Μαμούνι: Πολύ Κάρυ μου πολύ! Αλλά μου έχουν πει πως δεν έχω ωραίο προφίλ και φωτογένεια οπότε αποφεύγω να φωτογραφίζομαι...
Κάρυ: Bρε συφοριασμένο, δεν εννοώ αν σου αρέσει να φωτογραφίζεσαι, ρωτώ αν σε ελκύει η τέχνη της φωτογραφίας? Ξέρεις ότι τις καλές φωτογραφίες μόνο καλλιτέχνες μπορούν να τις βγάλουν και μέσα απ'αυτές να εκφραστούν οι ίδιοι?
Μαμούνι: Mμμ! δεν έχω, να σου πω την αλήθεια, ασχοληθεί ιδιαίτερα αλλά ναι μπορώ να εκτιμήσω και να θαυμάσω μια όμορφη φωτογραφία.
Κάρυ: Έλα να σου δείξω μερικές ωραίες καλλιτεχνικές φωτογραφίες απο μία καταπληκτική φωτογράφο Ελληνίδα, η οποία αναστάτωσε την κοινωνία της εποχής της με τις λήψεις της!
Ηταν και κείνη σαν κι'εσένα ανυπάκουη και έψαχνε πάντα το πρωτοποριακό και διαφορετικό...
Tο όνομά της ήταν Έλλη Σουγιουλτζόγλου – Σεραϊδάρη, έμεινε όμως γνωστή με την αγγλική εκδοχή του ψευδωνύμου της, με το οποίο επέμενε να υπογράφει όλες της τις δημιουργίες.
Ο λόγος για την παγκοσμίου φήμης Ελληνίδα φωτογράφο «Nelly’s».
Γεννήθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1899. Πέθανε ενα χρόνο πριν συμπληρώσει έναν αιώνα ζωής στις 17 Αυγούστου 1998!
Ήταν μια Μικρασιάτισσα από το Αϊδίνι με καλλιεργημένη προσωπικότητα και ανήσυχο χαρακτήρα κατάφερε να καθιερωθεί στο παγκόσμιο πάνθεον της καλλιτεχνικής φωτογραφίας, ως ξεχωριστό όνομα στο είδος της.!
Προερχόταν από εύπορη οικογένεια, έφυγε μετά την καταστροφή του Αϊδινίου από τα τουρκικά στρατεύματα για τη Σμύρνη κι από εκεί για τη Δρέσδη, όπου και σπούδασε αρχικά μουσική και ζωγραφική και στη συνέχεια φωτογραφία όπου και ολοκλήρωσε τις σπουδές της.
Εκεί βρισκόταν όταν άκουσε για την καταστροφή της Σμύρνης και τη σφαγή των Ελλήνων Μικρασιατών από τους Τούρκους. Οι γονείς της (εύποροι) ανήκαν στους τυχερούς που κατάφεραν να διαφύγουν στην Ελλάδα.
Στην Αθήνα η Έλλη – Nelly’s εγκαταστάθηκε το 1924, όπου και άνοιξε ένα φωτογραφικό εργαστήρι στην οδό Ερμού.
Γερμανικής, αρχικά, επιρροής, σύντομα η τέχνη της στράφηκε προς μια ελληνοκεντρική θεματογραφία για να φτάσει τελικά να συνδεθεί άρρηκτα με την αποτύπωση της αθηναϊκής κοινωνίας του Μεσοπολέμου, της ελληνικής ομογένειας, αλλά κυρίως την ανάδειξη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.
Γεννημένη σε μια εποχή που το γυναικείο φύλο βρισκόταν ακόμη στην αναζήτηση της ταυτότητάς του, η Nelly’s προχωρούσε ακάθεκτη χαράσσοντας έναν δικό της δρόμο, ακολουθώντας πάντα τα ευρωπαϊκά δεδομένα, τα οποία δεν μιμήθηκε αλλά αφομοίωσε και προσάρμοσε με επιτυχία στα δεδομένα του ελληνικού σκηνικού.
Διατήρησε την ιδεολογία του νεοκλασσικισμού, η σκηνοθεσία παρέμεινε στητή και επιτηδευμένη, όμως χειραγώγησε το μέσον της σχεδόν ζωγραφικά (η συγκεκριμένη τεχνική είναι γνωστή ως τεχνική bromoil, σύμφωνα με την οποία: "...ο φωτογράφος παίρνει σημείωση, απλούν καμβά του τοπίου, επάνω στο οποίο πρέπει να ξαναφτιάξει με το πινέλο. Kι έτσι μπαίνει κι αυτός στη ζωγραφική... ώστε καλές μοντέρνες φωτογραφίες από καλλιτέχνες φωτογράφους, να είναι απείρως καλύτερες από πλήθος κακότεχνων ζωγραφικών πινάκων...
Τα μνημεία και οι αρχαιολογικοί θησαυροί της χώρας ζωντάνευαν μέσα από τον φακό της δυναμικής αυτής Ελληνίδας, η οποία πειραματιζόταν συνεχώς με το φυσικό φως.
Έφτασε μέχρι την τελική ρήξη με την συντηρητική κοινωνία των αρχών του 20ου αιώνα, όταν με μια σειρά των γυμνών πορτραίτων της στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, για να καθιερωθεί τελικά και να θεωρηθεί ένα παγκόσμιο αστέρι μια κορυφαία φωτογράφος του μεσοπολέμου!
Οι φωτογραφίες των χορευτριών Πάϊβα και Νικόλσκα με φόντο την Ακρόπολη, θεωρούνται μέχρι και σήμερα από τα πιο γνωστά και δημοφιλή καλλιτεχνικά δείγματα της ελληνικής φωτογραφίας.
Η αρμονία, ο ερωτισμός, το κάλλος, η χάρη, η κίνηση της αρχαίας κόρης, πίσω από αραχνοΰφαντα πέπλα μπροστά στο κύρος ενός παγκόσμιου μνημείου για σκηνικό μέχρι τις μέρες μας σαγηνεύουν τους πάντες...
Tην κατηγόρησαν πως πλαστογράφησε την εικόνα μιας μη πραγματικής Ελλάδας.
Κάποιοι έφτασαν και στη σκέψη πως τελικά, μέσα από τη δική της ματιά και, κατ’ επέκταση, την δυτικο-ευρωπαϊκή, όριζε συνειδητά τι άξίζε και τι δεν άξίζε να φωτογραφηθεί, ποια Ελλάδα δηλαδή άξιζε προβολής ή όχι.
Την κατέκριναν γι’ αυτό, για το ότι κατασκεύασε μια άλλη κοινωνία, μια ελληνική πραγματικότητα με επιλεκτικά στοιχεία, που δεν ζωγράφιζαν το πραγματικό, αλλά ένα άλλο, εξιδανικευμένο πρόσωπο, εκείνο που ήθελε να βλέπει η Ευρώπη!
H Nelly's περιδιαβαίνει την ελληνική ύπαιθρο, μέσα απο τις φωτογραφίες επιμένει να σκηνοθετεί και να προσαρμόζει την Ελλάδα σε μια εικόνα που η Δύση ήθελε να έχει γι'αυτήν.
Ο "πατριωτισμός της" αμφισβητείται, ενοχοποιείται έντονα, εφ'όσον διακρίνει κάποιος στην δουλειά της το βλέμμα και τα ιδεολογήματά της .
Εικονογραφεί λοιπον μια ιδεατή Ελλάδα περισσότερο ως μια Ελληνίδα περιηγήτρια στην ελληνική ύπαιθρο. Πολλοί θεωρούν ότι υπηρέτησε την θεωρία της Αρείας Φυλής όπου ισχυρίζεται ότι τα άρεια χαρακτηριστικά μένουν αναλλοίωτα χιλιάδες χρόνια μέσα στο χωνευτήρι των Βαλκανίων και της Μεσογείου. Η θεωρία έλεγε:
"Οι Γερμανοί συγγενεύουν με τους Αρχαίους Ελληνες και εμείς με τους σύγχρονους Γερμανούς"
Η προσπάθεια της θεωρίας αυτής βέβαια, εκείνη την εποχή οδήγησε κάποια εκατομμύρια διαφορετικά προφίλ και ζυγωματικά στην φυσική εξόντωση...
Γνώρισα Έλληνα, Μαμούνι, που την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή σώθηκε απο βέβαιη μεταφορά του σε στατόπεδα συγκέντρωσης στην Γερμανία κατά την Γερμανική κατοχή, διότι για καλή του τύχη ήταν ψηλός, ευθυτενής, με αθλητικά σωματότυπα και διέθετε πυρόξανθα σγουρά μαλλιά!
Για να είμαστε ιστορικά λοιπόν ακριβείς πρέπει να τονίσουμε ότι η Έλλη Σουγιουτζόγλου-Σεραϊδάρη απο τα μέσα του 1935 εργάζεται για λογαριασμό του Υπουργείου Τουρισμού και συναναστρέφεται με τους κύκλους της κρατικής εξουσίας( αποθανατίζει όλα τα μέλη της τότε βασιλικής οικογένειας και αυλής) .
Όμως αυτό το γεγονός δεν θα πρέπει να σταθεί μομφή και απαξίωση του πραγματικά πρωτοποριακού της έργου!
Θαύμασε τις φωτογραφίες της:
Μετά το «σκάνδαλο» της γυμνής φωτογράφισης στον Παρθενώνα, το οποίο ως συνήθως, καθοδήγησε το χριστιανικό ιερατείο της χώρας μας, η Νelly's αναγκάστηκε ν'εγκαταλείψει την Ελλάδα παρά τη συμπαράσταση που είχε από τον τότε καλλιτεχνικό κόσμο.
Έφυγε για την Αμερική όπου και έμεινε για τα επόμενα 25 χρόνια, προσανατολίζοντας τη θεματική της δουλειά στη διαφημιστική και έγχρωμη φωτογραφία, καθώς και στο φωτορεπορτάζ.
Στην Ελλάδα επέστρεψε στη δύση της ζωής της, όπου και πέθανε, όπως σου είπα και παραπάνω στην Αθήνα το 1998, σε ηλικία 99 ετών, αφήνοντας πίσω της ένα πολυσύνθετο έργο!
Το ποστ αφιερώνεται στον φίλο μου Δημητράκη που ευγενικά μου το ζήτησε! (Έκανα... ότι μπορούσα)
Τo αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής, οφείλεται ολοκληρωτικά στην βοήθεια της καλής φίλης Roadartist που μου υπέδειξε όλες τις πηγές στις οποίες ανέτρεξα και την ευχαριστώ θερμά!
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: MAMOYNIΠΗΓΕΣ:
Αφιέρωμα στο Μουσείο Μπενάκη : http://www.benaki.gr/index.
ttp://evaggelia-p.blogspot.
http://www.tovima.gr/default.
http://www.aspromavro.net/
54 σχόλια:
Bγήκε τέλειο βρε! Καταπληκτική φωτογράφος.. φοβερές φωτογραφίες... πολύ ωραίο αφιέρωμα..
Και η μουσική όμορφη.. Καλό βράδυ, τίποτα βρε, να είσαι καλά, χαρά μου αν είναι για τέτοια :) :)
Φιλάκια πολλά!
@Roadartist: Aναθαρρώ,για το αποτέλεσμα, αφού μου το βεβαιώνεις εσύ...
Νάσαι καλά Αρτιστάκι μου ... αληθινός θησαυρός οι γνώσεις σου!
Όταν βλέπω τις αναρτήσεις σου πάντα μα πάντα νιώθω περήφανος και αυτό δεν έχει σχέση με εθνικισμούς και κλπ αλλά με το ότι εσύ είσαι φίλη μου και εσύ διαλέγεις θέματα που με αγγίζουν....εντάξει και το ΜΑΜΟΥΝΙ. Αλήθεια όμως τι υπέροχες φωτογραφίες.
@Χριστόφορος:Όταν τα λόγια αυτά τα ακούω απο σένα Χριστόφορε,και απο φίλους καλούς όπως η Roadartist,παίρνω κουράγιο και συνεχίζω...
Το σημερινό όμως θέμα το οφείλουμε στον Δημητράκη που είχε την ιδέα να μου το ζητήσει!
Η επιθυμία του Δημητράκη στάθηκε αιτία για να μελετήσω και να μάθω κι'εγώ περισσότερα πράγματα για την μεγάλη αυτή Ελληνίδα φωτογράφο-καλλιτέχνιδα!
Ευχαριστώ Χριστόφορε για την παρέα σου μέσα στις αναζητήσεις μου.
Ε ΟΧΙ ΛΟΙΠΟΝ....
ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΑΝΩ ΟΛΩΝ.......
Ε.......ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ!!!!!
ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΟΥ ΛΕΩ.......
Την 10η φωτογραφία την έχω εδω και 2 χρόνια καρφιτσωμενη στον Πινακα Υπενθυμίσεων στην κουζίνα μου...
με το χειρόγραφο από κάτω:
ΑΙΩΡΟΥΜΕΝΗ ΠΑΝΤΑ.....
ΔΕ ΣΕ ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΡΥ-ΔΑΚΙ......
ΠΟΣΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΦΤΑΝΕΙ Η ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΩΝ ΣΟΥ ΛΟΙΠΟΝ????
Υποκλινομαι!!!!!!
φιλι...
φιλι....
φιλι....
φιλι,....
φιλι....
φιλι...
φιλι...
φιλι....
@reflection: Tελικώς δεν είχαν άδικο,φαίνεται..χαχαχα! που μέσα στο άγνωστο μαμούνι οι περισσότεροι έβλεπαν εσένα!!!χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!Ξανά χαχαχαχαχαχαχαχαχα!
Δέκα φιλιά κοκόνα μου!
Δέκα (10) όλα για σένα!
Δασκάλα μου προσκυνώ σε!
Καμιά διδαχή δεν στάθηκε ικανή να με καθηλώσει.
Καμιά γνώση, υπενθύμιση, δεν μου δόθηκαν με τέτοιο τρόπο!
Φιλιά! αγκαλιά!χιλιάδες ευχαριστώ σε....
Να σχολιάσω κάτι για την Ελληνοκεντρική σου θεματολογία ....Μπά ! Αστο καλύτερα ....
Φοβερές οι φωτογραφίες και το θέμα πού διάλεξες !
Να ξέρεις Καρυ , ότι εγώ είμαι πάντα εδώ , ακόμη και όταν δεν μπαίνω στο μπλογκοσπιτό σου να με τρατάρεις !
Γυροφέρνω στην αυλόπορτα και απλά παρακολουθώ .
Καλησπέρες !
Δυναμική ,τολμηρή,αντικομφορμίστρια,ανυπότακτη!!!!
Συγχαρητήρια! εξαιρετική αφιέρωση - ανάρτηση!
Σταθμός στη φωτογραφία η Νelly και οι συγκεκριμένες γνωστές φωτογραφίες της οι τόσο "τολμηρές" για την εποχή τους στον ιερό βράχο! Όμως τόσο ταιριαστές και ειλικρινείς στο διάλογό τους με το ελληνικό ιδεώδες για την ομορφιά!
τί καλά που έκανες Κάρυ που συνέχισες:)
Σε φιλώ
υγ. (ανάρτηση ταιριαστή και με την καρυάτιδα του blog:))
Υποδειγματική ανάρτηση. Πολύ σημαντική φωτογράφος. Θα επανέλθω για επίσκεψη ...ληστρική. Λέω να κλέψω τις φωτογραφίες, αλλά δεν προφταίνω τώρα.
εγώ από γυναίκες φωτογράφους τελικά, μόνο την Καλλιόπη είχα ακουστά...ενδιαφέρουσα ανάρτηση Κάρυ κι αφού κοιτάζω τις φωτό μια μια, επίσης ενδιαφέρουσες αλλά και βλέπω πως είναι τολμηρές έως πολύ τολμηρές για την εποχή κιόλας και μάλιστα σε ..ιερό αρχαιολογικό χώρο... έρχεται η διευκρίνησή σου πιο κάτω για το "σκάνδαλο"...
ευχαριστούμε πολύ για οσα ενδιαφέροντα μας μαθαίνεις :))))
8 φιλιά αφησα???......
ΦΙΛΙ......
ΦΙΛΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ.....
αφηνω συμπλήρωμα άλλα δύο......
εχω μείνει άφωνη....ερχομαι....
ξαναρχομαι.....
και θαυμαζω!......
ΑΙΩΝΟΥΜΕΝΗ ΠΑΝΤΑ!!!!!....
με απογειωσες συγκινησιακα!!!!
@Γιαγιά Αντιγόνη: Aντιγονούλα με συγκινείς...ξέρω πως τα λόγια σου είναι αυθόρμητα!
Θα μου άρεσε πολύ να γίνω δασκάλα! ΄Παιδικό όνειρο και το επάγγελμα της δασκάλας που αλοίμονο κι'αυτό έμεινε μόνο στα κοριτσίστικα όνειρα και σχέδια...
Χαίρομαι πολύ που κατάφερα να σ'ευχαριστήσω με το θέμα μου!
@ΜΙΝΙΜΑΡΚΕΤ: Το ξέρω Μίνι μου, το ξέρω...τάχουμε πει εξ'άλλου τόσες φορές οι δυό μας!
Σ'ευχαριστώ, να μπαίνεις να με χαιρετάς ακόμα και όταν δεν έχω κάτι καλό να σου προσφέρω!
Χαίρομαι σαν μικρό παιδί όταν βλέπω τους φίλους μου νάρχονται.!
@a-kentavrou: Ναι έτσι ήταν Αστέρι μου η Νέλλη, η προσωπικότητά της αυτή ενθουσίασε και το Μαμούνι!
@Αστρια: Toύτη εδώ την ανάρτηση όπως σημείωσα και στο τέλος του αφιερώματος την χρωστώ στον Δημητράκη που μου έδωσε την ιδέα και για όλες τις πληροφορίες που συνέλεξα το χρωστώ στην μετρ... του είδους Roadartist!
Ευχαριστώ για το πέρασμα σου!
Φιλιά και απο μένα!
@Νερένια:Ότι θελεις δασκάλα μου, πάρε...για σένα και για τους μαθητές σου!
Να τους μιλάς, και γι'άλλα θέματα εκτός σχολικής ύλης! Να προσπαθήσεις ν'αγαπήσουν όσα εμείς φροντίζουμε να μισήσουν μέσα απο τα σχολικά βιβλία!
@οneiremata: Την Καλλιόπη που φωτογραφίζει τους αστέρες του Χολυγουντ λες? Εγινε και πρόσφατα μαμά διδύμων απο ένα τεκνό μάτια μου, τι τεκνό! χαχα!
---
Η Νέλλη ήταν τολμηρή αλλά δεν έπραξε ιεροσυλία με την τόλμη της! Πήγε και φωτογράφισε στο Ναό της Καλαισθησίας και Αρχιτεκτονικής τελειότητας
το κάλλος το γυναικείο Ονειρεμάτα μου.
Δεν το πρόσβαλλε! Ετσι πρέπει να το δούμε και εμείς...δεν συμφωνείς?
Εγώ σ'ευχαριστώ που μου κάνεις παρέα...
ΜΑΜΟΥΝΙ:Θέλω Κάρυ, νάρθουν όλες οι φίλες μας σήμερα στο σπίτι μας και εδώ μπροστά στις όμορφες φωτογραφίες της Νelly's που εξυμνεί την ΓΥΝΑΙΚΑ να δώσουμε όλες τα χέρια να αγκαλιαστούμε και να φιληθούμε έτσι όπως μόνο γυναικείες καρδιές ξέρουν να αγκαλιάζονται!
KAΡΥ:Ανοιξε την πόρτα διάπλατα, Μαμούνι νάρθουν όλα τα κορίτσια μέσα!!!
Το φως Καρυ μου...
ΤΟ ΦΩΣ ΗΡΘΕ ΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΝΟ!!!
Αυτη απλα φυλαξε τη μνημη του.
για μας τους τυφλους.
ευχαριστιες
@ΙΑΜΑΤΙCUS: Το ΦΩΣ!!! Ιαμε ήρθε για όλο το Κόσμο!
Μόνο που ήρθε και στάθηκε καθάριο πάνω απο αυτό τον Τόπο! Η Νέλλη το ανέδειξε...και τόστειλε με τον φακό της σ'όλα τα σημεία της γής!
Τις δικές μου ευχαριστίες που ήρθες κι'απόψε να μας μιλήσεις με το δικό σου ΦΩΣ!!!
@reflection: Xαχαχα! Με γέμισες κοκκινάδια βρε!χαχαχαχαχα! Με συγκινείς με την εκδηλωτική σου αγάπη... Έλα όσες φορές επιθυμείς, το σπίτι μας είναι και δικό σου,γλυκειά αντανάκλασή μου...
Kariatida62 καλημερα, εκανες πολυ δουλεια και πετυχες σπουδαιο αποτελεσμα, εισαι η αρχισυντακτης των ιστοσελιδων, τα σεβη μου...
@dimitris:Kαλημέρα Δημητρη!
Ευχαριστώ πολύ για την επιβράβευση της προσπάθειας.
Χαίρομαι που σε κάλυψα...
ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ!! κΆΡΥ...
η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ και η ΚΑΛΑΙΣΘΗΣΙΑ είναι διαχρονικη..η Νέλλη πέρασε στην αιωνιότητα καταγράφωντας το ΦΩς των "ματιών" της με την κάμερά της!!
@ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ:
Εχεις δίκιο, Πέλα το φως των ματιών της βλέπουμε στο πολυσύνθετο έργο της καλλιτέχνιδος!
Κρίνουμε την καλλιτέχνιδα Νέλλη και την θαυμάζουμε για ό,τι μας χάρισε με την δουλειά της!
Καλή σου μέρα!
Σαν επαναστάτρια της εποχής της ,αντισυμβατική να δεχθώ τη φωτογράφο και έτσι είναι.
Στα περί αισθητικής της φωτογραφίας έχω ενστάσεις για τις στημένες φωτό ιδιαίτερα τις γυμνές με το μαύρο δάσος .Μοναδικός στόχος ο εντυπωσιασμός.
Όσο για την ωραιοποίηση της αγροτικής ζωής με τις θυμωνιές,η καλλιτέχνης ζώντας στη χλιδή δεν αποτύπωσε γιατί δεν ένιωσε ποτέ το πραγματικό μόχθο της Ελληνίδας αγρότισσας .
@α-Κενταύρου: Ω! χαίρομαι που επανέρχεσαι Αστέρι και θέτεις θέμα συζήτησης περί αισθητικής...
Αντιλαμβάνομαι πως δεν εισαι υπερ της σκηνοθετημένης φωτογράφισης...υπάρχουν δύο τάσεις,η σκηνοθετημένη και η αυθόρμητη!
Προσωπικά θαυμάζω και τις δύο όταν πετυχαίνουν...
Τώρα όσον αφορά την αισθητική του γυμνού..νομίζω πως οι "αρχές" της κοινωνίας με τις οποίες όλοι γαλουχηθήκαμε, εμποδίζουν τα μάτια σου να θαυμάσουν την ομορφιά του γυναικείου κάλλους που συμπεριλαμβάνει και το δάσος που αναφέρεις...και βρίσκεται εκεί γιατί επιτελεί έργο σοβαρό, στην ευαίσθητη αυτή περιοχή!;)
Για την τελευταία παρατήρησή σου, θα συμφωνήσω, εξ'άλλου αναφέρθηκε και στο αφιέρωμα ότι η Νέλλη φωτογράφισε την ελληνική ύπαιθρο ως απλή περιηγήτρια εξειδανικεύοντας την τότε ζωή του Ελληνα Αγρότη!
@α-Κενταύρου: Mη κοιτάς τώρα αστέρι μου, που μας έχει πιάσει η μανία να καίμε τα δάση και να τα ξεριζώνουμε... Τα μαύρα δάση έχουν την ομορφιά τους και τον σκοπό τους....χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!
Κάτι τέτοιες αναρτήσεις με ανεβάζουνε ψυχολογικά και λέω...
...πού θα πάει, κάποιος απόγονός μου θα υπερηφανεύεται και για τις δικές μου φωτό
και που ξέρεις μπορεί να τα κονομήσει κιόλας....
(παροιμία : "κι η μυλωνού τον άντρα της με τους πραματευτάδες" )
Η Νέλλυ ήταν και είναι για πολλές εποχές αξεπέραστη και να φανταστεί κανείς με τι τεχνολογία εποχής δούλευε !
@bilsot: Α! Μα βεβαίως...σημαντικότατη υπενθύμιση αυτή που έκανες Βασίλη! Να σκεφτούμε με τι τεχνολογία εποχής δούλευε αυτή η γυναίκα! Και πως μπόρεσε μέσα απο την ασπρόμαυρη απεικόνιση να βγάλει την λαμπρότητα του φωτός, με μοναδικό τρόπο σ'αντίθεση με τις σύγχρονες έγχρωμες !!!
Πολύ σημαντική η παρατήρησή σου Βασίλη!
-----
Χαχαχαχα! Εγώ είμαι σίγουρη ότι απόγονοί σου θα περηφανεύονται για τις δικές σου φωτογραφικές ματιές...και οι φωτό σου κάλλιστα θα αποτελούν ιστορικά ντοκουμέντα της εποχής μας! :)
Εκπληκτική ανάρτηση!!
Θα πω ειλικρινά ότι δεν είχα ιδέα.
Θα ομολογήσω πως ποτέ δεν είναι αργά να μαθαίνεις.
Φιλιά
Καλό βράδυ
:-)
Αγαπητή μου μέσα στα συμπτώματα της σχιζοφρένειας λέει η ψυχιατρική είναι και η απώλεια της αιδούς.Το άτομον αναφέρει το σχετικόν Πανεπιστημιακόν εγχειρίδιον που επιδεικνύει την γενετήσιαν χώραν έχει απωλέσει κάθε ηθικήν αναστολήν ήτις διακρίνει τας πολιτισμένας κοινωνίας.Ως ο πίθηκος του γένους μακάκακας όστις αυνανίζεται δημοσίως χωρίς αιδώ,διότι είναι ζώον.Και άλλες κυρίες έγιναν γνωστές στο Πανελλήνιο όπως η αγωνίστρια της Εθνικής αντίστασης Λέλα Καραγιάννη ,η Κυρία Μελίνα Μερκούρη χωρίς να είναι απαραίτητον να επιδεικνύουν το αιδοίον τους.Θα σας θυμίσω και τη φωτογραφία της Τανζανής μητέρας που αποκαλύπτει το στήθος της για να θρέψει το σπλάχνο της και ουδενός προκαλεί την αισθητική.
Στο χωριό μου παρεμπιπτόντως τις κυρίες που βασίζουν την άνοδον τους στο αιδοίο τους τις λέμε μετά συγχωρήσεως καμπαρετζούδες.
Αυτά για να δούμε και την αντίπερα όχθη.
Μαμούνι:ΩΧ!!! Κάρυ! Αγρίεψε ο κ.καθηγητής και θα σε πάει στο συμβούλιο με την ποινή της εβδομαδιαίας αποβολής απο την μπλογκόσφαιρα,λόγω προσβολής της δημοσίας αιδούς! Πρόσεξε τι θα πεις τώρα!
Κάρυ: Aστέρι μου, τότε να ρίξουμε στην πυρά και τον Τσαρούχη και τόσους άλλους ξένους ζωγράφους και γλύπτες που ζωγραφισαν και ζωγραφίζουν το γυμνό σώμα!
Εδώ μιλάμε για τέχνη που υμνεί το κάλλος του γυναικείου ή του ανδρικού σώματος!
Οι Αρχαίοι Ελληνες δεν ντρέπονταν για το σώμα τους το αναδείκνυαν, το φρόντιζαν και το προέβαλαν μέσα απο τους πίνακες και τα αγάλματα αντίστοιχα, έχοντας πάντα μοντέλα για να τους εμπνεύσουν!
Το σώμα γι'αυτούς ήταν ο ναός της ψυχής τους!Ετσι λοιπόν κι'αυτή η μεγάλη φωτογράφος θέλησε να χρησιμοποιήσει ιδανικά μοντέλα γυναικών που θα στέκονταν επάξια μπροστά σ'έναν Ναό Αρχιτεκτονικής τελειότητας και ομορφιάς!
Με αυτή την ματιά θα κοιτάξουμε τις φωτογραφίες της Nelly's που υπηρετούσε την Τέχνη και όχι την πορνοφωτογράφιση!
Στο χωριό σου, σωστά μιλούν για γυναίκες που υπάρχουν και βασίζουν την "άνοδό" τους στη προβολή του αιδοίου τους αλλά αυτές δεν υπηρετούν την τέχνη, παρά μόνον τον αγοραίο έρωτα! Υπάρχει μια μεγάλη διαφορά ανάμεσα σ'αυτά τα δύο!
Είμαι σίγουρη πως εσύ μπορείς να διακρίνεις... :)
@Βάσσια: Θα πω ειλικρινά, πως και εγώ δεν γνώριζα αρκετές πληροφορίες για την συγκεκριμένη φωτογράφο, είχα δει ορισμένες φωτογραφίες της (τις γυμνές στον Παρθενώνα)
Την αφορμή για να ασχοληθώ μου την έδωσε ο Δημητράκης με την παραγγελιά του, και η Roadartist που με βοήθησε στις πηγές που θάπρεπε ν'ανατρέξω!
Γι'αυτό λατρεύω την ενασχόλησή μου(η οποία όπως θάχεις ήδη διαπιστώσει απασχολεί πολλές ώρες της καθημερινότητάς μου)με το blogging!
Όλοι σας για μένα είστε θησαυρός γνώσεων και ενημέρωσης,σοβαρό κίνητρο για αναζητήσεις που δυστυχώς η ζωή έξω δεν μου τις προσφέρει...:)
Συγκρίνουμε τη πλαστικότητα της Αφροδίτης της Μήλου και τον Ερμή του Πραξιτέλη με τις φωτογραφίες της Νέλλης?
Έχω μείνει στο γυμνό στην Ακρόπολη ,ο στόχος του είναι προφανής δεν είναι καλλιτεχνικός είναι να προκαλέσει τη συντηρητική κοινωνία και μέσω αυτού να γίνει γνωστή η καλλιτέχνης.Είναι το γνωστό σημερινό μάρκετινγκ ορισμένων αμφιβόλου ποιότητας καλλιτεχνών,κάνε ένα σκάνδαλο να προβληθείς.
Ο Ελύτης έγινε γνωστός από τη ποιητική του τέχνη.
Η Νέλλη έγινε γνωστή από το σκάνδαλο που προκάλεσε η τέχνη της ,όχι από την τέχνη της.
@α-Κενταύρου:Αστέρι,
Εγώ δεν είμαι ειδικός στην τέχνη...οι ειδικοί έχουν άλλη αποψη απο την δική σου.
Μπορώ όμως να σου πω την άποψή μου για τις γυμνές φωτογραφίες!
Ας πιάσουμε την 23η, που πιστεύω ότι σε προκαλεί περισσότερο!
Τι βλέπω: Ενα κορίτσι, λουσμένο στο Αττικό φως να προσπαθεί να χορέψει, ανάμεσα στις δωρικές κολώνες! Η κίνησή της δείχνει απόπειρα χορευτικού βηματισμού με μια γυναικεία χάρη...έτοιμη για την υπέρβαση του σώματος της προς τις θεότητες που "κατοικούσαν" κάποτε ανάμεσα σ'αυτές τις κολώνες!
Αυτή η φωτογραφία εκεί οδηγεί την φαντασία μου...
Λειτούργησε η φαντασία μου, έδωσε κάποιο νόημα σ'αυτό που βλέπει...οπότε η επιτυχία του καλλιτέχνη είναι γεγονός! Κατάφερε στην περίπτωσή μου να την ενεργοποιήσει!
Για προσπάθησε και εσύ...κάτι καλύτερο θα καταφέρεις απο μένα, είμαι σίγουρη! Επιμένω...προσπάθησε!
oχιιιι πάλι σε μάχη έπεσα !!! Λοιπόν σκουπίζω το κραγιόν και πλακώνω τα φιλιά και δεν θα με τρελλάνετε εσείς πάει τελείωσε .Μούγκα δεν λέω τίποτα.Φιλιά και ξαναφιλιά !!
(παραπονιάραααααα !!!)
Φαίνεται να έχει γίνει καλή δουλειά στην ανάρτηση. Εχοντας γνωρίσει τον 95χρονο Elite φτάνω στο συμπέρασμα ότι οι ασχολούμενοι με την φωτογραφία, οι διάσημοι τουλάχιστον, μακροζωούν.
Τώρα όσον αφορά την καλλιτεχνική αξία των γυμνών φωτογραφιών στον Παρθενώνα, όσων ανθρώπων σέβομαι την γνώμη τους συμφωνούν και με την δική μου, δεν λένε τίποτε απολύτως.
Η Νέλλυ έγινε γνωστή περισσότερο μετά την επιστροφή της από την Αμερική εκμεταλλευόμενη και την ξενομανία μερικών κριτικών και κάποιες διασυνδέσεις.
Εχω κάτι φωτογραφίες της από γάμους συγγενών μου προπολεμικά. Ακόμα και εκεί φαίνεται να μην έχει το ένστικτο της επιλογής της στιγμής που πρέπει να χαρακτηρίζει τον καλλιτέχνη-φωτογράφο
@ξωτικό:ΧΑΧΑ! Βρε ξωτικούλι...πράγματι! Όλο σε διαφωνίες πέφτεις επάνω...αλλά έρχεσαι εσύ με τα ξωτικένια φιλιά σου και μας ηρεμείς...χαχα!
Με το αστέρι διαφωνούμε για να διαφωνούμε και λίγο! Αλλιώς δεν έχει νοστιμιά...χαχαχα!
@gpointofview:Kαλώς ήρθες! Ένας μαθηματικός προστέθηκε στην παρέα μας!
Ευχαριστούμε πολύ για τις δικές σου αναφορές στην φωτογράφο...έχοντας μάλιστα, όπως
μας δηλώνεις,ιδίαν γνώμη απο δείγματα της δουλειάς της σε προπολεμικές φωτογραφίσεις συγγενών σου απο την ίδια!
Μπορεί να έχουν έτσι τα πράγματα, αλλά απο την άλλη θα μπορούσαμε να σκεφτούμε πως η συγκεκριμένη φωτογράφιση να ήταν απλά μια ατυχής λήψη της καλλιτέχνιδος,χωρίς αυτό να αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο απαξίωσης του συνολικού έργου που άφησε!
Πολλές φορές επαγγελματίες φωτογράφοι κάτω απο την πίεση της μισθωμένης δουλειάς αποτυγχάνουν...
Καλό βράδυ!
Οταν θα ΘΕΛΕΙΣ, οταν θα ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ, οταν εσυ το ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙΣ κανε βρε αρχισυντακτη μου ενα αφιερωμα στον ΣΠΥΡΟ ΜΕΛΕΤΖΗ, φωτογραφος ητανε και αυτος, αλλα απο τους........''αλλους''...
Δεν κρίνω την δουλειά της από τις οικογενειακές φωτογραφίες-αλλοίμονο και δεν τρελλαίνομαι ιδιαίτερα για την τέχνη της φωτογραφίας.
Αντίθετα με συναρπάζει η "φιλοσοφία" κάθε τέχνης είτε έμπρακτα είτε δια λόγων αν και πολλές φορές τα δύο αυτά είναι αλληλένδετα.
Αν θες ρίξε μια ματια εδώ, θα καταλάβεις τι εννοώ
http://gpointsbreeze.blogspot.com/2008/04/elite.html
Σαχλαμάρες...
Αυτές εδώ είναι σοβαρές φωτογραφήσεις!!!
:)))))
@gpointofview:Θάρθω,να σε μελετήσω.. καλά το συντομώτερο!:)
@dimitris: Bρε Δημητράκη μου, τι αρχισυντάκτη και κουραφέξαλα...εσύ βάζεις θέματα! Εσύ τους ξέρεις εγώ μεσάνυχτα.. έχω! χαχα!
Γιατί δεν το τολμάς μόνος σου?
Βέβαια τώρα που μου τον λές...ξέρεις τι θα κάνω!
Θα ψάξω να τον βρω και νά μάθω γι'αυτόν!
Κατάλαβες τώρα γιατί σας αγαπώ?
@CS: Βρε άτιμο, εσύ...όλα τα μαθαίνεις πια? Όλα?
Και τέτοια περιοδικά διαβάζεις? Η έβαλε το χεράκι της η fairy εδώ? χαχαχαχαχα!
Cs: Πλησιάζει η μέρα ...άντε με το καλό να μας έρθεις!
Φιλιά!
Όχι, αλλά βλέποντας τις φώτο θυμήθηκα τη "θεά" JeLo και είπα να σου χαλάσω την ανάρτηση. (Αν και εδώ που τα λέμε εσύ τη χάλασες πρώτη την ανάρτησή σου, βάζοντας Νταλάρα.)
5 και σήμερα! 1 χρόνο έχει να με δει η μάνα μου και έχει φρικάρει!
@CS: Η Τζενιφερούλα...όντως έχει πολλά ωραία σωματικά προσόντα!
----
Βρε θα καταφέρεις και συ κάποια στιγμή να ξεχωρίζεις τον άνθρωπο απο τον καλλιτέχνη?
Αμφισβητείς την φωνάρα του Γιώργου? Τον μοναδικό τρόπο που ερμηνεύει όλου του είδους τραγούδια?
Ξεκόλλα επιτέλους και συ!
-----
Τα καλύτερα Χριστούγεννα θάναι αυτά της μάνας σου!
Να σου πω, μετά όταν επιστρέψεις Αμερική μην αρχίσεις τις γκρίνιες για τα στραβά μας μόνο που θα δεις!
Να βρείς και κάτι καλό να μας πεις έτσι?
@DIMITRIS: Μου άναψες φωτιές με τον Σπύρο σου!!!
Αυτός θέλει άλλη ιδιαίτερη παρουσίαση...θα τον ψάξω καλά!
Είσαι όμως ένας εσύ!
σσσσστττττττττττ..
ήρθα να σου κλέψω κάτι....
ξέρεις εσύ...
σσσσσσσττττττττ...
φιλιά....Αιωρούμενα Πάντα..
;-))
σσσσστττττττττττ..
ήρθα να σου ψιθυρίσω κάτι:
"σ'αγαπάω πολύ"...
;-)))))))
Δημοσίευση σχολίου