bilsot - AMATEUR PHOTOGRAPHER - ...Λείπει μια Καρυάτιδα! Μα εμείς θα την φέρουμε πίσω!

Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010

ΑΠΟΨΕ BLUES KAI... BB KING!

ΚΑΡΥ:   Μαμούνι ακούγοντας την ΕTTA JAMES που μου έχεις βάλει, με παρακίνησες και  θέλω να με ταξιδέψεις ως στο δέλτα του ΜΙΣΣΙ ΣΣΙΠΗ  στις  μπαλάντες και  τους ρυθμικούς χορούς των μπλουζ! 
ΜΑΜΟΥΝΙ: Τα μπλουζ, Κάρυ όπως ξέρεις έχουν Αφρικανικές ρίζες!
 Εξελίχθηκαν  σταδιακά σε μουσική για έναν τραγουδιστή, που δημιουργούσε διάλογο ανάμεσα στη φωνή και την κιθάρα του, τραγουδώντας έναν στίχο και απαντώντας οργανικά!
Εδώ σου έχω έναν θρύλο κιθαρίστα Αφροαμερικανό τον:

 Ράιλι Κινγκ:γεννήθηκε σε ένα χωριό του Μισσισσίππι και από μικρός βρέθηκε με μια κιθάρα στα χέρια. Επηρρεάστηκε βαθιά από την παράδοση του blues και πολύ γρήγορα άρχισε να παίζει σε μπάντες της περιοχής του. Το 1947 πήγε στο Μέμφις και δυο χρόνια αργότερα έκανε τις πρώτες ηχογραφήσεις του.
Κατάφερε να ενώσει τα διαφορετικά είδη του blues, από τους αυθεντικούς ήχους της Νέας Ορλεάνης στο Νότο και του Σικάγο στο Βορρά μέχρι τις πιο σοφιστικέ σκηνές της Ανατολικής και της Δυτικής ακτής, έχοντας για όπλα την χαρακτηριστική φωνή του και την αγαπημένη του κιθάρα με το παρατσούκλι Lucille,μιας ειδικής κατασκευής Gibson που ξεκίνησε να χρησιμοποιεί την δεκαετία του 1950.


Με το πέρασμα των χρόνων πέρασαν διάφορες Lucille απο τα χέρια του, αλλά ήταν πάντα το ίδιο μοντέλο κιθάρας προσπαρμοσμένο στις ανάγκες του.
Η ιδιαίτερη τεχνοτροπία του B. B. King στο παίξιμο της κιθάρας, έφερε δίπλα στις κλίμακες του blues μουσικές φόρμες από την jazz, τη soul και το swing, δημιουργώντας έναν προσωπικό ήχο που επηρρέασε αναρίθμητους κιθαρίστες του ροκ, όπως ο Clapton, ο Bloomfield και ο Gilmour. Η καθολική αναγνώριση ήρθε το 1969 με την κυκλοφορία του «The thrill is gone», την ίδια χρονιά που ο B. B. King άνοιγε τις συναυλίες των Rolling Stones.
 Μια αχανής δισκογραφική δουλειά, ατελείωτες τουρνέ και συναυλίες σε όλο τον κόσμο, κινηματογραφικές ταινίες και άπειρες συνεργασίες με όλη την αφρόκρεμα του ροκ και του blues σφραγίζουν την καριέρα του μεγαλύτερου εν ζωή μπλουζίστα.
Ο B. B. King είναι ένας ζωντανός μουσικός θρύλος!
Στα 85 του πλέον συνεχίζει να εμπνέει και να συγκινεί. Πριν 4  περίπου χρόνια πραγματοποίησε την τελευταία του παγκόσμια τουρνέ, αποχαιρετώντας το κοινό που τόσο τον αγάπησε και τον θαύμασε για 60 περίπου χρόνια!
 Ο B.B.King (Ο μεγάλος Blues Boy (από όπου προέρχονται τα αρχικά Β. Β.)  έχει ζήσει μια γεμάτη ζωή!
Απέκτησε άδεια πιλότου, ήταν γνωστός τζογαδόρος και χορτοφάγος. Δεν έπινε αλκοολ, ούτε κάπνισε. Έχει δώσει διάφορες ομιλίες γύρω απο την ασθένεια του διαβήτη απο την οποία και πάσχει! Απόλαυσέ τον!









19 σχόλια:

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Σε ένα δρόμο στην Ν.Ορλεάνη που λέγεται Βurbon street, γνωστότατο στους ναυτικούς,πέρασα κάποτε εκεί γύρο στις αρχές του '70.
Ανάμεσα στα καμπαρέ με τις ανοιχτές πόρτες, διάβασα μια επιγραφή:
Εδώ πέρασε ο Λ.Αρμοστρονκ και ο B.B.King....
αναλύοντας χρονολογίες και πληροφορίες....

Με έφερες πίσω για ΠΟΛΛΑ!!!
Είμαι εκεί στο στενό δρομάκι και λικνίζομαι με το Μαμούνι....

MINIMARKET είπε...

Καλημέρα !
Μου έφτιαξες το πρωινό μου με την μουσική σου !!!
Λάτρης των blues από μικρό παιδί .
Και επειδή όλοι ξέρουμε από πού προήλθαν τα blues , θα έπρεπε όλοι μας σιγά - σιγά να μάθουμε να ακούμε αυτή την μουσική , διότι σε λίγο καιρό σχεδόν όλοι μας θα βρεθούμε στην θέση των δημιουργών .

kariatida62 είπε...

@Γιαγιά-Αντιγόνη:Και πού δεν έχεις πάει...και τι δεν έχουν δει τα μάτια σου και δεν έχουν ακούσει τ'αυτάκια σου...όλα τούτα τα χρωστάς στον καπετάνιο σου! Νάναι καλά εκεί που είναι...

(Υ.Γ. Παίρνεις σε ραδιοφωνικούς σταθμούς και σχολιάζεις? Ακούω συχνά μια γιαγιά-Αντιγόνη, εσύ είσαι?):)

MINIMARKET είπε...

Σχόλιο στην προηγούμενη ανάρτηση .
Αφού σου είπα Κάρυ ότι εγώ θα είμαι πάντα εδώ !!
Εχω επιβάλει όμως στον εαυτό μου μία ιδιόμορφη σιώπη , όσο αφορά τα πολιτικά και εθνικά θέματα ( θα το παρατήρησες άλλωστε και στο μπλογκ μου ) .
Δεν έχει νόημα πιά να γράφω και να φωνάζω , μέχρι να ξυπνήσει αυτός ο λαός και να αποφασίσει να κάψει " το μπουρδέλο την βουλή " .
Οι απεργίες και οι φωνές βλέπεις ότι δεν οδηγούν πουθενά πιά .
Αν θέλουμε να επιβιώσουμε σαν λαός πρέπει να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας .
Οτι είχα να πώ για αυτά τα θέματα , τα έχω πεί εδώ και καιρό και τα έχω αναλύσει άπειρες φορές .
Τέρμα για μένα οι πολλές " προοδευτικές " " αριστεριστικες παπαρολογίες "
Μας κυβερνάει μία παγκοσμιοποιημένη χούντα και χρειάζονται πιά ΠΡΑΞΕΙΣ και όχι ΛΟΓΙΑ .

kariatida62 είπε...

minimarket: Πολλοί Μίνι μου συσχετίζουν τα blues των μαύρων (και τον πόνο τους) με την ρεμπέτικη δική μας μουσική...
Νομίζω πως έχουν απόλυτο δίκιο!
Και μένα Μίνι μου μ'αρέσει πολύ αυτή η μουσική!

MINIMARKET είπε...

Και ειδικά με τα παλιά " χασικλίδικα " ρεμπέτικα .
Οι δημιουργοί των οποίων κυνηγήθηκαν και φυλακιστικαν από το καθεστώς .

kariatida62 είπε...

@ΜΙΝΙΜΑΡΚΕΤ: Θα απαντήσω και στα δύο παραπάνω σχόλιά σου...
Για την παγκοσμιοποιημένη χούντα έχεις απόλυτο δίκιο...οι λαοί πρέπει να ξεσηκωθούν γιατί αυτοί έχουν την δύναμη...επικίνδυνες όμως καταστάσεις αυτές! Στις ανατροπές ελλοχεύουν μύριοι κίνδυνοι...βέβαια οι ανατροπές δυστυχώς δεν έρχονται με λουλούδια και φιλιά!
Θα ζήσουμε πολλά ...στο μέλλον! Θα δούμε πόσο θ'αντέξουμε!
-----
Με τα "χασικλίδικα" βίοι παράλληλοι!
Την Καλημέρα μου στα Τρίκαλα!!!
Φιλιά πολλά

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Κάρυ μου, δεν ξέρω τίποτα. Μόνο κάποιες αναρτήσεις αναφέρει η Νανά Τσούμα.
Δεν έτυχε να το ακούσω.

kariatida62 είπε...

@Γιαγιά Αντιγόνη: Φαίνεται, Αντιγονούλα ότι έχεις ραδιοφωνικό κλώνο! χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!
Σε γέμισα φιλιά!!! Πάρε..πάρε πολλά-πολλά!

MINIMARKET είπε...

Θα αναβάλλω για λίγο την σιωπή μου και θα κάνω μία ανάρτηση στο μπλογκ μου .
Θα ήθελα να την διαβάσεις .

kariatida62 είπε...

@ΜΙΝΙΜΑΡΚΕΤ: Δεν υπήρχε περίπτωση να μην την διάβαζα...ακόμα και όταν αργώ τα παίρνω με την σειρά και τα διαβάζω όλα! Να το ξέρεις αυτό...

dimitris είπε...

Καλησπερα, η αλλη Αμερικη, των μπλουζ και της φτωχειας...

~reflection~ είπε...

Μη σταματάς...
είναι που μπήκαν οι Αισθήσεις στο χορό....

και οι απαιτήσεις ελιγμών πανω στο πεντάγραμμο των blues όλο και αυξανονται...

αντεχεις Καρυ-δάκι?...

φιλι.......κρεμασμένο σ'ενα σαξόφωνο που τρεμει....

Un par de neuronas... είπε...

Ο ήχος των φωνών τους, των αθλητικών κορμιών και τη μουσικότητα και τη τεχνική τους, είναι υπέροχα. Είμαι ζηλιάρης ...

Πολύ καλό το κείμενο σου, φίλη μου!

Φιλιά και αγκαλιές.

ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΓΙΩΡΤΕΣ!!!

kariatida62 είπε...

@dimitris: Aυτή την Αμερική δυστυχώς δεν την έχω ποτέ επισκεφθεί...την ξέρω μέσα απο τα ανεπανάληπτα νέγρικα τραγούδια της...
Καλό βράδυ Δημητράκη!

kariatida62 είπε...

@reflection: Δοκιμάζομαι...συνεχώς δοκιμάζομαι!
Μουσικές αντανακλάσεις της ψυχής μας...γλυκειά μου reflection!

kariatida62 είπε...

@VERONICA MARSA: Σήμερα εσύ έκανες την έκπληξη...στο καφέ που μου πρόσφερες!
Καλές γιορτές νάχεις και τα καλύτερα εύχομαι για σένα και την οικογένειά σου!
Πολλά-πολλά φιλιά!

IonnKorr είπε...

Τα νέγρικα τα μπλουζ καλά είναι, ακούγονται αλλά ποτέ δεν μου άρεσαν ιδιαίτερα.

kariatida62 είπε...

@ΙοnnKorr:Δεν νομίζεις πως άργησες κομματάκι να μας έρθεις με τη καλή γνωστή ξυνίλα σου???

Τι έγινε εκπληρώνεις τις μπλογκο- κοινωνικές σου υποχρεώσεις και μας ανταποδίδεις την βεγγέρα?
Αλλο είναι το θέμα μας σήμερα! Ο Σπύρος και μια Αικατερίνη που θα ταίριαζε για κόρη σου...