδομητική κουβέντα.
@MINIMARKET: Μίνι διάβασε τα σχόλια του Μελιδόνη. Τελικώς τα φωνήεντα είναι στην θέση τους, καθώς και τα σύμφωνα.
Απλά άλλο ένα "καλογραμμένο" βιβλίο θα πρέπει να είναι που αντί να βοηθά τους μαθητές τους μπερδεύει περισσότερο.
@GIP: Eγώ έχω να πω πως και στα θετικά μαθήματα Φυσικομαθηματικά έχει αλλάξει η ύλη και ο τρόπος εκμάθησης.
Δεν ξέρω αν είναι προς το καλύτερο ή το χειρότερο(δεν τα πάω καλά μ'αυτά τα μαθήματα)αλλά αν κρίνω απο τα της Ιστορίας και γλώσσας καταλαβαίνω τι βιβλία έχουμε και γι'αυτά τα μαθήματα.
Δημοσίευση σχολίου