bilsot - AMATEUR PHOTOGRAPHER - ...Λείπει μια Καρυάτιδα! Μα εμείς θα την φέρουμε πίσω!

Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

Η Εισήγηση του Μανούσου στην ολομέλεια του Ε.Κ.

 ΣΥΝΤΕΚΝΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΕΚΝΙΣΣΕΣ,

Άφηκα τα οζά στ'αόρι, για ναρθω επαέ να σα σε πω θιο κουβέντες και  να τσ ακούσετε με προσοχή!
Θαρρώ πως δε καταλαβαίνετε πως ούλοι οι Έλληνες δεν είναι σαν κι αυτούς που'ρχονται κάθε τρεις και λίγο επαέ και τους κουνείτε τα δαχτύλια , να φοβηθούνε κι ούτε έχουμε ούλοι οι Έλληνες τον καφά του Βενιζέλου να μας εσβερκώνετε όποτε σας γουστάρει και να μας ελαλείτε σα τα πρόβατα.
 Κατέχομε το πως οι κυβερνήτες μας ήτον μπήτι άχρηστοι και αχαίρευτοι κα μας επαίζανε σαν τα μαϊμούνια 30 χρόνους τώρα!
Κατέχομε το δεν κάτεχαν να μοιράσουνε θιο γαιδάρω άχερα κι αν τα μοιράζανε τα παίρνουνε ούλα για την αφεντιά τως .
Κατέχομε το πως φταίμε κι εμείς απού τσι ψηφίζαμε τοσανά χρόνια, μα ίντα θέτε δα από πα και πέρα;
Αυτά θα τα ξεκαθαρίσουμε εμείς λίαν συντόμως, είναι δικοί μας λογαριασμοί.

Από τ'αόρι μαθαίνω πως μόνη σας έγνοια είναι να πάρετε τα χαρθιά που σα σε χρωστούμε. Μα'σεις μωρέ, θέτε πια πολλά από κείνανά που μας εδώκετε. Και θαρρώ πως δε θέτε μόνο χαρθιά . Θέτε κι'άλλα που δεν μπορείτε μαυροκακομοίρηδες να τα πάρετε χρόνια τώρα.
Τον ήλιο μωρέ θέτε και την θάλασσα και τον ουρανό μας και τα πουλιά μας και τσι βράχους μας και το φιλότιμό μας και το γέλιο μας και τσι χορούς μας και τσι μουσικές μας και τα φαγιά μας και τσι φωνές μας.
Ζηλεύετε μωρέ παράωροι τα οζά μου, το μιτάτο μου, την ασκομαντούρα μου. Εκεινονά είναι το πρόβλημά σας.
Αναμαζώνεστε επαέ ούλοι οι σφουγγοκωλάριοι και λέτε ούλες τσι παραωριές για τσι τράπεζες και τα ομόλογα και τα σκουπιδόχαρτά σας. Και θαρρείτε πως ετουτανά τα χαρθιά είναι η πλάση κι η πρόοδος σας! Μαύρα μεσάνυχτα έχετε ούλοι σας.
Κι ύστερα λέτε πως θα μας πετάξετε όξω απο την Ευρώπη. Ιντα θαρρείτε μωρέ, πως είναι εικηνηνά η Ευρώπη χωρίς την Ελλάδα; Πράμα δεν είναι! Και τ'όνομα τζι, τσ'αρχαίους Ελληνες παραμυθάδες το χρωστεί! ΄Ιντα θαρρείτε  πως είναι η Ευρώπη; Οι αποικίες σας είναι απού ξεβγάλατε ούλους τσι λαούς για να τοσέ παίρνετε τα χρυσάφια γη τα στρατόπεδα που ξεβγάνατε τς Οβραίους ;
Τον κακό σας τον φλάρο...ο Παρθενώνας είναι μωρέ κι ούλα τα κλεψιμέικα που'χετε στα μουσεία σας και δείχνετε τα τσι Κινέζους. Εμείς μωρέ στα βουνά κλέφτομε τα πρόβατα να κάνομε σείρι τς άλλους βοσκούς μα δεν κλεφτομε ιδέες  και ιδανικά κι αξίες.
Κι εμείς άμα στο χωριό ζορίζεται ένας πάμε ούλοι και προστρέχομε να τονέ βοηθήσομε.
Επαέ μέσα που είστε και καλά γραμματιζούμενοι, δεν έχετε ακούσει για τον μεγάλο παραμυθά τον Όμηρο, τς Αισχύλους, τσι Περικλήδες, τς Αριστοτέληδες, τσι  Παλαιολόγους, τσι Μακρυγιάννηδες, τσι Παλαμάδες και τσι Θοδωράκηδες; Κατέχετε τσι ούλους, γιατί αυτοί μωρέ σας τα μάθανε τα γράμματα. Κι οι κολώνες μωρέ τσι δρόμους σας κι αυτές απο μας τσι πήρετε και τσι γλώσσες μωρέ που μιλείτε δικές μας είναι!
Εγώ που δεν κατέχω γρι εγγλέζικα, σας ακούω απο οψάργας και τα μισά που λέτε ρωμέικα είνα και δεν το χαμπαριάζετε!
Από πού μωρέ θα μας εβγάλετε; Απο το σπίτι τω παππούδω σας; Να μας εβγάλετε μωρέ, μα νάλλάξετε όνομα και γλώσσα και να μη λέτε για δημοκρατία και φιλοσοφία. Και να βγάλετε μωρέ
τσ΄Αφροδίτες και τσι Φειδίες απ'τα μουσεία σας να δείχνετε μωρέ τα Αουσβιτς και τσ΄αλυσίδες τω σκλάβων τσ'Αφρικής!
Επαέ ήρθα να σα σε πω εκεινανά που οι Λουκάδες και τα Γιωργάκια  και τ'Αντωνάκια δε σας σε λένε γιάντα τς Αμερικές και στα Λονδίνα δεν επαίξανε Κορνάρο, δεν εμάθανε για τσι Δροσουλίτες και ακούσανε τσι μπαλωθιές του Κόρακα και του Ξωπατέρα. Σφουγγοκωλάριοι εσπουδάσανε ν'ανταλλάσσουνε χαρθιά και "κουρέματα" Ισαμε εκεία πήγανε...και δα εβρήκε ο Φίλιππος τον Ναθαναήλ.
Εγώ, μωρέ, έχω τα ντουφέκια τω παππούδω μου που πολεμούσανεγια τα "ΟΧΙ"! Αυτοί λένε την αλήθεια, όχι τα ινστιτούτα σας-που γέμισε ο κόσμος απο τέτοια- και οι λέσχες σας απού ναι πιο πολλές απ'τα σχολεία πια στη χώρα μου, που λένε μόνο "ΝΑΙ"
Νάρθετε μωρέ ούλοι σας στο μιτάτο να σα σε φιλέψω, νάρθετε να πιούμε την ρακί, να σας χτυπήσει μιαολιά αέρας κρητικός γιατί ανέ δείτε τα μούτρα σας είναι όλο κακομοιριά και παραωριά!
Και μάθετε καλά πως χωρίς τσι μπεμβέδες, τσι μερσεντέδες και τσ'ανοστιές που μας εταίζετε, Ελλάδα θα υπάρχει, χωρίς τσ'Αφροδίτες μας έχετε ματιρίσει ντελόγο και κατέχετέ το καλά όσο κι'εγώ.
Απο δα και ομπρός το λοιπό, μ'εμένα θα κάμετε την διαπραγμάτευση κι'όχι με τα Γιωργάκια, τα Αντωνάκια και τσι Λουκάδες!
Κι'εγώ δεν είμαι ο "Anomymous", να φορώ την μουστρουχίνα στα μούτρα μου, νάμαι σαν την μασκάρα, είμαι  ο Μανούσος ο βοσκός απ'τα βουνά τσι Κρήτης! 

(Μιχάλης Τζανάκης-Φιλόλογος)

24 σχόλια:

μαχαιρης είπε...

Aυτη την αναρτηση..Θελω να την μεταφερω στο μπλογκ μου...Και σε ολα τα αλλα μπλογκ...
Μεταφρασμενη στη γλωσσα του καθε τοπου...
Και να βαλουμε αποκατου τα ονοματα μας...Εγω ειμαι ο Αντωης του Νικου..Του Γιατρου..Απο τ Απειραθου της Ναξου..!!
Εγω ειμαι η Μαρικα η Φιλιππινα..Απο τη Μαγουλα της Ελευσινας...!!
Εγω ειμαι ο Μητσαρας, ο βοσκος..Απο την Ορεινη Αρκαδια..
Ο Αποστολης ο Ποντιος,
Ο Γιαννης απο την Ηπειρο...
Ο Γιωργος απο ΤηΝ Κερκυρα...
Την Κεφαλονια τη σκιαθο...!!
Ο Γυφτος ο παλιατζης, απο τον Ασπροπυργο...!!
Ακομα κι ο Αλη απο το Πακισταν..!!
Ολοι μαζι..Να δωσουμε τα χερια..
Ολος ο λαος μας και ολοι οι λαοι οι Βομβαρδισμενοι...
Απο τους δολοφονους..
Να τους δειξουμε που λεει κι ο Μανουσος..Ποιος ειναι τ αφεντικο...!!

kariatida62 είπε...

@Μαχαίρης:Κάντην ότι θες...την εισήγηση του Μανούσου!
Και όποιος συμφωνεί ας βάλει απο κάτω και το δικό του όνομα!

magda είπε...

Πολύ ωραίο Κάρυ μου είναι και έκανες καλά που το ανέδειξες!
Το είχα διαβάσει το Σάββατο και τώρα χάρηκα που το έβαλες κι εσύ!
Καλή εβδομάδα και πολλά φιλιά

kariatida62 είπε...

@magda: Πήρες το χωνί Μάγδα μου?
Και γω! 1.5 ευρουλάκι για να ενημερώνομαι σ'όλα! Κάθε Κυριακή θα βγαίνει αλλά λόγω 25ης βγήκε το Σάββατο!
Καλή σου μέρα!

Ανώνυμος είπε...

Τελικά αν δεν έβλεπα το σχόλιο της Μάγδας που απεκάλυψε ότι είναι από εφημερίδα θα έλεγα πως είναι δικό σου !

Μετά είδα το Μιχάλης Τζανάκης !

Πάνω που τσιμπιόμουνα και έλεγα που έμαθες τόσο καλά την Κρητική διάλεκτο !!

Πολύ ωραίο, πολύ πατριωτικό !! Μακρυγιάννη μου θυμίζει !!

kariatida62 είπε...

@GIP:Όταν σου λεω ότι δεν με διαβάζεις καλά και όλα όσα γράφω γι'αυτό μετά μου έχεις απορίες ξέρω τι λέω!
Η Καρυάτιδα φιλοξενεί όλες τις ελληνικές φωνές!
Κρητικοπούλα δεν είμαι αλλά πολύ θα μου άρεσε να μιλώ την ντοπολαλιά τους!
Τους αγαπώ τους Κρητικούς! Ακόμα και τις ιδιαιτερότητές τους...θέλουν κι'αυτοί να μάθεις το κουμπί τους!
Αμα το μάθεις είναι οι καλύτεροι! χαχαχαχχαχαχαχαχχα!

Ανώνυμος είπε...

Και να αποπειραθεί μία μετάφραση μερικές λέξεις είναι δύσκολο να αποδοθούν νομίζω. Ο λόγος είναι σαν προφορικός, αυτούσιος και αληθινός, είναι από τις φορές που διαβάζεις τα λόγια κάποιου και απλά σε πείθουν.

Κι ήντα να κάμομενε απουμαστε απ ντη Κρητη απου διαολιζομαστε κιαμια φορα, το κυμα τους βραχους τους σμιλευει δε ντους σπα!

kariatida62 είπε...

@maviakoufetaria: O Μανούσος του κ. Μιχάλη απολαυστικότατος!
Λόγος καθαρός μεστός που αγγίζει τις ελληνικές καρδιές και εκφράζει την άποψή τους!
Ας το έχουν λοιπόν υπ'όψιν τους οι σωτήρες μας, ότι όσες υπογραφές και να βάλουν με τους Γιωργάκηδες, τους Αντωνάκηδες και τσι Λουκάδες την υπογραφή την δική τους θάχουν μόνο εξασφαλίσει και όχι του Ελληνικού Λαού!
Τα δανεικά λοιπόν μεθ'αύριο απο κείνους να τα γυρέψουν...

Υ.γ.Σύντεκνος λοιπόν ο Κουφετάριος..ναι τώρα θυμήθηκα που μου τόπες!
Την λατρεύω την Κρητη και τους διαολεμένους Κρητικούς της!
Ισως γιατί κι'εγώ διαολίζομαι καμμιά φορά...:))

Ανώνυμος είπε...

Την Κρήτη την Λατρεύω. Μάννα από τα Χανιά είχα, ο γιός μου μόνιμα εγκατεστημένος εκεί, σόγια ακόμα έχω εκεί κάτω.

Αλλά η Κρήτη του Ζορμπά και του Καπετάν Μιχάλη, δοσμένη εξαίσια και τόσο αληθινά μέσα από την πέννα του Καζαντζάκη, δεν υπάρχει πια... τουλάχιστον σε πολύ μεγάλο βαθμό. Δυστυχώς...

Δυτικοποίηθηκε, τουριστικοποίηθηκε...
ΚΑΚΟΠΟΙΗΘΗΚΕ !!

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Από το "Ζείδωρο" το έμαθα το "χωνί"!
Μπράβο σου Κάρυ μου που το ανέδειξες!

Και στον σύντεκνο Τζανάκη χίλια μπράβο!!

teleytaios είπε...

Εγώ δεν είμαι Κρητικός,
ούτε Αιγοπελαγίτης
αλλά των πράξεων κριτικός
και ΣτερεοΕλλαδίτης,

Με το Μανούσω συμφωνώ,
αντάμα τ’ όνομά μου βάζω
τους υπευθύνους λοιδορώ
ολημερίς τους κατσαδιάζω

Ποιοι είστε εσείς μωρέ,
ρετάλια βρακοφόροι
που μου ζητάτε τόκους, ορέ
τρομοκράτες μασκοφόροι

Κι άντε στα σπήλαια εκεί
που μάθατε να ζείτε,
απολίτιστοι και μαλθακοί
στο ΔΝΤ να πειθαρχείτε

Εμείς μωρέ δε σκύβουμε,
μηδέ και προσκυνάμε,
κι άμα ποτέ σκοντάψουμε
απ’ την αρχή τα ξεκινάμε.
Άλλους λαούς δεν τυραννάμε,
στα δύσκολα δεν την κοπανάμε.
Ιδέες μοναχά γεννάμε
κι απλόχερα σας τις κερνάμε!

Κοπιάστε.

Κάρυ δεν ξέρω πως μου ήρθε, καλό πολύ δεν είναι, αλλά δεν το διορθώνω μιας και θα χαθεί ο αυθορμητισμός…!!! :) Συγχώρα με!

photoioannina είπε...

Μακάρι να μπορούσαν να καταλάβουν τα λόγια του Μανούσου! Βλέπεις όμως αυτοί όλοι τους μιλούν άλλη γλώσσα. Τη γλώσσα του χρήματος που δεν χωρά συναισθηματισμούς και πατρίδες!!!
Καλή εβδομάδα Kariatida.-

kariatida62 είπε...

@GIP:Ελα βρε ΤΖΙΠΑΚΟ Μ'μόνο η Κρήτη του Καζαντζάκη κακοποιήθηκε?
Ολη η Ελλάδα δυτικοποιήθηκε....
Τουριστικό μέρος είναι τι περίμενες? :))

kariatida62 είπε...

@Γιαγιά Αντιγόνη: O K. Mιχάλης επικοινώνησε μαζί μου...και μας έστειλε ένα δεύτερο καταπληκτικό κείμενο που θα το επιμεληθώ για ανάρτηση! Σας εγγυώμαι ότι θα το χαρείτε...

kariatida62 είπε...

@teleytaios: Στρατηγέ μου και στιχουργός?!!!!
Πολυτάλαντος στρατηγέ μου! Τα σέβη μου! :))

kariatida62 είπε...

@photoioannina: Kαλώς τα Γιάννενα τα τιμημένα!
Αυτή άλλη γλώσσα μιλούν μα και μεις την δική μας δεν ξεχνούμε!
Δεν μπορεί κάποιος μεταφραστής θα βρεθεί για να τους τα μηνύσει...

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ είπε...

Παρόλο που θα έχουμε τα μικρά μέχρι και την Τετάρτη βρήκα τρόπο να φέρω την Χαρούλα εδώ στο γραφείο μου να μου το διαβάσει φωναχτά με την σωστή προφορά.
Ε! Λοιπόν ανατρίχιασα με την λεβεντιά και την περηφάνια αλλά και την υπέροχη αντρίκια κρητική διάλεκτο. Παλικαρίσιες κουβέντες! Όχι γλυκανάλατα σαλιαρίσματα.
Θέλω να σε παρακαλέσω θερμά να συνεχίσεις να κρατάς ψηλά τούτη τη σημαία!
Σε φιλώ καριατιδα μας!

kariatida62 είπε...

@XΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ: Xριστόφορε με θες σημαιοφόρο! Δέχομαι...μόνο μη με βάλεις να παρελάσω μπροστά απο τους επισήμους γιατί θα στρίψω στο επόμενο στενό και θα τους παρακάμψω σαν του Κεφαλλονίτες μαθητές! Α! χαχαχαχαχχαχχαχαχχαχαχαχα! Μα πόσο γέλασα με διαόλια τα παιδιά!
Χαχαχαχαχα! Είναι τ'άτιμα εφευρηματικά, πανέξυπνα!
Και το χιούμορ δεν τους λείπει!!!

Leviathan είπε...

Εξαιρετικό!! πολύ καλά έκανες και το έβαλες!! καλή εβδομάδα εύχομαι!!

kariatida62 είπε...

@Leviathan:Kαλησπέρα Λεβιάθαν
Καλή εβδομάδα νάχουμε παιδί μου.

dimitris είπε...

kariatida62 καλημερα, πολυ ωραιο.

Ωραια η ιδεα του μαστορα μας, αλλα αν γραφτει το κειμενο στ'Αθηναικα, θα γινει, αλα παπαδημου σταιλ, μια χαρα ειναι στο πρωτοτυπο!!!

Ανώνυμος είπε...

Kάρυ μου καλησπέρα, (καλημέρα καλύτερα)

Ανατρίχιασα με την εισήγηση του Μανούσου. Αντρίκεια και αληθινή. Παλιά έτσι ήταν τα παληκαρια θαρρώ. Είθε να υπάρχουν πολλοί σαν το Μανούσο και σήμερα.

Σε φιλώ.

kariatida62 είπε...

@dimitris:Kαλημέρα Δημητράκη.
Οχι στο πρωτότυπο θα το αφήσουμε νάχουν και αγνωστες λέξεις να τρέχουν να βρουν Κρητικούς να τους το μεταφράσουν! Ετσι όπως ακριβώς κάναμε και μεις για να μεταφράσουμε το μνημόνιο με τις υποσημειώσεις τους!

kariatida62 είπε...

@περήφανη μανιάτισσα:Nαι ο Μανούσος ξεπετάχτηκε απο τις σελίδες του Καζαντζάκη, γι'αυτό και μιλά παλληκαρίσια! Δεν μπορεί κάτι απο Καζαντζικικούς Μανούσους θάχει απομείνει όχι μόνο στην Κρήτη αλλά και σ'όλη την Ελλάδα γιατί το κείμενο μίλησε και εξέφρασε τις ελληνικές ψυχές, καλύτερα απο κάθε άλλον!