Μαμούνι: Nαι απόψε θέλω να τραγουδήσω λίγο ρεμπέτικο...
Όταν βαραίνει λίγο η καρδούλα μου αμέσως στίχοι και σκοποί ρεμπέτικων τραγουδιών μούρχονται στο μυαλό!
Βλέπεις Κάρυ μου, τα ιδιόρυθμα αυτά τραγούδια είναι γεμάτα παράπονο και πάθος, έρωτα και πίκρα, συνήθως είναι μελαγχολικά και διηγούνται τα παθήματα των ασήμαντων άνθρώπων.
Ιδιαιτέρως στην εποχή του εμφυλίου πολέμου(1946-1949) όλα τα λαικά στρώματα τραγουδούσαν τα ρεμπέτικα.
Θα με ρωτήσεις τώρα απο πού πήραν το όνομά τους ρεμπέτικα?
Είναι δύσκολο να δοθεί ο ορισμός του ρεμπέτη ή μάγκα. Γενικά θα μπορούσε να πει κανείς ότι ο ρεμπέτης ή μάγκας είναι ένας άνθρωπος που ζει με ιδιόρυθμο τρόπο έξω απο την συνηθισμένη κοινωνική ροή.
Ο ρεμπέτης με κάθε τρόπο έδειχνε την περιφρόνησή του στα καθιερωμένα: Δεν παντρευόταν, δεν κρατούσε αγκαζέ την φιλε(η)νάδα του, δεν φόραγε κολάρο και γραβάτα, περπατούσε κουνιστά (με ένα ιδιόρυθμο βηματισμό που ήταν σαν να χόρευε σαν να κουνιόταν) μισούσε θανάσιμα τους μπασκίνες, περιφρονούσε την δουλειά,δεν χρησιμοποιούσε ποτέ ομπρέλα, βοήθαγε τους αδυνάτους,φούμαιρνε χασίσι, θεωρούσε την φυλακή σημάδι γενναιότητας.
Ο ΣΑΚΑΦΛΙΑΣ
(παλιό μουρμούρικο)
(παλιό μουρμούρικο)
Στα Τρίκαλα, μες στη στενή,
βαρέσαν έναν μπελαλή,
βαρέσαν το Σακαφλιά
πούχε ντερβίσικη καρδιά.
-----
Στην Προύσα ήταν ξακουστός,
στη Μενεμένη διαλεχτός
ήταν στο Τάγμα Τουμπεκί,
στην Μεραρχία Μελανθή.
Ο νεοελληνικός υπόκοσμος άρχισε να παίρνει έκταση πάντα ανάλογα με την καθιέρωση της αστικής ζωής και την πρόοδο που είχαν τα λιμάνια και οι πόλεις της Ελλάδας.
Οι επαρχίες σιγά-σιγά ξεγυμνώνονταν καθώς επίσης και οι μεγάλοι ιδιοκτήτες της γης.
Ετσι μεγάλωνε η αστική τάξη και μαζί της ο υπόκοσμος.
Αυτός ο υπόκοσμος στις μεγάλες πόλεις, σύχναζε σε σταθερές γειτονιές, είχε τις λέσχες χαρτοπαιξίας, το εμπόριο χασισιού,τα μπορντέλλα, τα κέρδη των κλοπών.
Σιγά-σιγά ο υπόκοσμος παγίωσε έναν δικό του τρόπο ζωής.
Οι μάγκες ντύνονταν με ιδιαίτερο στυλ:
στενό παντελόνι, μυτερά παπούτσια με ψηλά τακούνια, σακάκι φορεμένο απο το αριστερό μανίκι, στην μέση φορούσαν ζωνάρι γεμάτο μαχαίρια και περίστροφα, στο κεφάλι ρεπούμπλικα, στο χέρι κρατούσαν μαγκούρα απο σκληρό ξύλο κερασιάς(την χρησιμοποιούσαν σαν όπλο στους συνεχείς καβγάδες τους).
ΒΡΕ ΜΑΓΚΑ ΜΟΥ
Βρε Μάγκα, το μαχαίρι σου για να το κουσουμάρεις
πρέπει νά έχεις την ψυχή,καρδιά για να το βγάλεις!
----
Σε μένα δεν περνάν αυτά και κρύψε το σπαθί σου,
γιατί μαστούρης θα γενώ και θάρθω στο τσαρδί σου
-----
Αλλού να πάς, βρε μάγκα μου, να κάνεις την φιγούρα,
γιατί κι εγώ φουμάρησα κι έχω τρελή μαστούρα.
----
Σε μένα δεν περνάν αυτά και κρύψε το βρακί σου,
γιατί μαστούρης θα γενώ και θάρθω στο τσαρδί σου.
Απέφευγαν τις συναλλαγές με ανθρώπους άλλων κοινωνικών στρωμάτων.
Η Αστυνομία τους κυνηγούσε χωρίς έλεος.
ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ
Τούτ' οι μπάτσοι πούρθαν τώρα, βρε,
τι γυρεύουν τέτοιαν ώρα;
Μπλόκο ήρθαν να μας κάνουν, βρε,
μπάτσοι, κλ@@@@ μας τ'@@@@@@@.
---
Μπάτσοι και χωροφυλάκοι, βρε,
μας ξυρίσαν το μουστάκι.
Μάγκες πιάστε τα γιοφύρια βρε,
να μη έχουμε τα ίδια.
Οι αστοί και μικροαστοί απομόνωσαν τους μάγκες με ηθικολογικά τείχη και έτσι κανείς μα κανείς νεοέλληνας συγγραφέας δεν τόλμησε να γράψει κάτι περισσότερο εκτός απο βρισιές για τους μάγκες.Θα πρέπει ακόμα να σου προσθέσω Μαμούνι, πως ο μεγαλύτερος εχθρός του ρεμπέτικου τραγουδιού υπήρξε η Νεοελληνική δογματική Αριστερά.
Τα τελευταία 30-35 χρόνια περίπου,δημοσιεύτηκαν στις εφημερίδες που εκπροσωπούν την φωνή των αριστερών κομμάτων άρθρα όπου λίγο-πολύ τα ρεμπέτικα τα χώρισαν σε μαύρα και άσπρα πρόβατα.
Μαμούνι: Ακου Κάρυ τώρα ένα Μικρασιάτικο καρσιλαμά:
ΘΑ ΣΕ ΚΑΝΩ ΤΑΙΡΙ ΜΟΥ
Είμαι εργάτης τιμημένος, όπως όλη'η εργατιά,
και τεχνίτης ξακουσμένος, λεοντάρι στη δουλειά.
Εκατό δραχμές τη μέρα παίρνω τσιβαέρι μου,
πες στην μάνα σου πως θέλω να σε κάνω ταίρι μου.
---
Θα σου χτίσω ένα σπίτι, γύρο με σκαλώματα,
'ν'ανεβαίνεις να μου κάνεις σκέρτσα και καμώματα.
Θα μου τηγανίζεις ψάρια με πατζαρια σκορδαλιά
θα περνάμε όλα τα βράδυα με ρετσίνα και φιλιά
ΣΤΟΥ ΛΙΝΑΡΔΟΥ ΤΗΝ ΤΑΒΕΡΝΑ
(Χασάπικο του Τούντα 1932)
Στου Λινάρδου την ταβέρνα
βλέπεις πρόσωπα μοντέρνα
πάνε όλοι ένας κι ένας,
οι αστέρες της ταβέρνας.
Εκεί πάει ο Παπαρούνας
ο Βαρέλας και ο Μουρούνας
πάει ο Σκόρδος ο Τεμπέλης
και ο Θρούμπας ο Τσιγκέλης.
---
Πάει και η κυρά Αγγέλω
με το μαύρο της το βέλο,
και η μερακλού η Φώτω,
που μεθάει με το πρώτο.
Εκεί πάει κι η Σταμάτα,
που μεθά και σπανει πιάτα
πάει και η κυρά Πιπίνα
για να πιεί καμμιά ρετσίνα.
Εκεί πάει ο Νταμιτζάνας
Μαιντανός και Μελιτζάνας
πάει ο Ρέγκας και ο Μπαρδάκος,
Νεροχύτης και Ταμπάκος.
Εκεί πάει ο Χατζημπάμιας,
ο Γαρδούμπας και ο Λάμιας
πάει και κι ο Χατζηραπάνης
Παστουρμάς και Μπεχλιβάνης
----
Σένα τέτοιο ραβαίσι
ποιος μπορεί να μη μεθύσει;
άλλος τραγουδά, χορεύει,
κι'άλλος έρωτα γυρεύει
άλλος πίνει και και πληρώνει
κιάλλος ζούλα την καρφώνει
βρε Λινάρδο ταβερνιάρη
γράφτα κάτω απο το σφουγγάρι!
( Πηγές:
Δημοσιεύμενο κείμενο σαν εισαγωγή στο τόμο ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ
Ηλίας Πετρόπουλος)
85 σχόλια:
μάζεψα κι εγώ λίγες πληροφορίες κι ήρθα...ωραία ανάρτηση Κάρυ, το γνήσιο ρεμπέτικο...το απαγορευμένο...
Ο πιο γοητευτικός ίσως ορισμός δόθηκε δια στόματος Γιώργου Ροβερτάκη(ρεμπέτης). ''Το ρεμπέτικο γράφτηκε από ρεμπέτες για ρεμπέτες. Ήταν εκείνος που έχει ένα σεκλέτι και το'ριχνε έξω''.
ο αληθινός ρεμπέτης-μάγκας χαρακτηριζόταν από κείνο το μόνιμο μειδίαμα, που σήμαινε ότι όσα αντιμετωπίζει στα πρόσωπα των γνωστών του φαίνονται στραγάλια μπροστά σ’ εκείνα που η ζωή του έμαθε...
Σήμερα το ρεμπέτικο τραγούδι δεν υπάρχει.Στη θέση του είναι το λαϊκό. Ο Μιχάλης Γενίτσαρης,από τους τελευταίους ρεμπέτες,το έχει τονίσει: ''Δεν θα γράψουν και δεν θα παίξουν ποτέ πραγματικό ρεμπέτικο. Δεν ξέρουν να κουρδίσουν τα όργανά τους όπως εμείς''.
πολλά φιλάκια, πρώτα στο μαμούνι σήμερα και μετά σε σένα γλυκιά μου Κάρυ
*εντάξει με το μήνυμα, ευχαριστώ
Τώρα κλαίνε όλα τα αλάνια που θα γίνουνε χαρμάνια…
Υπόκοσμος που ωραιοποιήθηκε από τις δισκογραφικές εταιρείες για προφανείς λόγους ή λαϊκό διαμάντι πολιτισμού?Τι αντιπροσωπεύουν για τι κοινωνία οι ρεμπέτες?
Πρότυπο αντίδρασης στη καθώς πρέπει κοινωνία?
Αντίδραση στην εξουσία?
Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν πρότυπο κοινωνικής συμπεριφοράς.?
Ερωτήματα για κοινωνιολόγο.
@ονειρεμάτα: Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες που μας έφερες...πολύ θάθελα να ακολουθήσουν το δικό σου παράδειγμα οι υπόλοιποι φίλοι, να ψάξουν και άλλοι ή να μας γράψουν ότι ξέρουν ή έχουν διαβάσει...
Το τραγούδι που μας παραπέμπεις ήταν το παλιό:
΄Eνας μάγκας στο Βοτανικό
πι και φι ξηγιέται στο λεπτό.
Στα μπουζούκια και στα καμπαρέ
και μες το ρεμπέτικο καρέ
μισές τραβάει
ποτήρια σπάει σκίζεται
για μια μελαχροινή
μας την σούρα του ζητάει και
καμμιά ξανθή!
Το πήρε λοιπόν αυτό ο Σπύρος Ζαγοραίος και το μετέτρεψε σε μία γλώσσα σλανκ κομμένα τα λόγια βαριεστημένα....να εννοούνται,δείγμα της ψυχικής τους κατάστασης...
αλλά πραγματικά πολύ ωραία δοσμένο!
Φιλιά-καληνύχτες...
Υ.Γ. Ωραία, το παιχνίδι θα συνεχιστεί
@α-Κενταύρου: Eυτυχώς που το διευκρινίζεις Αστέρι μου, και δεν ρωτάς εμένα!!!χαχαχαχαχαχαχαχχαχα!
Μα κοίτα όμως που θα σου πω την γνώμη μου.
Μέσα απο το ρεμπέτικο τραγούδι διακρίνω έναν φορέα μια πηγή μάλλον κοινωνικών,λαογραφικών,ιστορικών και άλλων πολλών πληροφοριών.
Οι στίχοι τους είναι αδιάσπαστοι απο την μουσική-ποίηση-χορό που περικλείονται όλα στην ενότητα "Ρεμπέτικο"
Γεννήθηκαν στις πολύ δύσκολες εποχές της Ελλάδας και έδωσαν τα διαμάντια του Ελληνικού τραγούδι:
Πρωτομάστοροι: Mάρκος Βαμβακάρης, Βασίλης Τσιτσάνης,Γιάννης Παπαιωάννου,Χρήστος Κολοκοτρώνης, Στράτος Παγιουμτζής(η καλύτερη φωνή)Γιώργος Μητσάκης,Απόστολος Χατζηχρήστος, Δελιάς και αργότερα "εξευγενισμένος" ο μεγάλος μας Μανώλης Χιώτης!
Σίγουρα οι ρεμπέτες ήσαν οι αμφισβητίες της εξουσίας και προπάντων οι χλευαστές των κανόνων της αστικής τάξης!
Πρότυπο? Δεν νομίζω πως μπορούν να γίνουν.Αυτοσαρκάζονται οι ίδιοι για την ζωή που διάλεξαν...συνέχεια
Ο ΡΕΜΠΕΤΗΣ Ο ΡΟΚΑΣ Ο ΔΕΡΒΙΣΗΣ....Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ....
ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ!!!
Απ εξω μονο ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΕΧΟΥΝ:
....ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ "ΦΘΟΡΑΣ"!!!!
Αυτο το ΑΓΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ!!!
Εγω ετσι ΤΟ ΝΙΩΘΩ!!!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
ΛΕΕΙ Aστέρι ένα Χασάπικο αγνώστου:
Είμαι πρεζάκιας, μάθε το, κι όπου κιαν θα πάω ο κόσμος μ'αποστρέφεται, δεν ξέρω τι να κάνω.
Τα ρούχα μου ελιώσανε, φάνηκε το κορμί μου
η πρέζα μου κατέστρεψε τέλεια την ζωή μου.
Σένα βαγόνι κάθομαι και σπιτι δεν θυμάμαι ένα τσουβάλι βρώμικο το στρώνω και κοιμάμαι.
Με βλέπουν και σιχαίνονται μα εγώ δυάρα δεν δίνω την πρέζα μόνο θα τραβώ κι ότι μου μέλλει ας γινώ.
Σαν αποθάνω φίλε μου έρχετ'η αστυνομία
με κάρα σκουπιδιάρικα μου κάνουν την κηδεία.
Σαν μαστουριάσω φίλε μου δική μου η Αθήνα
είμαι πρεζάκιας μάθε το δεν ξέρω τι να κάνω...
Τραγουδούν όπως βλέπεις την σκλήρή πραγματικότητα που ο εθισμό τους στις ουσίες, τους έχει κάνει ανθρώπινα σκουπίδια!
Οπως λέει και το κείμενο ο υπόκοσμος γεννήθηκε με την εξάπλωση της αστικής τάξης και της κοινωνικής αδικίας που ανάλογα αναπτύχθηκε και αυτή.
Ίδια κατάσταση επικρατεί και στις μέρες μας...
Θάλεγα πως σήμερα "το περιθώριο" έχει αυξηθεί! Σίγουρα το φαινόμενο αυτό δεν μπορεί να μην ερμηνεύεται κοινωνιολογικά.
Συνδέεται άμεσα θάλεγα με την κοινωνική αδικία, την έλλειψη δικαιοσύνης, την οικονομική ανέχεια,και την παντελή έλλειψη παιδείας!
Λες να ξαναγεννηθούν καινούργιοι ρεμπέτες???
Ισως με μια άλλη μουσική έκφραση... βλέπεις ο πόνος είτε ερωτικός είτε για οπιαδήποτε άλλη αιτία εμπνέει τους στιχουργούς.
Ακου όμως τα 10 πρώτα μουσικά διαμάντια που σας έβαλε το Μαμούνι για απόψε...
Καληνύχτα
@iamaticus: Δεν τόυς είχα ποτέ συνδέσει έτσι Ιαματικέ μου!
Ειδικά τον ποιητή και τον φιλόσοφο με τον ρεμπέτη και τον ροκά...
Τώρα όμως που το σκέφτομαι, σαν νάχεις και πάλι δίκιο!
Τις δικές μου ευχαριστίες για τα βραδυνά σου περάσματα απο το τσαρδί μου ...ξέρεις πώς σε φαντάζομαι? Να έτσι:
ZAMΠΕΤΑΣ
XAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXA!
Kariatida62 καλησπερα, ωρε ο τιτλος αρχισυντακτης θελει.......................................μοχθο και ερευνα, οχι ''αρπαζουμε'' κατι που μας ''αρεσει''.........................ιδεολογικα και το κανουμε...........................παντιερα, ''δογματικη'' αριστερα και πρασινα ντεντε, εψαξες για πραγματικα αξιολογους ''εκπροσωπους'' της εποχης και της τεχνης?
«Κατ' αρχήν, είναι λάθος το ρεμπέτικο να το μπερδεύουμε με το μάγκικο. Είναι μεγάλη η διαφορά του μάγκικου από το ρεμπέτικο τραγούδι. Το μάγκικο είναι αργκό».
«Υπήρξαν πλείστα όσα παραδείγματα τραγουδιών που έγραψαν ο Μάρκος, ο Μπάτης και άλλοι. Αυτοί έγραψαν μάγκικο ως επί το πλείστον. Διότι δεν μπορώ να χαρακτηρίσω αλλιώς ένα τραγούδι της φυλακής... Και ο "Σακαφλιάς" ακόμη. Ολ' αυτά είναι μάγκικα τραγούδια»
«Τα ρεμπέτικα αρχίζουν και παίρνουν άλλη μορφή. Αποβάλλουν σιγά σιγά τις μάγκικες λέξεις, πρώτα διά του Τσιτσάνη και του Μάρκου, σε πολλά τραγούδια γλυκαίνουν τη μουσική, χωρίς να μπορώ να πω ότι την εξευρωπαΐζουν. Η "Αχάριστη", το "Δεν σε ξεχνώ", το "Σαν μαγεμένο το μυαλό μου" του Μπαγιαντέρα και άλλα τρία τέσσερα τραγούδια, το "Χατζηκυριάκειο", η "Φραγκοσυριανή"... Αυτά είναι ρεμπέτικα τραγούδια, δεν είναι μάγκικα».
Λογια απο εναν ανθρωπο ''θρυλο'' του τραγουδιου και γνωστη της τοτε πραγματικοτητας, του ΚΩΣΤΑ ΒΙΡΒΟΥ...
Καλησπέρα Κάρυ και απο εδώ.Βάλε κανένα ρεμπέτικο με τον Πουλόπουλο.Πουλιπουλικός είμαι δεν το ξέρεις;χαχαχαχα..Τα Ρεμπέτικα είναι η μουσική κληρονομιά της πατρίδας μας.Μαρέσει το Πιτσιρίκι το παραπονεμένο που ζητάει τσιγαράκι...Οταν ημουν μικρό παιδάκι ολο αυτό τραγουδούσα και να τα τσιγαράκια απο τον κόσμο..Τρακατζής μεγάλος είχα γίνει χάρη σε αυτό!!! :-)))
Φοβερο...
Να πω, οτι συναντηθηκαμε, και συνεννοηθηκαμε..Να δωσουμε την ιδια εικονα...Δια μεσου του χρονου...
Εγω γραφω...Για το σημερινο λαμογιο..
Εσυ λες για το Ρεμπετη..
Θα συμφωνησω με τον Κενταυρο, για την
αγιοποιητικη παρεμβαση των δισκογραφικων...Που ομως "ακουμπαει"
στην σημερινη εξιδανικευση της λαμογιας...
Πιστευω...Οτι ειναι η απαντηση στην περιθωριοποιηση..Στην ανεργια..Και
στην αναξιοκρατια...Απαντανε με ταξικη "περιχαρακωση" σε μια αλλη..
Ομοια "περιχαρακωση" της αστικης ταξης...
Οπως το ΝΑΤΟ και το ΣΥΜΦΩΝΟ ΤΗΣ ΒΑΡΣΟΒΙΑΣ...Ποτε δεν ησαν μεταξυ τους αντιπαλοι..
Ησαν αντιπαλοι των ιδιων των πολιτων των χωρων τους...
Τωρα...Για την εχθρα με την αριστερα...Με το ΚΚΕ να πουμε καλυτερα...
Η γνωμη μου ειναι...
Οτι η "καλυψη" αυτων των κοινωνικων φαινομενων, μεσα στο Κομμα..
Που ηταν και επιδιωξη των ασφαλιτων της εποχης..Γι αυτο και η κρατηση των Κομμουνιστων και των Ρεμπετων ηταν κοινη...
Θα "απομονωνε" το Κομμα, απο τις δυναμεις της εργατικης ταξης, και θα το "περιθωριοποιουσε"...
Με την κοινωνικη απαξια που φερνει η χρηση των ναρκωτικων...
Γι αυτο και το Κομμα αντεδρασε, διωχνωντας, τα "μιασματα" και τη χρηση ουσιων, απο τα μελη και τους οπαδους του...Οπως εκανε και με τους ομοφυλοφιλους, τους αναρχικους και τους "ακραιους" αργοτερα...
Γι αυτο και το 1960 μεχρι το 1990
εμοιαζε με "κατηχητικο" στην υπερβολη που το χαρακτηριζει...
Εχει δικιο ο ΙΑΜ...που διαχρονιζει την απαγορευση της μουσικης...
Ομως τα συρματοπλεγματα...Κλειδωνοντας καποιους εξω...
Κλειδωνουν ταυτοχρονα και καποιους ΜΕΣΑ...
Ετσι δεν ειναι φιλε ΙΑΜΑΤΙΚΕ...;;;
@Δημήτρης:Δημητράκη μου!!!
Θα μου ξηλώσεις τώρα τα γαλόνια του Αρχισυντάκτη??χαχαχαχαχαχχα!
Να υποθέσω ότι χωρίζεις και συ τα ρεμπέτικα τραγούδια σε άσπρα και μαύρα πρόβατα???
Εγώ δεν ξέρω να υπάρχει καμμιά ενότητα μουσική στο Ελληνικό τραγούδι που να την λένε μάγκικη, εγώ ξέρω μόνο το ρεμπέτικο.
Ο Βίρβος μ'αυτά τα "αποσπασματικά" λόγια που μ'αναφέρεις μπορεί να ήθελε να αναλύσει την πορεία του ρεμπέτικου τραγουδιού ή τις δύο τάσεις που είχαν δημιουργηθεί και συνυπάρχουν μέσα στην ίδια μουσική κατηγορία.
Ο Μαχαίρης παρακάτω εξηγεί πολύ σωστά, για μένα, την εχθρική αυτή αντιμετώπιση των αριστερών για τα τραγούδια αυτά που είχαν μια μορφή αντίστασης, ας πούμε, στο τότε κατεστημένο.
Για να μην τους ταυτισουν για να μη τους πουν αποβράσματα της κοινωνίας.
Κατάλαβες τώρα?
Αμάν, όμως βρε Δημητράκη...πώς κάνεις έτσι?
@Μαtthaios o Krhs: Καλώς τον μου!
Μωρέ σε σκέφτηκα, αλλά Πουλοπουλικό ρεμπέτικο δεν βρήκα...χαχα!
Εννοείς το:
Kάτω απο τα ραδίκια κάθονται δυο πιτσιρίκια
Άιντα και φουμάρουνε τσιγάρο
όπλες το ένα πόδι πάνω στο άλλο?
ή αυτό.?
Συμφωνώ Ματθαίε, τα τραγούδια αυτά μιλούν στην ψυχή μας και τ'αγαπάμε πολύ!
@Μαχαίρης: Kαλά τώρα κάνεις μια ανάλυση-ερμηνεία για το ρεμπέτικο, φίλε μου Μαχαίρη...απίστευτη! Οι παραλληλισμοί σου ευστοχότατοι!
Στον φίλο μας να τα πεις αυτά, που αρπάχτηκε αμέσως...
Θα περάσω να δω τι γράφεις για τα λαμόγια...
Σ'ευχαριστώ πολύ Μαχαίρη, η παρέμβαση μέσω των σχολίων σου,συμπληρωματική του αφιερώματός μου!
Περιμένω εναγωνίως τη συνέχεια.
Αν μου επιτρέπεις, παραθέτω κι εγώ μια πληροφορία που μου ήρθε στο μυαλό. Στο τραγούδι Ο Καπετανάκης (μουσική Μπουρνέλλης, στίχοι Μιχαλόπουλος), έχει επικρατήσει ο στίχος «Τα μελιτζανιά να μην τα βάλεις πια», ενώ το σωστό είναι «..να μην τα βάλει πια». Μιλάει ο στίχος για τον διευθυντή της φυλακής, τον Καπετανάκη, που απευθύνεται στη μάνα του «τη δόλια τη μανούλα μου» και την προσβάλλει «την πότισες φαρμάκι» διότι εμμέσως στοχεύει στο ήθος της κάνοντας αναφορά στα «μελιτζανιά» τα οποία υποτίθεται φορούσε. Την εποχή εκείνη οι εκδιδόμενες γυναίκες φορούσαν μελιτζανιά εσώρουχα διότι χρησιμοποιούσαν ως αντισυλληπτικό ένα διάλυμα, νομίζω -χωρίς να είμαι σίγουρος- υπερμαγγανικό κάλιο, το οποίο ήταν μωβ. Έτσι, για να μη φαίνεται ο λεκές επέλεγαν αυτού του χρώματος τα εσώρουχα. Εξ΄ου και η προτροπή προς τη μάνα του να μην τα ξαναφορέσει, δηλαδή να σταματήσει την εργασία της…
Ελπίζω να πρόσθεσα κάτι. ;)
@teleytaios: Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες που μας έφερες Τελευταίε μου! Πρόσθεσες ωραίες λεπτομέρειες και σ'ευχαριστώ πολύ!
Καλή σου μέρα!
Νομίζω μέσα στους κόλπους εκείνου του είδους μουσικής που ονομάστηκε ρεμπέτικο, υπήρξε μια κατηγορία τραγουδιών (τα μάγκικα και τα απαγορευμένα) τα οποία υποδήλωναν μία συγκεκριμένη νοοτροπία και στάση ζωής. Αυτή ωραιοποιήθηκε από τις δισκογραφικές εταιρίες αργότερα και προβλήθηκε περισσότερο από όσο της άξιζε (γνώμη μου είναι αυτή).
Με κανέναν τρόπο δε διανοούμαι οποιαδήποτε αντίσταση/αμφισβήτηση εξουσίας και κατεστημένου η οποία περιχαρακώνεται από την κουλτούρα της πρέζας, η οποία αποτελεί ακραία μορφή εξάρτησης από το κατεστημένο αυτό καθαυτό.
Και σε αυτό ακριβώς στέκομαι. Δυστυχώς, το 2011 υπάρχουν παιδιά τα οποία χρησιμοποιούν ουσίες και περιχαρακώνουν "ιδεολογικά" αυτή τους την πράξη τραγουδώντας το "καράβι απ' την Περσία", χρησιμοποιώντας τον ωραιοποιημένο κόσμο των απαγορευμένων ρεμπετικων !!
Θυμήσου κι αυτό:
"Σαν μαστουρωθείς
γίνεσαι ευθύς
βασιλιάς δικτάτορας
θεός και παντοκράτορας".
Θεωρώ πολύ επικίνδυνο να γαλουχούνται παιδιά με αυτούς τους στίχους. Το οποίον όμως συμβαίνει...
Είναι κρίμα μαζί με τα "διαμάντια" του ρεμπέτικου τραγουδιού να ανακατεύονται τραγούδια παρακμιακά προβάλλοντας την κουλτούρα του υποκόσμου.
Συμφωνώντας προφανώς με τον διαχωρισμό που επιχειρεί ο Βίρβος, αναδιατυπώνω εν τέλει ένα εύστοχο ερωτηματικό του Κενταύρου: "Θα μπορούσε η περιθωριακή συμπεριφορά των ανθρώπων αυτών που γέννησαν τα μάγκικα και απαγορευμένα τραγούδια, να αποτελέσει πρότυπο συμπεριφοράς;"
@Δήμητρα ♥♥♥ quarks:Προσωπική μου πάλι άποψη είναι ότι όταν δεν λες δεν καταγράφεις την αντικειμενική αλήθεια-πραγματικότητα τότε ωραιοποιείς καταστάσεις...το ρεμπέτικο γεννήθηκε απο έναν κόσμο περιθωριοποιημένο της εποχής. Αυτό είναι μια αλήθεια και δεν διαστρεβλώνεται...ο Κένταυρος έθεσε τα ερωτηματικά του και του απήντησα πως δεν είναι έτσι αφήνοντας σχετικό τραγούδι που γράφτηκε τότε και γινόταν η αυτοκριτική τους! (Διάβασε σχετική απάντησή μου)
Λες:"Θεωρώ πολύ επικίνδυνο να γαλουχούνται παιδιά με αυτούς τους στίχους. Το οποίον όμως συμβαίνει..."
Φοβούμαι Δήμητρα πως τα σημερινά παιδιά που περιχαρακώνουν ιδεολογικά τον εθισμό τους με ουσίες δεν ακούν το ρεμπέτικο τραγούδι...μάλλον τα μουσικά τους ακούσματα είναι ξενικά....πχ,ένα ελαφρύ παράδειγμα:εδώ ή με την μουσική των μεγάλωνbeatles! Για να μην πιάσω σκληρότερα την Μετάλικ και χαρντ ρόκ.... συνέχεια
@Δήμητρα ♥♥♥ quarks: Εσύ φαν της χαρντ-ρόκ μουσικής θάχεις φαντάζομαι πολλά περισσότερα παραδείγματα να θυμηθείς, γιατί εγώ αυτή την στιγμή δεν μπορώ να φέρω στο νου μου...ακούω σπάνια έως καθόλου αυτά τα τραγούδια....
Αστείο είναι λοιπόν να λέμε ότι η νεολαία γαλουχείται και ωραιοποιεί τον κόσμο της "παραμύθας" απο τους στίχους του Τσιτσάνη στο "καράβι απο την Περσία..."
Οι νεολαίοι που σήμερα ακούν ρεμπέτικο,ανήκουν σε μια άλλη κατηγορία με πολιτική μάλιστα ταυτότητα...
Την καλημέρα μου...
Δήμητρα ♥♥♥ quarks, συνεχίζοντας τις απαντήσεις της Καρυάτιδας με τους οποίους θα συμφωνήσω απόλυτα, θα ήθελα να τονίσω ότι η συμπεριφορά αυτών των ανθρώπων που γέννησαν τα απαγορευμένα τραγούδια ενδεχομένως να μην είναι πρότυπο συμπεριφοράς, αλλά το ζητούμενο δεν είναι αυτό. Διότι με τη λογική αυτή σχεδόν όλα τα πρότυπα κάπου πάσχουν. Εξαρτάται από τον αποδέκτη του μηνύματος να αποφασίσει αν το πρότυπο αυτό είναι αποδεκτό ή όχι. Ο Michael Jackson που δεν ήταν περιθωριακός είναι καλό πρότυπο; Ο Salvador Dali, που τόσο θαυμάζω, είναι καλό πρότυπο; Το ζητούμενο είναι η μουσική και η τέχνη που παρήγαγαν και μέσα από την οποία κατάφεραν να εκφράσουν τα αισθήματα, τις σκέψεις τους και τον ψυχισμό τους. Αυτό νομίζω πρέπει να κρίνουμε. Άλλωστε τα παρακμιακά αυτά τραγούδια δεν ανακατεύτηκαν με τα άλλα, τα διαμάντια όπως λες και συμφωνώ με τον χαρακτηρισμό, αλλά αποτελούν μαζί μ’ αυτά το ενιαίο αυτό δημιούργημα που ονομάζεται ρεμπέτικο τραγούδι.
Κάρυ,
1) ίσως σου διαφεύγει πως "Το καράβι από την Περσία είναι δημοφιλέστερο στο μαθητόκοσμο από τους Beatles!! Mάλιστα μου έκανε εντύπωση όταν διαπίστωσα πως πάρα πολυ μεγάλο ποσοστό των μαθητών μου γνωρίζουν τα απαγορευμένα.
2) είναι λογικό να μην είμαστε οι μόνοι που διαθέτουν τραγούδια με αναφορές στα ναρκωτικά. Κατά την άποψή μου και το κίνημα των χίπις ωραιοποιήθηκε. Αλλά εδώ μιλάμε για το ρεμπέτικο, και για τη δική του συμβολή σε κάποια πράγματα.
3) στα επιχειρήματα που έθεσα στο προηγούμενο σχολιο δε μιλώ για το ρεμπέτικο τραγούδι στο σύνολό του, αλλά για τα μάγκικα και απαγορευμένα τραγούδια του.
Συνέχεια
@teleytaios&Δήμητρα: Σας αφήνω να κάνετε παιχνίδι μεταξύ σας...είναι βαρετό να μιλούμε μόνο εμείς και να μη συμμετέχουν στην συζήτηση όλοι!
Απλά, καταθέτω πως προσυπογράφω τα λεγόμενα του Τελευταίου...
Γράφεις: "το ρεμπέτικο γεννήθηκε απο έναν κόσμο περιθωριοποιημένο της εποχής."
Το να τοποθετούμε τις ρίζες του ρεμπέτικου στο περιθώριο της ελληνικής κοινωνίας, είναι μια θεώρηση που νομίζω το αδικεί.
Το Ρεμπέτικο τραγούδι είναι η μουσική συνέχεια της Βυζαντινής Μουσικής παράδοσης η οποία βρίσκεται αποτυπωμένη στα δημοτικά και κλέφτικα τραγούδια αλλά και σε αυτά που έφεραν οι Μικρασιάτες από τα καφέ-Αμάν μετά την καταστροφή.
Απόδειξη αποτελεί το γεγονός πως η μουσική της "Συννεφιασμένης Κυριακής" του Τσιτσάνη "πατάει" πάνω στη μελωδία του "ακάθιστου ύμνου".
Είναι αλήθεια ότι τα πρώτα ρεμπέτικα ακούσματα ήταν τα "μουρμούρικα" που δημιουργήθηκαν στις φυλακές αλλά σύντομα ξέφυγαν από τα σύνορα αυτά και έγιναν το λαϊκό τραγούδι των φτωχών συνοικιών. Η ανάμιξη με τα τραγούδια της Μικρασίας ήταν που έδωσε ώθηση στη γρήγορη ανάπτυξη του ρεμπέτικου.
Τα ρεμπέτικα τραγούδια στις αρχές είχαν διπλή θεματολογία ερωτικά - μάγκικα. Στα μάγκικα τραγούδια ανήκουν και αυτά που μιλούν για τα ναρκωτικά και που εκλείπουν από τη δισκογραφία με την επιβολή της λογοκρισίας από τη δικτατορία Μεταξά.
Η ωραιοποίηση έγκειται στο γεγονός πως τραγούδια με αμφίβολη ποιότητα και αισθητική (μάγκικα), έχουν ωραιοποιηθεί και προβληθεί περισσότερο από ότι τους αξίζει.
@Δήμητρα: Mα βρε Δήμητρα θα με τρελάνεις μου φαίνεται...δηλαδή το ρεμπέτικο γεννήθηκε στα σαλόνια ή απο οικονομικά ευκατάστατους?
Ο Πατριάρχης του ρεμπέτικου τι ήταν?
Δεν ανήκε στο περιθώριο της εποχής?
Δεν ήταν μάγκας? (Μιλώ για τον μεγάλο, ανεπανάληπτο, Μάρκο Βαμβακάρη) Αυτός ντε που έγραψε σχεδόν έναν ελληνικό ύμνο:Tην ΦΡΑΓΚΟΣΥΡΙΑΝΗ!
Μην κάνεις και συ το λάθος να χωρίζεις το ρεμπέτικο σε μάγκικο και ερωτικό όπως το λες...Ενα είναι το ρεμπέτικο και περικλείει όλη την θεματολογία!!!
Δεν αμβισβητώ την Βυζαντινη καταγωγή του ρυθμού τους!!!
Δεν μιλώ για την μουσική, μιλώ για τους στίχους...
@Κάρυ,
ασφαλώς και δεν πιστεύω ότι η νεολαία γαλουχείται και ωραιοποιεί τον κόσμο της "παραμύθας" απο τους στίχους του Τσιτσάνη στο "καράβι απο την Περσία..."
Δυστυχώς υπάρχουν πολλά που συμβάλουν στην ωραιοποίηση της παραμύθας κι ΕΓΩ δε θέλω κανένα από αυτά...
@teleytaios,
Πολύ λίγο με ενδιαφέρει αν αυτός που παράγει τέχνη ανήκει στο περιθώριο ή είναι ο ίδιος καλό πρότυπο συμπεριφοράς.
Ίσως διατύπωσα λάθος την ερώτησή μου...
Εκείνο που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι το πρότυπο συμπεριφοράς που προάγει η τέχνη. Είτε είναι εγχώρια είτε είναι αλλοδαπή.
Κι όταν το πρότυπο αυτό είναι συνυφασμένο με εξαρτήσεις όπως τα ναρκωτικά, νομίζω δικαιολογούμαι να αμφισβητώ το κατά πόσον μπορεί να χρίζεται με ιδιότητες όπως αυτό της αμφισβήτησης και της κοινωνικής αντίστασης και το κατά πόσον μπορεί να αποβεί χρήσιμο σε κάποιους.
Πάνω σε αυτό βασίζω τις αντιρρήσεις μου για το συγκεκριμένο είδος τραγουδιού.
Επισημαίνω ξανά: Τα σχόλια αυτά τα γράφω όχι για το ρεμπέτικο στο σύνολό του, αλλά για μια ειδική κατηγορία του, το μάγκικο, το "αργκό" τραγούδι.
Kariatida62 χαιρεται, κρατα τα γαλονια, αλλα οχι αποσπασματικα τα λογια του Βιρβου, ειναι πολιτικη τοποθετηση στο φαινομενο των πρεζοτραγουδιων, δηλαδη ο Δελιας εκανε αντισταση στο κατεστημενο με αυτο π.χ το ''τραγουδι''?
Όταν μπουκάρω στον τεκέ, τον αργιλέ τσακώνω
και με τα φυλλοκάρδια μου τραβώ, τον ξελιγώνω
Όταν μπουκάρω στον τεκέ, τον αργιλέ τσακώνω.
Του τεκετζή ξηγήθηκα να τον ξαναπατήσει
κατά κακή μου σύμπτωση σώθηκε το χασίσι
Του τεκετζή ξηγήθηκα να τον ξαναπατήσει.
(Γειά σου Ανέστο μου ντερβίση)
Και ξεμπουκάρω απ’ τον τεκέ, μες στην ταβέρνα πάω
Δύο ποτηριές εφετινό κάθομαι κοπανάω
Και ξεμπουκάρω απ’ τον τεκέ, μες στην ταβέρνα πάω.
Σούρας, τρελός σαν έγινα, κι έφυγα απ' την ταβέρνα
Για το τσαρδί μου πάγαινα, είχα γίνει στην πένα
Σούρας, τρελός σαν έγινα, κι έφυγα απ' την ταβέρνα.
Ψαξε βρε γ..... λιγο τι ητανε ο Ηλιας Πετροπουλος, στα νιατα του και που στα μεγαλα του ''εφτασε'', αλλο τι ''φιλτραρει'' ο λαος και αλλο τι του ''φιλτραρουν'' οι ''εκδοτες'' του ''αγιου χασισιου'', δηλαδη το περιθωριο, γινεται αποδεκτο?
Αυτη ειναι η κουλτουρα μας?
Βρες την συνεντευξη του Βιρβου στον Λιανη, στο Βημα το 1981...
Κάρυ γράφεις:
Αστείο είναι λοιπόν να λέμε ότι η νεολαία γαλουχείται και ωραιοποιεί τον κόσμο της "παραμύθας" απο τους στίχους του Τσιτσάνη στο "καράβι απο την Περσία..."
και απαντάω:
προφανώς είμαι αντίθετη σε κάθε μορφή τέχνης που ωραιοποιεί τον κόσμο της "παραμύθας" είτε πρόκειται για εγχώρια, είτε για αλλοδαπή!
Δηλαδή, επειδή το "καράβι απ' την Περσία" είναι ελληνικό, πρέπει να με ενοχλεί λιγότερο από ένα drug song των Beatles?
Εκεί έγκειται το σκεπτικό του σχολιασμού μου για την συγκεκριμένη κατηγορία των ρεμπέτικων τραγουδιών (μάγκικα) και δεν καταλαβαίνω γιατί δε γίνεται αντιληπτό.
επίσης γράφεις
"Mα βρε Δήμητρα θα με τρελάνεις μου φαίνεται...δηλαδή το ρεμπέτικο γεννήθηκε στα σαλόνια ή απο οικονομικά ευκατάστατους?"
Έγραψα εγώ καλέ κάτι τέτοιο? Όποιος δηλ. δεν είναι περιθωριακός, είναι ευκατάστατος και σαλονάτος??? τεσ πα... ας εξηγήσω άλλη μια φορά.
Η προϊστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού εντοπίζεται στα μουρμούρικα των φυλακών. Οι πρώτοι ρεμπέτες ήταν μάγκες και περιθωριακοί. Σωστο.
Όμως οι ρίζες της μουσικής τους είναι τα δημοτικά και κλέφτικα τραγούδια (στα οποία αποτυπωνεται η συνέχεια της βυζαντινής μουσικής) και οι αμανέδες που ήρθαν από τα καφέ-αμάν της Μικρασίας...
Η έντονη επιρροή του μικρασιατικού στοιχείου ηταν αυτή που έδωσε ώθηση στο Ρεμπέτικο και το έκανε αυτό που ειναι...
Κάποια στιγμή το Ρεμπέτικο ξέφυγε από το περιθώριο κι έγινε η μουσική των ελληνικών λαϊκών στρωμάτων. Η βλάστησή του λοιπόν, μπορεί να εντοπίζεται στο περιθώριο, αλλά οι ρίζες του είναι πολύ ευρύτερες και με αυτή την έννοια έγραψα πριν ότι αδικείται...
(Θα μου επιτρέψεις επίσης να μη μου αρέσει ο Βαμβακάρης κι ας έχει γράψει τη Φραγκοσυριανή...)
@Δήμητρα:Αχ βρε Δημητρόνι μου , κάθε φορά με τις διαφωνίες μας φτάνεις τα σχόλια μου, σε μαγικό αριθμό, τα βλέπει ο Ιαμος και τρελαίνεται το τζιέρι μου...χαχαχαχαχαχαχα!
Όλες τις απαντήσεις τις έδωσα στα παραπάνω σχόλια...δεν θα επεκταθώ άλλο γιατί τρέμω πάντα μη τυχόν και γίνω κουραστική στους φίλους μου.
Ενα μόνο θα πω:Όταν χορεύω το:
όταν καπνίζει ο λουλάς,χωρίς ποτέ νάχω καπνίσει...'η νάχω κάνει φυλακή,το νιώθω τόσο πολύ που βγαζω κυρά μου,"ΜΙΑ ΜΑΓΚΙΑ",στην ζειμπεκιά μου που δεν λέγεται!!!
Τύφλα νάχουν τα κουτσαβάκια...χαχαχα!
Γιατί αυτή την (καλώς εννοούμενη μαγκιά=μπέσα,λόγος,τιμή,) μόνο Έλληνες μπορούν να νοιώσουν μέσα απο τους στίχους των ρεμπέτικων και να τα χορέψουν!
Γι'αυτό λοιπόν για μένα δεν υπάρχουν ευπρεπή και μη ευπρεπή ρεμπέτικα τραγούδια...μπορεί να υπάρχουν καλής ποιότητος και μη καλής ποιότητος τραγούδια, όπως σ'όλες τις μουσικές κατηγορίες.
Αντε καλό μας μεσημέρι πια...
@Δημητρης:Δημητράκη,
Κοίταξε καμάρι μου και τα υπόλοιπα σχόλια να μη τα επαναλαμβάνω συνεχώς!
Υπάρχουν και καλά τραγουδια και άσχημα όπως σ'όλες τις τις μουσικές κατηγορίες...σου απαντώ με τον λουλά!
---
Λοιπόν την επομένη φορά ό,τι και να γράψω δεν θα πω τις πηγές μου...και η αιτία θάσαι εσύ!
Ξέρεις γιατί? Γιατί εσύ κοιτάς ποιος τάγραψε αυτά, ποια η πολιτική του τοποθέτηση, σε ποιο κόμμα ανήκει και αναλόγως αντιδράς!!!
Αλλη φορά λοιπόν θα σου φέρω λόγια της ΠΑΠΑΡΗΓΑ της ίδιας και θα δεις πως και αυτή σκάρτη θα την βγάλεις...
Είσαι παθιασμένος καμάρι μου, και δεν είναι καλό αυτό!Μη με παρεξηγείς έτσι με το θάρρος της φίλης στο λέω!
(ας πούμε για τον Μαχαίρη, δεν έχω την ίδια άποψη...που ανήκει στο ίδιο πολιτικό χώρο με σένα)
Φιλάκια στα μαγουλάκια!
@Δημητρα:Noμίζω για τις 4 πρώτες παραγράφους σου, απάντησα...δεν επανέρχομαι.
Για τον Βαμβακάρη,τι να πω εφ'όσον δεν σ'αρέσει ο Πατριάρχης του Ρεμπέτικου, προφανώς δεν σ'αρέσει το ίδιο το Ρεμπέτικο.
Σε πληροφορώ πάντως πως όλοι οι κατ'εξοχήν συνθέτες του ρεμπέτικου, ήσαν πάμφτωχοι,αγράμματοι,περιθωριοποιημένοι και εθισμένοι στο χασίσι!.
Μέχρι και ο Μανώλης Χιώτης που το ρεμπέτικο "εξευρωπαιστηκε" με τις χορδές του μπουζουκιού του,ήταν απο τους πρώτους πρεζάκηδες!
Στεναχωριέμαι μόνο που δεν πρόσεξες ότι κάνω ένα αφιέρωμα με συνέχεια. Βρίσκομαι λοιπόν στην αρχή της διαδρομής του τραγουδιού και συ έρχεσαι όχι μόνο να σχολιάσεις τα γραφόμενα αλλά να το προχωρήσεις καταγράφοντας πλέον την συνέχεια του αφιερώματός μου που φτάνει στην σημερινή εξέλιξή του...
Εκτός κι'αν δεν θέλεις να ξαναρθεις στην συνέχεια του και μου τα λες όλα μαζεμένα σήμερα....άσε βρε Δημητρόνι και κάτι για την συνέχεια...να διαφωνήσουμε τότε όχι απο σήμερα...χαχαχαχαχαχαχα!
συνέχεια....
@Δήμητρα: Θα σου πω, κάτι που άκουσα πρόσφατα στην εκπομπή της ΦΛΕΣΣΑ, που φιλοξενούσε τον Θοδωράκη...
Ο Γιάννης Ρίτσος, δεν ήθελε με τίποτα, την Ρωμιοσύνη να την τραγουδήσει ο Μπιθικώτσης γιατί θεωρούσε ότι η φωνή του ήταν για καταγώγια και όχι της ποιότητας που χρειαζόταν για να τραγουδηθούν οι στίχους του!!!
Διαφώνησε άσχημα με τον Μίκη, που τελικώς επέβαλε τον Γρηγόρη και ο ποιητής απο τον θυμό του, που δεν εισακούσθη, δεν πάτησε τα τρία πρώτα χρόνια σε συναυλία του Μίκη!
Κατάλαβες τώρα??? Ακόμα και ένας ποιητής έκανε παρόμοιους διαχωρισμούς!
Με απόλυτο σεβασμο στην οικοδέσποινα, θέλω να υπερασπιστώ το Δημήτρη. Διότι λέει το αυτονόητο...
Πως δηλαδή τα χασισοτράγουδα-πρεζοτράγουδα δεν αποτελουν αντίσταση στο κατεστημένο.
Η πρέζα, είτε πρόκειται για χασίσι, είτε για ηρωίνη είτε για κόκα είτε για οτιδήποτε άλλο, αποτελεί την απόλυτη υποταγή στο κατεστημένο κι όχι την αμφισβήτησή του. Υπάρχουν δεκάδες τραγούδια σαν κι αυτό που έχει γράψει ο Δημήτρης, αμφιβόλου ποιότητας κι αισθητικής.
Επίσης δεν καταλαβαίνω το τελευταίο σου σχόλιο. Το να είναι κανείς αντίθετος στην τέχνη που προωθεί την πρέζα, σημαίνει ότι κάνει κάποιου είδους διαχωρισμό??
Τέλος πάντων, διάβασε τη συνέντευξη του Βίρβου. Ο οποίος είναι σίγουρα ειδικότερος να κρίνει κάποια πράγματα και από εμένα και από εσένα και από τον Δημήτρη.
Κώστας Βίρβος - συνέντευξη στο Βήμα
Δήμητρα-Καρυάτιδα
Διάβασα τα σχόλια σας και μούρθαν κάποιες σκέψεις.
Η λαϊκή συνείδηση είναι αλάνθαστη ,σαν συλλογική συνείδηση και δημιουργεί πολιτισμό.Βλέπε Δημοτικά τραγούδια.
Φοβάμαι όμως αυτό το περιθωριακό ρεμπέτικο η λαϊκή συνείδηση το απομόνωσε σαν κάτι το ευκαιριακό,αποδεκτό μεν γιατί και οι περιθωριακοί μέσα από τα σπλάχνα του λαού είναι.Ο λαός δεν απαγορεύει, απλά ρίχνει στη λήθη ότι δεν τον προάγει. Αναγνώρισε και τραγούδησε και τραγουδά ακόμη τα διαμάντια του ρεμπέτικου , τα έκανε διαχρονικά,τα υπόλοιπα σκουπίδια τα ξέχασε.Οι δισκογραφικές εταιρείες τα ξέθαψαν, τα πρόβαλαν τα έκαναν μόδα με στόχο το οικονομικό κέρδος . Ο λαός με το ένστικτο του γνωρίζει τι είναι αυτό που αξίζει,και το μεταδίδει και στις επόμενες γενιές.
Ο λαός δημιουργεί πολιτισμό βασισμένο σε θετικές αξίες.
Από την εποχή που άρχισε να δημιουργείται η λεγόμενη μουσική βιομηχανία .Η μουσική που διαδίδεται παγκόσμια είναι αποτέλεσμα μάρκετινγ ,με στόχο κυρίως τους νέους που πάντα αμφισβητούν από τη φύση τους τα κατεστημένα ακόμη και τη παράδοση της χώρας τους .Ετσι φτάσαμε στο Κατμαντού να ακούς CALEXICO, που ταξιδεύει του κατοίκους του Νεπάλ ως τις κόκκινες ερήμους των Ναβάχο και του Grand Canyon της Αριζόνα...
Πως γίνεται όμως οι κάτοικοι της Αριζόνας να μην μάθουν ποτέ ότι και στο Νεπάλ οι άνθρωποι τραγουδάνε ,ενώ θα πρεπε να μάθουν και αυτοί να χορεύουν και να τραγουδούν Νεπαλέζικα!!!!
Αυτό λέγεται πολιτιστικός Ιμπεριαλισμός που στόχο έχει ένα και μοναδικό να διευρύνει τη παγκόσμια αγορά σε ένα είδος μουσικής που κατασκευάζεται κατά παραγγελία.Έτσι η μεγαλύτερη Βιομηχανία της Αγγλίας είναι η μουσική Βιομηχανία
Αντιλαλούνε τα Βουνά σαν κλαίω εγώ τα δειλινά ..μουγκρίζω από τις λαβωματιές ..και στη φωτιά που με έριξες τίποτα δεν με σώνει..αυτά τραγουδά ο λαός της Κοκκινιάς του Κερατσινίου και το νοιώθει και σπαράζει η καρδιά του και συκώνεται ο λεβέντης και ρίχνει τις ζεμπεκιές του.
@Δήμητρα:Θέλω να σου πω το εξής κι'αυτό μ'όλη την "μαγκιά" που με διακρίνει(σου έδωσα τον όρο της λέξης σε παραπάνω σχόλιο)
Το σπίτι μου θα το αισθάνεσαι λες και είναι δικό σου!!!
Αν δεν ήταν για μένα τα πράγματα έτσι δεν θα έγραφες τώρα εδώ...
Επιδιώκω την διαφορετικότητα, τον διάλογο αντίθετων απόψεων...πάντα διατυπωμένο με ευγενικό τρόπο! Δεν με πειράζει κούκλα μου να διαφωνείς μαζί μου ή να συμφωνείς με όποιον διαφωνεί μαζί μου!
Τον Βίρβο, τον έχω ακούσει πάρα μα πάρα πολλές φορές και τον εκτιμώ βαθύτατα!
Στο συγκεκριμένο αφιέρωμα, επέλεξα τις πηγές άλλου και όχι τις δικές του...
Δεν σημαίνει αυτό πως οι εκτιμήσεις του Βίρβου είναι σ'όλα σωστές ή χαρακτηρίζονται αντικειμενικές σ'όλα τα σημεία του....
Πάντως σ'ευχαριστώ που τις έφερες εδώ για να συμπληρώσεις την διαφορετική άποψη που υπάρχουν και θα υπάρχουν για όλα μα όλα τα θέματα!
Τα υπόλοιπα θα τα διαβάσεις στις 2 επόμενες συνέχειές μου...γιατί αν στα γράψω όλα τώρα εδώ δεν θα γίνει ανάρτηση άλλη παρά θα ολοκληρωθεί με μορφή σχολίων και δεν το θέλω...
Kάνε Λιγάκι Yπομονή χαχα!
@Α-Κενταύρου:Ωχ!!! κάτι καρφιά που μου έριξες Αστέρι μου!!!χαχαχαχαχαχαχαχχα!
Αρκαδίτικα καρφιά...!!!χαχαχαχαχαχαχαχα!
Κι'αυτό το "πυροσβεστικό" πάντα απόσταγμα των σκέψεων σου!!!
Ασε μας βρε αδελφέ να διαφωνήσουμε σαν Έλληνες που είμαστε!!!!χαχαχαχαχαχχαχαχα!
Φιλιά!!!πολλά!!!
Δεν έχω καμμιά εξοικείωση με την μουσική αυτή. Μερικά κομμάτια μου αρέσουν πολύ άλλα καθόλου.
Όσα δεν αντέγραψαν ινδική ή τουρκοαραβική μουσική και είναι γνήσια μου ρεμπέτικα τα ακούω. Αλλά και πάλι μεγάλος άρχισα να τα ακούω εδώ στην Ελλάδα.
ΠΟλύ όμορφη και η ανάρτηση σου και μπορέι να γεννήσει συζητήσεις.
Για τη Δήμητρα και το Δημήτρη, προκειμένου να εξευμενίσουμε τα πνεύματα...
Αφιερωμένο εξαιρετικά...
http://www.youtube.com/watch?v=twhA-OP5ZXw
Η λιτανεία του μάγκα ;)
Ελπίζω να έχω την άδειά σου ελπίζω Καρυάτιδα.
@@@ ΜΑΧΑΙΡΗ +ΚΑΡΥΑΤΙΔΑ....
Συγνωμη ΠΟΥ ΑΡΓΗΣΑ...
ΝΑΙ Ο ΜΑΧΑΙΡΗΣ ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ!!
Επι πλεον να συμπληρωσω...
Ο "ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΥΛΙΣΜΟΣ"(ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ)τοποθετει...
τον ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΜΙΚΡΟΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑ "ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΟ"...
ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ "ΧΩΡΙΣ ΤΑΞΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ" ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΠΟΙΕΙ...
ΣΤΟ "ΛΟΥΜΠΕΝ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΤΟ"ΧΩΡΙΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ!!!
(που θελωντας και μη "συνομωτει"+"συνεργαζεται"ΜΕ ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ (αντιρρηση ιδεολογικη ΤΟΥ ΡΙΤΣΟΥ-τραμπουκοι προστατες μπουρδελων-καρφια της αστυνομιας κλπ).
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
@Χριστόφορος: Χριστόφορε, έννοια σου και γω που γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Ελλάδα, αρκετά μεγάλη άρχισα ν'ακούω πιο πολύ ρεμπέτικη μουσική...αν εξαιρέσεις βέβαια τα "κλασσικά κομμάτια" της που ακούγονταν συνεχώς, παλαιότερα,στους κρατικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Τώρα δεν βρίσκεις σταθμό να ακούσεις έστω τα καλά τραγούδια...Εξαίρεση μόνο ο 902 αριστερά στα fm που σε βραδυνές εκπομπές που κατά βάση έχει την κατηγορία της μουσικής αυτής.
----
Απο συζητήσεις πια εδώ μέσα....τι να σου πω! Και όταν έχεις παρέα την Δήμητρα δεν υπάρχει περίπτωση να μην ανάψει η κουβέντα..!χαχαχαχαχαχαχα!
Kαρφιά για να πονέσεις ,για τα αμαρτήματα που κάνεις!!!Ακούς εκεί να καθαρίζεις κρεμμυδάκια με Calexico?πρώτη φορά άκουσα αυτό το μουσικό φρούτο.
Πάρε και αυτό για να νοιώσεις τύψεις!!!
http://www.youtube.com/watch?v=YYG6Q4O8x08&feature=related
Η συνέχεια του λαϊκού μας πολιτισμού,που δεν είναι στατικός,μουσειακός, είναι δυναμικός δεν αντιγράφει ξενόφερτα ακούσματα δημιουργεί δικά του.
Μέσα στη λαίλαπα της εμπορευματοποίησης αντιστέκεται.
Mια δικαιολογία υπάρχει, ναι να γνωρίσουμε και τους άλλους πολιτισμούς για να εκτιμήσουμε το δικό μας.
@Teleytaios: Bρε, δε το είχα ακούσει αυτό!!!! Καλά το βάζω εδώ:
ζωντανά
E,ρε Μάγκα Τελευταίε...θα με τρελανεις εσυ βρε θα με τρελάνεις!!!χαχαχαχαχαχα
@iamaticus:Nαι γειά σου Ιαματικέ μου!
Ερχεσαι να επιβεβαιώσεις αυτά που άφησα ως σχόλιο στην Δήμητρα, για τον Ρίτσο και τον Μπιθικώτση. Τάκουσα στην συνέντευξη που έδωσε ο Θοδωράκης στην Φλέσσα!
Εχεις απόλυτο δίκιο!!!
@Α-ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ: Ωχ!!! Αστέρι μου,
Με πέθανες με τον Σωκράτη!!!
Ελααααααααάλλα θέλω κι'άλλα κάνω
@@@ ΠΡΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ...
Εξαιρετικες οι παρεμβασεις ΟΛΩΝ.
Διαβασα ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ.
Συνεχεια ΕΠΑΝΕΡΧΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟ "ΗΘΙΚΟ ΜΕΡΟΣ" ...ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ "ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ+ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ"ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ".
Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΡΧΑΙΗ...
(γι αυτο:...
Ο ΜΕΓΑΣ ΠΛΑΤΩΝ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΤΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΙΔΑΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΙΑ)!!!!
Για τους ΙΔΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΚΚΕ + ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΕΣ+ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ+ΓΕΝΙΚΑ ΟΙ ΠΟΥΡΙΤΑΝΟΙ-ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΙ ....ΤΡΕΜΟΥΝ ΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΟ ΑΝΤΙΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΚΟΛΑΣΜΕΝΟΥΣ...
Αλλα Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΗ ΑΠΟ ΝΑΥΑΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ+ΠΟΝΟΥΣ ΑΒΑΣΤΑΧΤΟΥΣ...
ΠΟΥ ΧΤΥΠΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ (Ο ΛΕΝΙΝ ΣΥΦΙΛΙΔΙΚΟΣ!!!+ΤΗΣ ΔΑΣΚΑΛΑΣ Ο ΓΙΟΣ ΤΡΑΒΕΣΤΙ!!!)
ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ (κομμουνιστικο,καπιταλιστικο,παγκοσμιοποιημενο)
Επομενως ΚΑΙ Η ΤΑΣΗ ΦΥΓΗΣ,Ο ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΣ ΕΡΩΤΑΣ....και Η ΚΑΤΑΦΥΓΗ ΣΕ....ΠΧ:...ΑΠΟ...ΠΟΛΥΦΑΓΙΑ+ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΜΕΧΡΙ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ, ΜΕΧΡΙ ΣΕΧΤΕΣ (πχ:Μορμονοι σατανιστες,χιππυς κλπ)ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ.
....γι αυτο ΕΝΩ Η ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥΤΑΝΑ ΜΕ ΜΕΛΙΤΖΑΝΙ ΒΡΑΚΙ...
Ενω δεν ειμαι ΠΟΙΝΙΚΟΣ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΣ..
...νοιωθω ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΟΥ ΔΙΠΛΑΝΟΥ ΜΑΣΤΟΥΡΗ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΟΙΗΤΗ!!!!
Εαν κατα τη γνωμη μου...
"ΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ" (μπορει να εκφρασει ΔΥΝΑΤΑ+ΔΙΑΤΑΞΙΚΑ)ΤΟ ΑΤΟΜΟ, ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ....
ΤΟΤΕ...
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ ΘΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΤΑΞΩ..."ΣΤΑ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΑ"!!!!χαχααααα!!!!
(δεν ειμαι μονος βεβαια στη θεωρηση μου αυτη-κι αλλοι πολλοι και σπουδαιοι το ειπαν).
ευχαριστιες
@iamaticus: Iαμε δική σου η πίστα αγόρι μου! Χορεύεις εσύ τώρα....
----
Εγώ σιδερώνω....άλλα θέλω κι'αλλα κάνω που λέει και ο Μάλαμας του Κένταυρου! χαχαχαχαχαχαχαχαχα!
@@@....ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ...
ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΜΕ...
ΚΑΡΥΑΤΙΔΑ-ΜΑΧΑΙΡΗ-ΚΕΝΤΑΥΡΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ (αγνωστο μου)"ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ"!!!...
ΕΝΩ ΜΕ ΦΥΣΙΚΕΝΙΑ+ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΠΕΧΟΥΜΕ ΑΡΚΕΤΑ!!!!....
(οχι ομως οτι οι παρεμβασεις τους ΗΘΙΚΕΣ+ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ειναι ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΕΣ).
απλα ...ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΕΣ.
Και ως γνωστον συντηρηση και επανασταση ΣΥΓΚΡΟΥΟΝΤΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ..
ΚΑΙ ΓΕΝΝΟΥΝ ΤΟ ΝΕΟ!!!!
(πολεμος πατηρ παντων-ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ).
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
@ΙΑΜΑΤΙCUS:Ίαμε,ο τελεταίος είναι απο τους τελευταίους (πρόσφατους)φίλους μου!
Μας γνώρισε ο Κένταυρος νομίζω...τον έστειλε και μου ήρθε κουφετάκι!χαχαχα!
Δεν είναι υπέροχος?!
Γειά σου ρεμπέτισσα Κάρυ με τα ωραία σου!
Δεν ήξερες το ΣΒΚ να μας βάλεις στο τραπέζι τέτοια τραγούδια τώρα ξεροσφύρι θα τ'ακούμε?
Τα λατρεύω αυτά τα τραγούδια έχουν ένα πόνο μέσα τους που σου ραγίζει την καρδιά το μπουζούκι.
Πάρε τ'αγαπημένο μου και έλα μια βόλτα σε περιμένει βραβείο:))
Και φιλιά θαλασσινά:))
@Kένταυρε, την πριγκιπέσσα την είχα μουσική υπόκρουση στο ιστολόγιό μου πριν από μέρες!! Εκπληκτικό τραγούδι.
@Ιαματικέ, θα με συγχωρέσεις,
είναι ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ να απέχω απ' τη μαστούρα??? Από πότε???
Εγώ στα σχόλιά μου δεν κατέδειξα ούτε κατηγόρησα πουθενά τον ΠΟΝΟ του ΜΑΣΤΟΥΡΗ, αλλά τον ΥΜΝΟ της ΜΑΣΤΟΥΡΑΣ και την καλλιτεχνική του αξία όπως αυτή αποτυπώθηκε σε ένα είδος τραγουδιού. Θεωρώ τη διαφορά αυτή πάρα πολύ σημαντική.
Όπως συνήθως όμως φοβάμαι πως αερολογούμε και λέμε κουβέντες που πολύ λίγο εννοούμε. Διότι δεν έχω καμία αμφιβολία, ότι αν κάποιος από μας έχανε το παιδί του (για παράδειγμα) από υπερβολική δόση, θα ζητούσε επί πίνακι την κεφαλή του οποιουδήποτε περιθωριακού εμπόρου...
ή μήπως όχι???
Και αν χτυπήσει την πόρτα μας ένας οποιοσδήποτε περιθωριακός ζωσμένος με μαχαίρια και πιστόλια (όπως οι μάγκες εκείνου του καιρού) το λιγότερο που θα κάνουμε είναι να του την κλείσουμε στα μούτρα!
Πάλι κάνω λάθος???
Συνέχεια...
@Ιαματικέ (συνέχεια)
Εντός της κοινωνίας ζω. Και εκείνο που φυσικά έχω διαπιστώσει είναι πως αν όλοι οι Έλληνες που άκουγαν ή ακούνε χασικλίδικα άπλωναν χείρα βοηθείας στους ανθρώπους που πονάνε παρατημένοι στο περιθώριο, στα ανθρώπινα ναυάγια, στους απόκληρους της ζωής... ασφαλώς θα υπήρχε πολύ λιγότερος πόνος στην Ελλάδα.
Αλλά δυστυχώς στη θεωρία είμαστε πάντα γενναιόδωροι...
Στην πράξη τα πράγματα διαφέρουν πολύ!
Ας μην ωραιοποιούμε λοιπόν κάποιες καταστάσεις. Αν θέλω να συναισθανθώ τον ύμνο του μαστούρη, είμαι θαρρώ ελεύθερη να επιλέξω το παρακάτω τραγούδι που ταιριάζει περισσότερο σε μένα:
X.& Π. Κατσιμίχας - Φάνης
Και το οποίο δε βλέπω σε τι είναι λιγότερο "επαναστατικό" από το "όταν καπνίζει ο λουλάς / εσύ δεν πρέπει να μιλάς!!!"!!!!!!!!!!
Και μιας και μιλάς για ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, θε πρέπει να ξέρεις ότι οι αναρχικοί απεμβολίζουν από τις τάξεις τους οτιδήποτε έχει να κάνει με μαστούρα, εξαρτήσεις κλπ. ακριβώς γιατί συρρικνώνουν την ανθρώπινη συνείδηση στο μέγεθος της επόμενης δόσης.
Επίσης δε διαφώνησα ούτε με τον Κένταυρο ούτε με τον μαχαίρη, συνεπώς κάπου έχετε μπερδευτεί νομίζω...
Kariatida62 καλησπερα, μην κανεις κοπελα μου ετσι, Το πάθος που διώκεται
δεν πα' να επιδιώκετε
εσείς θα βγείτε λάθος.
Ωρε εσυ θα με τρελανεις, δεν σε ''κατηγορω'' για την πηγη σου, αλλα για την ποιοτητα της και τα αρνητικα που κουβαλουσε μεσα της, απο μια εποχη και μετα, ναι βαλε μου................τρικλοποδιες, οταν ομως θελεις να το παρεις στραβα του δινεις και καταλαβαινει, τον τιμας τον Βιρβο, αλλα...
Γιατρε...........................................................................................................................??????????
Τελευταιε, ειμαι γνωστης των ''αμαν αμην'' τραγουδιων και οταν ''βρεθουμε'' με την οικοδεσποινα και θελει να χορεψει με ''τουτα'' και παλαμακια θα της χτυπησω, αλλα μπορεις να χορεψεις με πολυ καλυτερα ζειμπεκικα, οπως το Βρεχει στην φτωχογειτονια, η την Δραπετσωνα, η το ζειμπεκικο της Ευδοξιας, η, η......Ευχαριστω για την αφιερωση παντως και σου την ανταποδιδω με το,
Σαββατόβραδο
Καζαντζίδης Στέλιος & Μαρινέλλα
Μουσική/Στίχοι: Θεοδωράκης Μίκης/Λειβαδίτης Τάσος
Δίσκος Πολιτεία Α’ 1961
Μοσχοβολούν οι γειτονιές
βασιλικό κι ασβέστη
παίζουν τον έρωτα κρυφά
στις μά- στις μάντρες τα παιδιά
Σάββατο βράδυ μ' έμορφο
ίδιο Χριστός Ανέστη
κι ένα τραγούδι του Τσιτσάνη
κλαίει κά- κλαίει κάπου μακριά
Πάει κι απόψε τ' όμορφο
τ' όμορφο τ' απόβραδο
από Δευτέρα πάλι
πίκρα και σκοτάδι
αχ να' ταν η ζωή μας Σαββατόβραδο
κι ο Χά- κι ο Χάρος να' ρχοταν
μια Κυριακή, μια Κυριακή το βράδυ
Οι άντρες σχολάν απ' τη δουλειά
και το βαρύ καημό τους
να χάψουν κατεβαίνουνε
στο υπό στο υπόγειο καπηλειό
και το φεγγάρι ντύνει λες
με τ' άσπρο νυφικό του
τις κοπελιές που πλένονται
στο φτω- στο φτωχοπλυσταριό
Πάει κι απόψε τ' όμορφο
τ' όμορφο τ' απόβραδο
από Δευτέρα πάλι
πίκρα και σκοτάδι
αχ να' ταν η ζωή μας Σαββατόβραδο
κι ο Χά κι ο Χάρος να' ρχοταν
μια Κυριακή μια Κυριακή το βράδυ.
ΖΕΜΠΕΚΙΑ ΟΧΙ ΑΣΤΕΙΑ...
Άναψε η κουβέντα, μπράβο...
@ iamaticus: Το σχόλιό σου των 7:24 είναι άψογο. Κατάφερες να τα πλέξεις όλα μαζί και να βγει αυτό το καταπληκτικό αποτέλεσμα. Σου βγάζω το καπέλο!!!
Καρυάτιδα, πάρε ένα τραγούδι ακόμα από τον Πατριάρχη. Δεν είναι από τα πολύ γνωστά του και ενδεχομένως να μην το έχεις ακούσει. Αφιερωμένο εξαιρετικά.
http://www.youtube.com/watch?v=tEPeCbo77Pc
Κάνε τα μαγικά σου αν δε δουλεύει πάλι το λινκ και ζωντάνεψέ το.
Το αφιερώνω διαρκώς στη γυναίκα μου…
@zoyzoy:Kαλώς την Ρεμπέτισσα,συριανή μου!!!
Τον πόνο μας μόνο ένα ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ μπορεί ν'εκφράσει...
Το αγαπημένο σου είναι και δικό μου...θα το δεις στην συνέχεια του αφιερώματος...
Ερχομαι...μια στιγμή να τελειώσω με τους επισκέπτες μου και έρχομαι Φραγκοσυριανή μου!!!
@@@..ΦΥΣΙΚΕΝΙΑ...
ΝΑΙ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟ ΣΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΞΕΧΑΣΑ (κατα τη γνωμη μου...):
το.. ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ +ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟ ΞΕΧΑΣΑ ΝΑ ΤΟ ΒΑΛΩ ΣΕ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ.
ΕΠΙΣΗΣ...
ΠΟΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΑΝΑΡΧΙΣΜΟ" ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ "ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ"????!!!!!...
ΚΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ"...
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ "ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΤΗΤΑ"???!!!
ΔΕΝ ΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΠΡΟΦΑΝΩΣ!!!
ΕΔΩ...
(χωρις να αερολογω-νομιζω-)...
εβγαλα ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ.."ΟΠΑΔΟ"ΣΟΥ!!!ΧΑΧΑΑΑΑΑ!!!
ΔΗΛΑΔΗ...
"ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟ"!!!!
Επισης ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΗΘΙΚΟΛΟΓΩ!!!!
ΔΗΛΑΔΗ:
ΔΕΝ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΟΠΟΥ ...
ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟ=ΚΑΛΟ...
ΚΑΙ ΟΠΟΥ:
ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ=ΚΑΚΟ
ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ!!!
"ενα αυτοκινητο δεν παει ΜΟΝΟ ΜΕ ΓΚΑΖΙ (ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ)...θελει ΚΑΙ ΦΡΕΝΟ (ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ)"
...διαλεκτικος υλισμος οπως θα μας ελεγε κι ενας Μαρξιστης!!!χαχαααα!!!
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΕΙΜΑΙ "ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟΣ": (κολαζω τον αποκληρο-προστατευω τα παιδια μου ΚΑΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΑ ΓΙΑΤΡΟΣ).
ΣΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΖΩΗ ΜΟΥ:
ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΩ ΤΟΝ "ΑΠΟΚΛΗΡΟ+ΜΑΣΤΟΥΡΗ"...
ΑΝ ΕΧΕΙ ΠΟΙΗΣΗ!!!!!...
γιατι: ...
ΚΑΙ ΓΩ "ΜΑΣΤΟΥΡΗΣ ΕΙΜΑΙ"!!!!
(ειμαι καπνιστης+παχυσαρκος)
ΑΡΑ:.."ΤΑΥΤΙΖΟΜΑΙ-ΒΙΩΝΩ"!!!
ΝΟΜΙΖΩ ΕΓΙΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟΣ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
@Δήμητρα: Kάνε παιχνίδι μ'όλους! Χορεύεις!
@teleytaios: Kαλέ μου το ξέρω γι'αυτό και θα το αφιερώσουμε σε μια μελαχροινή μάτια μου, μια μελαχροινή!
Στην Δήμητρατην ρεμπέτισσα-ροκού
Aπο τον Πατριάρχη Δήμητρα αφιερωμένο για σένα !!!
Εγώ δεν ξέρω τι να πω... μόνο ότι σε ένα συνέδριο μήλισα για τα όργανα της ρεμπετικής μουσικής και την ιστορία τους.
Για τα Χριστούγεννα αυτά μου κάνανε δώρο ένα σιδί της Σωτηρία Μπέλλου, δεν την ήξερα και με τρελάθηκε!
Φιλάκια και περιμένω άλλα....
@Δημήτρης:Kαρντάση μου εσύ!!! Τον σταθμό σου ακούω για να βρω το ρεμπέτικο!!!
----
Μια στιγμή, να πεταχτώ ως την Σύρο που με φωνάζει ο Πατριάρχης και έρχομαι!!!!
Κάντε παιχνίδι όλοι σας...θυμηθείτε,φέρτε τραγούδια και χορέψτε!
Καρυάτιδα χαίρομαι που το γνωρίζεις το άσμα. Αφιερωμένο κι από μένα στη Δήμητρα.
Δεν ξέρω γιατί αλλά τα λινκ που βάζω δεν είναι ενεργά. Το παραβλέπω.
Εδώ http://www.youtube.com/watch?v=8B9H-zd22b4 σου έχω ένα από τα πρώτα μαστούρικα σμυρνέικα τραγούδια, από εδώ ξεκίνησαν τα υπόλοιπα…
Στίχοι:
Ωπα... άντε... Ωωω
- άντε, έλα μάγκες Στους απάνω μαχαλάδες πιάσανε δυο ντερβισάδες.
-ώω.. ώπα, άντε μάνα, ώπα.
Είχανε ναργιλεδάκι και φουμάρανε μαυράκι, παίζαν και μπαγλαμαδάκι για να σπάσουνε μεράκι.
-Ωωω ...άντε..
- άντε μωρέ ας μη φέξει.
Γύρω γύρω μπαγλαμάδες και στη μέση ντερβισάδες.
- Γεια σου ντερβίση μου, γεια σου!
Και φουμάρουν χασισάκι για να σπάσουνε μεράκι, παίζουν τα μπαγλαμαδάκια και χορεύουν ντερβισάκια.
-Ωωω ώπα άντε..
Ο Λουλάς και το καλάμι μ' έφεραν σ'αυτό το χάλι.
- Να χαρώ το λουλά σου ντερβίση μου!
Ο λουλάς και το νεφέσι μ'έφεραν σ'αυτή τη θέση, ο λουλάς και το χασίσι μ έφεραν σ'αυτή τη κρίση.
- Ωωω ώπα άντε..
@ iamaticus: Συνέχισε, είμαστε μαζί σου.
Γειά σου Ντερβίση
Tελευταίε μου
Ωωωωωωωω! ΏΠΑ!!!ΑΙΝΤΕ!!! ΔΩΣΤΟΥ ΝΤΕ!!!
Ρε Μάγκες το τι χορό έχω ρίξει με τα τραγούδια που μου έχετε φέρει...δεν λέγεται!!!
Χορεύω με το σίδερο και την σανίδα και να τέλειωσαν όλα πια τα ασιδέρωτα!χαχαχαχαχαχαχαχαχχααχα!
Είστε όλοι σας ΥΠΕΡΟΧΟΙ!!!
@Veronica Marsa:Κοριτσάρα μου, σπανιόλα μου θα σε κάνω εγώ μια ρεμπέτισσα πρώτης τάξεως χαχαχαχα!
Εδώ για σένα η ΣωτηρίαMπέλλου μας
Σ'αγαπούμε πολύ!
Καρυάτιδα σε καληνυχτίζω, κι ελπίζω αύριο που θα επισκεφτώ ξανά το ιστολόγιό σου να έχουν φτάσει τα σχόλια τα 100 τουλάχιστον. (Έτσι για να σκάσουν οι εχθροί σου!!!)
Φαντάζομαι τι θα γίνει άμα δημοσιεύσεις τη συνέχεια…
Μαζί με την καληνύχτα μου σου στέλνω και το Μινόρε του Τεκέ, ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια. http://www.youtube.com/watch?v=JvMLxl4PZKg
Καλή ξεκούραση ;)
@teleytaios: Kαλέ μου φίλε,
Θέλω να πιστεύω χαχαχα, πως εδώ μέσα μόνο φίλους έχω....χαχαχαχα!
Τα σχόλια όλων σας με τιμούν ιδιαίτερα και η χαρά που μου προσφέρετε μ'αυτά, δεν στο κρύβω, με κάνουν να χαίρομαι σαν μικρό παιδάκι!
Το ΜΙΝΟΡΕ ΤΟΥ ΤΕΚΕ είναιεδώ και τώρα το απολαμβάνω....
Αύριο τέτοια ώρα περίπου η συνέχεια Νο2!
Καληνύχτα Πρώτε των Τελευταίων μου!!!!
Κάποτε ένας φίλος μου είχε πει ότι "εγώ δεν μπορώ να διασκεδάσω με αυτά τα τραγούδια" Και είχε δίκαιο. Στην μοντέρνα Ελλάδα δεν χωρούσε αυτή η μουσική. Πολύ φοβάμαι (όχι επειδή έχω κάτι με το είδος της μουσικής αλλά λόγο της κατάστασης) ότι θα ξαναγυρίσουμε εκεί.
Υ.Γ. Κλείσε αυτή την αυτόματη αναπαραγωγή μουσικής, μας έχει τρελάνει. Όποιος θέλει ας το ανοίγει μόνος του.
@Saq: Τι να κλείσω, με λες βρε καρντάση μου?
Εδώ στης Καρυάτιδας ακούγονται τραγούδια, (το Μαμούνι έχει βάλει τα πρώτα 10 διαμάντια-τραγούδια)και ο κόσμος χορεύει!!!
Όποιος έχει πρόβλημα μόνο με τα αυτιά του χαμηλώνει την ένταση ή και την κλείνει τελείως!!!
Στης Κάρυς θάρχεσαι πρώτα για να χορέψεις και μετά για να μιλήσεις....χαχα!
Φιλιά φίλε μου!
@@@...ΔΗΜΗΤΡΗ...
Βεβαια... ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΛΑΣΣΙΚΟ ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΑΚΗ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΑΝΑΣΙΑ!!!
ΤΟ ΕΧΩ ΧΟΡΕΨΕΙ ΚΛΑΙΓΟΝΤΑΣ ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ....
Με τιμα που ΜΟΥ ΤΟ ΧΑΡΙΖΕΙΣ!!!
ΝΑ ΣΟΥ ΧΑΡΙΣΩ ΚΑΙ ΓΩ ΕΝΑ....
ΕΙΝΑΙ "ΛΟΥΜΠΕΝ"ΑΛΛΑ ΑΛΗΘΙΝΟ:
http://www.youtube.com/watch?v=DrAAZQYM4X8
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
bbbbbreeeeee ΤΕΛΕΥΤΑΙΕ!!!!
ΠΟΥ ΠΑΣ ΡΕ ΓΑΜ...???
ΕΙΠΑΜΕ ...
Ο "ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ" ...
"ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΚΑΡΥΤΟΣ"!!!ΧΑΧΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!
ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ...
Αν για γυναικα φευγεις...
εχει ΚΑΛΩΣ!!!
ΑΝ ΓΙΑ ΥΠΝΟ...
ΚΑΚΩΣ!!!!ΧΑΧΑΑΑΑΑΑΑ!!!
Παντως...
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ+ΕΝΘΟΥΣΙΩΔΗ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ!!!
@Για τον Δημήτρη απο τον Ιαματικό μας:
εδώ
Να χορέψουμε βρε "καρντάσινα", δε λέω όχι, αλλά ανοίγω δυο τρία παράθυρα του ιστολογίου σου και παίζουν όλα μουσική. Μου χει πάρει τα αυτιά. Δε λέω να το βγάλεις, να σταματήσεις την αυτόματη αναπαραγωγή λέω.
Με στεναχωρεί πάντως που στάθηκες στο υστερόγραφο και όχι στο κυρίως θέμα του σχολίου :)
@Saq: Mη στεναχωριέσαι καμάρι του Βορρά μου εσύ, το κυρίως σχόλιό σου το άφησα ν'ακουστεί σ'όλους δυνατά!!!
Τι να ανταπαντήσω σ'αυτή την πικρή διαπίστωση που έκανες?
Ασχολήθηκα με την ένταση της μουσικής μου ως οικοδέσποινα απόψε....
Υ.γ. Καλά τώρα βρήκες καυμένε και συ να διαβάσεις τ'άλλα ποστ????
Ρε σήμερα ρίχνουμε Ζειμπεκιές!
Αντε εβίβα, να παν κάτω τα φαρμάκια!
@iamaticus: Kατα πως βλέπω Χαριτωμένε, εσύ απόψε θα κλείσεις την πόρτα...εκτός κι'αν τα αλάνια απόψε έχουν αγριες διαθέσεις και θελήσουν να συνεχίσουν το γλέντι....;)
bbbreeee KAΡΥ...
ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟΥΡΚΙΚΟ???ΧΑΧΑΑΑΑΑ!!!
http://www.youtube.com/user/iamaticus?feature=mhum#p/f/29/T7MbfWTPKXs
....ΓΑΜΩΤΟ ...
ΑΣ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΝ ΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ!!!!ΧΑΧΑΑΑΑΑΑ!!!!
ΣΑΜΠΩΣ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΚΙΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ???ΧΑΧΑΑΑΑΑΑ!!!
Η ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ???ΧΑΧΑΑΑΑΑ!!!
ΝΑ ΓΙΑΤΙ...
"ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΑ ΨΑΡΙΑ ΤΟΥ"!!!!ΧΑΧΑΑΑΑΑΑΑ!!!!
ΑΑΑΑΑΜΜΜΜΜ...ΠΩΣ!!!!!!
(που λεει κι ο Χατζηχριστος)!!!χαχαααααα!!!!
φιλια στην ΚΑΡΥΤΗ!!!!! ΚΑΡΙΝ!!!(υπερθετικος βαθμος της ΚΑΡΥΤΟΣ)
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ-ΚΑΛΗΝΥΦΤΕΣ!!!!
ΕΤΣΙ...
ΓΙΑ ΝΑ "ΞΕΜΑΣΤΟΥΡΙΑΣΟΥΜΕ":
http://www.youtube.com/watch?v=KEuglhuBC1c
@iamaticus: Στο τεκέ της Κάρυς, απόψε, ότι θέλετε κάνετε και χορεύετε...
Μόνο που με βασανίζεις καμάρι μου, γιατί δεν εφαρμόζεις ό,τι σου έμαθα...
Αύριο θα σου αρχίσω εντατικά μαθήματα στα λινκ...χαχα!
Εδώ τοτούρκικο
Ax....τι μου κάνεις..έχε χάρη στην αδυναμία που σου έχω!
και εδώ το ξεμαστούρωμα της Μελίνας μας
@iamaticus: Bλέπω μου έγινες και καναλάρχης στο γιουτιούμπι....! χαχαχαχχα!
Μόνο εμένα δεν έχεις εκεί, καλέσει άτιμε...άτιμε τουρκοαναθρεμένε μου....χαχαχαχαχαχαχαχαχα!
ΑΧΧΧΧΧΧ BREEEE KARY...
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΔΙΔΑΞΕΙΣ ....
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ!!!...(Χωρις ορολογιες)
και γω το βλεπω ΕΙΝΑΙ ΣΠΑΣΤΙΚΟ ΣΑ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ...
ενα ενα τα βηματακια...
ηηηη....
ΚΑΠΟΥ ΝΑ ΠΑΩ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤAI (για βλαμμενους οπως εγω)....ΧΑΧΑΑΑΑΑ!!!
χιλια ευχαριστω
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ρε ΚΑΡΥΑΤΙΔΑ!
που πήρες το ΜΠΕΓΛΕΡΙ ΣΟΥ και
ΕΛΑΜΨΕ ΤΟ ΤΣΑΡΔΙ σου!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=4zu6hw41414
ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΑΣ ΜΑΓΓΕΣ και ΜΑΓΓΙΟΡΕΣ!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=OcV3YwvHF5s&feature=related
ΚΑΛΗΜΕΡΕΣ πλέον!!!!
@iamaticus: Εγώ, εγώ, καλέ μου θα στα μάθω!
Αναλυτικά,θα ασκήσω όλη την μεταδοτικότητά μου και αν δεν σε κάνω πρώτο και με διαφορά σ'όλο το κουρμπέτι Κάρυ να μη με λένε....χαχαχαχα!
Δες το ταχυδρομείο σου, και ότι δεν καταλαβαίνεις θα με ρωτήσεις να στο εξηγήσω ακόμα περισσότερο.
Δεν είσαι εσυ βλαμμένο,απλά δεν έχεις εξοικειωθει με το μαραφέτι...μόλις αυτό επιτευχθεί ποιος σε πιάσει εσένα!
Δώσε βάση τώρα στην δασκάλα και οι απορίες στο τέλος!(κοίτα μέιλ)
@ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ:Στην Υγειά μας Πέλα!!!
απόψε-μπάμ
και εδώτο χασάπικο....το χορεύουμε μαζί βλάμισσα(αδελφοποιτή)Πέλα!
κοίτα τι σου βρήκα!!
ΣΧΟΛΙΟ από τον ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=7zoFIEKvagM
(είναι που ΕΣΚΑΣΑ που έφτασα τελευταίαααα ας όψονται οι υποχρεώσεις..το ψητό το έχασα που το έχασα..εεεε ας κεράσω το γλυκάκι χα..χα..)
ΦΙΛΙΑΑΑΑ!!!
@ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ:
H Φωνή του Γιάννη Παπαιωάννου εδώ απο την Πέλα μας!
o Mπουφετζής
------
To γλυκάκι σου το καλύτερο!!!!!
Ορίστε, σας άφησα χτες και το ξενυχτήσατε… Τι να κάνω, άμα έχεις δυο μικρά που γκρινιάζουν ταυτόχρονα, πρέπει να ασχοληθεί κι ο μπαμπάς. Περάσατε καλά πάντως, άμα ήπιατε κι από καμιά γουλιά κρασάκι, τότε μια χαρά δουλειά κάναν τα απαγορευμένα. Α, πα πα πα πα, τι ξεστόμισα… Να μην τα ξανακούσετε αυτά τα τραγούδια του υποκόσμου. Αφού ούτε κέφι κάνετε κι άμα τα ακούσει και κανα πιτσιρίκι, πάει ξεστράτισε…
Αποτάσσεσαι το Βαπόρι απ’ την Περσία; Αποτάσσομαι
Αποτάσσεσαι το Βαπόρι απ’ την Περσία; Αποτάσσομαι
Αποτάσσεσαι το Βαπόρι απ’ την Περσία; Αποτάσσομαι
Απεταξάμην.
Πάω να ακούσω λίγο Βαμβακάρη να στρώσω χαρακτήρα. Βρε Καρυάτιδα, σε παρακαλώ καλή μου, μη βάλεις άλλη τέτοια ανάρτηση, θα γίνει ο πρώτος ιστολογικός πόλεμος με ανυπολόγιστες συνέπειες…
iamaticus, άφες αυτοίς, ου γαρ οίδασι τι ποιούσι.
Τα θερμά μου συγχαρητήρια πάντως. Στάθηκες μπροστάρης κι αντιμετώπισες επάξια τα χτυπήματα των διαφωνούντων!!! Ως άλλος Λεωνίδας κράτησες Θερμοπύλες. Ο λαός σου σε προσκυνά… Συνέχισε… Άξιος… Άξιος…
@teleytaios: Έμπαινε...άρχισαν πάλι τ'όργανα!!!χαχαχαχαχαχα!
@@@..ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ..
ΑΑΑΑΑΑΧΧΧΧΧ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕ ΜΟΥ...
Τι μου θυμιζεις τωρα...
Καποτε ΜΟΥ ΦΩΝΑΖΑΝ ...
Αξιος Αξιος!!!!...ΕΝΩ ΗΜΟΥΝ ΣTO ΚΡΕΒΑΤΙ TΩΝ ΗΔΟΝΩΝ...
Τωρα ΜΟΥ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ....ενω ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΙΣΤΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΜΠΙΟΥΤΕΡΑ!!!ΧΑΧΑΑΑΑΑΑ!!!
....ετσι ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ ΤΙΣ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΕΣ (για την ηλικια μου) ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ...στο "καρεκλατο"!!!!χαχααααα!!!
ευχαριστιες
σημειωση:...Πηγα στο bloggi σου...
ΑΛΛΑ ΔΕ ΜΠΟΡΕΣΑ ΝΑ ΓΡΑΦΤΩ Σ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΕ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ...
Τελος παντων...ΘΑ ΣΟΥ ΕΡΧΟΜΑΙ...ΘΑ ΣΕ ΜΕΛΕΤΩ...ΘΑ ΣΧΟΛΙΑΖΩ.
ΧΑΙΡΕ!!!
@iamaticus: Tελειώσαμε απ'εδώ!
Πάμε γι'άλλα τώρα στα άνω δώματα...! χαχαχαχαχα!
Δημοσίευση σχολίου