ΕΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΜΕΤΑ ΤΟ 1990
Συγκεκριμένα πρόκειται για την ένταξη της χώρας στον ΟΗΕ, την Ε.Ε και το ΝΑΤΟ.
Στον ΟΗΕ έγινε δεκτή το 1993 με την μέχρι σήμερα προσωρινή ονομασία τς ΠΓΔΜ.
Συνεπώς ότι επιτυγχάνει η ΠΓΔΜ σε διμερές επίπεδο με τις αναγνωρίσεις εκ μέρους των κρατών με την συνταγματική της ονομασία, ανεξαρτήτου μεγέθους και κύρους αυτών των κρατών στην διεθνή πολιτική, εξακολουθεί να μην "εξαργυρώνεται"σε πολυμερές επίπεδο.
Η πορεία των σχέσεων Ε.Ε.-ΠΓΔΜ και το Μακεδονικό Ζήτημα
Οι διμερείς σχέσεις ΠΓΔΜ-Ε.Ε. στηρίζονται στην αναγνώριση δύο σταθερών μεταβλητών που επηρρεάζουν διαχρονικά τις γενικότερες σχέσεις Ε.Ε.-Βαλκανίων
Η Ε.Ε. χρησιμοποιεί μέχρι σήμερα την διαδικασία ένταξης των χωρών αυτών σ'αυτήν για να ενισχύσει την ειρήνη και την δημοκρατία στα υπο μετάβαση Δυτικά Βαλκάνια.
Όμως οι χώρες της Βαλκανικής χερσονήσου, στρέφονται σε παλαιούς ιστορικούς δεσμούς για να σταθεροποιήσουν τον βηματισμό τους. Αλλά και οι μεγάλες χώρες της Ε.Ε. ακολουθούν μια παρόμοια τακτική. Η καθεμιά επιδιώκει να εκμεταλλευτεί κατά το δοκούν τις ιστορικές στιγμές των μεταβολών για να προστατεύσει πρωταρχικά τα εθνικά της συμφέροντα, ενώ μετά μπορεί να
διαπραγματεύεται ως Ευρωπαίος εταίρος για την κοινή πορεία της Ε.Ε.
Στην διάρκεια της δεκαετίας 1991-2001 η πρώτη φάση των σχέσεων στο διάστημα 1991-1995 χαρακτηρίζεται απόλυτα συγκρουσιακή.
Η συμφωνία που προώθησε προέβλεπε την αποχή απο την απειλή ή την χρήση βίας για το απαραβίαστο των συνόρων και την εδαφική ακεραιότητα των δύο χωρών διασφαλίζοντας την νόμιμη και ελεύθερη διακίνηση προιόντων.
Προτεινόταν όμως η αναγνώριση της ΠΓΔΜ με την ονομασία "Νέα Μακεδονία".
Η απόφαση της 13ης Απριλίου 1992 απο το συμβούλιο αρχηγών των ελληνικών κομμάτων, υπό τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και το αρραγές εσωτερικό ελληνικό μέτωπο δεν άφηναν κανένα περιθώριο σε "ενδιάμεσες λύσεις" με την γενική εκτίμηση ότι μπορεί ο χρόνος να δικαιώσει κάποια στιγμή την ακολουθούμενη πολιτική.
Μια δεύτερη αποτυχημένη προσπάθεια έγινε στα μέσα του 1992 απο τον Βρετανό διπλωμάτη Ρόμπιν Ο'Νιλ, όταν η ξεκίνησε η βρετανική προεδρία της Ε.Ε. .
Μετά απ'τις δύο αυτές προσπάθειες που οδηγήθηκαν σε αποτυχία η Ε.Ε. εγκατέλειψε την προσπάθεια επίλυσης της διαμάχης μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ.
Η τελευταία θεώρησε πλέον ότι η αναζήτηση στήριξης στο διπλωματικό πεδίο του ΟΗΕ θα ήταν ευκολότερη για την ίδια και με ελάχιστες δυνατότητες αλληλεγγύης για την Ελλάδα, σε σύγκριση με το μικοεπίπεδο της τότε Ε.Ε. των 12 κρατών.
Η ΠΓΔΜ έγινε δεκτή στον ΟΗΕ στις 7.4.1993 με την συγκεκριμένη προσωρινή ονομασία και χωρίς ανάρτηση της σημαίας της καθώς το Συμβούλιο Ασφαλείας διαπίστωσε την απειλή για την ειρήνη και την γενικότερη ασφάλεια της ευρύτερης περιοχής, καλώντας τις δύο πλευρές να ξεκινήσουν καινούργιες διαπραγματεύσεις με διαμεσολαβητές τους Σάιρους Βανς και λόρδου Οουεν.
Η πρόταση που τέθηκε(παρόμοια μ'εκείνη του Πινέιρο) και τότε ήταν η χώρα να πάρει την ονομασία
Νέα Μακεδονία, όρος που απορρίφθηκε απο ελληνικής πλευράς.
Τον Φεβρουάριο του 1994 η κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου επέβαλε οικονομικά μέτρα αποκλεισμού έναντι της ΠΓΔΜ, απαγορεύοντας την διακίνηση αγαθών απο και προς την ΠΓΔΜ, και ιδίως μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Η ελληνική κοινή γνώμη έδειχνε να ικανοποιείται ψυχικά και εθνικά γαι το μάθημα που προσφερόταν απο την κυβέρνηση προς τους απέναντι, ο πολιτικός κόσμος απολάμβανε την υπεραξία αυτής της τακτικής στην εσωτερική πολιτική σκηνή και οι μόνοι κερδισμένοι βγήκαν οι μεσάζοντες στα σύνορα.
Τον Απρίλιο του 1994 η Ελλαδα παραπέμπεται στο Ευρωπαικό Δικαστήριο για το ζήτημα του οικονομικού αποκλεισμού, όπου τον Ιούνιο του 1995 το Δικαστήριο απεφάνθη υπερ της Ελλάδας.
Το ζήτημα του οικονομικού αποκλεισμού επιλύθηκε με την υπογραφή της ενδιάμεσης συμφωνίας της Νέας Υόρκης στις 13 Σεπτέμβρη του 1995. Σ'αυτή την συμφωνία η Ελλάδα πέτυχε την αλλαγή της σημαίας της ΠΓΔΜ,που απεικόνιζε τον ήλιο της Βεργίνας,(γεγονός που θεωρείτο σφετερισμός της ελληνικής ιστορίας) και εδόθησαν οι απαραίτητες διασαφήσεις και ερμηνείες που αφορούσαν το Σύνταγμα της ΠΓΔΜ, ικανοποιώντας πλήρως την Ελληνική πλευρά.
Η Ελλάδα φάνηκε τότε να κερδίζει μία νέα ενδοχώρα οικονομικού ενδιαφέροντος, όπου οι δείκτες ανάπτυξης άρχισαν να γνωρίζουν μεγάλη άνθηση.
Στην συνέχεια ήρθε η πολιτική του "σουπερμάρκετ" η λεγόμενη οικονομική διείσδυση, προκειμένου ν'αυξηθεί η ελληνική πίεση στην άλλη πλευρά για την διευθέτηση του ζητήματος η οποία με την σειρά της έδειχνε την εικόνα της καλοδεχούμενης οικονομικής βοήθειας και συνεργασίας αλλα χωρίς να λείπουν τα προβλήματα γραφειοκρατίας, κωλυσιεργίας και καχυποψίας προς την ελληνική πλευρά. Στο τέλος της δεκαετίας του '90 σε συνδυασμό με την παροχή σημαντικής ελληνικής βοήθειας διαφάνηκαν ελπίδες για μια συμφωνία που θα μπορούσε να επιτευχθεί στην βάση της ονομασίας:Άνω Μακεδονία.
Οι ένοπλες εθνοτικές συγκρούσεις στην διάρκεια του 2001 στην ΠΓΔΜ επαναδιατύπωσαν την ατζέντα των διμερών σχέσεων.
Η δεύτερη δεκαετία: 2001-2011
H δεύτερη δεκαετία στις σχέσεις Ε.Ε.-ΠΓΔΜ-Ελλάδας επαναπροσδιορίστηκε έως ενός σημείου μέσω της εθνοτικής κρίσης που βίωσε η γειτονική χώρα στο ξεκίνημα του 21ου αιώνα.
Ο εσωτερικός παράγοντας της εθνοτικής αστάθειας , που η Ελλάδα έφερνε κατά καιρούς ως επιχείρημα για την βιαστική και χωρίς δεύτερες σκέψεις αναγνώριση της ΠΓΔΜ, παρουσιάστηκε πλεον στο πλαίσιο των διμερών σχέσεων με την Ελλάδα, αλλά κυρίως ανάγκασε τους ξένους μεσολαβητές να δουν περισσότερο ρεαλιστικά την κατάσταση.
Η ενσωμάτωση της αλβανικής εθνικής ομάδας στις κρατικές δομές μετά απο τις συγκρούσεις του 2001 δεν είναι ομαλή.
Η κατάσταση αυτή γίνεται εύκολα αντιληπτή όχι μόνο στα μάτια ενός πολιτικού αναλυτή αλλά και ενός απλού επισκέπτη και παρατηρητή της καθημερινότητας στην ΠΓΔΜ.
Το μεγαλύτερο μέρος των Σλαβομακεδόνων δεν επιθυμεί την παραχώρηση περισσότερων δικαιωμάτων προς τους Αλβανούς και η πολιτική πρακτική και νοοτροπία εμποδίζει την συναινετική δημοκρατία.
Η ελληνική πλευρά άρχισε να υπογραμμίζει απο τα μέσα της 1ης δεκαετίας του 21ου αιώνα σε όλους τους τόνους ότι η δική της συμβολή στο συμβιβασμό του ονόματος είναι η αποδοχή μίας σύνθετης ονομασίας αλλά για όλες τις χρήσεις της διπλωματικής ζωής.
Η ελληνική "κόκκινη γραμμή" μετατοπίστηκε απο την μη συμπερίληψη του όρου "Μακεδονία και των παραγώγων του" σε μια σύνθετη ονομασία της οποίας η ενιαία χρήση αφήνει πολλά περιθώρια ερμηνειών ως προς το εύρος της χρήσης και το αν θα αφορά το πώς θα αναγράφεται και θ'αποκαλείται η ταυτότητα, η εθνικότητα και η γλώσσα της ΠΓΔΜ βάσει αυτήςτης έναντι όλων αποδεκτής ονομασίας.
Η πλευρά της σλαβομακεδονικής ηγεσίας θεωρεί ότι η νέα ελληνική "κόκκινη γραμμή" είναι η ίδια η αρχική θέση απο το 1992 με άλλη διατύπωση, που αφορούσε στη μη συμπερίληψη του όρου "Μακεδονία και των παραγώγων του"
Οι πολιτικοί πρωταγωνιστές στην Ελλαδα και την ΠΓΔΜ προσπαθούν να πείσουν τους πολίτες τους(κυρίως απο το 2000 και μετά) ότι η ευρωπαική δομή θα επιλύσει το Μακεδονικό Ζήτημα, ενώ την ίδια ώρα η ημιτελής ευρωπαική δομή ταλανίζεται απο τις εγγενείς αδυναμίες της.
Η Ελλάδα βρίσκεται εν μέσω όλων των ευρωπαικών εξελίξεων, αναζητώντας ακόμα τομές και λύσεις σε προβλήματα που συνεχίζουν να υπάρχουν έπειτα απο τρείς δεκαετίες ένταξης μας στην Ε.Ε.
Βιβλιογραφία:Bαληνάκης Γ./Ντάλης Σ. Το ζήτημα των Σκοπίων(εκδόσεις Ι.Σιδέρης-1996)
Βήχου Μ. Μακεδονικό-Η πυριτιδαποθήκη των Βαλκανίων
Γούναρης Β: Το Μακεδονικό ζήτημα απο τον 19 ο -21ο αιώνα
Ιωάννου Κ: To ζήτημα της Αναγνώρισης των Σκοπίων
Ροζάκης Χ: Πολιτικές και Νομικές Διαστάσεις της μεταβατικής συμφωνίας της Ν. Υόρκης
Στεφανίδης,Σφέτας, Λυγερός, Κωφός, Κεντρωτής:Oι Αλβανοί των Σκοπίων-Η διαμόρφωση της σλαβομακεδονικής ταυτότητας- Εν ονόματι της Μακεδονίας- Αθήνα-Σκόπια.-Εξωτερική πολιτική της Ευρωπαικής Ένωσης.
Οι πηγές των προηγούμενων κεφαλαίων έχουν προστεθεί στο τέλος των αντίστοιχων αφιερωμάτων
Ο Τίτο με τον Κίρο Γγκλιγκόροφ, πρόεδρο της FYROM
Απο τότε που ξεκίνησε η αποσύνθεση της γιουγκοσλαβικής Ομοσπονδίας, η ΠΓΔΜ εξακολουθεί να κυνηγάει έναν στόχο. Την πλήρη αναγνώρισή της απο τους διεθνείς οργανισμούς.Συγκεκριμένα πρόκειται για την ένταξη της χώρας στον ΟΗΕ, την Ε.Ε και το ΝΑΤΟ.
Στον ΟΗΕ έγινε δεκτή το 1993 με την μέχρι σήμερα προσωρινή ονομασία τς ΠΓΔΜ.
Χαρτονόμισμα που εκδόθηκε στα Σκόπια το 1991, στο οποίο απεικονίζεται ο Λευκός Πύργος της Θεσσαλονίκης
Στην Ε.Ε. έλαβε το καθεστώς της υποψήφιας προς ένταξη χώρας το 2005, αλλά υπο αίρεση της διευθέτησης του ζητήματος της ονομασίας ενώ την ίδια τύχη έχει και η πορεία της για την ένταξή της στο ΝΑΤΟ μετά το 2008 αφού χρειάζεται η ομόφωνη θέση των μελών της συμμαχίας για την εισδοχή της.Συνεπώς ότι επιτυγχάνει η ΠΓΔΜ σε διμερές επίπεδο με τις αναγνωρίσεις εκ μέρους των κρατών με την συνταγματική της ονομασία, ανεξαρτήτου μεγέθους και κύρους αυτών των κρατών στην διεθνή πολιτική, εξακολουθεί να μην "εξαργυρώνεται"σε πολυμερές επίπεδο.
Η πορεία των σχέσεων Ε.Ε.-ΠΓΔΜ και το Μακεδονικό Ζήτημα
Οι διμερείς σχέσεις ΠΓΔΜ-Ε.Ε. στηρίζονται στην αναγνώριση δύο σταθερών μεταβλητών που επηρρεάζουν διαχρονικά τις γενικότερες σχέσεις Ε.Ε.-Βαλκανίων
Η Ε.Ε. χρησιμοποιεί μέχρι σήμερα την διαδικασία ένταξης των χωρών αυτών σ'αυτήν για να ενισχύσει την ειρήνη και την δημοκρατία στα υπο μετάβαση Δυτικά Βαλκάνια.
Όμως οι χώρες της Βαλκανικής χερσονήσου, στρέφονται σε παλαιούς ιστορικούς δεσμούς για να σταθεροποιήσουν τον βηματισμό τους. Αλλά και οι μεγάλες χώρες της Ε.Ε. ακολουθούν μια παρόμοια τακτική. Η καθεμιά επιδιώκει να εκμεταλλευτεί κατά το δοκούν τις ιστορικές στιγμές των μεταβολών για να προστατεύσει πρωταρχικά τα εθνικά της συμφέροντα, ενώ μετά μπορεί να
διαπραγματεύεται ως Ευρωπαίος εταίρος για την κοινή πορεία της Ε.Ε.
Γιουγκοσλαβικό γραμματόσημο του 1939 που απεικονίζει την αρχαία Παιωνία με το όνομα Vardaska
Το (355 - 354 π.Χ.) ο Φίλιππος ο δεύτερος εκμεταλλεύτικε τον θάνατο του βασιλιά των Παιόνων Άγη και εκστράτευσε εναντίον τους, για να τους κατακτήσει. Έτσι το νοτιότερο τμήμα της αρχαίας Παιονίας εντάχτηκε στα όρια της αρχαίας Μακεδονίας, το τμήμα αυτό περιελάμβανε τις πόλεις Δόβηρος,Αστραίον (μετέπειτα Στρώμνιτσα), Στενά, Αντιγόνεια κ.ά.
Η αρχαία Παιονία γεωγραφικά περιλαμβάνει ότι είναι σήμερα, σχεδόν όλη η ΠΓΔΜ, ένα μέρος του βόρειου τμήματος της Ελληνικής Μακεδονίας και μια μικρή περιοχή της δυτικής Βουλγαρίας.
Η δεκαετία 1991-2001Στην διάρκεια της δεκαετίας 1991-2001 η πρώτη φάση των σχέσεων στο διάστημα 1991-1995 χαρακτηρίζεται απόλυτα συγκρουσιακή.
Προπαγανδιστική αφίσα.Στο επάνω μέρος αναγράφεται το όνομα Μακεδονία, ενώ στην βάση υπάρχει το σύνθημα "ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" Απεικονίζεται χάρτης με διεκδικήσεις της FYROM σε Ελλάδα, Αλβανία και Βουλγαρία και το άγαλμα της Ελευθερίας.
Στην δεύτερη φάση στο διάστημα 1995-2001 έχουμε την φάση της προσέγγισης των δύο χωρών όπου η κάθε χώρα δηλώνει την πρόθεσή της να βοηθήσει με τις κινήσεις της στην επίλυση του προβλήματος,τονίζοντας ότι είναι εκείνη που προβαίνει σε υποχωρήσεις, ενώ απο την άλλη θεωρείται και απο τις δύο πλευρές ότι μέσω της οικονομικής πρόσέγγισης θα ωριμάσουν κάποια στιγμή οι συνθήκες για την πλήρη ομαλοποίηση των σχέσεών τους. Διαμαρτυρία καταγομένων απο την FYROM στην Αυστραλία, ύστερα απο την άρνηση του ελληνικού κράτους να αναγνωρίσει το όνομα και την σημαία της "Δημοκρατίας της Μακεδονίας"
Οι μεσολαβητικές προσπάθειες της Ε.Ε. μέσω του πορτογάλου υπουργού εξωτερικών Πινέιρο τον Απρίλιο του 1992 δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα.Η συμφωνία που προώθησε προέβλεπε την αποχή απο την απειλή ή την χρήση βίας για το απαραβίαστο των συνόρων και την εδαφική ακεραιότητα των δύο χωρών διασφαλίζοντας την νόμιμη και ελεύθερη διακίνηση προιόντων.
Προτεινόταν όμως η αναγνώριση της ΠΓΔΜ με την ονομασία "Νέα Μακεδονία".
Διαδήλωση στην Θεσσαλονίκη για την ελληνικότητα της Μακεδονίας
Η ονομασία αυτή συνάντησε την ομόφωνη αντίδραση της ελληνικής κοινωνίας και του πολιτικού κόσμου της.Η απόφαση της 13ης Απριλίου 1992 απο το συμβούλιο αρχηγών των ελληνικών κομμάτων, υπό τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και το αρραγές εσωτερικό ελληνικό μέτωπο δεν άφηναν κανένα περιθώριο σε "ενδιάμεσες λύσεις" με την γενική εκτίμηση ότι μπορεί ο χρόνος να δικαιώσει κάποια στιγμή την ακολουθούμενη πολιτική.
Μια δεύτερη αποτυχημένη προσπάθεια έγινε στα μέσα του 1992 απο τον Βρετανό διπλωμάτη Ρόμπιν Ο'Νιλ, όταν η ξεκίνησε η βρετανική προεδρία της Ε.Ε. .
Μετά απ'τις δύο αυτές προσπάθειες που οδηγήθηκαν σε αποτυχία η Ε.Ε. εγκατέλειψε την προσπάθεια επίλυσης της διαμάχης μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ.
Η τελευταία θεώρησε πλέον ότι η αναζήτηση στήριξης στο διπλωματικό πεδίο του ΟΗΕ θα ήταν ευκολότερη για την ίδια και με ελάχιστες δυνατότητες αλληλεγγύης για την Ελλάδα, σε σύγκριση με το μικοεπίπεδο της τότε Ε.Ε. των 12 κρατών.
Η ΠΓΔΜ έγινε δεκτή στον ΟΗΕ στις 7.4.1993 με την συγκεκριμένη προσωρινή ονομασία και χωρίς ανάρτηση της σημαίας της καθώς το Συμβούλιο Ασφαλείας διαπίστωσε την απειλή για την ειρήνη και την γενικότερη ασφάλεια της ευρύτερης περιοχής, καλώντας τις δύο πλευρές να ξεκινήσουν καινούργιες διαπραγματεύσεις με διαμεσολαβητές τους Σάιρους Βανς και λόρδου Οουεν.
Η πρόταση που τέθηκε(παρόμοια μ'εκείνη του Πινέιρο) και τότε ήταν η χώρα να πάρει την ονομασία
Νέα Μακεδονία, όρος που απορρίφθηκε απο ελληνικής πλευράς.
Τον Φεβρουάριο του 1994 η κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου επέβαλε οικονομικά μέτρα αποκλεισμού έναντι της ΠΓΔΜ, απαγορεύοντας την διακίνηση αγαθών απο και προς την ΠΓΔΜ, και ιδίως μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Η ελληνική κοινή γνώμη έδειχνε να ικανοποιείται ψυχικά και εθνικά γαι το μάθημα που προσφερόταν απο την κυβέρνηση προς τους απέναντι, ο πολιτικός κόσμος απολάμβανε την υπεραξία αυτής της τακτικής στην εσωτερική πολιτική σκηνή και οι μόνοι κερδισμένοι βγήκαν οι μεσάζοντες στα σύνορα.
Τον Απρίλιο του 1994 η Ελλαδα παραπέμπεται στο Ευρωπαικό Δικαστήριο για το ζήτημα του οικονομικού αποκλεισμού, όπου τον Ιούνιο του 1995 το Δικαστήριο απεφάνθη υπερ της Ελλάδας.
Το ζήτημα του οικονομικού αποκλεισμού επιλύθηκε με την υπογραφή της ενδιάμεσης συμφωνίας της Νέας Υόρκης στις 13 Σεπτέμβρη του 1995. Σ'αυτή την συμφωνία η Ελλάδα πέτυχε την αλλαγή της σημαίας της ΠΓΔΜ,που απεικόνιζε τον ήλιο της Βεργίνας,(γεγονός που θεωρείτο σφετερισμός της ελληνικής ιστορίας) και εδόθησαν οι απαραίτητες διασαφήσεις και ερμηνείες που αφορούσαν το Σύνταγμα της ΠΓΔΜ, ικανοποιώντας πλήρως την Ελληνική πλευρά.
Ο απεσταλμένος των ΗΠΑ Ρίτσαρντ Χολμπρουκ με τον Έλληνα πρωθυπουργό Ανδρέα Παπανδρέου στις 4 Σεπτεμβρίου 1995
Η πενταετία που ακολούθησε μετά την ενδιάμεση συμφωνία συνδέθηκε με την θεαματική βελτίωση των διμερών σχέσεων, κυρίως στον εμπορικό και οικονομικό τομέα.Η Ελλάδα φάνηκε τότε να κερδίζει μία νέα ενδοχώρα οικονομικού ενδιαφέροντος, όπου οι δείκτες ανάπτυξης άρχισαν να γνωρίζουν μεγάλη άνθηση.
Στην συνέχεια ήρθε η πολιτική του "σουπερμάρκετ" η λεγόμενη οικονομική διείσδυση, προκειμένου ν'αυξηθεί η ελληνική πίεση στην άλλη πλευρά για την διευθέτηση του ζητήματος η οποία με την σειρά της έδειχνε την εικόνα της καλοδεχούμενης οικονομικής βοήθειας και συνεργασίας αλλα χωρίς να λείπουν τα προβλήματα γραφειοκρατίας, κωλυσιεργίας και καχυποψίας προς την ελληνική πλευρά. Στο τέλος της δεκαετίας του '90 σε συνδυασμό με την παροχή σημαντικής ελληνικής βοήθειας διαφάνηκαν ελπίδες για μια συμφωνία που θα μπορούσε να επιτευχθεί στην βάση της ονομασίας:Άνω Μακεδονία.
Οι ένοπλες εθνοτικές συγκρούσεις στην διάρκεια του 2001 στην ΠΓΔΜ επαναδιατύπωσαν την ατζέντα των διμερών σχέσεων.
Η δεύτερη δεκαετία: 2001-2011
H δεύτερη δεκαετία στις σχέσεις Ε.Ε.-ΠΓΔΜ-Ελλάδας επαναπροσδιορίστηκε έως ενός σημείου μέσω της εθνοτικής κρίσης που βίωσε η γειτονική χώρα στο ξεκίνημα του 21ου αιώνα.
Ο εσωτερικός παράγοντας της εθνοτικής αστάθειας , που η Ελλάδα έφερνε κατά καιρούς ως επιχείρημα για την βιαστική και χωρίς δεύτερες σκέψεις αναγνώριση της ΠΓΔΜ, παρουσιάστηκε πλεον στο πλαίσιο των διμερών σχέσεων με την Ελλάδα, αλλά κυρίως ανάγκασε τους ξένους μεσολαβητές να δουν περισσότερο ρεαλιστικά την κατάσταση.
Χάρτης της Μεγάλης Αλβανίας στην οποία περιλαμβάνονται εδάφη της FYROM και της Ελλάδας
Στην ΠΓΔΜ έχει επικρατήσει το σύστημα των 2,5 κομμάτων μ'εναν σχηματισμό στο χώρο της δεξιάς παράταξης και μ'έναν άλλο προς τα κεντροαριστερά, χωρίς όμως διαφορές στη στρατηγική τους, και με τα αλβανικά κόμματα στην μέση άλλοτε στο ρόλο του κυβερνητικού στηρίγματος και άλλοτε στο σλαβομακεδονικό μέτωπο των δύο κυριότερων σχηματισμών.Η ενσωμάτωση της αλβανικής εθνικής ομάδας στις κρατικές δομές μετά απο τις συγκρούσεις του 2001 δεν είναι ομαλή.
Νίκολα Γκρούεφσκι , πρωθυπουργός της FYROM
Όλες οι παραπάνω διαπιστώσεις ως προς τις κομματικές-εθνοτικές ισορροπίες στην ΠΓΔΜ, οδηγούν στο ερώτημα μήπως τελικά πρέπει να γίνεται λόγος για την χώρα αυτή ως μια δημοκρατία συνεχών διαπραγματεύσεων?Η κατάσταση αυτή γίνεται εύκολα αντιληπτή όχι μόνο στα μάτια ενός πολιτικού αναλυτή αλλά και ενός απλού επισκέπτη και παρατηρητή της καθημερινότητας στην ΠΓΔΜ.
Το μεγαλύτερο μέρος των Σλαβομακεδόνων δεν επιθυμεί την παραχώρηση περισσότερων δικαιωμάτων προς τους Αλβανούς και η πολιτική πρακτική και νοοτροπία εμποδίζει την συναινετική δημοκρατία.
Η ελληνική πλευρά άρχισε να υπογραμμίζει απο τα μέσα της 1ης δεκαετίας του 21ου αιώνα σε όλους τους τόνους ότι η δική της συμβολή στο συμβιβασμό του ονόματος είναι η αποδοχή μίας σύνθετης ονομασίας αλλά για όλες τις χρήσεις της διπλωματικής ζωής.
Η ελληνική "κόκκινη γραμμή" μετατοπίστηκε απο την μη συμπερίληψη του όρου "Μακεδονία και των παραγώγων του" σε μια σύνθετη ονομασία της οποίας η ενιαία χρήση αφήνει πολλά περιθώρια ερμηνειών ως προς το εύρος της χρήσης και το αν θα αφορά το πώς θα αναγράφεται και θ'αποκαλείται η ταυτότητα, η εθνικότητα και η γλώσσα της ΠΓΔΜ βάσει αυτήςτης έναντι όλων αποδεκτής ονομασίας.
Η πλευρά της σλαβομακεδονικής ηγεσίας θεωρεί ότι η νέα ελληνική "κόκκινη γραμμή" είναι η ίδια η αρχική θέση απο το 1992 με άλλη διατύπωση, που αφορούσε στη μη συμπερίληψη του όρου "Μακεδονία και των παραγώγων του"
Οι πολιτικοί πρωταγωνιστές στην Ελλαδα και την ΠΓΔΜ προσπαθούν να πείσουν τους πολίτες τους(κυρίως απο το 2000 και μετά) ότι η ευρωπαική δομή θα επιλύσει το Μακεδονικό Ζήτημα, ενώ την ίδια ώρα η ημιτελής ευρωπαική δομή ταλανίζεται απο τις εγγενείς αδυναμίες της.
Η Ελλάδα βρίσκεται εν μέσω όλων των ευρωπαικών εξελίξεων, αναζητώντας ακόμα τομές και λύσεις σε προβλήματα που συνεχίζουν να υπάρχουν έπειτα απο τρείς δεκαετίες ένταξης μας στην Ε.Ε.
ΤΕΛΟΣ
Η ιστορική αναδρομή του Μακεδονικού Ζητήματος Νο 6, έγινε κατόπιν επιλογής αποσπασμάτων της μελέτης του Κυριάκου Κεντρώτη:Aναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Βαλκανικών Σπουδών(Φλώρινα) του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.Βιβλιογραφία:Bαληνάκης Γ./Ντάλης Σ. Το ζήτημα των Σκοπίων(εκδόσεις Ι.Σιδέρης-1996)
Βήχου Μ. Μακεδονικό-Η πυριτιδαποθήκη των Βαλκανίων
Γούναρης Β: Το Μακεδονικό ζήτημα απο τον 19 ο -21ο αιώνα
Ιωάννου Κ: To ζήτημα της Αναγνώρισης των Σκοπίων
Ροζάκης Χ: Πολιτικές και Νομικές Διαστάσεις της μεταβατικής συμφωνίας της Ν. Υόρκης
Στεφανίδης,Σφέτας, Λυγερός, Κωφός, Κεντρωτής:Oι Αλβανοί των Σκοπίων-Η διαμόρφωση της σλαβομακεδονικής ταυτότητας- Εν ονόματι της Μακεδονίας- Αθήνα-Σκόπια.-Εξωτερική πολιτική της Ευρωπαικής Ένωσης.
Οι πηγές των προηγούμενων κεφαλαίων έχουν προστεθεί στο τέλος των αντίστοιχων αφιερωμάτων
37 σχόλια:
Η φίλη μπλόγκερ που προτιμά να μη έρθει η ίδια για προσωπικούς λόγους όμως παρακολουθεί τις σειρές των αφιερωμάτων, μας έστειλε την παρακάτω είδηση, για να την ανακοινώσω:
"Канал 5: Μιχάλης Τρεμόπουλος-Ο μοναδικός Ελληνόφωνος ευρωβουλευτής που ψήφισε υπέρ των Σκοπίων!
Ο ευρωβουλευτής των Ελλήνων Πρασίνων σε συνέντευξη προς το σκοπιανό
Κανάλ 5 ευρισκόμενος στα γραφεία του κόμματος DOM των Σκοπίων, την επομένη
του ψηφίσματος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Απρίλιος 8, 2011.
Ο μοναδικός Έλληνας ευρωβουλευτής που ψήφισε υπέρ των Σκοπίων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, υποστηρίζοντας ότι πρέπει να αρχίσουν άμεσα οι διαπραγματεύσεις για την ένταξη της πΓΔΜ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αναφέρει ο σκοπιανός δημοσιογράφος παρουσιάζοντας τον Μιχάλη Τρεμόπουλο (σ.σ. ένταξη χωρίς,φυσικά, καμία αλλαγή στη γλώσσα, στην ονομασία της χώρας κλπ)
Σε συνέντευξή του μάλιστα, βρισκόμενος στα Σκόπια, στο αδελφό κόμμα των Σκοπίων DOM, (το οποίο υποστηρίζει την ένταξη των Σκοπίων ως ‘Μακεδονία’ στην Ευρωπαϊκή ‘Ενωση και τίθεται κατά οποιαδήποτε άλλης ονομασίας και γλώσσας εκτός της ‘μακεδονικής’) ο Μιχάλης Τρεμόπουλος έδωσε συνέντευξη στο σκοπιανό Κανάλ 5 υποστηρίζοντας τη θέση του κόμματος του , των Πρασίνων, όπως είπε, υπέρ της ένταξης των Σκοπίων στην ΕΕ.
Πρόκειται , σημειώνει το σκοπιανό κανάλι, για τον πρώτο άνθρωπο στην Ελλάδα του Πράσινου Κόμματος, ο οποίος σύμφωνα με τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις έχει πραγματικές πιθανότητες να εισέλθει στο ελληνικό κοινοβούλιο, υποστήριξε, μάλιστα, προς το Κανάλ 5, ότι, τίθεται υπέρ της αυτοδιάθεσης των λαών, της ονομασίας αυτών όπως επιθυμούν και στις σχέσεις καλής γειτονίας , στοιχεία τα οποία αποτελούν τις βασικές αρχές πάνω στις οποίες κινείται το ελληνικό Κόμμα των Πρασίνων.
Ο Τρεμόπουλος χαρακτήρισε την σημερινή εποχή του Γιώργου Παπανδρέου, ως πολύ καλή από ότι του Κώστα Καραμανλή σε σχέση με το σκοπιανό ζήτημα.
Υποστήριξε, επίσης, ότι η λύση μεταξύ των χωρών πρέπει να δοθεί σύμφωνα με τα ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών.
--
Τίτλος: «Интервју со Тремопулос»
Канал 5 Телевизија, 8 Απρ. 11, 14:51
Σε λίγο το τελευταίο κεφάλαιο περί Μακεδονικού και τα συμπεράσματα όλα δικά σας... Εκφραστείτε και τοποθετηθείτε... ελεύθερα.
Η κύρια πηγή σου είναι Πανεπιστημιακή και επομένως σαν έρευνα θα πρέπει να είναι αξιόπιστη.Ο συγγραφέας εξιστορεί τα γεγονότα και αποφεύγει τις προσωπικές κρίσεις.
Οι κρίσεις για την Ελληνική θέση διαχρονικά ανήκουν στους πολίτες.
Έχουν αναπτυχθεί δύο θέσεις 1) η μία εκφράζεται από τον πρώην Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο και το Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο ότι Μακεδονία είναι μία και Ελληνική.
2)Η άλλη θέσηείναι: ότι σημασία δεν έχει το όνομα ,αλλά η εξασφάλιση ότι αυτό το μικρό κρατίδιο δεν θα διεκδικήσει μια ευρύτερη Μακεδονία και δεν θα δημιουργήσει μια πλαστή Μακεδονική εθνότητα ώστε να απειλήσει τα Ελληνικά Εθνικά συμφέροντα,και ότι κατέχει ένα τμήμα μιας ευρύτερης περιοχής που γεωγραφικά προσδιορίζεται ως Μακεδονία.
Πιστεύω ότι εθνικές διαφορές δεν έχουν θέση σε ένα σύγχρονο κόσμο,ο κόσμος έχει γίνει ένα παγκόσμιο χωριό .Μέσα σε αυτό το σκεπτικό δημιουργήθηκε και η Ευρωπαϊκή ένωση και σήμερα δοκιμάζεται η αντίληψη αυτή της ενιαίας Ευρώπης.Η Ευρώπη έχει να αντιμετωπίσει τρία προβλήματα που αφορούν την Ελλάδα 1)Το Μακεδονικό2) Το πρόβλημα του χρέους 3)Το πρόβλημα της προστασίας των συνόρων της Ευρώπης δηλαδή της Ελλάδας(Αυτό το κάνει με τη δύναμη frontex)
Αν μπούμε στη λογική της ενιαίας Ευρώπης ,τότε το πρόβλημα όνομα «Μακεδονία» δεν έχει βαρύνουσα σημασία ,διότι αν η χώρα αυτή εισέλθει στην Ευρωπαϊκή με όρους σοβαρούς που μπορούμε να επιβάλλουμε με όρους που δεν βασίζονται στο όνομα,η διατήρηση ανέπαφων των συνόρων των Ευρωπαϊκών κρατών προβλέπεται στις ιδρυτικές πράξεις της Ένωσης και το επιχείρημα μας περί απειλής της Ελληνικής Μακεδονίας καταρρέει.
Πιστεύω ότι το Μακεδονικό είναι πλέον πρόβλημα για εσωτερική κατανάλωση παρά για τη διεθνή μας θέση.Διεθνώς η χώρα αυτή ονομάζεται πλέον Μακεδονία και ο λαός της Ελληνικής Μακεδονίας είναι ο καλύτερος πελάτης της με χιλιάδες πολίτες να πηγαίνουν καθημερινά για ψώνια ,είναι ο ίδιος που διαδήλωνε για τα εθνικά του δίκαια.Μάλιστα ενας δήμαρχος έκανε έκλιση να μην πηγαίνουν διότι βλάπτεται η τοπική κοινωνία. Οι λαοί πάντα βρίσκουν τρόπο να συνενοηθούν όταν το κοινό συμφέρον το απαιτεί.
@a-Kentavrou:Kαλημέρα!
1. "Η κύρια πηγή σου είναι Πανεπιστημιακή και επομένως σαν έρευνα θα πρέπει να είναι αξιόπιστη"- Σουτόπα ότι εσένα θα σε ικανοποιούσε!
2."Έχουν αναπτυχθεί δύο θέσεις 1) η μία εκφράζεται από τον πρώην Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο και το Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο ότι Μακεδονία είναι μία και Ελληνική." Ενσταση!!! Ποιος τα λέει αυτά? Εκφράστηκε μέσω του ίδιου του Ελληνικού Λαού, αγαπητέ μου Κένταυρε στα συλλαλητήρια της Θεσ/νίκης και της Αθήνας.
Ετσι όπως το πάτε, στο τέλος θα συντάξετε την πλειονότητα του ελληνικού λαού με τύπους γραφικούς του πολιτικού χώρου και του θρησκευτικού ν'εκράζονται μέσω των λόγων τους γιατί δεν θάχει απομείνει κανείς άλλος! Φροντίστε το,τα ίδια έγιναν και με τον εμφύλιο...στα λένε και οι πηγές που σου έφερα και θεωρείς αξιόπιστες!
3."Αν μπούμε στη λογική της ενιαίας Ευρώπης ,τότε το πρόβλημα όνομα «Μακεδονία» δεν έχει βαρύνουσα σημασία ,διότι αν η χώρα αυτή εισέλθει στην Ευρωπαϊκή με όρους σοβαρούς που μπορούμε να επιβάλλουμε με όρους που δεν βασίζονται στο όνομα,η διατήρηση ανέπαφων των συνόρων των Ευρωπαϊκών κρατών προβλέπεται στις ιδρυτικές πράξεις της Ένωσης και το επιχείρημα μας περί απειλής της Ελληνικής Μακεδονίας καταρρέει." Να μην μπούμε Κένταυρε, γιατί όπως βλέπεις κανείς δεν μπαίνει! Πρώτα-πρώτα οι μεγάλες χώρες που κοιτούν να περάσουν θέσεις που εξυπηρετούν κυρίως τα δικά τους συμφέροντα και μετά της Ενιαίας Ευρώπης.
Στο διαβεβαιώνουν και οι πηγές μου που θεωρείς αξιόπιστες!
Συνεχίζεται...
@α-Κενταύρου:4."Πιστεύω ότι εθνικές διαφορές δεν έχουν θέση σε ένα σύγχρονο κόσμο,ο κόσμος έχει γίνει ένα παγκόσμιο χωριό"
Γύρνα γύρω σου και κοίτα...δεν βλέπεις εθνικές διαφορές να σπαράζουν κράτη ε? Προφανώς γιατί δεν είσαι ξύπνιος,απλά ονειρεύεσαι ένα κόσμο ισότιμο, δίκαιο και αγγελικά πλασμένο! Τόβλεπα και γω αυτό το όνειρο αλλά ξύπνησα και τόχασα...
Το χωριό μας γίνεται παγκόσμιο κάτω όμως απο την επίβλεψη ορισμένων!
5. "Οι λαοί πάντα βρίσκουν τρόπο να συνενοηθούν όταν το κοινό συμφέρον το απαιτεί" Τότε το εθνοτικό πρόβλημα της Γιογκοσλαβίας δεν θα δημιουργείτο με την διάλυση της, αν αναλογιστούμε ότι τόσα χρόνια Σέρβοι, Κροάτες, Βόσνιοι και Σκοπιανοί ζούσαν σ'ένα ομόσπονδο κράτος!.
7. Τέλος ομολογώ πως όλη αυτή την ώρα είχα την αίσθηση πως απαντούσα στον Ιonna!!!
Bλέπεις το αίμα νερό δεν γίνεται!!!(όπου αίμα=ίδιες σπουδές)
Και 8ον και τελευταίο διάβασε απο κάτω τι σου έχω για την ελληνικότητα της Μακεδονίας...για να μη νομίζεις ότι το υποστηρίζω μόνο εγώ και ο Άνθιμος! :(
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - ΔΙΑΣΗΜΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΞΕΣΚΕΠΑΖΕΙ ΤΗΝ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΕΙΑ
Στις 28.02.2009 δημοσιεύθηκε στο kgrek.blogspot.com ένα ντοκουμέντο παρμένο από τον φιλοτελικό κατάλογο Scott, στις σελίδες του οποίου παρουσιάζονται τα Γιουγκοσλαυϊκά γραμματόσημμα.
Εκεί λοιπόν παρουσιάζεται μια σειρά γραμματοσήμμων του 1940 (1η Μαρτίου) όπου υπάρχει και ένα γραμματόσημο με τίτλο Map of Yugoslavia και παρουσιάζει την διοικητική υποδιαίρεση της Γιουγκοσλαυϊας. Αν παρατηρήσετε καλά θα διαπιστώσετε ότι η περιοχή των Σκοπίων αναφέρεται ως VARDARSKA.(Σου τόχω καιγω...σε φωτό)
Σήμερα, ένας καλός φίλος, μου έστειλε ένα άλλο ντοκουμέντο που το παραθέτω κατωτέρω μαζί με το πρωτότυπο αγγλικό κείμενο.
ΔΙΑΣΗΜΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
ΞΕΣΚΕΠΑΖΕΙ
ΤΗΝ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΕΙΑ
Μοιάζει με σκηνή από κινηματογραφική ταινία, αλλά είναι πραγματικός εφιάλτης:
το Κυβερνητικό Μέγαρο της ΠΓΔΜ (F.Y.R.O.M), ντυμένο με …«παρελθόν»
Ο διάσημος Αμερικανός Καθηγητής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλευ Στέφεν Μίλλερ, με μνημειώδη επιστολή του, προς το επίσημο Περιοδικό του Αμερικανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου «Archaeology Magazine», ξεσκεπάζει την προπαγάνδα και την διαστρέβλωση της Ιστορικής Αλήθειας που επιχειρείται από την FYROM και με αδιαμφισβήτητα επιστημονικά επιχειρήματα, καταρρίπτει απόλυτα τους ισχυρισμούς των Σκοπίων, περί του δήθεν δικαιώματός τους να αποκαλούνται «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» και «ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ»!
Ειδικότερα, ο διάσημος Καθηγητής, με αφορμή προκλητικό άρθρο του Δημοσιογράφου Matthew Brunwasser για τα Σκόπια, υπό τον τίτλο «Letter From Macedonia: Owning Alexander», που δημοσιεύθηκε στο προηγούμενο τεύχος Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου του καταξιωμένου αμερικανικού περιοδικού «Archaeology», ανατρέπει με γραπτή επιστολή του το «θεμελιώδες ιδεολόγημα» των Σκοπίων, τεκμηριώνοντας πως η περιοχή εκείνη ήταν η Παιονία και πως δεν έχουν δικαίωμα άρα οι σημερινοί Σκοπιανοί κάτοικοί της, να αποκαλούν το κράτος τους «Μακεδονία», αλλά ούτε και τους εαυτούς τους «Μακεδόνες», όπως δεν μπορούν να το κάνουν λόγου χάρη και «οι Αιγύπτιοι»!
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ
ΠΑΙΟΝΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ …«ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»!
Συγκεκριμένα, γράφει κατά λέξη ο διάσημος Αμερικανός Καθηγητής προς τον Εκδότη του Archaeology:
«Ανοίγοντας σήμερα το τεύχος Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου του περιοδικού Archaeology, ανέτρεξα με ενδιαφέρον στο «Γράμμα από τη Μακεδονία», και διαπίστωσα ότι στην πραγματικότητα ήταν ένα γράμμα από την Παιονία – περιοχή βόρεια του όρους Βαρνούς και του όρους Όρβηλος. Η περιγραφή του Livy για τη δημιουργία της ρωμαϊκής επαρχίας της Μακεδονίας (45.29.7 και 12) κάνει σαφές ότι οι Παίονες ζούσαν βόρεια των εν λόγω βουνών, (τα οποία σήμερα αποτελούν γεωγραφικά τα φυσικά όρια της Ελλάδας) και νότια της Δαρδανίας, που σήμερα βρίσκεται το Κόσοβο.
Κατά το Στράβωνα (7.τμ.4) είναι ακόμη περισσότερο σαφές να λεχθεί, ότι η Παιονία βρισκόταν βόρεια της Μακεδονίας και η μόνη δίοδος από την μία στην άλλη περιοχή ήταν (και παραμένει σήμερα) η διάβαση μέσω του στενού περάσματος του Αξιού ποταμού (ή Βαρδάρη). Με άλλα λόγια η περιοχή την οποία περιγράφει ο Matthew Brunwasser στο άρθρο του “Owning Alexander”, ήταν στην αρχαιότητα η Παιονία.
Αν και είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι εκείνοι υποτάχτηκαν στον Φίλιππο τον Β΄, πατέρα του Αλεξάνδρου το 359 π.Χ. (Διόδωρος Σικελός 16.4.2), δεν ήταν ποτέ Μακεδόνες και ποτέ δεν έζησαν στη Μακεδονία. Πραγματικά, ο Δημοσθένης (Ολυνθιακός 1.230), μας λέγει ότι είχαν σκλαβωθεί από τον Μακεδόνα Φίλιππο και σαφώς κατά συνέπεια δεν ήταν Μακεδόνες. Ο Ισοκράτης (5.23) σημειώνει τα ίδια. Ομοίως, για παράδειγμα, οι Αιγύπτιοι, οι οποίοι υποτάχτηκαν από τον Αλέξανδρο, ήταν υπό μακεδονική μεν διοίκηση, συμπεριλαμβανομένης και της Κλεοπάτρας, αλλά ποτέ δεν υπήρξαν οι ίδιοι Μακεδόνες και η Αίγυπτος ποτέ δεν ονομαζόταν Μακεδονία (και από όσα γνωρίζω δεν επιζητεί αυτή την ονομασία σήμερα).
ΠΑΙΟΝΕΣ ΕΣΤΩ, “ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ” ΠΟΤΕ!
Βεβαίως (συνεχίζει ο Καθηγητής), όπως μας λέει ο Θουκυδίδης (2.99), οι Μακεδόνες είχαν καταλάβει «μία στενή λωρίδα της Παιονίας, που εκτείνεται από το εσωτερικό μέχρι την Πέλλα και τη θάλασσα, κατά μήκος του Αξιού ποταμού. Θα ήταν ίσως κατανοητό εάν οι σημερινοί κάτοικοι της δημοκρατίας των Σκοπίων ονόμαζαν τους εαυτούς τους Παίονες και θεωρούσαν ότι τους ανήκει η περιοχή που περιγράφει ο Θουκυδίδης. Αλλά γιατί, αντίθετα, προσπαθούν οι σημερινοί κάτοικοι της αρχαίας Παιονίας να ονομάζονται Μακεδόνες και η περιοχή τους Μακεδονία;
ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ!
O κ. Brunwasser, (Σ.55) αναφέρεται στους Ελληνικούς ισχυρισμούς, ότι η στάση αυτή αποτελεί «ένδειξη διεκδικήσεων Ελληνικών εδαφών» και επισημαίνει ότι «η βόρεια περιοχή της Ελλάδας, ονομάζεται επίσης Μακεδονία». Αφήνοντας κατά μέρος ότι αυτή η βόρεια περιοχή της Ελλάδας ονομάζεται συνεχώς Μακεδονία για περισσότερα από 2500 χρόνια, (βλέπε μεταξύ άλλων και Ηρόδοτος 5.17 – 7.128 και αλλού) η πλέον σύγχρονη Ιστορία καταδεικνύει ότι οι Ελληνικές ανησυχίες είναι νόμιμες.
ΕΙΚΟΝΑ 1
Ενδεικτικά σημειώνεται ότι Χάρτης που εκτύπωσαν τα Σκόπια το 1992 (Εικόνα 1) δείχνει καθαρά την διεκδίκηση, ότι η Μακεδονία εκτείνεται από εκεί, μέχρι το όρος Όλυμπος, προς νότον, συγχωνεύοντας έτσι τις περιοχές της αρχαίας Παιονίας και Μακεδονίας σε μία ενότητα. ΕΙΚΟΝΑ 2
Η ίδια διεκδίκηση είναι διακριτή και σε χαρτονόμισμα τράπεζας της “Δημοκρατίας της Μακεδονίας”, που δείχνει ως ένα από τα Μνημεία της τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται στην Ελλάδα (Εικόνα 2). Υπάρχουν πολλά ακόμη παραδείγματα ημερολογίων, χριστουγεννιάτικων καρτών, αυτοκόλλητων για αυτοκίνητα κτλ, με τις ίδιες διεκδικήσεις.
ΣΕ ΠΟΙΑ “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ” ΠΗΓΕ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ;
Ο κ. Brunwasser έχει επί πλέον αναδείξει συμφωνώντας, (International Herald Tribune 10-1-2008), εργασία του «Μακεδονικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Ερευνών 16:9» που αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη (16:9), κατά την οποία ένας Μακεδόνας παρουσιάστηκε στον Απόστολο Παύλο, παρακαλώντας τον «Έλα στη Μακεδονία να μας βοηθήσεις». Σε ποίες περιοχές της Μακεδονίας πήγε ο Απόστολος Παύλος; Πήγε στη Νεάπολη (Καβάλα), στους Φιλίππους, στην Αμφίπολη, στη Απολλωνία, στη Θεσσαλονίκη και στη Βέροια (Πράξεις 16:11-17:10). Όλες αυτές οι περιοχές αποτελούν την ιστορική Μακεδονία και καμία δεν βρίσκεται στην Παιονία. Τι είδους απαίτηση εγείρεται από ένα Ινστιτούτο των Σκοπίων, που αναφέρεται σε περιγραφή της αρχαίας Μακεδονίας και στη σημερινή περιοχή της σημερινής βόρειας Ελλάδας;
“Η ΜΕΓΑΛΗ …ΦΛΩΡΙΔΑ”
Δεν ξέρω τι θα συμπεραίναμε, εάν ένα μεγάλο νησί κοντά στις νοτιοδυτικές ακτές των ΗΠΑ άρχιζε να αυτοαποκαλείται Φλώριδα και εμφάνιζε σε χαρτονομίσματά του εικόνες της από το Disney World, ενώ παράλληλα κυκλοφορούσε χάρτες που θα παρουσίαζαν τη “Μεγάλη Φλώριδα”!
Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΤΕΤΤΙΝΙΟΥΣ,1944
Σίγουρα δεν υπάρχει αμφιβολία για το τι είχε στο μυαλό του ο Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Edward Stettinious, όταν στις 26 Δεκεμβρίου 1944 έγραφε [Πηγή: U.S. State Department, Foreign Relations vol viii, Washington, D.C., Circular Airgram (868.014/26Dec.1944)]:
“Το Υπουργείο (Εξωτερικών) σημείωσε με σημαντικό ενδιαφέρον αυξανόμενες προπαγανδιστικές διαδόσεις και ημιεπίσημες δηλώσεις υπέρ μιας αυτόνομης Μακεδονίας, που προέρχονται κυρίως από τη Βουλγαρία, αλλά επίσης και από Γιουγκοσλαβικές πηγές παρτιζάνων και άλλων, με την πρόθεση να συμπεριληφθούν και ελληνικές περιοχές στο υπό διαμόρφωση κράτος. Η Κυβέρνηση των ΗΠΑ θεωρεί τις συζητήσεις περί μακεδονικού «κράτους», Μακεδονικής «πατρίδας» ή Μακεδονικής «εθνικής συνειδήσεως» αδικαιολόγητη δημαγωγία που δεν αντιπροσωπεύει εθνική ή πολιτική πραγματικότητα και διαβλέπει με τη σημερινή της επανεμφάνιση σε μια πιθανή συγκάλυψη επιθετικών προθέσεων κατά της Ελλάδας.”
ΕΛΛΗΝΑΣ Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥ!
Ο κάτοικος Βουλγαρίας κ. Brunwasser αναφέρει στη συνεχεία (συνεχίζει πάντα στην Επιστολή του ο Καθηγητής), με έκδηλη καταφρόνηση, ότι η Ελλάδα ισχυρίζεται πως ο “Αλέξανδρος Γ΄, ο Μέγας Αλέξανδρος είναι .....Έλληνας”. Αυτή η στάση με περιπλέκει. Τι “διεκδίκηση” υπάρχει;
Ο προ-προ-πάππος του Αλεξάνδρου, ο Αλέξανδρος Α΄ είχε πιστοποιηθεί ως Έλληνας στην Ολυμπία και σύμφωνα με τα λεγόμενα του πατέρα της ιστορίας: “Συμβαίνει να γνωρίζω ότι [οι πρόγονοι του Αλεξάνδρου] είναι Έλληνες” (Ηρόδοτος 5.22)
Ο πατέρας του Αλεξάνδρου, ο Φίλιππος, είχε νικήσει σε διάφορα ιππευτικά αθλήματα στην Ολυμπία και τους Δελφούς (Πλούταρχος, Αλέξανδρος 4.9; Ηθικά 105A), που αποτελούν τα πλέον Ελληνικά από όλα τα Ιερά της αρχαίας Ελλάδας, στα οποία
Γραμμένα με ελληνικά γράμματα, 2.300 χρόνια πριν, πιστοποιούν αδιαμφισβήτητα την ελληνικότητα των Μακεδόνων και της Μακεδονίας, που με τον Αλέξανδρο τον Α΄ έσωσε στις Πλαταιές την Ελλάδα, με τον Φίλιππο ετοίμασε το όραμα και το στράτευμα και με τον Αλέξανδρο Γ΄ τον Μέγα, πέτυχε την κατάλυση της απέραντης και πανίσχυρης Περσικής Αυτοκρατορίας, στο όνομα όλων των Ελλήνων
δεν ήταν επιτρεπτή η συμμετοχή μη Ελλήνων σε αγώνες. Εάν ο Φίλιππος ήταν Έλληνας, δεν ήταν επίσης και ο γιός του Αλέξανδρος Έλληνας;
ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ
Ο Ευριπίδης, ο οποίος πέθανε και ετάφη στη Μακεδονία (Θουκυδίδης apud Pal. Anth. 7.45; Παυσανίας 1.2.2; Διόδωρος ο Σικελός 13.103), έγραψε το έργο Αρχέλαος, προς τιμή τού προγόνου του Αλεξάνδρου, στη Σλαβική γλώσσα;
Όταν έγραψε τις Βάκχες, ευρισκόμενος στην Αυλή του Αρχέλαου, δεν το έγραψε στα Ελληνικά, όπως έχει διασωθεί μέχρι τις ημέρες μας;
Μήπως πρέπει να υποθέσουμε ότι ο Ευριπίδης ήταν «Μακεδόνας», που έγραφε στα Σλαβικά (σε μια εποχή που αυτή η γλώσσα δεν υπήρχε) και μετά τα έργα του μεταφράστηκαν στα Ελληνικά;
ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΕ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ;
Ποια ήταν η γλώσσα στην οποία ο Αριστοτέλης δίδασκε τον Αλέξανδρο;
Ποια γλώσσα μετέφερε ο Αλέξανδρος στις εκστρατείες του στην Ανατολή;
Γιατί έχουμε σήμερα αρχαίες επιγραφές στην Ελληνική, σε πόλεις που ίδρυσε ο Αλέξανδρος, φθάνοντας μέχρι το Αφγανιστάν, και όχι στη Σλαβική;
Γιατί η Ελληνική επικράτησε παντού στην Αυτοκρατορία του Αλεξάνδρου, εάν αυτός ήταν πραγματικά όχι Έλληνας αλλά “Μακεδόνας”; (σ.σ. εν. εθνικά “Μακεδόνας”)
Γιατί η Καινή Διαθήκη γράφτηκε στην Ελληνική και όχι στη Σλαβική;
Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΣΛΑΒΙΚΑ
Στη σελίδα 57 της αποκαλούμενης «Επιστολής από τη Μακεδονία», υπάρχει φωτογραφία
του συγγραφέα, που στέκεται μπροστά από “μπρούτζινο άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην πόλη Πριλέπ”. Το άγαλμα είναι έκδηλα σύγχρονης κατασκευής, αλλά το ερώτημα είναι εάν Αλέξανδρος θα μπορούσε να διαβάσει την επιγραφή που φέρει στη Σλαβική γλώσσα, κάτω από τα πόδια του. Με την δεδομένη ιστορικά μεταγενέστερη ανάπτυξη της Σλαβικής σε σχέση με την Ελληνική γλώσσα, η απάντηση είναι προφανής.
“ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ” ΤΟΥ MATTHEW BRUNWASSER
Παρά το ότι είναι καλοδεχούμενη η αναφορά του κ. Brunwasser σε αρχαιολογικά θέματα της Παιονίας, η εκ μέρους του υιοθέτηση και η προβολή συγχρόνων πολιτικών επιδιώξεων των κατοίκων της ως προς την χρήση της ονομασίας Μακεδονία, δεν είναι μόνο μη καλοδεχούμενη, αλλά αποτελεί παροχή κακών υπηρεσιών προς τους αναγνώστες του περιοδικού Archaeology, οι οποίοι φαντάζομαι ότι ενδιαφέρονται για ιστορικές αλήθειες. Αλλά τότε, η απόφαση εκ μέρους του περιοδικού Archaeology – ενός εντύπου του Αρχαιολογικού Ινστιτούτου των ΗΠΑ - για την διάδοση αυτής της ιστορικής ανοησίας, αποτελεί εγχείρημα σε βάρος της αξιοπιστίας του.
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΗΤΑΝ ΜΟΝΑΧΑ ΜΙΑ
Ας λεχθεί ακόμη μία φορά: Η περιοχή της αρχαίας Παιονίας, ήταν μέρος της Μακεδονικής Αυτοκρατορίας, όπως ήταν επίσης η Έφεσος, η Τύρος, η Παλαιστίνη, η Μέμφις, η Βαβυλώνα, τα Τάξιλαe και δωδεκάδες ακόμη. Όλες αυτές είχαν γίνει «Μακεδονικές» για μία περίοδο, αλλά καμία από αυτές δεν ήταν ποτέ η «Μακεδονία».
“ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ” ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ας μου επιτραπεί να περατώσω αυτή τη επεξήγηση κάνοντας μία πρόταση, για την επίλυση του ερωτήματος της σύγχρονης χρήσεως της ονομασίας «Μακεδονία». Η Ελλάδα πρέπει να προσαρτήσει την Παιονία, όπως έκανε ο Φίλιππος Β΄ το 359 π.Χ. Αυτό θα φαινόταν αποδεκτό από τους σύγχρονους κατοίκους της εν λόγω περιοχής, δεδομένου ότι ισχυρίζονται πως είναι Ελληνική, ενστερνιζόμενοι το όνομα της Μακεδονίας και του πλέον διάσημου τέκνου της. Τότε οι σύγχρονοι κάτοικοι αυτής της νέας Ελληνικής περιοχής, θα μπορούσαν να ασχοληθούν να μάθουν, να μιλούν και να γράφουν Ελληνικά, ας ελπίσουμε τόσο καλά, όσο τα ήξερε και ο Μέγας Αλέξανδρος.
Ειλικρινώς,
Stephen G. Miller, Επίτιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Berkley, Καλιφόρνια, ΗΠΑ
Υ.Γ. Για μία πληρέστερη εξέταση αρχαίων αποδείξεων περί της Παιoνίας, βλέπε I. L. Merker, “The Ancient Kingdom of Paionia,” Balkan Studies 6 (1965) 35-54
Κοινοποίηση:
C. Brian Rose, President, Archaeological Institute of America
Hillary Rodham Clinton, Secretary of State of the United States of America
Dora Bakoyiannis, Minister of Foreign Affairs of Greece
Antonis Samaras, Minister of Culture of Greece
Olli Rehn, European Commissioner for Enlargement
Erik Meijer, Member, European Parliament »
@α-Κενταύρου Tέλος: Aν τον Μίλλερ που είναι καθηγητής( φερέγγυα πηγή για σένα)αλλά και Αμερικάνος,θέλεις να τον διαβάσεις ολόκληρο και όχι τεμαχισμένο, με πολλες φωτό θα τον βρεις εδώ:http://boraeinai.blogspot.com/2009/03/blog-post_3918.html.
Κλείνω θυμίζοντάς σου μία σκηνή στο έργο Παπαφλέσσας με τον Παπαμιχαήλ, που γυρνά στον παπα-Κώστα(Λαυρέντη Διανέλλο), του πιάνει τα γένια και τον ρωτά:
"Γιατί ορέ μου τα ντροπιάζεις αυτά?!!!" :P :P :))
αγαπημένη μου καρυατιδα
όσοι παρακολουθήσαμε μαζι σου τη συγκεκριμένη περιπέτεια του ονόματος είχαμε τη τύχη να μάθουμε πολλά πράγματα της ιστορίας που για διάφορους λόγους δεν ήξερε ο καθενας απο εμας!
οταν πρωτογραφτηκα στο μπλοκ σου, αν θυμασε καλα σου ειχα πει πως αισθανομαι σα να βρηκα θησαυρο εδω μεσα!
για αλλη μια φορα με επιβεβαιωσες!!
να εχεις να πανεμορφο σκ!
Γι αυτό εγώ βγάζω σπυράκια όταν ακούω κάποιους απογοητευμένους που λένε μωρά θα ψηφίσω τους οικολόγους.
Κάποιοι ξέρουμε το εθνοπροδοτικό ρόλο του Τρεμόπουλου και άλλων, που προπαγανδίζουν υπέρ των Σκοπιανών, με το αζημίωτο.
Ωραία ιστορική αναδρομή αν και δεν την παρακολούθηση φανατικά, αλλά νομίζω το πέρασες το μάθημα με άριστα.
Καλημέραααα!
@Εκφράσου: Tα κομμάτια της Ιστορίας μας, δυστυχώς λίγοι τα γνωρίζουν γι'αυτό κι'ευκολα βρίσκουν έδαφος οι σφετεριστές της...
Δεν σου κρύβω ότι τα περισσότερα τ'ανακάλυψα κι'εγώ σε μεγάλη ηλικία και εξακολουθώ να ψάχνω και να μαθαίνω, προσπαθώντας ν'απαλλαχτώ απο παλιές μου πολιτικές τοποθετήσεις που μ'εγκλώβιζαν!
Σ'ευχαριστώ πολύ για τα τιμητικά σου λόγια...με συγκινούν ειλικρινά!
@Μαίρη:Η συνεχής ενημέρωση το μόνο όπλο των λαών!
Εδώ Μαιρούλα θάναι το αφιέρωμα και όποτε νιώσεις το ενδιαφέρον να διαβάσεις τις λεπτομέρειές του έλα...
Το άριστα το αξίζουν όσοι με υπευθυνότητα προχωρούν σε παρόμοιες μελέτες που αποκαλύπτουν τις ιστορικές αλήθειες...
Υποκλίνομαι μπροστά στους ιστορικούς και μελετητές της.
Εγώ αφού σε συγχαρώ με όλη μου την καρδιά για την εξαιρετική αυτή σειρά και για το τρόπο που την παρέθεσες, και μη θέλοντας να υπεισέλθω σε επιστημονικές διαμάχες ιδίως εδώ στο τελευταίο, θα ήθελα μόνο να ρωτήσω - γιατί ίσως κάνω λάθος - τα ονόματα Αλέξανδρος, Φίλιππος, Ολυμπιάς, Νεοπτόλεμος. Περδίκας και άλλα, έχουν Ελληνική ή Σλαβική ρίζα;
Μπορεί να είναι αφελές το ερώτημα αλλά είναι ένα ερώτημα όμως..
Δήλωσες......" εκφραστείτε και τοποθετηθείτε... ελεύθερα."
Διάβασα το ποταμό των πληροφοριών και των επιχειρημάτων,ενημερώθηκα για το πρόβλημα σε όλες τις πτυχές του.
Κατέθεσα την άποψη μου.
Δέχομαι τις ανησυχίες που υπάρχουν, μήπως με βάση το κρατίδιο αυτό δημιουργηθούν αποσχιστικές τάσεις στη χώρα ή μήπως κάποιοι τις υποκινήσουν.Τις θεωρώ υπερβολικές ,τη στιγμή που είμαστε στην Ευρωπαική Ενωση,και είμαστε σαφώς οικονομικά και στρατιωτικά ισχυρότεροι και ομοιογενείς σε σχέση με αυτούς που έχουν και το Αλβανικό στοιχείο στο εσωτερικό τους.
Amiga,
Bom fim de semana com muito sol, muita saúde e felicidade.
Beijinhos.
°º♫✿
°º✿ Brasil
º° ✿✿♥ ♫° ·.
Κάρυ μου,
τελικά,
μόνο"συγχαρητήρια" έχω να γράψω!
Αν εργαζόντουσαν ΟΛΟΙ, ειδικά οι πολιτικοί, με το ίδιο ζήλον,όλα αυτά τα χρόνια,
θα είχαμε αποφύγει πολλά!
Όσο για το "πέρα-δώθε... ή το πάνω-κάτω..." των διαδρομών και τα ψώνια..."
το ίδιο δεν κάνουν οι "φωνασκούντες" κ.λ.π. στην Κύπρο που περνούν "απέναντι" για να ΓΛΕΝΤΗΣΟΥΝ!!! ή στην χώρα των ανόμων για δερμάτινα, ακόμη και λαχανικά;;;;;;;;;;;;;;;
Άσε με, Κάρυ μου! Ζοδεύεται τόσο μελάνι, και τόσο αίμα...,
για ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ;;;;!!!
"...για να κάνουμε διάλογο!!! για να κυλάει η σκέψη... κ.α. "
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ.Εκεί θα τα βρήτε όλα!
...αλλά πόσοι διαβάζουν; μάλλον πόσοι ξέρουν να διαβάσουν;!
Μια "αφρόκρεμα" που
έχει βάλει επιγραφή:
Ξέρω να διαβάζω το συμφέρον μου!
ΥΓ.:
το πριντερ μου ΔΕΝ δουλεύει! μη μου χάσεις το 6ο! Κάνετο εσύ αντίγραφο, σε Παρακαλώ, θα σε ενημερώσω βέβαια!
Φιλάκια,
Υιώτα
αστοριανή
ΝΥ
@ Χριστόφορος:Γειά σου Χριστόφορε με τις απορίες σου...χαχαχα!
Δεν ξέρω τι ήταν, μάλλον κινέζικα ονόματα έφεραν...ξέρω κι'εγώ έχω μπερδευτεί πια!
@a-kentavou: To κατάλαβα Αστέρι μου πως μετά απο τον ποταμό πληροφοριών και επιχειρημάτων(όλα στράφι πήγαν χαχα) κατέθεσες την άποψή σου ελευθερα! Αυτό εξ'αλλου ζήτησα ν'
απελευθερωθείς και να εκφραστείς ελεύθερα....στην συνέχεια βέβαια εκφράστηκα και γω ελεύθερα πάνω στην ελεύθερη άποψή σου!
Ελπίζω να μη μου κάκιωσες...και να μη με βλέπεις σαν τον Άνθιμο! χαχαχαχαχαχαχαχχαχαχα!
Magia da Inês: ola Maya!
Bom domingo para você!
Banheiros fazer no mar;
@Αστοριανή: Αν ήξερες πόσο θυμωμένη είμαι μ'όλους εδώ στην Ελλάδα Γιώτα μου, δεν θα το πίστευες για την όρεξη που βρίσκω να κάθομαι ν'ασχολούμαι μ'ότι...ασχολούμαι!
Και μες σ'αυτή την εθνική "μας" ύπνωση η απόγνωση συνεχίζεται εφιαλτικά....
Το 6ο επεισόδιο στο φυλάω....θα το βγάλω αντίγραφο για παν ενδεχόμενο!
Φιλάκια...
Κούκλα μου,
ΤΟ ΚΑΤΑΦΕΡΑ!!!!!
Σε άλλη ευκαιρία, θα αντιγράψω μερικά σχόλια που "συμπληρώνουν απόψεις"...
Εύγε σου!
Πάντα με την αγάπη μου,
Υιώτα
αστοριανή
ΝΥ
την καλυτερη πολιτικη την εκανε ο ανδρεας παπανδρεου
@Αστοριανή: Ok Γιώτα μου, και τώρα που ξέρουμε λεπτομέρειες ας μας πει ο καθείς το οτιδήποτε και του απαντούμε καταλλήλως έτσι? χαχαχαχα!
@το κόκκινο φουστάνι: Xαχαχαχαχα! Γειά σου βρε γυναικάρα με τα κόκκινα,κουβέντες εσύ πολλές δεν λες...διάβασες και τα 6 επεισόδια και έβγαλες την κεντρική ιδέα με την μία! Την καλύτερη πολιτική την άσκησε ο Ανδρέας Παπανδρέου!
Αυτό είναι και το ρεζουμέ ένα!
Είσαι υπέροχη!
Φιλάκια πολλά!
@kariatida62
Δεν έκρινα την άποψη σου ,ούτε του Άνθιμου,τη δική μου είπα.Αν πιστεύεις την άποψη του Άνθιμου δικαίωμα σου.
Δεν πήγαν στράφι,όποιος θέλει να ενημερωθεί για το θέμα θα βρει μια ολοκληρωμένη και αξιόπιστη πηγή .
Το θέμα του τρόπου επίλυσης του προβλήματος είναι ένα πολιτικό πρόβλημα όπου κόμματα ,εκκλησία και απλοί πολίτες έχουν τη δική τους άποψη.
@α-Κενταύρου: Bρε Αστέρι, έλεος μη παίρνεις τα λόγια μου τοις μετρητοίς...πλάκα κάνω!
Νομίζω πως μόνο με χιούμορ μπορούμε να αντιπαρέλθουμε όλοι μας καυτά πολιτικά θέματα που πολλές φορές ψυχραίνουν τις κοινωνικές σχέσεις των Ελλήνων...
Τώρα θα πρέπει να σου επισημάνω το εξής λάθος για να το διορθώσεις.
Δεν πιστεύω την άποψη του Ανθιμου γιατί δεν τον παρακολουθώ...προφανώς αυτός πιστεύει την δική μου άποψη και την υποστηρίζει...(όπου δική μου άποψη βλέπε του λαού) :)
Κατ αρχας σε ευχαριστω απο καρδιας, για οσα ειχες και εχεις την δυναμη να μας λες, τοσο ομορφα...!!!
Πλουταινουμε μονο με τη γνωση...
Τις ενστασεις σου, πανω στα λογικα που λεει ο Α ΚΕΝ..Τις παραδεχομαι...
Ομως...Εξακολουθω να συμφωνω μαζι του...
Μηπως κανεις απο αυτους που "αναγνωρισαν" τη ΦΥΡΟΜ με το ονομα Μακεδονια, πιστευει τα οσα λενε;;;
Μα φυσικα και οχι...!!
Συνειδητα παιχνιδια εξωτερικης πολιτικης ειναι...
@Μαχαιρης: Kαι γω σ'ευχαριστώ Μαχαίρη που ερχόσουν συχνά και με ενεθάρρυνες να συνεχίσω το αφιέρωμα
Ακριβώς το γεγονός πως κανείς δεν πιστεύει τα περί ελληνικότητας ή μη της Μακεδονίας, με ανησυχεί γιατί καταλαβαίνω πως έχουν σχέδια που με τον χρόνο(νομίζω πως δεν θα αργήσουν πολύ ακόμα)θα υλοποιηθούν! Οι μεν στον Βορρά, οι άλλοι στο Ανατολικό Αιγαίο και πάει λέγοντας...τώρα βέβαια μπορεί και σενα να σε καθησυχάζει η ασφάλεια της Ε.Ε. που καθησυχάζει τον Κένταυρο, αλλά τι να σου πω,εμένα μου φέρνει περισσότερο άγχος!
ΚΑΡΥ ΜΟΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!!!
Για αρχη ΝΑ ΣΟΥ ΔΩΣΩ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕΣ...δεν εχω ξαναδει...ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ!!!(κατι αναλογο).
Στα πιο πολλα σημεια ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ...αλλα Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΚΑΤΑΛΗΦΘΕΙ (για πολλοστη φορα στην ιστορια).
Πραγμα ΜΕ ΜΙΚΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ (για μενα).
εευχαριστιες
@iamaticus:Ευγενικέ, τρυφερέ άντρα μου εσύ...νάξερες σήμερα πόσο σε θυμήθηκα όταν άκουσα σε μια εκπομπή του ΣΚΑΙ τον Στέλιο Ράμφο(μου είχες μιλήσει σχετικα)
Συνειδητοποίησα ακριβώς γιατί φαίνεται πως εγώ και το 90% της ελληνικής κοινωνίας βρισκόμαστε στο στρατόπεδο της πίστης και του μύθου(γέννημα της ελληνοορθόδοξης ανατολίτικης θεωρίας)και ας πούμε ο ΙΟΝΝ στο στρατόπεδο του λόγου(γέννημα της Δύσης).
Αυτά τα δύο στρατόπεδα ακόμα δεν έχουν καταφέρει να συνυπάρξουν για νάρθει η οργάνωση στην Ελληνική Κοινωνία και ως εκ τούτου και στην πολιτική της...Η επιγραμματική(τι να πρωτοπει σε μια τηλεοπτική εκπομπή) κοινωνιολογική του ανάλυση μου ερμήνευσε πολλά για την ψυχοσύνθεσή μας....
(Σημείωση που ξεκαθάρισα σήμερα απο την εκπομπή...το γεγονός ότι η πίστη και ο μύθος είναι γεννημα της ελληνοορθόξης θρησκείας δεν σημαίνει πως οι ταγμένοι στο στρατόπεδο αυτό είναι και θρήσκοι-εχει περάσει στο υποσυνείδητο)
Αχ βρε Ιαμε...αχ βρε Ιαμε...!
Αλήθεια αυτό με τον Τρεμόπουλο?
και τον είχα σε εκτίμηση,καθώς τον
έβλεπα να ανεβοκατεβαίνει με το
ποδήλατο,περνώντας από τη Χαριλάου.
Τον Μέρτζο τον έχει διαβάσει κανείς;
Και τις μελέτες που γίνονται παγκοσμίως, υπό την αιγίδα της Εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών;
Εμάς τους Μακεδόνες,μας πονάει ιδιαιτέρως αυτό το θέμα.
Με εκτίμηση
@Frezia:Ναι Φρέζια, είναι αλήθεια, το διασταύρωσα...
Ο κ.Τρεμόπουλος έχει εκφραστεί πολλές φορές με παρόμοιες θέσεις και για το Μακεδονικό αλλά και για την Μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης. Είναι γνωστές οι θέσεις του.. δεν με παρεξένεψε το γεγονός ότι ψήφισε υπερ!
@MAGDA:Τα 10 θανάσιμα αμαρτήματα του ΚΚΕ?
Τόχω ακούσει το βιβλίο, δεν τόχω διαβάσει...Προφανώς θα αποκαλύπτει την Ζαχαριάδικη πολιτική και πως το ΚΚΕ εγκλωβίστηκε σ'αυτή την γραμμή...
Εσάς τους Μακεδόνες σας πονάει ιδιαιτέρως αλλά για κοίτα πόσοι γνωρίζουν και πόσοι ακόμα δείχνουν ενδιαφέρον...Εκεί μας έφτασαν! Και έτσι όλα τώρα θάναι πιο εύκολα για όποιες αλλαγές ετοιμάζονται...
Δημοσίευση σχολίου